Tuono Bastards Deel 21

Hallo mannen
Ik weet dat het al vaker voorbij is gekomen maar ben met de motor in Kroatië en op display komt met op contact zetten ST
Ook de sleutel voor onderhoud komt er te staan en deze is vergeten op “0” te zetten bij laatste onderhoud...
Kan mij iemand helpen met ST en hou die shit sleutel weg?
Thanks alvast

Staat voor Suspension en Tires. De Tuono kan via het menu gegevens omtrent die 2 dingen op slaan. Niks aan de hand, gewoon knallen.

Sleuteltje kun je ook weg halen via het menu, inloggen met je code en dan staat er wel iets in de trant van 'delete service message ofzo, wijst zichzelf.
 
Motor stuurt een beetje zwaarder sinds ik een voorzichtig een hoog stuk ben opgereden en vervolgens een mooi afsprongetje heb gemaakt. Ik merk geen speling op de as. Het lijkt wel of het stukje waardoor je voelt dat hij in midden staat wat breder is geworden. Als ik de motor naar achteren trek met mijn voorrem in dan stuurt hij wel even iets lichter. Is het lager nu rot aan het worden of zie ik iets over het hoofd?
 
Afgelopen maandag 28 mei mooie PR's gereden op Assen met de oer tuono. Snelste tijd uiteindelijk een 1:57.6 in de vierde sessie. De laatste sessie redelijk rustig aan gedaan, echter wilde ik iemand inhalen in de ramshoek, waardoor ik iets van de ideale lijn afweek en direct bij het ingaan van de bocht al de achterkant verloor. Hierdoor een lowsider gemaakt met 192 km/h op de teller en uiteindelijk de nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Echt zuur, vooral omdat ik niet het idee had dat er te veel gepushed werd. Waarschijnlijk vuil of olie geweest. Nu zo snel mogelijk herstellen en dan maar kijken of het beestje nog op te lappen valt. Heb ongetwijfeld nog wat onderdelen nodig, hier kom ik nog op terug!
 
Arie, zou de mijne ook in de OP mogen?

4uwj0z.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik zal me ff voorstellen want ik ben nieuw op dit forum gedeelte.

Mijn naam is Danny leeftijd 36 lentes jong uit de regio Den Haag.

Na jaren diversen Japanse motoren te hebben gereden ben ik sinds kort overgestapt naar een Aprilia Tuono uit 2005.
Dit na een klein ritje op een Aprilia Tuono van 2003 van een kennis was ik verkocht en heb er zelf ook een gekocht.
Was en ben verbaasd over het rijwiel gedeelte en met name in de bochten, koppel en het rauwe geluid :P

Maar wat mij opvalt is dat de motor moeilijk ontkoppelt (circuit is goed ontlucht) met name als de motor in z'n eerste
versnelling staat met de koppelingshendel ingetrokken blijft de motor trekken en dat z'n "vrij" moeilijk te vinden is.

Nu heb ik begrepen dat dit een bekend euvel is en heb diversen erover gehoord dat dit te verhelpen is met een kleinere
sproeier welke bij het versnellingpedaaltje gemonteerd is maar weet bij hemelsnaam niet waar ik zo'n sproeiertje kan vinden :$
 
Goede keuze. Die kleinere maat sproeier werkt wel maar het zal nooit vlekkeloos werken. Wat betreft de koppeling kan je het beste vanaf de slave met een grote spuit de vloeistof er doorheen jagen. Grote kans dat en ik weet het haast wel zeker dat er toch nog wat lucht inzit. Instructies zijn te vinden op AF1 forum. Sproeiertje kan ik voor je opzoeken, ik heb ergens nog een bonnetje liggen.
Hallo allemaal,

Ik zal me ff voorstellen want ik ben nieuw op dit forum gedeelte.

Mijn naam is Danny leeftijd 36 lentes jong uit de regio Den Haag.

Na jaren diversen Japanse motoren te hebben gereden ben ik sinds kort overgestapt naar een Aprilia Tuono uit 2005.
Dit na een klein ritje op een Aprilia Tuono van 2003 van een kennis was ik verkocht en heb er zelf ook een gekocht.
Was en ben verbaasd over het rijwiel gedeelte en met name in de bochten, koppel en het rauwe geluid :P

Maar wat mij opvalt is dat de motor moeilijk ontkoppelt (circuit is goed ontlucht) met name als de motor in z'n eerste
versnelling staat met de koppelingshendel ingetrokken blijft de motor trekken en dat z'n "vrij" moeilijk te vinden is.

Nu heb ik begrepen dat dit een bekend euvel is en heb diversen erover gehoord dat dit te verhelpen is met een kleinere
sproeier welke bij het versnellingpedaaltje gemonteerd is maar weet bij hemelsnaam niet waar ik zo'n sproeiertje kan vinden :$
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze. Die kleinere maat sproeier werkt wel maar het zal nooit vlekkeloos werken. Wat betreft de koppeling kan je het beste vanaf de slave met een grote spuit de vloeistof er doorheen jagen. Grote kans dat en ik weet het haast wel zeker dat er toch nog wat lucht inzit. Instructies zijn te vinden op AF1 forum. Sproeiertje kan ik voor je opzoeken, ik heb ergens een nog een bonnetje liggen.


Bedankt voor je reactie *D

Ik ben niet zo bekend met dit euvel maar wat wordt er bedoeld vanaf de slave ?
Is dit de banjo bout welke in het koppelingscilinder gemonteerd zit en waar ook de leiding op gemonteerd zit ?

Het ontluchten is naar mijn weten goed gedaan, deze stap is namelijk diversen malen herhaald (dmv wpl handboek).
 
Grote injectiespuit vullen met remvloeistof, slangetje er aan en op de ontluchtingsnippel zetten.
Zo pomp je de vloeistof van onder naar boven en de luchtbellen dus ook.
Lucht wil makkelijker naar boven dan naar beneden.

Wel voorzichtig doen en iemand een doek of iets dergelijks om het reservoir laten houden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een linkje voor je. Inderdaad, vanaf daar.

Bedankt voor je reactie *D

Ik ben niet zo bekend met dit euvel maar wat wordt er bedoeld vanaf de slave ?
Is dit de banjo bout welke in het koppelingscilinder gemonteerd zit en waar ook de leiding op gemonteerd zit ?

Het ontluchten is naar mijn weten goed gedaan, deze stap is namelijk diversen malen herhaald (dmv wpl handboek).
 
Ik heb hier een linkje voor je. Inderdaad, vanaf daar.

Duizend maal dank *O*

Dus ff vertaald naar het Nederlands ; verwijder het oude vloeistof uit het reservoir. Vervolgens dien je een spuit van ongeveer 75ml te voorzien van het nieuwe vloeistof, bevestig dit samen met een doorzichtige leiding op de bleeder welke dan een kwart slag gedraaid moet worden en injecteer dit dan in de bleeder tot het reservoir tot het max gevuld is ? -O-

Het is de omgekeerde manier zoals ik het gewend ben maar ga het zekers proberen. Eerst ff op zoek waar ik zo'n spuit vandaan kan halen want dit is niet iets wat ik heb liggen
 
Laatst bewerkt:
Mannen wie heeft bij zijn Tuono weleens de DB's laten meten?

Ik heb een oer met volledig Akra systeem 2-2 met e-keur. Ik reed altijd rond met kleinere killers waardoor hij een mooi geluid maakte maar niet overdreven hard. Vanwege de toenemende controles en zelfs het gezeik van een mogelijke wok melding heb ik zojuist originele killers er in gezet. Het klinkt echter nergens naar. Naar mijn idee zelfs stiller dan met de orginele enkele demper. Ik wil eigenlijk de halve killers er inzetten weer. Vandaar mijn vraag over de DB's aangezien ik er 94 mag volgens het kenteken.
 
Mannen wie heeft bij zijn Tuono weleens de DB's laten meten?

Ik heb een oer met volledig Akra systeem 2-2 met e-keur. Ik reed altijd rond met kleinere killers waardoor hij een mooi geluid maakte maar niet overdreven hard. Vanwege de toenemende controles en zelfs het gezeik van een mogelijke wok melding heb ik zojuist originele killers er in gezet. Het klinkt echter nergens naar. Naar mijn idee zelfs stiller dan met de orginele enkele demper. Ik wil eigenlijk de halve killers er inzetten weer. Vandaar mijn vraag over de DB's aangezien ik er 94 mag volgens het kenteken.

Zou me er niet te druk om maken. Meeste agenten kijken alleen of je db killers geplaatst zijn en gaan zelden over tot een daadwerkelijke meting. Als je gewoon normaal doet en niet als een of andere retard aan je gas gaat jengelen zullen ze je echt niet zomaar controleren.
Doen ze het toch? Gelijk vragen om ijkingspapieren van de meetapparatuur. Hebben ze dit niet dan heb je een hele sterke zaak wanneer je een eventuele boete aanvecht.

Ik rij al 10 jaar met open uitlaten op al mijn motoren, soms zelfs complete race systemen en ik heb nog NOOIT een controle gehad. Ik spreek dus ook vanuit mijn eigen ervaring. Enkel in Duitsland gebruik ik db killers. Heb begrepen dat het in de randstad soms heel anders is.
Nu woon in het hoge noorden en hier zijn ze niet zo streng..
 
Grote injectiespuit vullen met remvloeistof, slangetje er aan en op de ontluchtingsnippel zetten.
Zo pomp je de vloeistof van onder naar boven en de luchtbellen dus ook.
Lucht wil makkelijker naar boven dan naar beneden.

Wel voorzichtig doen en iemand een doek of iets dergelijks om het reservoir laten houden. ;)

Dé manier, ik doe het elk jaar omdat het zwart wordt, en beneden injecteren is the way to go.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag 28 mei mooie PR's gereden op Assen met de oer tuono. Snelste tijd uiteindelijk een 1:57.6 in de vierde sessie. De laatste sessie redelijk rustig aan gedaan, echter wilde ik iemand inhalen in de ramshoek, waardoor ik iets van de ideale lijn afweek en direct bij het ingaan van de bocht al de achterkant verloor. Hierdoor een lowsider gemaakt met 192 km/h op de teller en uiteindelijk de nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Echt zuur, vooral omdat ik niet het idee had dat er te veel gepushed werd. Waarschijnlijk vuil of olie geweest. Nu zo snel mogelijk herstellen en dan maar kijken of het beestje nog op te lappen valt. Heb ongetwijfeld nog wat onderdelen nodig, hier kom ik nog op terug!

Ik zag je rijden ja en je had de snelheid er goed in zitten.
Wel jammer van je crash, waarom moest je een nachtje in het ziekenhuis blijven als ik vragen mag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan