Triumph Tiger 1200 Explorer

Veel offtopic is daar niet het GS forum voor? ;)

Ik vind het voor lange mensen een mooie motor, die Explorer
Wat men vergeet is dat men steeds langer wordt. Ik met mijn 197cm pas dus niet op een Diavel bijvoorbeeld, SMT heeft een scherpe been hoek. Aprilia Shiver zit zelfs beter maar is een brommer.

Dus ook al is het geen echte Adventure wellicht... de markt zal ervan smullen.
Er zijn gewoon teveel mensen die de GS lelijk vinden :)
 
@Thelegend024
Heb precies hetzelfde probleem!
Ik vind zat motoren leuk,maar is geen gezicht en krijg last van Me knieen,ect.
Ben Zeer benieuwd naar de Tiger...
Denk wel dat het hem word,
Groet,AJ
 
Veel offtopic is daar niet het GS forum voor? ;)

Ik vind het voor lange mensen een mooie motor, die Explorer
Wat men vergeet is dat men steeds langer wordt. Ik met mijn 197cm pas dus niet op een Diavel bijvoorbeeld, SMT heeft een scherpe been hoek. Aprilia Shiver zit zelfs beter maar is een brommer.

Dus ook al is het geen echte Adventure wellicht... de markt zal ervan smullen.
Er zijn gewoon teveel mensen die de GS lelijk vinden :)

tja, deze triumph is ook een GS kloon...dus sommigen zullen ,m ook weer lelijk vinden, smaak is gelukkig persoonlijk 8-)

en off-topic? er wordt beweerd dat een GS geen offroad opties biedt, en wij zeggen alleen dat de rijder de beperking is , niet de allroad :W
 
tja, deze triumph is ook een GS kloon...dus sommigen zullen ,m ook weer lelijk vinden, smaak is gelukkig persoonlijk 8-)

en off-topic? er wordt beweerd dat een GS geen offroad opties biedt, en wij zeggen alleen dat de rijder de beperking is , niet de allroad :W

Idd, als je van zweten houd zijn de zandduinen in de sahara niet onoverkomelijk! Heb ik 2 weken geleerd uit foto's van een bekend koppel dat nu bijna thuis is.

gelukkig blijft onze gs toch de lelijkste! ze hebben hun best gedaan om bij triumph een echt lelijk ding te fabriceren maar helaas... niet lelijk genoeg!
 
Hier vind ik dus alles bij elkaar! GSA en Tiger Explorer!

De GSA heb ik al op gereden en heeft m'n voorkeur. Heb op de RT gereden, de SMT en de Kawa Z1000 sx. Ooh, en ook op de Harley Street Glide. Die reed trouwens verbazend goed.

Maar goed... De nieuwe motor ging er dus toch niet meer komen voor de vakantie in ivm andere prioriteiten en dan heb je tijd zat om te gaan internetten. Zodoende gezien dat ze volgend jaar een nieuwe GS verwachten, maar ook dat deze nieuwe explorer op stapel stond. Tja, en dan wordt het weer lastig. Welke wordt het? Kopen we straks nieuw of toch maar eerst een jonge gebruikte GSA en even afwachten wat voor kinderziektes de nieuwe modellen allemaal kunnen hebben, waar iedereen je voor waarschuwt...

Lastig, lastig...

@AJ: jij ook gefeliciteerd met je "akkoord"!
 
Qua prijs heb ik trouwens begrepen dat ze hem onder het prijspeil van de huidige GS willen plaatsen. Er zal waarschijnlijk dus een aardig gat geslagen worden als de nieuwe GS er eenmaal is.
 
Qua prijs heb ik trouwens begrepen dat ze hem onder het prijspeil van de huidige GS willen plaatsen. Er zal waarschijnlijk dus een aardig gat geslagen worden als de nieuwe GS er eenmaal is.
als ze voor die prijs dan ook hetzelfde kunnen aanbieden! als je zelf nog een grotere tank moet liggen plaatsen, valbescherming, spaakwielen, etc, dan ben je waarschijnlijk veel duurder af dan met wat bmw vanuit het fabriek aanbiedt.
 
Ik zeg €14.500,-!
Tja en kinderziektes zijn nog niet zo erg. Grote terugroep acties voor motorblok/koppeling of cardan/instrumentatie/verlcith etc.. dat vind ik veel erger..

Harley Street Glide :).. haha en dat in dit forum.. vooruitdan maar :) ff lachten met z'n allen :
2011_Harley-Davidson_CVO_Street_Glide_03.JPG
 
Laatst bewerkt:
Is helemaal "Hot" die Baggers,Kan er nix aan vinden...
Doe nog steeds maar de FatBoy,of wat Ik nu rij de FXDF...
Maar die HD's blijven leuk!
Groet,AJ
 
@2712: de GSA is ook een stuk duurder dan de gewone GS. Die heeft ook geen spaak wielen etc. Van de 1200 komt maar één model heb ik begrepen. Dus geen XC zoals van de "kleine". Daarvan werden beide modellen tegelijk gepresenteerd.

@the legend: dat is een road glide, maar dat zei je vergeven...

@AJ: de Fat Boy heb ik ook gereden, maar bij elke bocht liet ik een stuk treeplank achter op het asfalt... de street is een stuk hoger wat het bochten nemen ten goede komt
 
Thanks! :Y

Eigenlijk zou ik een onbeperkt budget moeten hebben..... :9 :9~

Heb je de Tiger 800 XC-R gezien. ff by the way. Stel je voor dat ze dat voor met de 2013 Explorer doen :9~
 
De nieuwe explorer is echt netjes, al ben ik pas 23jaar maar opzoek naar goeie motor om mee op vakantie tegaan, en de triumph modellen zien er dan ook erg netjes uit( rij nu street triple R)

nou maar hopen dat de explorer niet te duur gaat worden
 
Met de juiste skills kom je best ver O-)

[afbeelding]
[afbeelding]


Skills?? Voor zo'n vlakke onverharde wegen? :Z







Soit,

Ik vind deze dikke Tiger een ferm machien.
Goed dat je tegenwoordig wat meer keus krijgt in dit dikke allroadsegment.



Dat vergelijk met die GS altijd begint alleen een beetje te vervelen. Vorig jaar kreeg de S10 een hoop verwijten, nu de Tiger....


Maar komt dat snaveltje van BMW eigenlijk niet gewoon van de DR Big?
 
Skills?? Voor zo'n vlakke onverharde wegen? :Z







Soit,

Ik vind deze dikke Tiger een ferm machien.
Goed dat je tegenwoordig wat meer keus krijgt in dit dikke allroadsegment.



Dat vergelijk met die GS altijd begint alleen een beetje te vervelen. Vorig jaar kreeg de S10 een hoop verwijten, nu de Tiger....


Maar komt dat snaveltje van BMW eigenlijk niet gewoon van de DR Big?
Ja idd alsof bmw de allroad heeft uitgevonden samen met alles wat ons aan een allroad doet denken |(
 
De nieuwe explorer is echt netjes, al ben ik pas 23jaar maar opzoek naar goeie motor om mee op vakantie tegaan, en de triumph modellen zien er dan ook erg netjes uit( rij nu street triple R)

nou maar hopen dat de explorer niet te duur gaat worden

op vakantie in de buurt of op vakantie naar verre uithoeken? triumph onderdelen zijn buiten west europa niet over te krijgen
 
op vakantie in de buurt of op vakantie naar verre uithoeken? triumph onderdelen zijn buiten west europa niet over te krijgen

Aangezien ik hier geen kaas van gegeten heb een aantal serieuze vragen:
Waar baseer je dit op?
Zijn de Triumph onderdelen echt zo slecht verkrijgbaar in vergelijk tot de offroad jongens als KTM (toch het merk als het gaat om reizen)?
En gezien de fabriek in Thailand zal dit toch wel meevallen?
 
Aangezien ik hier geen kaas van gegeten heb een aantal serieuze vragen:
Waar baseer je dit op?
Zijn de Triumph onderdelen echt zo slecht verkrijgbaar in vergelijk tot de offroad jongens als KTM (toch het merk als het gaat om reizen)?
En gezien de fabriek in Thailand zal dit toch wel meevallen?


triumph is zwaar ondervertegenwoordigd op de Adventure message boards, dus als je met stukken komt te zitten en snel iets wil laten opsturen of advies wil kun je op niet zon brede kennispoel/reservestukken poel rekenen.

Komt daar nog bij dat motorisch gezien zon triumph veel minder basic is dan bv een Bmw beemer. Bij een beemer kun je bij verbrande koppelingsplaten nog altijd een koppel plaat van een volkswagen T2 en dergelijke scoren, ik weet niet of dat bij triumph ook lukt.
 
triumph is zwaar ondervertegenwoordigd op de Adventure message boards, dus als je met stukken komt te zitten en snel iets wil laten opsturen of advies wil kun je op niet zon brede kennispoel/reservestukken poel rekenen.

Komt daar nog bij dat motorisch gezien zon triumph veel minder basic is dan bv een Bmw beemer. Bij een beemer kun je bij verbrande koppelingsplaten nog altijd een koppel plaat van een volkswagen T2 en dergelijke scoren, ik weet niet of dat bij triumph ook lukt.

Je statement was dus harder dan je nu kunt waarmaken. :W
 
Je statement was dus harder dan je nu kunt waarmaken. :W

Jij bent een hollander? :')

advrider
hubb (horizons unlimited)
...

Als je problemen hebt ergens in een vergeten hol contacteer je die mensen om een oplossing te zoeken. op het ene forum heeft triumph niet eens een eigen subfora, op het andere heeft het dit wel maar zijn hier net 100 topic aangemaakt tegenover 1500 in het bmw subfora (honda 4000 topics)

Komt er nog bij dat er enkel in europa en de verenigde staten triumph dealers te vinden zijn, voor mij persoonlijk net iets te beperkt.
 
Wat een gezwets; in ALLE beschaafde landen zitten Triumph dealers !
Omdat er van een Triumph weinig fora zijn is de onderdelenvoorziening daarom ook meteen ka-u-thee ??? Motorrijders helpen elkaar; of BMW rijders alleen onderling :X

Was zelf in Australie in de bush en binnen 2 dagen heb je je spullen. Als je een goede reis/kredietbrief hebt of andere verzekering heb je de onderdelen in huis van je eigen dealer binnen no time. In Tanzania of Oostblok zitten ook BMW dealers niet op elke hoek en kan je ze beter op laten sturen dan 3 dagen rijden. Als dat uberhaupt al lukt....

PS; een koppeling wisselen van een Triumph doe je in een uurtje; van een GS een hele dag .... _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezwets; in ALLE beschaafde landen zitten Triumph dealers !
Omdat er van een Triumph weinig fora zijn is de onderdelenvoorziening daarom ook meteen ka-u-thee ??? Motorrijders helpen elkaar; of BMW rijders alleen onderling :X

Was zelf in Australie in de bush en binnen 2 dagen heb je je spullen. Als je een goede reis/kredietbrief hebt of andere verzekering heb je de onderdelen in huis van je eigen dealer binnen no time. In Tanzania of Oostblok zitten ook BMW dealers niet op elke hoek en kan je ze beter op laten sturen dan 3 dagen rijden. Als dat uberhaupt al lukt....

PS; een koppeling wisselen van een Triumph doe je in een uurtje; van een GS een hele dag .... _O-

:^

idd wat een bullshit, net alsof ze in ieder land/stad een KTM dealer hebben die een voorraad waterpompen en koppelingscylindertjes heeft liggen wachtend op wereldreizigers, of cardans voor alle types GS'en. Dealers? Overal hebben ze postkantoortjes.
 
Laatst bewerkt:
Skills?? Voor zo'n vlakke onverharde wegen? :Z





Dat vergelijk met die GS altijd begint alleen een beetje te vervelen. Vorig jaar kreeg de S10 een hoop verwijten, nu de Tiger....


Maar komt dat snaveltje van BMW eigenlijk niet gewoon van de DR Big?

idd zo'n bospad lukt met een ZX10R/R1/S1000RR/RSV4 ook _O-
Laten we het weer lekker over de Tiger1200 gaan hebben hier, dat GS geneuzel komt idd me strot uit

Hier
Foto-Show: Triumph Tiger Explorer

Tis wel een zware jongen, volgetankt 260 kg oef
 
Laatst bewerkt:
Ben eens curieus naar hoe hij uit de testen komt... zou zon velg sterk zijn? op het "vlakke bospad" zou ik niet tegen 120 een put van 20 cm willen raken... maar ik kan me vergissen.

hopelijk bieden ze spaakwielen als optie aan. Maar die zullen dan wel niet tubeless zijn zoals bij bmw..., leuk als je lek rijd zon tube B| sta je gelijk een half uur of langer te klooien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan