Tuono Bastards Deel 21

Tuono staat nog bij mij, gaat dit jaar over de ton. Heb m uit de verkoop gehaald omdat iedereen alleen maar het carbon, wielen, seatcover en uitlaat wilde hebben :P. Verder weinig echte interesse (snap ik gezien km stand).
Ik hou de zithouding op lange ritten echter niet vol, want slechte nek. Gevoelsmatig moet ik het stuur dichter bij me hebben staan. Ik heb nog zitten klooien met Mana 850 risers maar dat was niks. Tijd geleden gereden op een Cagiva Gran Canyon en die zithouding is perfect voor mij. Zelfde geldt voor een Multistrada 1000/1100. Dus zit wat in dubio of ik eind vh seizoen de motor wegdoe (met goodies los) of op termijn een allroad erbij en de Tuono houden voor het betere hakken en zagen :]

Toch blijft 'ie me bij die Tuono..
Zou hem er best bij willen hebben 8-)

Ik wil eigenlijk volgende winter kijken hoe en wat, of een motor erbij, of huidige weg en nieuwe erin.
Gooi het vooral even in de groep als je wat van plan bent, wellicht dat ik dan toch interesse heb.
 
Toch blijft 'ie me bij die Tuono..
Zou hem er best bij willen hebben 8-)

Ik wil eigenlijk volgende winter kijken hoe en wat, of een motor erbij, of huidige weg en nieuwe erin.
Gooi het vooral even in de groep als je wat van plan bent, wellicht dat ik dan toch interesse heb.
Ik laat tzt wel weten wat ik doe. Als ik jouw foto's voorbij zie komen kan mijn tuono eigenlijk alleen maar tegenvallen :p Sure, hij ziet er knap uit voor de leeftijd en kms, maar hij is beslist niet in showroom staat oid en heeft de nodige battle scars.
Afijn, eerst dit seizoen maar af rijden. Voorvork en schokdemper zijn grondig aangepakt door Rooske en dat is te merken :)
 
Ik laat tzt wel weten wat ik doe. Als ik jouw foto's voorbij zie komen kan mijn tuono eigenlijk alleen maar tegenvallen :p Sure, hij ziet er knap uit voor de leeftijd en kms, maar hij is beslist niet in showroom staat oid en heeft de nodige battle scars.
Afijn, eerst dit seizoen maar af rijden. Voorvork en schokdemper zijn grondig aangepakt door Rooske en dat is te merken :)

Waaraan valt dit te merken en - niet onbelangrijk - wat moest je daarvoor neertellen bij Rooske? 😉
 
Waaraan valt dit te merken en - niet onbelangrijk - wat moest je daarvoor neertellen bij Rooske? 😉
De voor- en achterkant werken beter als één geheel. Het grootste verschil komt daarbij vanuit de schokdemper, die 'ondersteund' de motor gevoelsmatig een stuk beter, vooral de demping is mooier. Na een oneffenheid in de weg is de motor gelijk rustig i.p.v na te bewegen. Dit kreeg ik voor de service nooit goed voor elkaar, de schokdemper voelde achteraf gezien altijd wat 'doods' en gevoelloos aan.
Was 350 kwijt, maar dat bedrag hangt helemaal af van wat je wensen zijn en wat er vervangen moet worden.
 
Hallo,

Vandaag een ritje gaan doen. Uit verveling heb ik mijn TC een keer op 8 (max) gezet.
Bij hard accereleren heb ik gemerkt dat dit lampje snel knippert.
Hard accereleren als TC op 7 staat, dan knippert de lamp niet.

Iemand een idee?
1390832
 
Iemand tips voor een goed windscherm voor de tuono v4 1000? Deze zomer wat ritjes staan waar aardig wat snelweg km inzitten . Stock ruitje is niet echt een windvanger 😂😂😂
Ik heb dit seizoen een tijdje met een MRA ruitje gereden maar voor mijn gevoel is het niet echt een windvanger.
Zonder ruitje krijg je de wind voornamelijk tegen je bovenlijf en met het ruitje heb ik het idee dat de wind richting je helm verplaatst wordt. Je moet er al behoorlijk achter kruipen wil je minder last van de wind hebben.

Bij rijden op de snelweg vind ik wind op mijn bovenlijf niet heel vervelend. Het ontlast je bovenarmen een beetje. Tenzij je natuurlijk 140+ km/h gaat rijden, dan moet je je zelf gewoon goed vasthouden.
 
Ik heb dit seizoen een tijdje met een MRA ruitje gereden maar voor mijn gevoel is het niet echt een windvanger.
Zonder ruitje krijg je de wind voornamelijk tegen je bovenlijf en met het ruitje heb ik het idee dat de wind richting je helm verplaatst wordt. Je moet er al behoorlijk achter kruipen wil je minder last van de wind hebben.

Bij rijden op de snelweg vind ik wind op mijn bovenlijf niet heel vervelend. Het ontlast je bovenarmen een beetje. Tenzij je natuurlijk 140+ km/h gaat rijden, dan moet je je zelf gewoon goed vasthouden.
Heb je het ruitje nog haha , gaat idd bij 140+ mis tot 140 nergens last van , heb de motor net en 2 weken geleden na een dagje Eiffel even terug over de snelweg. 3 vrienden met supersports vlogen gelijk de 150 + in zelf had ik het gevoel dat ik veel wind pakte en daardoor ook de motor een beetje zoekerig aanvoelde . mijn vorige Triumph street triple met windschermpje geen last van.
 
Aprilia heeft het beste elektronische hulp pakket dat je haast niet voelt ingrijpen.
dat was in 2011 al zo.

Rijd maar eens met wat gas een drempel af met TC op 8. Geheid dat je dat voelt B| alsof je met je ballen tegen een muur rijd. Maar idd het ingrijpen gaat erg soepel wanneer het op snelheid gebeurt, ook in de bocht 8-)
 
Snelle vraag; de koppelingspomp van mijn Gen2 Tuono lekt.. zijn daarvoor revisiekitjes te krijgen of moet er een nieuwe pomp op? (gezien voor de rempomp geen revisiesetje te krijgen is)..

en zo ja, welk type Brembo? Alvast bedankt!
 
Heb mijn koppelingspomp eens kaduuk gehad en er werd me verteld dat er geen revisie kitje oid beschikbaar is. Heb tweedehandsje van marktplaats geplukt. Voor de koppelings cilinder zijn wel revisie setjes verkrijgbaar dacht ik.
 
Iemand ervaring met deze site of relais? Schijnt te passen maar is ook wel heel erg goedkoop.

https://www.mijn-voertuig.nl/Webwin...a-RSV-1000-Tuono-MILLE-AP8112927-150-AMP.html

Op zich niks mis mee, maar moeilijk van een plaatje te zeggen een relais is een relais, dus maakt geen drol uit wat je monteert als het maar 12 volt is en simpel aan te sluiten.
pasvorm en een passende stekker maakt het leven wel een stuk simpeler dus waarom niet.

Kwaliteit is weinig over te zeggen, pas geleden zelf nog een start relais voor een honda cbr van mijn zoon gekocht, de goedkope versie zeg maar zag er prima uit doet zijn werk prima, maar een paar weken terug stond hij opeens stil geen spanning meer op de gehele motor, was de hoofdzekering die ook op dat blokje zit los getrild uit de houder.... die bij inspectie wel een erg slechte constructie bleek.

Zal bij de appie wel meevallen denk ik alleen maar een kabel en 2 contacten, mocht het een Ali doorgeef luik zijn zou het wel zomaar even kunnen duren voor je dat ding in huis heb.
 
Heb nog een vraagje;

helaas onlangs zachtjes gevallen met mijn tuono, niet veel aan de hand echter is de kap van de koplampen gebroken... Had uit Engeland een carbon exemplaar laten komen, schitterend ding echter past voor geen meter, die gaat dus retour.

Heeft iemand hier toevallig nog een topkuipje liggen van een Gen2 tuono? mag met krassen zijn, kan ik altijd nog laten spuiten.
 
Een paar posts hierboven wordt een upgrade van het startrelais aangehaald. Bij mijn vorige gen1 RSV en Tuono was dat een zeer welkome upgrade. Maar geldt dit ook voor de gen2 RSV en Tuono?
 
Ik heb m’n 01 rsv omgebouwd (work in progress) naar tuono en heb een vraag. Ik zit een beetje te kloten met de gaskabels. Als je op internet zoekt vindt je 2 dingen:
Gaskabels rsv en tuono zijn hetzelfde en zit hem in de routing (zoek het lekker uit)
Zou iemand hier me kunnen helpen met hoe ze dan moeten lopen?
Komen nu origineel links onder de tank vandaan en gaan onder de kroonplaat en tussen slot en afstandsbusje door naar rechts, maar dit is me net niet helemaal lekker als je naar rechts stuurt.
Iemand de oplossing, foto’s?
Alvast bedankt mannen.
 
Je kan hem tussen je tank en stuur langs laten lopen. RSV is een stukkie korter maar gaat op deze manier waarschijnlijk passen want zo zat hij bij mij eerst ook. Nu tuonokabels en die lopen onder mijn aanzuigmof (heet dat zo?) door.
 
Ik heb m’n 01 rsv omgebouwd (work in progress) naar tuono en heb een vraag. Ik zit een beetje te kloten met de gaskabels. Als je op internet zoekt vindt je 2 dingen:
Gaskabels rsv en tuono zijn hetzelfde en zit hem in de routing (zoek het lekker uit)
Zou iemand hier me kunnen helpen met hoe ze dan moeten lopen?
Komen nu origineel links onder de tank vandaan en gaan onder de kroonplaat en tussen slot en afstandsbusje door naar rechts, maar dit is me net niet helemaal lekker als je naar rechts stuurt.
Iemand de oplossing, foto’s?
Alvast bedankt mannen.
Bij mijn 2001 lopen ze zo.
Onder de kroonplaat door en gaan rechts de tank onder!
 

Bijlagen

  • E856EB1A-A07D-4D8B-BAEB-07A2EEA055FC.jpeg
    E856EB1A-A07D-4D8B-BAEB-07A2EEA055FC.jpeg
    177,7 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan