Tuono Bastards Deel 21

Nee, eerder het tegenovergestelde. De temperatuur van de "sport" banden zijn niet geweldig op straat omdat de gemiddelde rijder hier te lafjes rijd en de banden te koud blijven (myself included en ik denk dat ik over het algemeen wel door rijd). Ik heb zelf de Piralli Supercorsa SC's onder mijn Tuono V4 gehad en het kan opzich best, totdat het bijvoorbeeld gaat regenen of het wat kouder is. Je hebt dan echt totaal geen grip meer. Heb nu een set Rosso III's er onder (2e achterband inmiddels), en die bevallen echt veel beter. Voor mijn gevoel zelfde stuurgedrag als de SC's, maar meer grip op straat en veel meer grip bij nat weer. De SC's slijten ook al een gek (3000 km mee gedaan). De Rosso III achterband is wat beter op dat vlak, maar met 6000-7000 km ook wel klaar. Ook ervaring met de S20 Evo's en de MPP2, en vind zelf de Rosso III's de fijnste band. De S20 Evo's zijn vergelijkbaar en iets goedkoper. De MPP2's waren prima wat betreft grip, maar ik vond ze zelf niet fijn sturen (erg zwaar) en relatief duur.

Verder zijn banden zo persoonlijk dat het echt lastig is er wat zinnigs over te zeggen anders dan rijgedrag en slijtage denk ik.
Ik denk ook dat je vandaag de dag geen slechte band meer kan kopen als je de nieuwere types koopt. Grip genoeg hebben ze allemaal. En precies wat Daanzzz zegt is dat het persoonlijk is wat jij je het beste bij voelt.
 
Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg
 
Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg

Zo zuur dit :r

Volgens mij zijn ze niet hetzelfde, althans de standaard SP Akra's van een gen 2 zijn 'maar' 51mm diameter en die van een full system gen1 zijn vaak dikker (60mm). Zo te zien ben je ook je linkpipes kwijt, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op ben ik bang.

Van een full system voor gen 2 zou dan wellicht wel weer passen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
Zo zuur dit :r

Volgens mij zijn ze niet hetzelfde, althans de standaard SP Akra's van een gen 2 zijn 'maar' 51mm diameter en die van een full system gen1 zijn vaak dikker (60mm). Zo te zien ben je ook je linkpipes kwijt, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op ben ik bang.

Van een full system voor gen 2 zou dan wellicht wel weer passen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Goeie info, ik ga vanavond eens meten.
 
Volgens mij is de aansluitdiameter 52mm, of dat gaat passen?? Ook de vorm van de Link pijpen lopen anders. Kan je de dempers niet opgeven aan je verzekering?
 
neem anders kontakt op met Pajic , die kan wel e.e.a. maken met akra dempers voor jou...
sterkte want de prijs zal niet mals zijn, je kunt als accesoires meeverzekerd zijn op AF1 racing de nieuwwaarde laten zien aan je verzekeraar.
 
Schoften,
maar ja tis natuurlijk maar 2 boutjes en 4 veertjes, ze hoeven niet een kist gereedschap mee te zeulen en 3 minuten werk om ze eraf te sleutelen.
 
Hier op ebay biedt iemand nog zo'n systeem aan:
Akrapovic 2 into 2 Race Exhaust System Aprilia RSV Mille Gen 1 98-03 | eBay

Maarja.. spul is aardig geld waard..

Ik zou sowieso ff marktplaats in de gaten houden, misschien gooien ze jouw dempers er wel op. (vraag is natuurlijk of je kunt controleren dat het de jouwe zijn)
Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg

Echt klote..! Ik zou wel Marktplaats en soortelijke sites in de gaten houden... wie weet Kun je de dader zo vinden...
 
neem anders kontakt op met Pajic , die kan wel e.e.a. maken met akra dempers voor jou...
sterkte want de prijs zal niet mals zijn, je kunt als accesoires meeverzekerd zijn op AF1 racing de nieuwwaarde laten zien aan je verzekeraar.

Eens! Pajic kan je dit wel in orde /weer passend maken voor een redelijk prijsje..

Heb zelf ook goede ervaringen met Pajic
 
Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg
Stel klootzakken, ze kunnen ook gvd de poten niet thuis houden. Ik hou m'n ogen open voor een vervangende set iig. Of zoals hier geopperd even langs bij Pajic in Gendringen.
 
Je zou ook in The Aprilia Factory groep op FB kunnen vragen, daar zijn nogal wat mensen die spul hebben liggen (of het weten te liggen)
 
Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg
Wat kut zeg. Ze jatten tegenwoordig ook alles.
Maar bij mijn 2-2 systeem zijn de linkpijpen aangepast zodat de gen 2 dempers erop passen door pajic racing.
Misschien kun je dempers scoren op MP en dan aan laten passen met linkpijpen die op jou uitlaten passen.
Maar goed dit kost ook allemaal weer genoeg geld.
 
Dank voor de tips allemaal. Het pas maken van een gen 2 lijkt het meest voor de hand liggend. Ik ben verzekerd voor accesoires maar dat process zal ook nog even duren.

Aansluiting op de voorbochten is 50mm. De full system gen 2 linkpijpen schijnen van 51-60mm te gaan dus dat zou uitkomen.

Wat kut zeg. Ze jatten tegenwoordig ook alles.
Maar bij mijn 2-2 systeem zijn de linkpijpen aangepast zodat de gen 2 dempers erop passen door pajic racing.
Misschien kun je dempers scoren op MP en dan aan laten passen met linkpijpen die op jou uitlaten passen.
Maar goed dit kost ook allemaal weer genoeg geld.

Heb je daar een foto'tje van?
 
Hallo,

Ik was van plan motorolie Motul 7100 10W50 voor mijn Tuono V4 1100 te gebruiken.
Iemand ervaring mee?

Motul 300V zou race gericht zijn. Ik rij enkel op straat, vandaar de keuze voor 7100.

Wat gebruiken jullie?
 
Hallo,

Ik was van plan motorolie Motul 7100 10W50 voor mijn Tuono V4 1100 te gebruiken.
Iemand ervaring mee?

Motul 300V zou race gericht zijn. Ik rij enkel op straat, vandaar de keuze voor 7100.

Wat gebruiken jullie?

Ik heb ook een 1100, maar heb nog geen beurtje gedaan, staat wel nu op de planning maar heb helaas mijn kruisband net gescheurd met voetballen... vrees dat dit dus nog even gaat duren...

Het boekje schrijft volgens mij 5w40 voor
 
Heb dit dus via mpartz, niet uit de gebruikershandleiding.

Bel voor de zekerheid anders even met Jarno de Zwart motoren in Weert, hij is off Aprilia dealer en kan je zeker vertellen welke het beste is

Succes, Grz Ivo
 
Een vraag:

Heb op mijn Tuono 1100RR ‘15 weinig/geen ruimte iets mee te nemen (slotje/sigaretten/kettingspray etc)..
nu zag ik een tanktasje van SW Motech die op de tank geklikt kan worden.. hiervoor is die aparte verkrijgbare ‘quick lock EVO tankring’ voor

Iemand deze toevallig gekocht? En hoe zijn de ervaringen hiermee?

Grz Ivo
 
Terug
Bovenaan Onderaan