Tuono Bastards Deel 21

Mijn Tuono is ook nukkig aan het doen. Eindelijk de boel weer rijdend nadat ik hem had weggebracht om lekkage bij de brandstofpomp op te lossen. Hij startte ook slecht en dat bleek te komen door een verstopt afwateringskanaal bij de tankdop, waardoor er gewoon veel water in de tank zat. Dat ontbrandt niet zo makkelijk natuurlijk..

Dus ja. Ding uit de schuur, ff de voedingskabel van de TomTom netjes aansluiten. Kom ik een los draadje tegen bij de stekker van het startrelais. Kut. Met geen mogelijkheid meer vast te krijgen. In plaats van te gaan zitten kutten met een nieuw stekkertje knijpen of solderen, maar besloten gelijk een startrelais van een R1 er in te zetten. Die zou gisteren binnen komen bij van Meel in Made, maar helaas. Hopen dat ie dinsdag binnen komt want de Tuono moet het zaterdag weer doen ivm nieuwe voorband laten monteren, die ik de week erop echt nodig heb voor een toertochtje. Iets te spannend allemaal weer :')
 
Ik zou vandaag een toertocht rijden, met nadruk op zou want de Tuono laat me staan.
Hij wil niet starten en blijven lopen.

Motor over gestart, valt gelijk uit zogauw de startkabels eraf gaan.

Nieuwe accu van een vriend geplaatst, zelfde verhaal. Motor start meteen maar valt na 5 seconden lopen uit.

Dynamo? Spanningsregelaar? Spanningsregelaar ziet er goed uit, geen gesmolten draden etc.

Ik heb een 2006, dus met dat KUT 500w vliegwiel.. zou graag eens met de ontwikkelaar die dat verzonnen heeft willen babbelen..

Niet zo mega thuis in de gen 2, maar dynamo is altijd verdacht (plus de bruine stekkers). Verder zat ik te denken aan de stappenmotor of wellicht een brandstof probleem.
 
Mijn Tuono is ook nukkig aan het doen. Eindelijk de boel weer rijdend nadat ik hem had weggebracht om lekkage bij de brandstofpomp op te lossen. Hij startte ook slecht en dat bleek te komen door een verstopt afwateringskanaal bij de tankdop, waardoor er gewoon veel water in de tank zat. Dat ontbrandt niet zo makkelijk natuurlijk..

Dus ja. Ding uit de schuur, ff de voedingskabel van de TomTom netjes aansluiten. Kom ik een los draadje tegen bij de stekker van het startrelais. Kut. Met geen mogelijkheid meer vast te krijgen. In plaats van te gaan zitten kutten met een nieuw stekkertje knijpen of solderen, maar besloten gelijk een startrelais van een R1 er in te zetten. Die zou gisteren binnen komen bij van Meel in Made, maar helaas. Hopen dat ie dinsdag binnen komt want de Tuono moet het zaterdag weer doen ivm nieuwe voorband laten monteren, die ik de week erop echt nodig heb voor een toertochtje. Iets te spannend allemaal weer :')

Allemaal redelijk typische kwaaltjes van de oer. Hopelijk komt dat relais binnen en kun je weer knallen. Zit er al wel een accu met meer prik in?
 
Mensen goedenavond !


Na 6 jaren verlaat is vrijdag het Ducati Monster topic en heb ik een bloedmooie Tuono uit 2007 aangeschaft!
Monsters altijd al mooi gevonden maar dat model van de tuono van 2007, poh wat een ding :9~ :9~

Momenteel nog aan het studeren maar een mooie italiaan erbij kan natuurlijk geen kwaad, heb een factory uit 2007 aangeschaft, geloof dat ik daar wel een goeie keus mee heb gemaakt.


- Zijn er nog tips die ik meteen nog ff moet checken wanneer ik thuis/bij de dealer ben? Voorkomende kwaaltjes of iets?


Alvast bedankt *D *D
 
Mensen goedenavond !


Na 6 jaren verlaat is vrijdag het Ducati Monster topic en heb ik een bloedmooie Tuono uit 2007 aangeschaft!
Monsters altijd al mooi gevonden maar dat model van de tuono van 2007, poh wat een ding :9~ :9~

Momenteel nog aan het studeren maar een mooie italiaan erbij kan natuurlijk geen kwaad, heb een factory uit 2007 aangeschaft, geloof dat ik daar wel een goeie keus mee heb gemaakt.


- Zijn er nog tips die ik meteen nog ff moet checken wanneer ik thuis/bij de dealer ben? Voorkomende kwaaltjes of iets?


Alvast bedankt *D *D

Allereerst gefeliciteerd!

Helaas zijn er wel kwalen ja, vooral bij de 2006 tm eind 2008, zie mijn eerdere posts.
Lang verhaal kort, ook de jouwe heeft een te zwaar vliegwiel voor een te zwakke dynamo en spanningsregelaar waardoor de kans groot is dat deze een keer door fikken. Bij sommigen gebeurt dit bij 20.000, bij anderen al bij 10.000.
Voor meer info kun je op het Amerikaanse aprilia forum kijken, zoeken via Google op Tuono stator.

Je kunt zelf alvast je bruine stekkers controleren en evt vervangen.

De mijne staat nu ook stil met waarschijnlijk bovenstaande problemen.

Wil je niet bang maken, gewoon lekker gaan rijden en genieten! Voor hetzelfde geld heb je nooit problemen!
Je komt van Ducati dus je bent vast al gewend aan sleutelen :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Allemaal redelijk typische kwaaltjes van de oer. Hopelijk komt dat relais binnen en kun je weer knallen. Zit er al wel een accu met meer prik in?
Klopt, maar wel allemaal tegelijk. Achja, ben ik er daarna vanaf ;) nu nog een werkende achterrem!

En jup, er zit een YTX14 accu in, bij de aankoop gelijk gedaan.
 
Allereerst gefeliciteerd!

Helaas zijn er wel kwalen ja, vooral bij de 2006 tm eind 2008, zie mijn eerdere posts.
Lang verhaal kort, ook de jouwe heef
Mensen goedenavond !


Na 6 jaren verlaat is vrijdag het Ducati Monster topic en heb ik een bloedmooie Tuono uit 2007 aangeschaft!
Monsters altijd al mooi gevonden maar dat model van de tuono van 2007, poh wat een ding :9~ :9~

Momenteel nog aan het studeren maar een mooie italiaan erbij kan natuurlijk geen kwaad, heb een factory uit 2007 aangeschaft, geloof dat ik daar wel een goeie keus mee heb gemaakt.


- Zijn er nog tips die ik meteen nog ff moet checken wanneer ik thuis/bij de dealer ben? Voorkomende kwaaltjes of iets?


Alvast bedankt *D *D

Allereerst gefeliciteerd!

Helaas zijn er wel kwalen ja, vooral bij de 2006 tm eind 2008, zie mijn eerdere posts.
Lang verhaal kort, ook de jouwe heeft een te zwaar vliegwiel voor een te zwakke dynamo en spanningsregelaar waardoor de kans groot is dat deze een keer door fikken. Bij sommigen gebeurt dit bij 20.000, bij anderen al bij 10.000.
Voor meer info kun je op het Amerikaanse aprilia forum kijken, zoeken via Google op Tuono stator.

Je kunt zelf alvast je bruine stekkers controleren en evt vervangen.

De mijne staat nu ook stil met waarschijnlijk bovenstaande problemen.

Wil je niet bang maken, gewoon lekker gaan rijden en genieten! Voor hetzelfde geld heb je nooit problemen!
Je komt van Ducati dus je bent vast al gewend aan sleutelen :+ :+ :+
t een te zwaar vliegwiel voor een te zwakke dynamo en spanningsregelaar waardoor de kans groot is dat deze een keer door fikken. Bij sommigen gebeurt dit bij 20.000, bij anderen al bij 10.000.
Voor meer info kun je op het Amerikaanse aprilia forum kijken, zoeken via Google op Tuono stator.

Je kunt zelf alvast je bruine stekkers controleren en evt vervangen.

De mijne staat nu ook stil met waarschijnlijk bovenstaande problemen.

Wil je niet bang maken, gewoon lekker gaan rijden en genieten! Voor hetzelfde geld heb je nooit problemen!
Je komt van Ducati dus je bent vast al gewend aan sleutelen :+ :+ :+


Top bedankt voor de tip!
Zal zeker eens je andere posts ff lezen dan,had idd gehoord 'iets met de accu' , maar zal dus vliegwiel etc zijn.
Klinkt niet als een hele goedkope reparatie, zal eens kiekn wat ik er mee kan.


Uhm ja sleutelen zeker wel wat geleerd in de afgelopen jaren ;) _O-

De s2r was verder wel n topfiets
 
Heb ik straks met de tuono weer een sipper clutch?
:)


En... wat ik tegenkom en bij mn eigen tuono tijdens de proefrit merkte:
Hm, ik heb mijn Tuono pas één dag, maar ik heb al een paar keer gehad dat, wanneer hij stationair draait, en ik heel snel aan de gashendel draai en loslaat (dus heel effe snel tot 2000rpm ofzo), dat de motor soms afslaat. Is dit ook een dynamo probleem of meer een injectie hick-up

De klap die het blok maakt is de terugslag van de startmotor hoorde ik van een motorzaak :Y
 
Laatst bewerkt:
V-Twin Kevin, “moet” je er een rempomp van een Ducati 1098 of Panigale opzetten
Heb het zelf ook gedaan en werkt echt perfect
Omdat de duc rempomp een langer slag maakt heb ik de originele “pin” (van de Tuono) die de rempomp ingaat wat meer draad op gesneden, zodat deze goed af te stellen was naar mijn wensen...
Nu een week in Kroatië wezen knallen en hij remt nog steeds perfect👍🏼👊🏼
 
V-Twin Kevin, “moet” je er een rempomp van een Ducati 1098 of Panigale opzetten
Heb het zelf ook gedaan en werkt echt perfect
Omdat de duc rempomp een langer slag maakt heb ik de originele “pin” (van de Tuono) die de rempomp ingaat wat meer draad op gesneden, zodat deze goed af te stellen was naar mijn wensen...
Nu een week in Kroatië wezen knallen en hij remt nog steeds perfect👍🏼👊🏼
Dat is het volgende projectje inderdaad! Ontbreekt me meer aan de tijd om het ff aan te pakken..
 
