Triumph Street Triple topic deel 24

Ga ik inderdaad wel proberen, maar ik vraag mij af wat er is gebeurd gezien de olie zo ver is geschoten.... Maakt mij wat huiverig.

Tevens hoorde ik de laatste tijd nu ik er aan denk ook een hoge toon hoe hoger ik de toeren inging, bij gas los was deze meteen weg, dus ik denk de koppelingsplaten. Ben zelf niet erg technisch :P

Wellicht ten overvloede, maar een oliefilter hoeft niet loeistrak aangedraaid te worden
 
Schoongemaakt, aangedraaid maar helaas blijft er zich olie verzamelen of het oliefilter (waar vandaan is moeilijk te zeggen). Helaas tweede motor met deze problemen :(
 
Een klein lekje met wat druk erachter kan ver komen hoor. wellicht iemand anders laten starten zodat je meteen kijken kunt?
 
Gefeliciteerd. Las dat ze er een Moto-2 stickerset op plaatsen, hoe ziet deze eruit?

Heb nog geen idee eerlijk gezegd. Over +/- twee weken weet ik het.

Even nog een ander vraagje: welke stuureindspiegels hebben jullie gemonteerd? Zie verschillende types voorbij komen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat nu wel en niet gaat passen op een 765 R. Mijn keuze gaat tussen de A9630205, A9638117 en Rizoma Reverse Retro + adapters.
 
nog even een klein stukje avond zon meegepakt, heerlijk!

overigens afgelopen weekend eindelijk eens de arrow mapping erop gezet, uitlaat plofte en knalde al wel, maar nu langer, en dat vind deze jongen mooi! te giechelen als een klein meisje in m'n helm
1393910
 
geen goede ervaringen met kentekenplaathouders als deze?

ik moet zeggen, ik ben hem al eens kwijt geweest8)7dat was eenzelfde houder, maar daar misten 2 lipjes van, motor toen net nieuw en willenrijden, dom.. maar wel teruggevonden! maar heb niet het idee dat hij nu niet goed vast zit..


bestaan er gele popnagels?..
 
precies!

het die is ook vrij knullig hoor, motor is een herimport, dat is een nieuwe uitgifte kenteken, dus ophoging. het eentje komt van de eerste nederlandse eigenaar
 
Was al even rumoer over, maar nu met eigen ogen het documentje gezien van Triumph: Sport en Track motor-modi zijn exact hetzelfde op de RS.

Ik laat hem mooi op track staan, want dat klinkt gaver :D
 
Misschien is importeren ook nog een optie? Toen ik aan het oriënteren was vond ik ook al dat die nieuwere modellen stevig aan de prijs zijn en niet heel veel aangeboden worden. Zeker niet als je een beetje opties erbij wilt.

Bijv:
2015 model met 4000km €6300 Triumph Street Triple
2015 model met 20.000km €5700 Triumph Street Triple 675
2014 R-model 23.000km €5800 Triumph Street Triple R
2013 model 9500km €4900 Triumph Street Triple ABS

Zie de volgende link voor het overzicht: Motorrad gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen

Ik denk dat je bij importeren wel rekening moet houden met +- €300-400 bpm.

Zelf heb ik het niet gedaan, omdat hier op motor-forum een heel mooi exemplaar werd aangeboden. Ik had ook niet de behoefte aan een nieuwer model of abs.

Als het goed is moet bij de 20k de kleppen worden gesteld, dat is wel iets wat je moet meenemen bij de aankoop.

Thanks voor je input, inderdaad lijken ze goedkoper in Duitsland, maar dat is flink wat gedoe en hoger risico dan hier kopen. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Ik heb even gecheckt met Goedhart motoren (waar hij te koop staat) en daar zijn de kleppen gesteld toen de Street daar werdt ingeruild begin van het jaar, ik neem dat als dat in het systeem staat dat het ook klopt. Dus in principe is hij klaar voor het seizoen en al het onderhoud gedaan, maar onderhoud van eerste eigenaar is helaas niet bekend.
 
nog even een klein stukje avond zon meegepakt, heerlijk!

overigens afgelopen weekend eindelijk eens de arrow mapping erop gezet, uitlaat plofte en knalde al wel, maar nu langer, en dat vind deze jongen mooi! te giechelen als een klein meisje in m'n helm
Bekijk bijlage 1393910

Je weet dat dat betekent dat je motor hoogstwaarschijnlijk veel te arm loopt?
 
ben me er van bewust dat die symptonen samen gaan, maar wat is dan het nut van de arrow tune als deze niet goed zou zijn?
 
ben me er van bewust dat die symptonen samen gaan, maar wat is dan het nut van de arrow tune als deze niet goed zou zijn?

Arrow tune is een basissetting. Hij loopt er een stuk beter van maar er valt nog wel wat te winnen. Dat geknal komt ook deels van de SAI als je die nog niet afgedopt hebt.
 
viel me inderdaad op, veel soepeler verloop. SAI zelf niets aangedaan, kan deze kwaad? als het geknal daardoor komt, heeft het in mindere mate met arm lopen te maken lijkt mij? tenminste voor mijn beeldvorming, SAI: lucht vanuit de inlaat afslag voor de motor rechtstreeks naar de uitlaat, nog wat drupjes benzine hier + warme(hete) uitlaat = geknnetter?
 
SAI is een emissie snufje wat er inderdaad voor zorgt dat er lucht in het uitlaatsysteem geblazen wordt zodat de aanwezige brandstofdampen verbranden en de uitstoot lager is. Dit heeft als gevolg dat geknal en gepruttel en een veel hogere temperatuur in de dempers wat ten koste gaat van je dempingswol. Klinkt gaaf maar ik werd er op een gegeven moment gestoord van :).
Je kunt de SAI blokkeren met van die block-off plates. Ik had bij mijn Speed een dop (knikker kan ook) in de slang uit de airbox gedrukt, goedkope en makkelijke oplossing.

Hoe rijk of hoe arm je motor staat kun je alleen zien op een dyno, misschien ook met TuneECU maar dat weet ik niet zeker.
 
tot noch toe geniet ik er van, dus laat het nog zo, maar goed om te weten dat het "uitgezet" kan worden.

ik ga eens zoeken of ik het met TuneECU kan zien, wel leuk om eens te zien!
 
tot noch toe geniet ik er van, dus laat het nog zo, maar goed om te weten dat het "uitgezet" kan worden.

ik ga eens zoeken of ik het met TuneECU kan zien, wel leuk om eens te zien!

Zorg wel dat je een OBD kabel koopt met de goede chipset, 1 die Triumph motoren ondersteund! Ik heb de mijne toen van EBay gehaald! Veel plezier!
 
de verbinding met TuneECU gaat wel lukken, het mappen is immers ook gelukt ;)

even wat screenshots bekeken op google, je kunt zo te zien wel een voltage van de 02 sensor zien, maar dan nog van het voltage naar de verhouding..
 
Hallo luitjes,

Ik heb mijn RS verkocht en heb nog liggen:
CNC rempotjes voor- en achterrem.
CNC schakelhevel rood motorzijde.
Eindkapjes stuur links / rechts rood.
CNC olievuldop rood
CNC oliepijlstokje rood.
Alles orgineel Triumph.
De rempotjes passen ook op een Speed Triple...

Zie foto.
18295B85-1C57-441C-8AAB-89B64CA34922.jpeg
 
Nou mijn olie probleem is ook opgelost.

Eerst naar een niet hier te benoemen motorzaak. "Is een O-ring onder in de motor" Terwijl ik aangaf dat de olie zelfs nog hoger gesmeerd zat op de motor en ik alles zie druppelen vanaf het oliefilter. Zou mij rond de 400 euro kosten door de arbeid die eraan zat (veel loshalen etc etc).

Ik vertrouwde het niet en ging naar barbier gezien ik zelf de motor ook had schoongemaakt en mijn gevoel echt bij het filter lag. Samen gekeken en inderdaad het was het K&N olifilter waar een scheurtje inzat (waar de zeskant zit), nieuw filter erop, en ze hebben mijn motor netjes ontdaan van alle overige olieresten die ik had opgelopen door het ritje naar de zaak en waar ik niet of moeilijk bij kon komen . 30 euro kwijt.

Ben tevens bij Barbier meteen vreemdgegaan op een MT-09. Wat een leuk ding, afgezien van het zadel en de vering (wat een hekel punt is maar gemakkelijk op te lossen is) beviel deze mij zeer goed, veel meer power en koppel dan mijn street, en ook een bochtensmijter. Dus misschien komt deze er met een jaartje :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan