Jep, we sliepen bij Motor hotel Brauer in Treis Garden.Die middelste en laatste foto, is dat aan de moezel?
komt me bekent voor maar er is daar wel meer wat op elkaar lijkt.
met hemelvaart mag ik weer, wordt dit keer weer eens het Sauerland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jep, we sliepen bij Motor hotel Brauer in Treis Garden.Die middelste en laatste foto, is dat aan de moezel?
komt me bekent voor maar er is daar wel meer wat op elkaar lijkt.
met hemelvaart mag ik weer, wordt dit keer weer eens het Sauerland.
Jep, we sliepen bij Motor hotel Brauer in Treis Garden.
Ik zit met de PDR3 ook op 5k, en haal er misschien ook 6 -6,5 mee. Dat is dan wel met 2 a 3 circuitdagen.Oké dat is wel veel, volgens mijn had ik de vorige achterband 5dkm erop liggen! En hij was toen bijna op de slijtage nokjes. Dus denk dat ik er 6dkm wel mee gehaald had. Alleen ik vervang ze meestal iets eerder als ik weekend of week weg ga, omdat als ik dan een keer regen krijg dat je niet meteen op eieren rijd omdat die het water niet heel goed meer kan afvoeren.
Ow dat is niet eens veel. Ben het aan het terug rekenen met de km stand maar een zekere 10k zat er wel op nu hij verkocht is. En niet eens op de blokjes of exht vierkant. Rij wel sportief maar meer qua woon-werk en binnendoor naar huis. Misschien gewoon fluwele gas controleOké dat is wel veel, volgens mijn had ik de vorige achterband 5dkm erop liggen! En hij was toen bijna op de slijtage nokjes. Dus denk dat ik er 6dkm wel mee gehaald had. Alleen ik vervang ze meestal iets eerder als ik weekend of week weg ga, omdat als ik dan een keer regen krijg dat je niet meteen op eieren rijd omdat die het water niet heel goed meer kan afvoeren.
Ow dat is niet eens veel. Ben het aan het terug rekenen met de km stand maar een zekere 10k zat er wel op nu hij verkocht is. En niet eens op de blokjes of exht vierkant. Rij wel sportief maar meer qua woon-werk en binnendoor naar huis. Misschien gewoon fluwele gas controle
@Mar1tin verwacht geen problemen met de uitlaat in duitsland?
Hmmmm, ik ben (weer) toe aan een nieuwe accu. Koude start duikelde de boordspanning naar 8v (volgens boordcomputer). Na een starthulp en een flink stuk rijden geen problemen meer.
Heb er nu nog een yuasa ytx12-bs in, misschien dan toch maar de 14 proberen. Of is er nog een beter (betaalbaar) alternatief?
MBTX12UIk had destijds een Motobatt exemplaar in gelegd. Super tevreden over. Zal straks even kijken of ik nog kan vinden welk type.
Hmmmm, ik ben (weer) toe aan een nieuwe accu. Koude start duikelde de boordspanning naar 8v (volgens boordcomputer). Na een starthulp en een flink stuk rijden geen problemen meer.
Heb er nu nog een yuasa ytx12-bs in, misschien dan toch maar de 14 proberen. Of is er nog een beter (betaalbaar) alternatief?
Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.Misschien ook even kijken hoe je dynamo eraan toe is? Meestal is een falende accu een voorteken van een dynamo die niet zo lekker meer is.
Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.
MBTX12U
Die lijkt dezelfde inbouwmaat , met een hogere start capaciteit te hebben.
Heb ook een Motobatt (wel 14a), zeer tevreden over.Ik had destijds een Motobatt exemplaar in gelegd. Super tevreden over. Zal straks even kijken of ik nog kan vinden welk type.
Kennelijk zit er nu een standaard verhoger bij, die kan eraf zodat hij de maten van de standaard YTX12 heeft (130 mm hoog). EN deze is dus een 14Ah accu, met een CCA van 200 (vergeleken met de Yuasa: 10Ah met CCA180)Het is inderdaad die accu. Top ding!
Ik meen mij wel te herinneren dat het houdertje wat je er normaal gesproken op de accu schroeft schroeft (zodat de accu echt muurvast zit) dan niet meer past en dat het wat geklooi was met het aansluiten van de verbindingen voor de Optimate en navigatie. Maar viel met wat gefriemel uiteindelijk prima te fixen en daarna heb je er geen omkijken meer naar
Yep een bekende, mijn broer heeft een Falko 2001 met de genoemde motobatt die zit er nu 2 jaar in maar motor staat altijd buiten op de druppelaar, en toch is hij weer aan een nieuwe accu toe, accu is zeker nog niet stuk, maar al wel te ver heen om vlot te starten, zeker als het fris is in de ochtend, wat natuurlijk wel eens lastig is bij de 1e gen.Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.
Da's wel heel vlot. En ook niet conform mijn ervaring. Is de desbetreffende Falco ook uitgerust met een beter startrelais?Yep een bekende, mijn broer heeft een Falko 2001 met de genoemde motobatt die zit er nu 2 jaar in maar motor staat altijd buiten op de druppelaar, en toch is hij weer aan een nieuwe accu toe, accu is zeker nog niet stuk, maar al wel te ver heen om vlot te starten, zeker als het fris is in de ochtend, wat natuurlijk wel eens lastig is bij de 1e gen.
Da's wel heel vlot. En ook niet conform mijn ervaring. Is de desbetreffende Falco ook uitgerust met een beter startrelais?