Ik las dat iemand dit eerder had getypt; maakte ik me bij de proefrit wat zorgen om maar hij was te mooi om te laten staan ;)

Hm, ik heb mijn Tuono pas één dag, maar ik heb al een paar keer gehad dat, wanneer hij stationair draait, en ik heel snel aan de gashendel draai en loslaat (dus heel effe snel tot 2000rpm ofzo), dat de motor soms afslaat. Is dit ook een dynamo probleem of meer een injectie hick-up


De klap die het blok maakt is de terugslag van de startmotor hoorde ik van een motorzaak?


Iemand enig idee?
Alvast bedankt en geniet van de mooie dagen mensen!
 
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden een account gemaakt en me toen kort voorgesteld op dit forum. Gisteren een omgebouwde RSV gekocht en gelijk een rit naar huis van +- 200km gereden, ik kom van een VFR 750 jemig wat een verschil! Rijd trouwens wel echt super :]

Nu heb ik de spullen om om te bouwen naar Tuono stuur compleet, enkel zitten er de handvaten van het RSV model op, en zoek ik de kapjes van het Tuono model zodat ik hier ook mijn spiegels op kan monteren!

Heeft iemand deze nog ergens verdwaald liggen?

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden een account gemaakt en me toen kort voorgesteld op dit forum. Gisteren een omgebouwde RSV gekocht en gelijk een rit naar huis van +- 200km gereden, ik kom van een VFR 750 jemig wat een verschil! Rijd trouwens wel echt super :]

Nu heb ik de spullen om om te bouwen naar Tuono stuur compleet, enkel zitten er de handvaten van het RSV model op, en zoek ik de kapjes van het Tuono model zodat ik hier ook mijn spiegels op kan monteren!

Heeft iemand deze nog ergens verdwaald liggen?

[afbeelding]

Ah, heb jij die gekocht. Mooi man! Kan je helaas er niet mee helpen.

Nog wel ff een posefotootje, Bagster hoes van een Mille staat prima:
full
 
Ik heb nog een sw-motech tanktas met tank ring over voor op de RSV of Tuono.
Nette tas ,alleen een trekkertje eraf.Eventueel even ringgetje plaatsen.Regen hoes moet ik nog hebben. Maar die moet ik even zoeken.

Bij interesse, bod via pb.

Lees verder wel mee,maar weinig te melden. Wat circuit gereden op de RSV. Tuono nog weinig gebruikt,behalve wat woon-werk.
full

full

full

full
 
Ah, heb jij die gekocht. Mooi man! Kan je helaas er niet mee helpen.

Nog wel ff een posefotootje, Bagster hoes van een Mille staat prima:
[afbeelding]


Hah, ik begrijp dat je hem ook hebt zien staan? :Y
Heb er gisteren mijn eerste ‘tourtje’ Mee gereden en ik wordt alleen maar enthousiaster wat een lekkere fiets om te rijden.

Gave tanktas trouwens 8-)
Toevallig net een gekocht die bijna hetzelfde is, enkel is de rode bies bij mij ‘rond’ als een Tuono Racing tank.
 
Hah, ik begrijp dat je hem ook hebt zien staan? :Y
Heb er gisteren mijn eerste ‘tourtje’ Mee gereden en ik wordt alleen maar enthousiaster wat een lekkere fiets om te rijden.

Gave tanktas trouwens 8-)
Toevallig net een gekocht die bijna hetzelfde is, enkel is de rode bies bij mij ‘rond’ als een Tuono Racing tank.

Stond vorig jaar ook al te koop. Maar was vanuit Groningen me te ver weg. Maar qua geld stond ie me wel aan. Zeker met alle Öhlins en OZ er op.
 
Nog mensen hier die een foto hebben van een gopro-bevestiging op hun Tuono (oer). Ik heb al inspiratie maar andere ideeen zijn welkom!
 
Nog mensen hier die een foto hebben van een gopro-bevestiging op hun Tuono (oer). Ik heb al inspiratie maar andere ideeen zijn welkom!

Ik heb de gopro gewoon op mijn helm zitten.

Moet wel bekennen dat na 10 dagen dolle pret met de Tuono het idee in me is opgekomen om de Gopro op de Voorvork te bevestigen. Laag aan de grond en telkens dat voorwiel wat maar niet op de weg wilt blijven liggen :P
 
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een tank als op de bijgevoegde foto’s, of eventueel stickers die hier bijhoren dan zou ik de mijne zo kunnen spuiten/plakken.
Voor een Gen 1
Iemand hier die er een heeft liggen in ‘prima’ staat of weet waar ik deze stickers kan vinden?
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan