Tuono Bastards Deel 21

Zoals jij het zegt kan het ook. Ik ben nogal van het grof geweld denk ik. *D
Voor de bak lijkt het me gezonder om te starten met de fiets in de 1e versnelling, koppeling in, dan komt ie vanzelf los.
(Of niet:+)


Weet ik niet precies, volgens mij houdt het vuil buiten...
Ik zie hem niet in de lijst met onderdelen, maar is dat een oliekeerring?


Nog steeds lucht? Probeer hem anders eens te starten in zijn versnelling of duw hem eens. Mijn ervaring is dat het maar moeizaam gaat met de hand.
Koppeling handel in kan wel,, maar ontkoppelen gebeurt niet.

Tenminste: kan het achterwiel dan niet met de hand rond draaien.
 
vorige week de 20.000km voorbij gereden :] :t
c1bjm4uxmyzo.jpg

het was ook tijd voor een nieuw setje schoenen
qaq35qdchk7t.jpg

zuw481.jpg

2° setje Dunlop Sportsmart II gaan +/-9.000km mee
 
Pirelli Rosso 2

Omdat ik inmiddels helemaal de weg kwijt ben bij Pirelli.
Is de Rosso 2 het zelfde als de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 ?????

Ik reed vroeger altijd met Super Corsa's op de weg en later met de Corsa 3 onder m'n Super Duke 990.
Maar als die dingen ergens een hekel aan hadden ........ was nattigheid.

Onder de Tuono V4 1000 altijd met Michelin Power en en later de Power RS
 
Nope de Rosso 2 en 3, zou je met de Pilot Road kunnen vergelijken de Corsa met Pilot power is me vertelt, kan wel aardig kloppen mijn broer zijn appie had de Rosso 2, en die ging best lang mee, wel vreemd was dat tot 1 mm profiel hij gelijkmatig versleet en opeens het staal van het canvas zag in 500 km.

Wat mij erg opviel is dat de moter echt super licht stuurde met die banden.
 
Volgens mij zijn de Pirelli Rosso 2 en 3 te vergelijken met de Michelin Pilot Power. De Angel GT is dan weer van het kaliber (Pilot) Road 4/5. Een Rosso Corsa is nog weer een stapje sportiever, zoals de Power RS van michelin.
 
Volgens mij zijn de Pirelli Rosso 2 en 3 te vergelijken met de Michelin Pilot Power. De Angel GT is dan weer van het kaliber (Pilot) Road 4/5. Een Rosso Corsa is nog weer een stapje sportiever, zoals de Power RS van michelin.

Ik heb de pirelli angel gt en die is te vergelijken met de pilot power 2ct. De diablo rosso zijn klevers en zijn zo op....
 
Nou,
Zo helder vind ik het niet, kijk eens naar welke benamingen Pirelli zelf gebruikt en je weet nog steeds niet welke(type) banden er precies bedoelt wordt.
De enige band uit het aanbod van Pirelli met een duidelijk te onderscheiden naam is de Angel GT.

Dat vind ik tenminste van Pirelli, andere merken vind ik daar duidelijker in.
 
Even inhaken op de banddiscussie :)
Zelf heel wat km's op de Michelin Pilot Power 2 CT (MPP 2CT) gereden. Deze waren prima in normale omstandigheden, ook in de regen. Echter bij zeer warm weer, en of circuit gebruik gaat de band smeren, en kan je plotsklaps de grip kwijt zijn. Ik heb daar ook een paar schone onderbroek momentjes mee gehad. Daarna nog een setje MPP 3 gehad. Deze was iets stabieler bij circuitgebruik, echter sleet deze beduidend sneller dan de MPP 2CT (6000 vs 8000 km). Rij nu op een setje Pirelli Diablo Rosso 3. Ook in de regen een prima band, hij geeft mij meer vertrouwen dan de MPP 3. Serieus circuitgebruik niet gehad, en over slijtage kan ik ook nog niets zeggen. Voor mijn gevoel stuurt deze wel lichter en stabieler dan de MPP 3. En dat komt het vertrouwen weer ten goede.

AL met al: er zijn eigenlijk geen echt slechte banden meer van de bekende merken. Het komt aan op persoonlijke voorkeur en gebruik.
 
Klopt, de pilot powers worden afgeraden voor circuitgebruik. Ik heb ook ervaring met zowel de MPP, MPP 2ct en de MPP 3 (en alle types pilot road). De MPP 3 vind ik qua slijtage ook tegenvallen ja, met 5000km is de achterband kaal. Ik heb nu de combi MPP 3 voor, en een Pilot Road 4 achterop. De Road 4 heeft prima grip, niet zoals een sportband, maar op de openbare weg moet je al redelijk onnozel doen om de Road 4 te laten glijden, en zelfs dan gaat het gecontroleerd en geeft de band netjes aan wanneer het te gek wordt. Ik wil nog altijd een keer de switch maken naar de diablo rosso 3, dat is dan puur voor op het circuit, want tussen de oren voelt dat niet goed om met de MPP 3 te doen...
 
Ook het overwegen waard: Ik heb vorig seizoen voor het eerst de Bridgestone S21's eronder gehad. Heel fijne band voor op de weg en kan wat beter tegen hogere temperaturen. Geen 1 keer een gek moment gehad. Met 30 graden misdragen op de Nordschleife en geen 1 onverwacht moment.

Alleen in echt koud weer (3 graden ofzo) ging hij laatst een keertje wat glijden, maar dat kan ook komen omdat ze aan vervanging toe zijn. Ik heb er 7500km mee gedaan.
 
Onder de SP1 die ik tot juli had bevielen mij de S20 evo prima, deze gaven mij veel meer vertrouwen dan de Dunlop Sportmax 2 die ik er na een 3500km weer af gehaald heb.
Enkele vreemde glijertjes mee gehad en ik vond ze zoekerig bij rechtuit over lengtestrepen.
Bij de fireblade gaven de Continental sportattack2 heel veel vertrouwen, daar heb ik veel km's mee gemaakt in de Franse Alpen en had daar de rullen op de zijkant staan.
Maar veelal zit het probleem tussen de oren, nu de PP 2ct onder de Tuono en die bevallen ook goed.
Maar bij vervanging ga ik vermoedelijk toch weer naar de Bridgestone, ook omdat het smeerprobleem in het hoofd blijft zitten.
 
Onder de SP1 die ik tot juli had bevielen mij de S20 evo prima, deze gaven mij veel meer vertrouwen dan de Dunlop Sportmax 2 die ik er na een 3500km weer af gehaald heb.
Enkele vreemde glijertjes mee gehad en ik vond ze zoekerig bij rechtuit over lengtestrepen.
Bij de fireblade gaven de Continental sportattack2 heel veel vertrouwen, daar heb ik veel km's mee gemaakt in de Franse Alpen en had daar de rullen op de zijkant staan.
Maar veelal zit het probleem tussen de oren, nu de PP 2ct onder de Tuono en die bevallen ook goed.
Maar bij vervanging ga ik vermoedelijk toch weer naar de Bridgestone, ook omdat het smeerprobleem in het hoofd blijft zitten.


Ik heb er de Bt31 onder zitten en die bevallen uitstekend , zitten er nu zo een 4000 onder en kunnen zeker nog hetzelfde mee . Hiervoor zaten er bt30 evo onder maar de 31 is beter , stuurt makkelijker en geeft wat meer gevoel in de kou . Hiervoor altijd MPP 2 ct gehad en pilot sport enz maar de bt31 vind ik echt een super band .
Het is wel sport tour maar je kan er toch vreselijk sportief mee rijden !
 
Ik heb er de Bt31 onder zitten en die bevallen uitstekend , zitten er nu zo een 4000 onder en kunnen zeker nog hetzelfde mee . Hiervoor zaten er bt30 evo onder maar de 31 is beter , stuurt makkelijker en geeft wat meer gevoel in de kou . Hiervoor altijd MPP 2 ct gehad en pilot sport enz maar de bt31 vind ik echt een super band .
Het is wel sport tour maar je kan er toch vreselijk sportief mee rijden !

SInds een paar dagen ook de BT31 op de tuono geramt. dus goed om te lezen dat ze bevallen.
 
Heeft iemand hier ervaring met een K&N filter? motor is toe aan zijn beurt, en overweeg er een te plaatsen.

Echter, heeft het zin? ben niet op zoek naar meer PK's, maar als het goed is voor het verbruik is dat wel mooi.

gaat om een gen2 tuono.
 
Heeft iemand hier ervaring met een K&N filter? motor is toe aan zijn beurt, en overweeg er een te plaatsen.

Echter, heeft het zin? ben niet op zoek naar meer PK's, maar als het goed is voor het verbruik is dat wel mooi.

gaat om een gen2 tuono.

Heb het er wel in zitten maar dat is meer voor het gemak dan ergens anders voor, gwn elk jaar schoon maken en nieuwe olie, en gaan.
 
Ik heb er de Bt31 onder zitten en die bevallen uitstekend , zitten er nu zo een 4000 onder en kunnen zeker nog hetzelfde mee . Hiervoor zaten er bt30 evo onder maar de 31 is beter , stuurt makkelijker en geeft wat meer gevoel in de kou . Hiervoor altijd MPP 2 ct gehad en pilot sport enz maar de bt31 vind ik echt een super band .
Het is wel sport tour maar je kan er toch vreselijk sportief mee rijden !


Ik vraag me wel eens af of een sportband nog wel meerwaarde heeft op straat.
 
Heeft iemand hier ervaring met een K&N filter? motor is toe aan zijn beurt, en overweeg er een te plaatsen.

Echter, heeft het zin? ben niet op zoek naar meer PK's, maar als het goed is voor het verbruik is dat wel mooi.

gaat om een gen2 tuono.

Maakt geen donder uit qua pk's bij dit blok. Is keertje door AF1 op de dyno uitgeprobeerd. Tuono en zuinig gaan overigens niet samen. Ik heb geen verschil gemerkt in ieder geval. Bij aankoop zat er een KN in en ik ben overgestapt op oem papier filter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan