Tuimelaars vervangen?

TommyHood

Rookie
20 feb 2019
6
4
Ik vermoed dat deze het tikkend geluid in mijn blok kunnen veroorzaken van de Suzuki Savage?
92D31440-9513-437D-B260-2579467FB7B0.jpeg
 
Die zijn volledig op. Het Savage blokje staat bekent om deze problemen. Ook de nokkenaskettingspanner is slecht. Veel succes met het zoeken naar goede tweedehands onderdelen.
Je kunt ook voor nieuw gaan natuurlijk maar dan overstijgt de waarde van de nieuwe onderdelen al vrij snel de waarde van de fiets....

Trouwens, je had dit in techniek moeten posten, niet in het test gedeelte.
 
Die zijn volledig op. Het Savage blokje staat bekent om deze problemen. Ook de nokkenaskettingspanner is slecht. Veel succes met het zoeken naar goede tweedehands onderdelen.
Je kunt ook voor nieuw gaan natuurlijk maar dan overstijgt de waarde van de nieuwe onderdelen al vrij snel de waarde van de fiets....

Trouwens, je had dit in techniek moeten posten, niet in het test gedeelte.

Hey,
Bedankt voor je reactie.
Ben inderdaad op zoek naar andere tuimelaars en hoop deze ook zelf te kunnen vervangen. De nokkenaskettingspanner was mijn eerste gedacht van oorzaak van het lawaai in het blok. Dus had daar ook al maar alles blootgelegd en die blijkt al handmatig verlengd te zijn door een extra stukje metaal op te lassen. Bij deze plaats ik nog graag een foto van de nokkenas om te horen of deze nog in orde is. Anders heeft het geen nut om de tuimelaars te vervangen vermoed ik.
Alvast bedankt voor verdere reacties
9EBFC994-79BE-471C-8782-5D53F8F4D931.jpeg
 
Helaas, die nokkenas kan in de schrootbak. Deze heeft zonder olie gedraaid.
Het lijkt me een goed idee om een ander blokje/kopje te scoren.

Vreesde ik al voor ja. 😔
Met de kop er af te halen zag ik dat de oliekanalen redelijk verstopt zaten door de vloeibare pakking. Waarschijnlijk was dit de oorzaak dan.
Bedankt voor de reactie, ook al was het niet het antwoord waar ik op hoopte ☺️

Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan