Tuono Bastards Deel 21

Een vraagje; ik ben v plan om een aantal leuke carbondelen die ik heb gekocht te monteren op mijn Tuono 1100 (hugger / heelplates en kettingkastbeschermer).

Is het nodig om de schroeven bij hugger en kettingkastbeschermer met een beetje (blauwe denk ik) loctite aan te tippen voordat ik ze erin zet vanwege evt trillingen of is dat overbodig ?
 
Een vraagje; ik ben v plan om een aantal leuke carbondelen die ik heb gekocht te monteren op mijn Tuono 1100 (hugger / heelplates en kettingkastbeschermer).

Is het nodig om de schroeven bij hugger en kettingkastbeschermer met een beetje (blauwe denk ik) loctite aan te tippen voordat ik ze erin zet vanwege evt trillingen of is dat overbodig ?

Een heel klein drupje zou geen kwaad kunnen, echter bij je achterbrug zou ik het persoonlijk niet doen.
 
Een heel klein drupje zou geen kwaad kunnen, echter bij je achterbrug zou ik het persoonlijk niet doen.

Ja de schroeven bij hugger en kettingkastbeschermer gaan inderdaad in de achterbrug..

Doe het denk ik maar beter zonder (blauwe) loctite.. aan de gele markeringen op de schroef kan ik evt zien of het los gaat laten na trillingen, maar even in de gaten houden,

Grz
 
Ja de schroeven bij hugger en kettingkastbeschermer gaan inderdaad in de achterbrug..

Doe het denk ik maar beter zonder (blauwe) loctite.. aan de gele markeringen op de schroef kan ik evt zien of het los gaat laten na trillingen, maar even in de gaten houden,

Grz
Zelf doe ik wel eens een markering erop zetten, maakt het makkelijken om te zien.
 
Heb je de motor dan nieuw gekocht dat je er 4 jaar garantie bij hebt gekregen..?

Originele uitlaat is dan toch wel handig als je geen db killer hebt..

Woon je overigens in Belgisch Limburg? Ik ga namelijk altijd naar Freddy Nysen dealer nabij Tongeren..?

sorry een beetje laat, ik heb hem inderdaad nieuw gekocht, voorlopig nog geen probleem gehad in Noord-Frankrijk.
ik woon niet in Limburg maar wel ergens tussen Gent en Eeklo (Oost-Vlaanderen)
 
Mooie fiets hoor!
Zo te zien woon je ook dichterbij dan de gemiddelde Nederlandse Tuono rijder uit dit forum. Zomergem (zie ik op de auto-sticker staan) ligt op een half uurtje rijden van mijn woonplaats in Zeeuws Vlaanderen. Ik doe in de zomer soms ook wel eens toertochten bij jullie in de buurt.

Veel rijplezier ermee.

bedankt moatje :W, ikzelf richt deze motorrit in, en als eens zin hebt om mee te rijden moet je maar een seintje geven, wij rijden bijna alle weekends met een groepje :]
18utkzqxhzov.jpg
 
Dat ging wel heel snel..!? Heb zelf eens een soortgelijke crash gehad met RSV ‘04...Er lag toen olie in een bocht..

Achterband glijdt zo weg ...

Ps: wat duurt de winter toch lang 🙁
Eerder voorwiel want 99% van de rijders stuurt tegen als die achter wegglijd! Dat is een natuurlijke reactie.
Maar inderdaad wel een geluk die vent, ook geen tegemoet komend verkeer.
 
Iets wat heel vaak voorkomt in de bergen, nat droog nat droog door schaduwplekken die nog nat zijn maar doordat het schaduw is minder opvallen, je kan als je heel goed oplet de achterband zien glimmen van het vocht, erg zonde dit had niet echt hoeven te gebeuren.
 
Ik ben op zoek naar een originele (niet in gezaagd) undertail voor een Tuono 2003/2005. Mocht iemand die hebben liggen hoor ik dat graag :)
 
Mannen,
Enkele weken terug heb ik een vraag gesteld over de ontluchting vd koppeling (2007).
Afgelopen weekend getest, waaruit blijkt dat het systeem hard is.
Nu denk ik aan 2 opties waarom het systeem niet ontkoppelt.
1. De koude (niet verwarmde winterslaap) zorgt ervoor dat de olie dik is. In combinatie dat de slave er 3 weken vanaf is geweest kunnen misschien de platen “plakken”
2. Er ontbreekt een onderdeeltje tussen de “zuiger” van de slave en de as die uit het blok komt.
Echter komt de tekening online niet overeen met de situatie welke ik heb getroffen op mijn fiets.
(Het busje ontbreekt)
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero

Hebben jullie een vermoeden of woont er iemand in de buurt van alkmaar?
Groeten Adriaan
 
2. Dat busje, is dat niet de zwarte rubberen ring wat hier op de foto staat?

jagPMRL.png


1. Stel dat ze plakken, dan is het een kwestie van warm draaien en laten schrikken. Rem vast, koppeling in, in de versnelling en koppeling los.

Mannen,
Enkele weken terug heb ik een vraag gesteld over de ontluchting vd koppeling (2007).
Afgelopen weekend getest, waaruit blijkt dat het systeem hard is.
Nu denk ik aan 2 opties waarom het systeem niet ontkoppelt.
1. De koude (niet verwarmde winterslaap) zorgt ervoor dat de olie dik is. In combinatie dat de slave er 3 weken vanaf is geweest kunnen misschien de platen “plakken”
2. Er ontbreekt een onderdeeltje tussen de “zuiger” van de slave en de as die uit het blok komt.
Echter komt de tekening online niet overeen met de situatie welke ik heb getroffen op mijn fiets.
(Het busje ontbreekt)
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero

Hebben jullie een vermoeden of woont er iemand in de buurt van alkmaar?
Groeten Adriaan
 
2. Dat busje, is dat niet de zwarte rubberen ring wat hier op de foto staat?

jagPMRL.png


1. Stel dat ze plakken, dan is het een kwestie van warm draaien en laten schrikken. Rem vast, koppeling in, in de versnelling en koppeling los.


Voor de bak lijkt het me gezonder om te starten met de fiets in de 1e versnelling, koppeling in, dan komt ie vanzelf los.
(Of niet:+)
En, inderdaad, goed warm laten draaien. Mischien zelfs zo warm dat de koelvin 2-3 keer aan geslagen is geweest, dan weet je zeker dat ook de olie een goede temperatuur heeft bereikt.
 
Bedankt voor je reactie.

Dat rubber busje zit er wel in.

Als de accu is opgeladen maar eens proberen.

@midlifecrisis.
Koppeling handel in kan wel,, maar ontkoppelen gebeurt niet.

Tenminste: kan het achterwiel dan niet met de hand rond draaien.

Of kan dit normaal ook niet?
Geen idee, nooit geprobeerd eigenlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan