Tuono Bastards Deel 21

Zijn er verschillende formaat luchtfilters / airboxen voor de oer? :?

Gister de airboxmod gedaan met m'n bestaande airbox (zie foto). Had ook een andere gekocht om te oefenen (geen foto) waarbij het "dak" 1-2cm hoger was en mn bestaande filter niet op z'n plek hield. Had dus een langere filter in gemoeten. Huidige luchtfilter is 10,7cm hoog.
19jLHHZ.jpg
 
All, ik heb een mille gen 1 met en tuono stuur en tuono spiegels erop. De motor staat nog in de Winterstalling, maar ik eigenlijk de maximale breedte nodig ivm het plaatsen van het kozijn in de schuur waar de motor door heen moet kunnen. Kan mij iemand aan deze afmeting helpen?

Wat Maximus Braaapus ook al schrijft, stuurbreedte op zich is niet het belangrijkste in deze.:+ Mijn T is op de spiegels 87cm breed en rij m met gemak door een deuropening van 75cm. Kwestie van juist manoevreren. Blokbreedte is hier meer doorslaggevend.8-)
 
Laatst bewerkt:
Als je toch zelf bouwen gaat, hou de deur zo breed mogelijk.
Zeker als je in of voor de schuur nog op en neer steken moet, ben je daar iedere dag blij mee.

In mijn oude schuur had ik zelf een kozijn van 125cm breed gemaakt en naast de bestaande deur, een smalle deur, die alleen open ging als de.motor er in of uit moest.
In mijn huidige schuur heb ik een dubbele tuindeur, ideaal zo'n gat van 160 cm.
 
Zijn er verschillende formaat luchtfilters / airboxen voor de oer? :?

Gister de airboxmod gedaan met m'n bestaande airbox (zie foto). Had ook een andere gekocht om te oefenen (geen foto) waarbij het "dak" 1-2cm hoger was en mn bestaande filter niet op z'n plek hield. Had dus een langere filter in gemoeten. Huidige luchtfilter is 10,7cm hoog.
19jLHHZ.jpg


Ja er zit verschil in hoogte vd luchtfilters tussen het 98-00 model RSV en de 03-05 Tuono. Als je voor deze mod gaat zorg er dan dondersgoed voor dat je seal volledig afsluit! Een uitdaging op zich...zijn wel wat topics op AF1 forum over te vinden...
 
Ja er zit verschil in hoogte vd luchtfilters tussen het 98-00 model RSV en de 03-05 Tuono. Als je voor deze mod gaat zorg er dan dondersgoed voor dat je seal volledig afsluit! Een uitdaging op zich...zijn wel wat topics op AF1 forum over te vinden...

Check, oude model luchtfilter is besteld. Die topics waren mn inspiratie idd en met een laagje vaseline en vervolgens de afdruk op de tank kan je goed peilen wat er afgesloten wordt.

Gister m'n nieuwe gps steun gemonteerd, is een wat nettere oplossing dan aan t stuur zo:

MGPlYF9.jpg


RXiMwDP.jpg


1GYcIqN.jpg
 
Ik heb hier nog aangepaste dempers voor een gen 2 incl Carbon plaatjes liggen waar ik niks meer mee ga doen. Misschien heeft hier iemand interesse. Het binnenwerk van de dempers zijn vervangen door een rechte pijp met nieuwe wol. De Carbon plaatjes zijn nieuw en ongebruikt, alleen gemonteerd voor de foto.

rwBuWjH.jpg

pWcIw7W.jpg

nnwcJyX.jpg
 
Twee weken geleden deze tuono gekocht. Mn eerste dikke twee cylinder. Kleur zal niet iedereen aanspreken maar ik ben erg in mn nopjes. Vandaag stukje wezen rijden krijg ik opeens een waarschuwingslampje en in het display verschijnt EFI. Kon wel gewoon naar huis rijden. Heb al gegoogled maar is me nog niet helemaal duidelijk waar dit op duid, iemand een idee toevallig?
Edit: probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost.
 

Bijlagen

  • F806E1D0-6B10-4CC3-A861-D9403EC762A2.jpeg
    F806E1D0-6B10-4CC3-A861-D9403EC762A2.jpeg
    411,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Twee weken geleden deze tuono gekocht. Mn eerste dikke twee cylinder. Kleur zal niet iedereen aanspreken maar ik ben erg in mn nopjes. Vandaag stukje wezen rijden krijg ik opeens een waarschuwingslampje en in het display verschijnt EFI. Kon wel gewoon naar huis rijden. Heb al gegoogled maar is me nog niet helemaal duidelijk waar dit op duid, iemand een idee toevallig?

Leuke motor .. en een Twin staat garant voor Fun ...! Mijn kleur is het idd ook niet, maar rijden doet ie geweldig...!

EFI melding heb ik weleens op mijn oude mille 1000r gehad.. weet even niet meer waar het voor stond ...?
 
Twee weken geleden deze tuono gekocht. Mn eerste dikke twee cylinder. Kleur zal niet iedereen aanspreken maar ik ben erg in mn nopjes. Vandaag stukje wezen rijden krijg ik opeens een waarschuwingslampje en in het display verschijnt EFI. Kon wel gewoon naar huis rijden. Heb al gegoogled maar is me nog niet helemaal duidelijk waar dit op duid, iemand een idee toevallig?

Even gegoogeld en hoppa...

Zie link

https://archief.aprilia-riders.nl/index.php?topic=21662.0
 
Heeft er hier nog iemand een zwarte carbon demper te koop voor een Oer Tuono (2004) ? (liefst e-keur of bijv een DuoTech).
*Heb nu een titanium, maar wil eigenlijk zwart carbon. O-):P
 
Vandaag jiffy van de SC57 gemonteerd. Kon niet helemaal een op een maar hij zit erop. Staat stuk stabieler!
Komt helaas wel tegen m'n uitlaat aan. Iemand tips hoe ik hem daar wat vanaf krijg? Slappere veer wellicht?
 
potver. Nu is m'n Tuono niet echt onbetrouwbaar, maar er is wel vaak iets mee aan de hand. Radiator is nog steeds lek maar die gaat binnenkort voor revisie, maar nu kwam ik er ook achter dat m'n KVS expansietankje rechts naast het blok lekt. Lijkt wel alsof het langs de dop lekt. Heel m'n broekspijp onder en het koppelingsdeksel.

Maar, nog vervelender; de accu is weer plat. Dat ding kan nog geen 3 weken in de schuur staan zonder druppellader. Knettergek word ik er van. Ik heb hem nu maar weer aan de lader gehangen en ga eens kijken of hij wel voldoende bijgeladen wordt bij wat gas geven... ik hoop eigenlijk zelfs dat het een spanningsregelaar oid is want een lekstroompje gaan zoeken zie ik helemaaal niet zitten. Grmbl.
 
potver. Nu is m'n Tuono niet echt onbetrouwbaar, maar er is wel vaak iets mee aan de hand. Radiator is nog steeds lek maar die gaat binnenkort voor revisie, maar nu kwam ik er ook achter dat m'n KVS expansietankje rechts naast het blok lekt. Lijkt wel alsof het langs de dop lekt. Heel m'n broekspijp onder en het koppelingsdeksel.

Maar, nog vervelender; de accu is weer plat. Dat ding kan nog geen 3 weken in de schuur staan zonder druppellader. Knettergek word ik er van. Ik heb hem nu maar weer aan de lader gehangen en ga eens kijken of hij wel voldoende bijgeladen wordt bij wat gas geven... ik hoop eigenlijk zelfs dat het een spanningsregelaar oid is want een lekstroompje gaan zoeken zie ik helemaaal niet zitten. Grmbl.

Wordt het expansietankje niet gewoon te vol door een tekort in het koelsysteem?
Als het blok te heet wordt zou het kunnen dat het via de radiateurdop naar het expansietankje geperst word.
Ik heb met de SP1 ook eens iets teveel bijgevuld met als resultaat lekken via de dop van het exp. tankje.
Wat de lekstroom betreft;
heb je navigatie of een sigarettenplug met omvormertje naar usb?
Ook bij de 5v van de usb de ervaring dat dat bij rechtstreeks aansluiten op de accu best wel wat lekstroom trekt.
 
Wordt het expansietankje niet gewoon te vol door een tekort in het koelsysteem?
Als het blok te heet wordt zou het kunnen dat het via de radiateurdop naar het expansietankje geperst word.
Ik heb met de SP1 ook eens iets teveel bijgevuld met als resultaat lekken via de dop van het exp. tankje.
Wat de lekstroom betreft;
heb je navigatie of een sigarettenplug met omvormertje naar usb?
Ook bij de 5v van de usb de ervaring dat dat bij rechtstreeks aansluiten op de accu best wel wat lekstroom trekt.
Ik durf het niet te zeggen eigenlijk. Het dopje van het expansievat lijkt ook wel iets dol, ik moet hem niet te vast draaien want dan draait ie door. Misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft. Ik moet de radiator er toch straks afhalen voor de reparatie dus dan moet ik alle KVS toch aftappen, ik zal met opnieuw vullen tegen die tijd ff goed opletten of ik iets tegenkom. Bedankt voor de tip :)

Ik heb inderdaad een TomTom Rider direct op de accu aangesloten, dat was ook mijn eerste verdachte. Ff kijken of ik daar spanning op kan meten als er geen TomTom op het laadstation geklikt zit.
 
TomTom rider werkt op 5-6 volt.
In de bracket, zit een regulator die de 12 volt omzet naar de benodigde spanning, net als bij een USB poort...
Vandaar dat er altijd een lekspanning is, ook als de TomTom verwijderd is.
Bracket gewoon op geschakelde 12 V aansluiten.
 
TomTom geeft zelf aan dat er geen lekspanning zou moeten optreden in hun lader. Ik moet zeggen dat meerdere motormaten ook zo'n ding hebben, ook direct op de accu en die hebben nooit ergens last van. En dan hebben ze ook vaak nog een "lullig" YTX9 accuutje ipv mijn YTX14 knoeperd :P
Maar ik ga het wel ff controleren en proberen om te bouwen, al is het maar om uit te sluiten!
 
De lekspanning van mijn Garmin is ook te verwaarlazen, maar het is er wel.
Kan goed dat toch je accu de geest gaat geven, of dat het laadsysteem niet meer goed werkt.
Je kan de accu eens goed volladen en elke dag de spanning meten, als de accu vol is moet die rond de 12,80 V aangeven.
in de gaten houden hoe lang de accu deze spanning vasthoud.
een accu die al slechter wordt zal ook door de lekspanning van de StomStom sneller zijn kracht verliezen, het is daarom ook van belang in de winterperiode,
waarbij er niet of nauwelijks gereden wordt, regelmatig de accu te controleren en op te laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan