Triumph Street Triple topic deel 24

Die route was inderdaad errug kort. Na vertrek was je met 10 minuten wel weer terug.
Andere rondje is echter wel lastig in de omgeving dan duurt het gelijk een stuk langer...
Hangt er vanaf waar je reed denk ik, zelf bij Ducati gereden.
Vertrok om 12:45 en rond 13:25 weer terug, hadden wel even een pitstop om te tanken, wat eigenlijk prima was om ook even de andere motoren te kijken en praatje te maken.
 
Het was even een weekje wachten maar vanochtend de nieuwe aanwinst mogen ophalen uit 2013.*O*
Eerste 100km zit erop, vering beetje hard en schakelen nog wat stroefjes in vergelijking met me Fazer 600, maar zeker meer fun.
Lelijke sticker op ruitje is er alvast af, verder nog weinig accesoires erop.

Eerst maar lekker rijden, dan misschien nog andere uitlaat, quickshifter, bellypan en spiegels..... als het mag van de portomonee

1395702
1395703
 
Het was even een weekje wachten maar vanochtend de nieuwe aanwinst mogen ophalen uit 2013.*O*
Eerste 100km zit erop, vering beetje hard en schakelen nog wat stroefjes in vergelijking met me Fazer 600, maar zeker meer fun.
Lelijke sticker op ruitje is er alvast af, verder nog weinig accesoires erop.

Eerst maar lekker rijden, dan misschien nog andere uitlaat, quickshifter, bellypan en spiegels..... als het mag van de portomonee

Bekijk bijlage 1395702Bekijk bijlage 1395703

back to the future taferelen? :+
 
Zag vandaag bij de motorzaak een mooie Speed triple staan, twijfel sloeg toe om de huidige (Triumph XcX800-15) in te ruilen voor een triple...
Maar : Hoe is zo'n naked op de snelweg? (90% huidig ww verkeer). Ik heb nu een kuipje voor tegen de wind, helpt aardig, maar niet windstil zogezegt...
Meer mensen die vnl snelweg rijden met de tripple? (ik zoek de "wind"ervaring dus...)(het vermogen zal best oke zijn... ;-) )
 
Het was even een weekje wachten maar vanochtend de nieuwe aanwinst mogen ophalen uit 2013.*O*
Eerste 100km zit erop, vering beetje hard en schakelen nog wat stroefjes in vergelijking met me Fazer 600, maar zeker meer fun.
Lelijke sticker op ruitje is er alvast af, verder nog weinig accesoires erop.

Eerst maar lekker rijden, dan misschien nog andere uitlaat, quickshifter, bellypan en spiegels..... als het mag van de portomonee

Bekijk bijlage 1395702Bekijk bijlage 1395703

Gefeliciteerd! Mooie kleur man, deze zie je niet vaak.
 
Zag vandaag bij de motorzaak een mooie Speed triple staan, twijfel sloeg toe om de huidige (Triumph XcX800-15) in te ruilen voor een triple...
Maar : Hoe is zo'n naked op de snelweg? (90% huidig ww verkeer). Ik heb nu een kuipje voor tegen de wind, helpt aardig, maar niet windstil zogezegt...
Meer mensen die vnl snelweg rijden met de tripple? (ik zoek de "wind"ervaring dus...)(het vermogen zal best oke zijn... ;-) )

Je post nu op het Street triple forum!

Ik heb ervaring op beiden, je zit vol in de wind met je helm. Flink doorjakkeren op de snelweg is daarom niet fijn. Maar met een gangetje van 100-120 gaat het prima. Goede oordoppen helpen daarbij ook.
Op mijn Speedtriple 2012 had ik een visor screen van Triumph. Dat hielp zeker om het iets comfortabeler te maken. Ik ben 1,75m het zal per persoon verschillen wat de ervaringen zijn.
 
dat is ook mijn ervaring, rij momenteel 3 maal weeks 100km snelweg met de street. 120 is nog oke, daarboven wordt het minder. goede oordoppen is een must.

verder merk ik dat ik door het windschermpje precies in de turbulentie, maar dat heeft natuurlijk ook met je lengte te maken
 
Zag vandaag bij de motorzaak een mooie Speed triple staan, twijfel sloeg toe om de huidige (Triumph XcX800-15) in te ruilen voor een triple...
Maar : Hoe is zo'n naked op de snelweg? (90% huidig ww verkeer). Ik heb nu een kuipje voor tegen de wind, helpt aardig, maar niet windstil zogezegt...
Meer mensen die vnl snelweg rijden met de tripple? (ik zoek de "wind"ervaring dus...)(het vermogen zal best oke zijn... ;-) )

Tot 150 km/u prima lang vol te houden. Vind ik.
 
Tot 120 vind ik het comfortabel rijden, daarboven is het tot 150 à 160 nog leuk rijden maar je zit dan wel echt in de wind, als het daarna richting de 200 gaat is het plezier er voor mij af want dan moet je je schrap zetten om niet van de motor af te worden geblazen.
 
Bedankt voor alle feedback tot nu toe. Tezijnertijd maar eens kijken of er een proefrit in het verschiet kan liggen.
Begint wel te kriebelen in mn buik zo... ;-) (en mn bankrekening ook, maarja....)
 
Hangt er vanaf waar je reed denk ik, zelf bij Ducati gereden.
Vertrok om 12:45 en rond 13:25 weer terug, hadden wel even een pitstop om te tanken, wat eigenlijk prima was om ook even de andere motoren te kijken en praatje te maken.
Ducati was de enige met eigen rijders volgens mij. De meeste merken moesten in de 'verzamelbak', wachten en dan het kleine rondje rijden.
 
Zo, net terug van afstellen. 125 pk en 82.8 nm koppel aan het wiel. Straks met het volledige systeem gaat hij lachend over de 130 pk. Mijn 2010 Speed Triple had ter vergelijking 132 pk aan het wiel met full system dus het 765 RS blok heeft echt potentieel!
De tuner zei ook dat hij vooral onderin bijna gevaarlijk arm loopt standaard en dat er nog veel meer uit te halen valt. Dit is nog maar met een euro 4 slip on!


20190525_115651.jpg
 
@HinZu_86 zie dat je uit emmen komt. kan het wezen dat wij elkaar gespot hebben 1 of 2 week geleden vlakbij de mac?

rij zelf een zwarte street triple uit 2007
 
Zo, net terug van afstellen. 125 pk en 82.8 nm koppel aan het wiel. Straks met het volledige systeem gaat hij lachend over de 130 pk. Mijn 2010 Speed Triple had ter vergelijking 132 pk aan het wiel met full system dus het 765 RS blok heeft echt potentieel!
De tuner zei ook dat hij vooral onderin bijna gevaarlijk arm loopt standaard en dat er nog veel meer uit te halen valt. Dit is nog maar met een euro 4 slip on!


Bekijk bijlage 1396164
Is er ook een standaard run gedaan? Welke ongunstige waarde zag de tuner bij welk toerental?
 
Is er ook een standaard run gedaan? Welke ongunstige waarde zag de tuner bij welk toerental?

Nee maar ga er maar van uit dat hij standaard in closed loop veel te arm staat. Die van mij loopt nu 'veilig' in de closed loop modus en rijk bovenin met vol gas. Mijn Rapidbike Easy heeft maar beperkte instelmogelijkheden en kan alleen de closed loop aanpassen.

Wat ik kon zien zitten de meeste problemen tot 6000 toeren.
 
Nee maar ga er maar van uit dat hij standaard in closed loop veel te arm staat. Die van mij loopt nu 'veilig' in de closed loop modus en rijk bovenin met vol gas. Mijn Rapidbike Easy heeft maar beperkte instelmogelijkheden en kan alleen de closed loop aanpassen.

Wat ik kon zien zitten de meeste problemen tot 6000 toeren.
Klinkt als een veilige setup en bovendien mooie cijfers als het gaat om performance. Ga er eens over nadenken of ik nog wel een rapid bike EVO wil. Ik denk namelijk dat ik alleen een slip-on en k&n of BMC filter ga monteren.
 
Klinkt als een veilige setup en bovendien mooie cijfers als het gaat om performance. Ga er eens over nadenken of ik nog wel een rapid bike EVO wil. Ik denk namelijk dat ik alleen een slip-on en k&n of BMC filter ga monteren.

De EVO is een supermooi systeem maar in mijn ogen overkill voor een slip on. Kost je dik 500 euro, komt monteren en afstellen nog overheen! Ik moest bij aanschaf, monteren en afstellen rekening houden met ongeveer 1000 euro als ik voor de EVO ging.
Zoals het nu lijkt ga ik begin volgend jaar een volledig titanium systeem plaatsen. Dan vervang ik de easy voor de EVO of een PCV.
 
Zag vandaag bij de motorzaak een mooie Speed triple staan, twijfel sloeg toe om de huidige (Triumph XcX800-15) in te ruilen voor een triple...
Maar : Hoe is zo'n naked op de snelweg? (90% huidig ww verkeer). Ik heb nu een kuipje voor tegen de wind, helpt aardig, maar niet windstil zogezegt...
Meer mensen die vnl snelweg rijden met de tripple? (ik zoek de "wind"ervaring dus...)(het vermogen zal best oke zijn... ;-) )

Ik rij dagelijks of op de street of op een ntv, en tot 120 is het prima te doen. Zit liever in de wind dan in dd turbulentie. Langdurig 150 en meer vind ik zelf teveel op werken gaan lijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan