Tuono Bastards Deel 21

Gisteren nieuwe bar end mirrors binnengekregen, Craftride LS8.

De adapter/keilboutje paste nog niet helemaal, nog een klein beetje passend moeten slijpen...
 

Bijlagen

  • 8C146C00-AE23-47FC-950C-303D43D32A71.jpeg
    8C146C00-AE23-47FC-950C-303D43D32A71.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 27
Oude kon ik niet meer terugsturen, dus als iemand nog een setje Bar end mirrors zoekt voor een Tuono v4 mag je je melden, voor €25 mag je ze overnemen..

Foto:
 

Bijlagen

  • C87483E1-CEFD-4F08-9B4E-4041641A8486.png
    C87483E1-CEFD-4F08-9B4E-4041641A8486.png
    57,5 KB · Weergaven: 11
  • A431CCB5-90EC-4BFD-92B8-E7061D6BD330.png
    A431CCB5-90EC-4BFD-92B8-E7061D6BD330.png
    72,2 KB · Weergaven: 13
Bij Roke kan je de RACE mapping laten installeren.
Daar zal hij ( zonder de katalysator ) beter mee gaan lopen ... en waarschijnlijk ook iets zuiniger mee worden !
Ik heb in het verleden een zelfde model gehad.. nieuw gekocht.
Uiteindelijk een Rapide Bike laten monteren... en een grotere tank gekocht.......... die heb ik overigens nog liggen VOOR DE LIEFHEBBER !!! te koop

Bedankt voor je reactie!
Kan deze tank zonder aanpassingen op mijn type geïnstalleerd worden?

Wellicht ben ik geïnteresseerd 😄
 
Zo, motor vandaag een beurt gegeven bij plaatselijke Aprilia dealer, Carbon hugger erop, V-Trec setje rem- en koppelingshendel erop, bar end mirrors en een tankring met tanktas v SW motech.. klaar voor een fijn motorseizoen!

Nu alleen nog het zonnetje bestellen...
 

Bijlagen

  • F90A83F3-8197-4E24-982B-6BC698A7160C.jpeg
    F90A83F3-8197-4E24-982B-6BC698A7160C.jpeg
    430,9 KB · Weergaven: 37
  • B23E0605-A979-450B-8CF8-ACB810B22A95.png
    B23E0605-A979-450B-8CF8-ACB810B22A95.png
    446 KB · Weergaven: 36
  • 5D79BEEB-F946-4596-B268-1B8E9B64E6D3.jpeg
    5D79BEEB-F946-4596-B268-1B8E9B64E6D3.jpeg
    199,8 KB · Weergaven: 33
  • 04B27676-6F5D-4DD5-8D7E-76BF68F96C58.png
    04B27676-6F5D-4DD5-8D7E-76BF68F96C58.png
    415,8 KB · Weergaven: 31
Zo, motor vandaag een beurt gegeven bij plaatselijke Aprilia dealer, Carbon hugger erop, V-Trec setje rem- en koppelingshendel erop, bar end mirrors en een tankring met tanktas v SW motech.. klaar voor een fijn motorseizoen!

Nu alleen nog het zonnetje bestellen...
Mooie kleurstelling de zilvere, RSV4 kont zou hem helemaal afmaken😉
 
Mooie kleurstelling de zilvere, RSV4 kont zou hem helemaal afmaken😉

Heb ik ook serieus overwogen, maar neem mijn vriendin regelmatig mee achterop...

Ze weegt overigens (maar) rond de 60kg, maar als je het zitje vd Factory hebt gezien snap je denk ik wel dat ze daar niet achterop wil...

Er stond onlangs trouwens eenzelfde kleurstelling als de mijne te koop op MP met zo’n kontje.. ziet er idd super uit!

Die motor uit 2015 stond te koop voor €14.500 en was binnen een paar weken verkocht... iemand v hier wellicht gekocht!?
 
As zaterdag wordt mn nieuwe Tuono afgeleverd *O* en uit voorzorg laat ik mn dynamo opnieuw wikkelen door Servior.
Zal dan gelijk de bruine stekkerblok vanaf de dynamo verwijderen en door solderen.

Verder monteer ik gelijk een zwaardere accu YTX-14BS en het startrelais van Yamaha 4KD-81-940-00.


ff inbreken, maar klopt het dat dit startrelais ook toppie is voor een Aprilia Pegaso 650ie??
 
ff inbreken, maar klopt het dat dit startrelais ook toppie is voor een Aprilia Pegaso 650ie??

Durf ik niet te zeggen het wordt voornamelijk geadviseerd voor de Rsv en Tuono :?.

Misschien een optie om de onderdeelnr's van de originele relais te vergelijken van zowel de Rsv/Tuono en de Pegaso.
Als deze overeenkomen zou je het kunnen proberen.
 
ff inbreken, maar klopt het dat dit startrelais ook toppie is voor een Aprilia Pegaso 650ie??

Als je hem ingebouwd krijg zeker wel het is tenslotte een elektronische schakelaar die een behoorlijk hoge stroom moet kunnen schakelen.
dus de omvang en montage zijn eigenlijk bepalend als de min. te schakelen stroom maar lekker hoog is.
 
Als je hem ingebouwd krijg zeker wel het is tenslotte een elektronische schakelaar die een behoorlijk hoge stroom moet kunnen schakelen.
dus de omvang en montage zijn eigenlijk bepalend als de min. te schakelen stroom maar lekker hoog is.

Mijn RSV neefje zei het ook al en heeft me het juiste Yamaha onderdeelnummer gegeven, gelijk eentje gescoord op ebay.de
 
Hebben jullie ook dit fenomeen bij het tanken?
Als ik de tankkop volledig in de tank steek dan vult dat een seconde ofzo daarna gaat de overvulbeveiliging in werking. Dan moet ik de tankkop een beetje uit trekken om terug te kunnen tanken.

Bij alle andere motoren kon ik gewoon volledig in steken.
 
Hebben jullie ook dit fenomeen bij het tanken?
Als ik de tankkop volledig in de tank steek dan vult dat een seconde ofzo daarna gaat de overvulbeveiliging in werking. Dan moet ik de tankkop een beetje uit trekken om terug te kunnen tanken.

Bij alle andere motoren kon ik gewoon volledig in steken.
Weet niet van de andere versies, maar bij de OER zit er een vrij lange smalle hals.
Ik doe het zo: Om redelijk snel en vol te kunnen tanken, eerste stuk gewoon, en 2de helft met de mond uit de tank een "kolk" creeeren. Dan kan de lucht er het makkelijkst uit, en krijg ik hem helemaal vol. Vergt wel wat geduld, want je kunt niet vol power tanken.
Zowiezo heb ik het idee dat er tegenwoordig veel meer druk op de pomp staat.
 
Weet niet van de andere versies, maar bij de OER zit er een vrij lange smalle hals.
Ik doe het zo: Om redelijk snel en vol te kunnen tanken, eerste stuk gewoon, en 2de helft met de mond uit de tank een "kolk" creeeren. Dan kan de lucht er het makkelijkst uit, en krijg ik hem helemaal vol. Vergt wel wat geduld, want je kunt niet vol power tanken.
Zowiezo heb ik het idee dat er tegenwoordig veel meer druk op de pomp staat.

Haha, prachtig hoe iedereen alles eraan doet om maar een paar km's extra te kunnen rijden op een volle tank :t
Ik hou eigenlijk de mond van de slang tijdens het tanken continu boven de tank. Dan heb ik gewoon het beste zicht op de hoeveelheid die al in de tank zit. Uiteraard beetje voorzichtig tanken zodat je niet teveel morst.
 
All, ik heb een mille gen 1 met en tuono stuur en tuono spiegels erop. De motor staat nog in de Winterstalling, maar ik eigenlijk de maximale breedte nodig ivm het plaatsen van het kozijn in de schuur waar de motor door heen moet kunnen. Kan mij iemand aan deze afmeting helpen?
 
All, ik heb een mille gen 1 met en tuono stuur en tuono spiegels erop. De motor staat nog in de Winterstalling, maar ik eigenlijk de maximale breedte nodig ivm het plaatsen van het kozijn in de schuur waar de motor door heen moet kunnen. Kan mij iemand aan deze afmeting helpen?

Hou groter dan 90cm aan dan zit je goed
 
Daarom wilde ik het graag zeker weten, omdat ik nog een 85 in de hoek heb staan. Zou mooi van pas komen natuurlijk.


Nu heb ik gemeten incl mijn rembeschermer. Zonder en alleen het stuur tellende zal je met de 85 net door kunnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan