Tuono Bastards Deel 21

Beste allemaal,

Kan iemand mij vertellen welke sensor hier zit?
Links van de voorkap, waar het knipperlicht standaard ongeveer zit.

De kabel hiervan wordt geraakt door de stuurdemper als het stuur helemaal naar rechts gaat ;(
full
 
Gisteren lag de andere Eprom in de brievenbus. V4Wim, bedankt!
Tijdens het plaatsen van de chip zag ik dat ik al voorzien was van een RP58, als ik het goed heb is dit de standaard eprom met geactiveerde trim pots.

Goed bezig. De RP58 is de standaard chip van een RSV mille ja.

Na het plaatsen van de nieuwe chip een klein testritje gemaakt en heb het idee dat ie iets rijker loopt en feller reageert onderin de toeren, maar dit kan natuurlijk ook een typisch placebo effect zijn :P Binnenkort maar eens laten afstellen en kijken in hoeverre de dip weg te krijgen is en anders actief op zoek gaan naar een handige Harry die de collector mod kan uitvoeren.

Afstellen haalt de dip niet weg, zoals ook eerder genoemd. Een(goede)eprom kan er wel voor zorgen dat hij een stuk minder merkbaar is (merk je geen verbetering tov RP58?). Als je hem compleet wilt wegpoetsen zal je aan de collector mod of 2-2 moeten. Maar dat betekent ook weer een andere eprom, of een andere manier waarop je brandstof toevoegt in het middengebied.

Wat mij opviel tijdens het plaatsen van de eprom, was dat de trim pots niet meer op 12 uur stonden. Links stond bijna een halve slag naar onder gedraaid en rechts een tikje van 12 uur af.
[afbeelding]


Zoals de instructie voorschrijft heb ik deze teruggezet. Op internet kan ik veel informatie vinden over de trim pots maar nog steeds is het mij niet duidelijk wat er nou precies veranderd door het veranderen van alleen de stand van de trim pots. Heb ik er goed aan gedaan om ze terug te zetten of is het beter om ze op stand zoals de foto te laten staan? Motor rijdt trouwens heerlijk!

Dan kan het zijn dat de motor al eens een afstelbeurtje heeft gehad. 12 uur is de standaard positie inderdaad, maar de trimpots zijn wel gevoelig, dus zou er niet teveel aan prutsen. Probeer beide standen (waar ze op stonden en 12 uur) en voel even aan waar de motor zich prettiger bij voelt. Daarna even een afspraak maken om te laten afstellen (syncen en CO per cilinder).
 
Gisteren lag de andere Eprom in de brievenbus. V4Wim, bedankt!
Tijdens het plaatsen van de chip zag ik dat ik al voorzien was van een RP58, als ik het goed heb is dit de standaard eprom met geactiveerde trim pots.

Na het plaatsen van de nieuwe chip een klein testritje gemaakt en heb het idee dat ie iets rijker loopt en feller reageert onderin de toeren, maar dit kan natuurlijk ook een typisch placebo effect zijn :P Binnenkort maar eens laten afstellen en kijken in hoeverre de dip weg te krijgen is en anders actief op zoek gaan naar een handige Harry die de collector mod kan uitvoeren.

Wat mij opviel tijdens het plaatsen van de eprom, was dat de trim pots niet meer op 12 uur stonden. Links stond bijna een halve slag naar onder gedraaid en rechts een tikje van 12 uur af.
[afbeelding]

Zoals de instructie voorschrijft heb ik deze teruggezet. Op internet kan ik veel informatie vinden over de trim pots maar nog steeds is het mij niet duidelijk wat er nou precies veranderd door het veranderen van alleen de stand van de trim pots. Heb ik er goed aan gedaan om ze terug te zetten of is het beter om ze op stand zoals de foto te laten staan? Motor rijdt trouwens heerlijk!

Goed bezig. En geen dank!
 
Afstellen haalt de dip niet weg, zoals ook eerder genoemd. Een(goede)eprom kan er wel voor zorgen dat hij een stuk minder merkbaar is (merk je geen verbetering tov RP58?). Als je hem compleet wilt wegpoetsen zal je aan de collector mod of 2-2 moeten. Maar dat betekent ook weer een andere eprom, of een andere manier waarop je brandstof toevoegt in het middengebied.

Dan kan het zijn dat de motor al eens een afstelbeurtje heeft gehad. 12 uur is de standaard positie inderdaad, maar de trimpots zijn wel gevoelig, dus zou er niet teveel aan prutsen. Probeer beide standen (waar ze op stonden en 12 uur) en voel even aan waar de motor zich prettiger bij voelt. Daarna even een afspraak maken om te laten afstellen (syncen en CO per cilinder).

Minder merkbaar is precies wat ik bedoel, dat kanon wat het boven de 7k toeren wordt zou ik best eerder willen tegenkomen. :9~

Merk ongetwijfeld al een verschil t.o.v. de RP58. Lijkt alsof ik een scherpere reactie ontvang in de lage toeren, de Tuono is nog gretiger dan normaal. Maar zoals ik al aangaf, dit kan ook puur mentaal zijn.

Vooralsnog is het dolle pret, iedere keer weer! :]
 
van de week met de Tv4 naar de ardennen geweest met een ploegje en ben nog verliefder echt te gek! wat een ding... remmen, sturen, power, geserveerd op een bedje van heerlijke geluidsgolven!

Voor mensen die stickers zoeken voor de T op Decalmoto hebben ze leuke sets, en ze kunnen ook in kleur aangepast worden. Ik heb een setje besteld en ben benieuwd naar de kwaliteit. De kleur aangepast naar neon geel, dat zal wel niet ieders smaak zijn maar mij lijkt het vet.
Wordt dan zoiets http://stapico.ru/tasos_v4
 

Ziet er goed uit! Kwam een tijd terug deze tegen:

http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=331104&d=1492584344
http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=331103&d=1492584312

Vind het zelf erg bruut en twijfel ook al een tijd om de stickers te bestellen. Heb echter de "Nero" versie (zilver/zwart), dus zal dan denk ik puur wat accenten gebruiken en niet de volledige stickerset. Ben benieuwd naar de foto's :+
 
Even een vraagje aan alle andere Oer-T rijders: heeft er al iemand eens de moeite genomen om de T flink door de voorvork te laten steken? Zo ja, hoever? en bevalt dat beter?

Ik ben terug van 2x een weekend Luxemburg, en ik moet toch behoorlijk de T de korte bochten in'dwingen ' (vering is al geserviced + ingesteld op mijn gewicht +-85kg door HK in Tiel). Momenteel ligt er een 190/50 band op, dat wordt weer (zoals voorheen) een 190/55 band. Ook is mijn stuurtje 2/3cm lager dan origineel. Het lijkt erop dat ik nog wat druk op de voorkant mis.
 
van de week met de Tv4 naar de ardennen geweest met een ploegje en ben nog verliefder echt te gek! wat een ding... remmen, sturen, power, geserveerd op een bedje van heerlijke geluidsgolven!

Voor mensen die stickers zoeken voor de T op Decalmoto hebben ze leuke sets, en ze kunnen ook in kleur aangepast worden. Ik heb een setje besteld en ben benieuwd naar de kwaliteit. De kleur aangepast naar neon geel, dat zal wel niet ieders smaak zijn maar mij lijkt het vet.
Wordt dan zoiets http://stapico.ru/tasos_v4
Daar is de motor helemaal in zijn element! :]
 
Even een vraagje aan alle andere Oer-T rijders: heeft er al iemand eens de moeite genomen om de T flink door de voorvork te laten steken? Zo ja, hoever? en bevalt dat beter?

Ik ben terug van 2x een weekend Luxemburg, en ik moet toch behoorlijk de T de korte bochten in'dwingen ' (vering is al geserviced + ingesteld op mijn gewicht +-85kg door HK in Tiel). Momenteel ligt er een 190/50 band op, dat wordt weer (zoals voorheen) een 190/55 band. Ook is mijn stuurtje 2/3cm lager dan origineel. Het lijkt erop dat ik nog wat druk op de voorkant mis.

Ja ik alleen ik heb er een ohlins voorvork ingezet en ohlins shock.
Achter staat die maximaal hoog en voor 4 ringen doorgestoken.
Ik heb wel een 180/55 en hij stuurt wel scherp maar niet nerveus!

Kom jij weg met je stuur? Ik had ook een lager stuur gemonteerd maar omdat ik wel heel veel bandenloodjes moest plakken om met de rem en koppelingshendel niet tegen de kuip komen, waardoor de stuur uitslag wel heel klein werd! Tijdens het rijden nergens last van maar even de motor keren pfff B|
Nu moet ik ook met origineel stuur nog 1 loodje plakken omdat ik de kuip anders raak.
 
Nee valt mee, heb me wel een ongeluk gelezen/gezocht op het aprilia forum om het juiste stuurtje te vinden hiervoor. Heb er 1 loodje opzitten, iets kortere draaicirkel, maar wel betere handling.
Rizoma MA005 zit er bij mij op.
 
Nee valt mee, heb me wel een ongeluk gelezen/gezocht op het aprilia forum om het juiste stuurtje te vinden hiervoor. Heb er 1 loodje opzitten, iets kortere draaicirkel, maar wel betere handling.
Rizoma MA005 zit er bij mij op.


Oké ik had die van barracuda erop zitten maar die is ook rechter als het origineel stuur en denk dat het daar in zit! De rizoma heeft waarschijnlijk de zelfde hoek als origineel alleen hij is lager.
 
Zeven strepen, lager kan niet. Dan loopt mijn wiel aan met hard remmen.

Even een vraagje aan alle andere Oer-T rijders: heeft er al iemand eens de moeite genomen om de T flink door de voorvork te laten steken? Zo ja, hoever? en bevalt dat beter?

Ik ben terug van 2x een weekend Luxemburg, en ik moet toch behoorlijk de T de korte bochten in'dwingen ' (vering is al geserviced + ingesteld op mijn gewicht +-85kg door HK in Tiel). Momenteel ligt er een 190/50 band op, dat wordt weer (zoals voorheen) een 190/55 band. Ook is mijn stuurtje 2/3cm lager dan origineel. Het lijkt erop dat ik nog wat druk op de voorkant mis.
 
Ff een vraagje aan de kenners hier, vandaag de tuono gestart en na 300 meter viel hij uit. Brandstofpomp hoor je ook niet meer draaien als je contact aanzet en starten doet hij niet. Wel gewoon stroom en startmotor gaat rond. Brandstofpomp overleden of iets anders? Gaat om n oer T..
 
Terug
Bovenaan Onderaan