Dag mensen,
Omdat ik remmerij erg belangrijk vind heb ik in mijn 1967 jawa een dubbel=oplopende trommelrem van een later type in gezet.
Met de originele voeringen remde dit redelijk, maar dit vond ik niet goed genoeg en heb bij een hoog aangeschreven rem-toko- waar ik de ankerplaat en wiel mee moest sturen, nwe voeringen op laten zetten.
Het spul terug gekregen en moest- ondanks dat zij het op het wiel hadden afgesteld, de sec. remsleutel erg terug zetten om beide schoenen gelijk aan te laten lopen.
Het remvermogen is nog gewoon ruk..
Goed, nu wil ik graag van jullie lezen dat het even wat tijd kost en dat de nwe voering zich nog moet 'zetten'..
Ik heb de trommel al met schuurpapier bewerkt en erna ontvet, om het inlopen wat sneller te laten verlopen..
Omdat ik remmerij erg belangrijk vind heb ik in mijn 1967 jawa een dubbel=oplopende trommelrem van een later type in gezet.
Met de originele voeringen remde dit redelijk, maar dit vond ik niet goed genoeg en heb bij een hoog aangeschreven rem-toko- waar ik de ankerplaat en wiel mee moest sturen, nwe voeringen op laten zetten.
Het spul terug gekregen en moest- ondanks dat zij het op het wiel hadden afgesteld, de sec. remsleutel erg terug zetten om beide schoenen gelijk aan te laten lopen.
Het remvermogen is nog gewoon ruk..
Goed, nu wil ik graag van jullie lezen dat het even wat tijd kost en dat de nwe voering zich nog moet 'zetten'..
Ik heb de trommel al met schuurpapier bewerkt en erna ontvet, om het inlopen wat sneller te laten verlopen..