Triumph Street Triple topic deel 24

Heeft de tuner de A/F nog niet gemeten?

Nee, ik was met de auto. Heb al verschillende artikelen gelezen over dit onderwerp en bijna overal wordt gesproken over het feit dat de RS vooral onderin schrikbarend arm loopt, ook met standaard uitlaat.
 
Voor mensen wie op zoek zijn naar een mooie Street Triple in roulette green, de mijne heb ik in het verkoop topic geplaatst.
 

Bijlagen

  • A2997FF2-7CEF-45E5-8570-72CA1A9E149D.jpeg
    A2997FF2-7CEF-45E5-8570-72CA1A9E149D.jpeg
    247 KB · Weergaven: 11
  • 412AE9F2-28F2-49A6-AB86-73B19D4FB7C6.jpeg
    412AE9F2-28F2-49A6-AB86-73B19D4FB7C6.jpeg
    237,8 KB · Weergaven: 16
Bekijk bijlage 1387470Bekijk bijlage 1387472Bekijk bijlage 1387473Bekijk bijlage 1387475

Zo, pijp en BMC filter gemonteerd, vanavond ff proefrit maken. Zit een lekkere sound in, mooi diep geluid en niet extreem. Ben er erg content mee. Vind hem ook prachtig staan.
Oh, wat mooi!!!!! Ik heb ook sinds kort een RS en ben een beetje aan het kijken naar uitlaten. Maar kan maar moeilijk bepalen wat nu een goede is. Ik wil wel een goedgekeurde qua geluid. Is dit een slip on? Welk type is het precies? Ik heb op YouTube allerlei filmpjes gekeken om het geluid te horen....maar toch... de ene is met bochten en al, de andere alleen een slip on. Hoef je in dat laatste geval niets aan de mapping te (laten) doen? Sorry wel een boel vragen😳
 
@StreetStrid
Thanks. Dit is idd een slip on. Je kan er een vol systeem van maken door de optionele bochtenset erbij te kopen. Ik ga dat in de nabije toekomst ook doen.
Dit is een euro 4 goedgekeurde uitlaat, mits de db killer erin zit (wat nu niet het geval is 😎). Ik heb voor SC Project gekozen omdat dit type een E keurmerk heeft en als 1 van de weinige is uit te breiden met een bochtenset.

Andere slip ons die e keur hebben en die ik mooi vond waren de Scorpion RP1 GP en de Zard. De Arrow heeft ook E keur en is ook een officieel Triumph onderdeel dus behoud je alle garanties etc.

Volgens fabrikanten hoef je niks aan de mapping te doen maar ik ga dat wel doen want hij loopt standaard al te arm door dat kansloze euro 4 geneuzel. Ik heb een Rapidbike Easy besteld, zogauw ik een vol systeem heb ruil ik deze in op een Rapidbike EVO.

Als je er niet uit komt of meer vragen hebt moet je me maar ff een PM sturen.
 
Laatst bewerkt:
@StreetStrid
Thanks. Dit is idd een slip on. Je kan er een vol systeem van maken door de optionele bochtenset erbij te kopen. Ik ga dat in de nabije toekomst ook doen.
Dit is een euro 4 goedgekeurde uitlaat, mits de db killer erin zit (wat nu niet het geval is 😎). Ik heb voor SC Project gekozen omdat dit type een E keurmerk heeft en als 1 van de weinige is uit te breiden met een bochtenset.

Andere slip ons die e keur hebben en die ik mooi vond waren de Scorpion RP1 GP en de Zard. De Arrow heeft ook E keur en is ook een officieel Triumph onderdeel dus behoud je alle garanties etc.

Volgens fabrikanten hoef je niks aan de mapping te doen maar ik ga dat wel doen want hij loopt standaard al te arm door dat kansloze euro 4 geneuzel. Ik heb een Rapidbike Easy besteld, zogauw ik een vol systeem heb ruil ik deze in op een Rapidbike EVO.

Als je er niet uit komt of meer vragen hebt moet je me maar ff een PM sturen.
dankjewel, ik heb ook naar Scorpion gekeken maar las ergens in een review dat ie wel heel braaf klinkt. Ik las op een engels forum een antwoord van sc project over de mapping dat dat niet hoeft ook als je alleen de baffle er uit haalt die met het schroefje vastzit. Er zit nog een 2e in die 'welded' is die mag je er niet uithalen.

Maar wat ik dus niet wist is dat je eerst een slip on kunt kopen bij sc project en evt. later nog de bochtenset kunt toevoegen? Da's dan wel mooi.

Ben je tevreden over het geluid? Met en zonder demper?
 
dankjewel, ik heb ook naar Scorpion gekeken maar las ergens in een review dat ie wel heel braaf klinkt. Ik las op een engels forum een antwoord van sc project over de mapping dat dat niet hoeft ook als je alleen de baffle er uit haalt die met het schroefje vastzit. Er zit nog een 2e in die 'welded' is die mag je er niet uithalen.

Maar wat ik dus niet wist is dat je eerst een slip on kunt kopen bij sc project en evt. later nog de bochtenset kunt toevoegen? Da's dan wel mooi.

Ben je tevreden over het geluid? Met en zonder demper?

Die Scorpion zit juist een enorme bak herrie in! Die klinkt echt super hoor!

Die SC1-R van mij klinkt lekker diep zonder db killer, gewoon een lekker geluid. Met killer heb ik nog geen meter gereden, gebruik ik alleen uit noodzaak in het buitenland. Hij klinkt niet zo hard als mijn vorige motor (Speed Triple met volledig Zard systeem) maar wel echt een goede sound. Zogauw die voorbochten er bij komen vervalt die inwendige db killer en wordt hij wel flink luider, het E keur vervalt dan ook.
Die inwendige killer is eigenlijk een pijp met 2 gaatjes aan de bovenzijde die het geluid iets dempt. De demper schuift over deze pijp heen. Als je hem te zacht vindt kun je zo die pijp afzagen en dan heb je flink lawaai. Een Engelsman op een ander forum heeft dit al gedaan en zei al dat hij dan flink luider wordt. Helaas vervalt je garantie op de demper dan ook.

Ik laat hem lekker zo eerst, klinkt echt lekker en komt uiteindelijk toch een bochtenset bij dus dan veranderd het geluid toch weer.

Kijk ook eens naar de Zard, die is in mijn ogen ook super mooi en klinkt ook lekker, heb er lang over getwijfeld. Heb ook veel mail contact gehad met Zard zelf en de importeur.

https://shop.officineitalianezard.it/en/triumph-street-triple-765-exhaust/
 
Die Scorpion zit juist een enorme bak herrie in! Die klinkt echt super hoor!

Die SC1-R van mij klinkt lekker diep zonder db killer, gewoon een lekker geluid. Met killer heb ik nog geen meter gereden, gebruik ik alleen uit noodzaak in het buitenland. Hij klinkt niet zo hard als mijn vorige motor (Speed Triple met volledig Zard systeem) maar wel echt een goede sound. Zogauw die voorbochten er bij komen vervalt die inwendige db killer en wordt hij wel flink luider, het E keur vervalt dan ook.
Die inwendige killer is eigenlijk een pijp met 2 gaatjes aan de bovenzijde die het geluid iets dempt. De demper schuift over deze pijp heen. Als je hem te zacht vindt kun je zo die pijp afzagen en dan heb je flink lawaai. Een Engelsman op een ander forum heeft dit al gedaan en zei al dat hij dan flink luider wordt. Helaas vervalt je garantie op de demper dan ook.

Ik laat hem lekker zo eerst, klinkt echt lekker en komt uiteindelijk toch een bochtenset bij dus dan veranderd het geluid toch weer.

Kijk ook eens naar de Zard, die is in mijn ogen ook super mooi en klinkt ook lekker, heb er lang over getwijfeld. Heb ook veel mail contact gehad met Zard zelf en de importeur.

https://shop.officineitalianezard.it/en/triumph-street-triple-765-exhaust/
Goede tip. Die Zard klinkt op het filmpje idd goed, weet alleen nit of het voor het geluid veel uitmaakt of je de gehomologeerde versie hebt of niet. Hij is ook wat duurder dan de sc project. Wat gaf de doorslag voor jou om de sc project te nemen?
 
Goede tip. Die Zard klinkt op het filmpje idd goed, weet alleen nit of het voor het geluid veel uitmaakt of je de gehomologeerde versie hebt of niet. Hij is ook wat duurder dan de sc project. Wat gaf de doorslag voor jou om de sc project te nemen?

Het geluid wat je hoort is de gehomogoleerde versie met db killer vertelde de importeur mij.
Ik vind die dikke tussendemper niet mooi en al helemaal niet in het zwart. En ik wil kunnen uitbreiden met een titanium bochtenset.
 
Zo, de RS weggebracht voor een 20Mm-beurt. Een Tiger 800 meegekregen als leenmotor, man wat is die handvat- en zadelverwarming heerlijk met dit weer :D
 
Zo, de RS weggebracht voor een 20Mm-beurt. Een Tiger 800 meegekregen als leenmotor, man wat is die handvat- en zadelverwarming heerlijk met dit weer :D
Heb ook handvat verwarming op de Street. Ideaal moet ik zeggen, s'morgens wil het nog wel eens onder de 10 graden zijn en dan is het echt heerlijk.
 
Denk dat ik het al weet. Hij lijkt heel licht op de foto maar het is wel getint. Kan op elke webshop ook maar 1 type selecteren dus zal wel kloppen.. Binnenkort maar eens 1 bestellen!
Heb inmiddels ook het schermpje op de street 765R zitten. Voor mij persoonlijk werkt het goed. Minder wervelingen om de helm heen en winddruk hoger op de schouders. Voelt prettiger dan de wervelingen op t lichaam en onder de helm en merk dat vooral als ik langer op een snelweg rijd richting werk bijvoorbeeld. Bij mij blijft ie er dus opzitten :Y

Kleur is in mijn ogen eerder dark smoke dan light smoke. Je kan er wel doorheen kijken, maar t schermpje is vrij donker.
 
Dat zou echt geldklopperij zijn als het klopt! Dan sla ik over..
En ik maar hopen dat je full colour Google Maps op je scherm zou krijgen.. voor zo'n stomme pijl ben je ook geen TFT scherm nodig.
 
Ik begreep dat door een fout in de software de release verlaat zal zijn. Zou eerst start 2019 zijn en nu waarschijnlijk pas in het najaar. Prijs voor software update zal laag zijn (of misschien gratis (verrekend met...)) maar die bluetooth dinges moet gemonteerd worden en dat zal wel geld gaan kosten. Dan gebruik ik voorlopig mijn zumo 660 wel :P Maar het idee was om die over te zetten op de andere motor. Nja zien wel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan