Hier ookTja, de klep door de zuiger:
Ik heb op een ander forum al eerder gelezen dat een bezitter dit overkomen is.
Ook de duurtester van het tijdschrift MotoPlus heeft het euvel gehad even onder de 20.000 km.
Die waren op z’n zachtst gezegd ‘not amused’, en kunnen hun 50.000 km test dus overnieuw beginnen.
De berijder kon zijn koppeling net op tijd inknijpen.
Voordeel is wel dat Triumph nu met de billen bloot moet en uit mag gaan leggen hoe dit kan gebeuren.
Nee, het is zeker niet goed voor het vertrouwen als je zegt een premium merk te zijn.
Ben benieuwd met wat voor verklaring ze gaan komen...
PS. MotoPlus werkt samen met het Duitse MotorRad, hieronder een linkje naar het desbetreffende artikel:
Triumph Street Triple RS im 50.000 km-Dauertest
Hier nummer 4! Ook een vastgelopen klep op een RS (begin2017) en zo rond de 27.000km. Eerst een periode van heel licht ratelen. Iets wat nauwelijks opvalt bij het gebruikelijke motorgeluid van de Street. Na ong. 2.000 km was her raak. De motor liep nog wel door maar dan op twee cilinders. Het gehele motorblok is onder garantie van Triumph vervangen. Volgens de dealer was een zogenoemd busje (klepgeleider?) om de klepstang gebroken. Het kan zijn dat dit het zwakke punt is van het motorblok. Enfin de beurt bij 30.000 kon ik overslaan. Op naar de 60.000!Ik ben ook blij met mijn RS, maar als dit gebeurd op een klaverblad... Net als jij hoop ik ook niet dat ik op een tikkende tijdbom rijdt. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar de importeur aan waag. Kijken wat zij er van vinden en of er al een oorzaak is aan te wijzen. Naast Micha P, een forumlid op een UK site en MotorPlus zijn er dus al 3 met hetzelfde euvel.