Triumph Tiger 1200 Explorer

Heb ik gehad. Uiteindelijk een vastloper en een nieuw blok.....

Ik zou er geen meter meer mee rijden. Naar de werkplaats.
 
Versnellingsbak is vastgelopen, dat gaf zo’n rotklap (ik reed 130 oid) dat er een scheur in het blok is ontstaan.
 
Kom ik niet meer achter vrees ik.
Maar ik heb (te) veel ellende met de explorer gehad.

Door de opstelling van Triumph denk ik dat ik bij mijn volgende motor voor het eerst sinds heel lang (wederopstanding van Triumph) geen Triumph zal kopen.

Te slechte achter sales.
 
ga er vanmiddag heen

Update: Ben geweest, de Tiger Explorer achtergelaten.
Monteur liet mij een defecte bak zien van een zeer sportieve rijder.
Vandaag bericht gekregen, of ik even € 1.400,- af wil tikken voor de reparatie.

Geen coulance van importeur of fabriek!
Reden: zij zien het als (gewone) slijtage.

Ben tourrijder van 65 jaar, dus na 40.000km kan je dit bij Triumph verwachten.
Na 40 jaar Japans rijden, zonder enige grote reparatie, is dit het antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Het is stil hier... geen stoere praat? geen mooie plaatjes of filmpjes? geen reiservaringen? geen nieuwe accessoires? geen frustraties?
2636485_orig.jpg
 
Inmiddels ben ik in het bezit van een TEX die in 2015 het licht gezien heeft.
Heb er ééntje bij onze Oosterburen weten te scoren voor niet al te veel geld.

TEX_2.jpg


Wat ik aan de Gen3 bijvoorbeeld mooi vind zijn de stickers op de zijkant van de tank.
Ben wat gaan zoeken op internet en kwam deze tegen:

IMG_20181024_172719.jpg


Niet helemaal gelijk aan het origineel, maar ik doe het er voor.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, voor nog geen drie tientjes vandaag in huis gekregen.
Ben benieuwd, zodra ze erop zitten plaats ik wel ff een plaatje.
 
Laatst bewerkt:
ga er vanmiddag heen

Update: Ben geweest, de Tiger Explorer achtergelaten.
Monteur liet mij een defecte bak zien van een zeer sportieve rijder.
Vandaag bericht gekregen, of ik even € 1.400,- af wil tikken voor de reparatie.

Geen coulance van importeur of fabriek!
Reden: zij zien het als (gewone) slijtage.

Ben tourrijder van 65 jaar, dus na 40.000km kan je dit bij Triumph verwachten.
Na 40 jaar Japans rijden, zonder enige grote reparatie, is dit het antwoord.
Heel herkenbaar......
Door dat gedrag zijn ze mij als klant behoorlijk aan het kwijtraken.
 
Heeft hier niemand last van een haperende koppeling? Ik had dit wel op mijn 2016 TEX 1200.
De ene keer reed ik weg en leek het wel of ik een kromme koppelingsplaat had en de dag erna kon het zo maar zijn dat hij gladjes en smooth aangreep.

Alles was al vervangen, en niets hielp. Afgelopen zomer reed ik even op een 2018 TEX en deze had een perfecte koppeling. Hierop heeft de dealer ( ROKE Mijdrecht ) gekeken welke onderdelen van de koppeling 2018 anders zijn. Dit bleek de Korf te zijn.

Ondanks dat mijn motor net uit de garantie was heeft ROKE toch onder Coulance de korf mogen vervangen.

Het resultaat....een super koppeling (^^)
 
Inmiddels ben ik in het bezit van een TEX die in 2015 het licht gezien heeft.
Heb er ééntje bij onze Oosterburen weten te scoren voor niet al te veel geld.

Bekijk bijlage 1335746

Wat ik aan de Gen4 bijvoorbeeld mooi vind zijn de stickers op de zijkant van de tank.
Ben wat gaan zoeken op internet en kwam deze tegen:

Bekijk bijlage 1335747

Niet helemaal gelijk aan het origineel, maar ik doe het er voor.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, voor nog geen drie tientjes vandaag in huis gekregen.
Ben benieuwd, zodra ze erop zitten plaats ik wel ff een plaatje.
En de stickers inmiddels geplakt? Ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Eeeehhhh, ja...een poging gedaan, maar dat p(l)akte niet uit zoals verwacht. ;(
Of het was te koud, of ik deed het niet goed, wellicht een combinatie van beide.:?

Hoe dan ook, bij het afhalen van de bovenste folielaag kwam er een deel van de sticker mee los. Helaas, flikker maar weg, niet meer te redden.
Ga nog wel een tweede bestelling doen, vind het toch wel erg mooi. En ach, die 22 euro...paar biertjes minder met de carnaval! O-)

Je zult dus nog effe op het eindresultaat moeten wachten, ik ook overigens :+
 
Hallo Tiger Explorer rijders,

Het is tijd om jullie vaarwel te zeggen.....

De TEX na ruim 3 probleemloze jaren en 30.000 km, ingeruild voor een Africa Twin.
Een proefrit van ruim 3 uur heeft me overgehaald, de hele weg een grote grijns, zandpaadjes afgehaspeld, slechte dijk gereden, paar kilometer klinkerweg en een stuk snelweg gereden.
Conclusie: op de snelweg is de TEX de betere motor op de andere vlakken voel ik me beter op de AT.
Aangezien ik maar weinig snelwegkilometers maak is de keuze op de AT gevallen.

Mijn eerste funkel-nagel-neue motor!

Het gaat jullie goed!

Goeiedag,

Het was maar een kort uitstapje naar de Africa Twin.
Veel schik mee gehad maar mijn vrouw miste het comfort van de Explorer en aangezien we deze zomer ermee op vakantie willen en sowieso meer samen willen rijden is er weer een Explorer gekomen.
Een witte XCa uit 2017, mooie dikke motor!
Laat het voorjaar maar komen.
 
Ik wil de achterveer en ook de passagier graag een beetje schoon houden, daarom overweeg ik de aanschaf van een hugger.
Wie heeft er ervaring mee en welk merk adviseren jullie?
 
Ivob2 is dus net terug uit Spanje.
Ik ga begin juni naar Hotel Lory in Molveno, sport-toer heen, paar dagen rondrijden en toeristisch terug.
Wie heeft er nog meer plannen?
 
In de pijplijn: begin juni vierdaagse Belgische/Luxemburgse Ardennen en eind juni Corsica noord - zuid (september vorig jaar oos-west gedaan en daar se smaak te pakken gekregen, en je bent er absoluut niet alleen met de motor 8-) .
 
Vraag:

Ik overweeg om de standaard (nogal lompe) knipperlichten op mijn XC te vervangen door LED knipperlichten. De originele van Triumph zijn erg duur (€138,- per set van 2, excl relais). Nu weet ik dat Triumph (in het verleden) onderdelen hergebruikte van BMW. En de aansluiting op de carrosserie van BMW lijkt ook erg op die van Triumph. Weet iemand of dit 1-op-1 past? Dat de stekkers niet passen vind ik niet zo interessant, daar kom ik met een soldeerbout en krimpkous wel uit.

LED set van Triumph:
__1_3.jpg


LED set van BMW:
For-BMW-R1200GS-adv-blinker-Motorcycle-Turn-Signal-LED-Indicators-For-BMW-F650GS-R1200R-S1000RR-F800GS.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan