Triumph Street Triple topic deel 24

Nou mijn olie probleem is ook opgelost.

Eerst naar een niet hier te benoemen motorzaak. "Is een O-ring onder in de motor" Terwijl ik aangaf dat de olie zelfs nog hoger gesmeerd zat op de motor en ik alles zie druppelen vanaf het oliefilter. Zou mij rond de 400 euro kosten door de arbeid die eraan zat (veel loshalen etc etc).

Ik vertrouwde het niet en ging naar barbier gezien ik zelf de motor ook had schoongemaakt en mijn gevoel echt bij het filter lag. Samen gekeken en inderdaad het was het K&N olifilter waar een scheurtje inzat (waar de zeskant zit), nieuw filter erop, en ze hebben mijn motor netjes ontdaan van alle overige olieresten die ik had opgelopen door het ritje naar de zaak en waar ik niet of moeilijk bij kon komen . 30 euro kwijt.

Ben tevens bij Barbier meteen vreemdgegaan op een MT-09. Wat een leuk ding, afgezien van het zadel en de vering (wat een hekel punt is maar gemakkelijk op te lossen is) beviel deze mij zeer goed, veel meer power en koppel dan mijn street, en ook een bochtensmijter. Dus misschien komt deze er met een jaartje :P
Dat valt weer mee! netjes afgehandeld
 
Hangt van je budget af.
Dit was de mijne voor en na. Hij liep eerst op een arrow 3-1 lowboy map, maar dat was niet zo best.
OD5REEb.jpg
 
Hangt van je budget af.
Dit was de mijne voor en na. Hij liep eerst op een arrow 3-1 lowboy map, maar dat was niet zo best.
OD5REEb.jpg


Damn, jij kreeg er wel wat pk's bij. Ga nog een keer terug want ik heb een grote dip na de tune. Had jij nog wat anders dan een vol systeem en een filter. Heb zelf een vol 3-1 SC-project systeem. Vind het verschil wel groot zeker gezien het dezelfde dybobank is.

Die dip stoort mij enorm echt een aan/uit gevoel tussen de 4 en 5.5k toeren in elke versnelling...
 

Bijlagen

  • 20190419_112344.jpg
    20190419_112344.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 17
Damn, jij kreeg er wel wat pk's bij. Ga nog een keer terug want ik heb een grote dip na de tune. Had jij nog wat anders dan een vol systeem en een filter. Heb zelf een vol 3-1 SC-project systeem. Vind het verschil wel groot zeker gezien het dezelfde dybobank is.

Die dip stoort mij enorm echt een aan/uit gevoel tussen de 4 en 5.5k toeren in elke versnelling...
3-1 lowboy. en dat gaasje in je balhoofd opnieuw gemaakt van gaas voor iets meer doorlaat. luchtfilter was origineel.

1394090


zoiets zegmaar, foto is van i-net
 
Nou de kogel is door de kerk, gisteravond een tweede proefrit gedaan.
Even wat meer gecheckt hoe het koppel zit onderin en de lange eerste versnelling (zal even wennen worden) en veel grotere fun factor dan de FZS 600 (Fazer).

Woensdag ophalen :-D , zal even een mooie foto maken als hij binnen is en het buiten mooi is.

Bedankt allemaal en tot snel
 
Nou mijn olie probleem is ook opgelost.

Eerst naar een niet hier te benoemen motorzaak. "Is een O-ring onder in de motor" Terwijl ik aangaf dat de olie zelfs nog hoger gesmeerd zat op de motor en ik alles zie druppelen vanaf het oliefilter. Zou mij rond de 400 euro kosten door de arbeid die eraan zat (veel loshalen etc etc).

Ik vertrouwde het niet en ging naar barbier gezien ik zelf de motor ook had schoongemaakt en mijn gevoel echt bij het filter lag. Samen gekeken en inderdaad het was het K&N olifilter waar een scheurtje inzat (waar de zeskant zit), nieuw filter erop, en ze hebben mijn motor netjes ontdaan van alle overige olieresten die ik had opgelopen door het ritje naar de zaak en waar ik niet of moeilijk bij kon komen . 30 euro kwijt.

Ben tevens bij Barbier meteen vreemdgegaan op een MT-09. Wat een leuk ding, afgezien van het zadel en de vering (wat een hekel punt is maar gemakkelijk op te lossen is) beviel deze mij zeer goed, veel meer power en koppel dan mijn street, en ook een bochtensmijter. Dus misschien komt deze er met een jaartje :P

Fijn dat je nu geen rijdende olieramp meer bent iig! :+

Ik zag in een video van Dave Moss een MT-09 langskomen met een Andreani kit er in... Andreani Misano Evo Adjustable Hydraulic Cartridge for Yamaha Mt09 Tracer 900 2013 2019 - 105 Y07e - komt natuurlijk montage bij, maar daar zou die motor ontzettend baat bij hebben als ik de reviews en ervaringen mag geloven.
 
Kun je beter gelijk een SP bestellen...

Ohja, die was er inderdaad ook nog!
Maar damn, je moet wel net van het uiterlijk houden, of daar niets om geven.

Ohja, heeft iemand toevallig paraat hoe ver de voorvork in kan veren van de RS? Als in, hoeveel mm blijft er onbenut tot aan het gegoten deel?

Zit wat met de vering te stoeien en de bovenkant van m'n tiewrap komt steeds tot 20mm. Kan nog wat compressie er tegenaan gooien, maar kan me voorstellen dat ik eens richting sterkere veren moet gaan.
 
besef wel even dat als je 1 keer een drempel raakt je altijd de maximale veerweg zal gebruiken.
 
Ja, op zulke extremen kun je niet gaan tunen natuurlijk :)

Oh trouwens... ik kan het zelf redelijk eenvoudig meten met m'n sjorbanden en de beugels op m'n hefbrug!
 
Ja, op zulke extremen kun je niet gaan tunen natuurlijk :)

Oh trouwens... ik kan het zelf redelijk eenvoudig meten met m'n sjorbanden en de beugels op m'n hefbrug!

Neej, wat ik dus bedoel is dat als je gaat knoeien aan je vering, je je neit moet laten afleiden door een 'meting' als er een paar drempels of putten in de testronde zaten :+
 
Neej, wat ik dus bedoel is dat als je gaat knoeien aan je vering, je je neit moet laten afleiden door een 'meting' als er een paar drempels of putten in de testronde zaten :+

Precies, op zulke extremen kun je dus niet tunen...

En we gaan natuurlijk niet knoeien, he, nee alles keurig opschrijven dat is het verschil tussen onderzoek en knoeien aldu Adam Bruut, uh Savage :+
 
Net 20-duizendbeurt gehad, vorken hebben bij 15 al een beurt gehad bij HK.


19mm is overigens bottom out!

(in de vering trekken het sjorbanden werd hem niet, dus toen ook maar alle compressie eruit en steeds wat harder inveren todat ie de bodem raakte)
 
Laatst bewerkt:
In de voorvork van een R6 yamaha zit een (rubber?) prop die de laatste 2cm veerweg beperkt om zo complete metaal op metaal bottom out te voorkomen. Als de triumph vork dat ook heeft kom je dus idd niet verder dan tot ca 2 cm. Tenzij je die er uit haalt en je vering heeel goed afstelt. Dan heb je meer bruikbare veerweg, maar dat deed ik alleen voor mijn racer. Op straat zou ik dat niet doen.
 
Ik zag toevallig in een Dave Moss video van gisteren hoe dat werkte bij een bepaalde vork, zo te zien precies ook in de trailer :)


Op zich niet zo erg dat je een stukje niet gebruikt (wel jammer van de ruimte...) maar als je denkt dat je nog goed zit qua speelruimte kun je dus bedrogen uit komen wanneer je wel opeens knetterhard moet remmen.

Met 40 kliks (10 omwentelingen uit 16) preload en 3 omwentelingen compression raak ik nog steeds op de bodem en dat is dus zonder over drempels te springen of noodstops. Maar met een dijkweg voor mij alleen O-)

Compression stond op 5, wat in de tabel staat voor "road" in de handleiding.

Straks nog maar even m'n Slacker, inbussleutel, schroevendraaier en c-spanner ter hande nemen :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan