Triumph Street Triple topic deel 24

Klopt, doen ze met zo'n puntlas. Maar als er een E keur op de uitlaat gelaserd staat, de DB killer zit erin en je hebt evt nog zo'n formulier of kaartje dan doen die moffen niet zo moeilijk.
Mijn punt is dat je, als het goed is, geen goedgekeurde demper gaat vinden voor de 765 die fabrieksaf een uitneembare killer heeft. dat zul je achteraf zelf moeten regelen waarmee in principe ook de typegoedkeuring vervalt. dan kun je met papiertjes zwaaien wat je wilt maar als je de verkeerde treft heb je alsnog pech
 
Mijn punt is dat je, als het goed is, geen goedgekeurde demper gaat vinden voor de 765 die fabrieksaf een uitneembare killer heeft. dat zul je achteraf zelf moeten regelen waarmee in principe ook de typegoedkeuring vervalt. dan kun je met papiertjes zwaaien wat je wilt maar als je de verkeerde treft heb je alsnog pech

Ik heb gemaild met zowel SC als Scorpion en volgens hun zijn de db killers eenvoudig te verwijderen en allebei euro4 goedgekeurd. Dat ze er officieel niet uit mogen is een ander verhaal, het kan wel. En als jij gewoon netjes je db killer in een goedgekeurde demper hebt kun je mij niet wijsmaken dat er ook maar 1 agent is, Duits of Nederlands, die gaat lopen janken over het feit dat dat ding niet meer vastgepikt zit.

Ik durf dat risico wel te lopen, dat ding moet gewoon vrij ademen en een beetje geluid hebben. Alleen in het buitenland gaat de db killer er in.
 
2 maal een motor in duitsland gekocht bij een particulier, goede ervaring mee. beide keren ver moeten rijden (resp. leipzig en berlijn, vanuit groningen) dus vraag van te voren veel foto's en informatie, om teleurstellingen te voorkomen.

Bedankt voor je reactie. Heb de Duitse en Nederlandse markt een tijdje in de gaten gehouden heb heb uiteindelijk voor een mooie prijs een Street Striple in Nederland kunnen kopen:)
 
Hi Coenster,

Ik zie dat ik geen foto meer heb ik de OP, kan je deze voor mij toevoegen?

Alvast bedankt!
IMG_20171027_141612.jpg
 
Hmm, de 765 lijkt wat dorstiger te zijn op de accu tijdens stilstand dan m'n hornet was.

Hoewel, de cbr zei ook: "nee", met z'n lithiumaccu :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je zien rijden over de ovonde in Kl'veen.
Was het niet koud in je leren pak? :X
Vanmiddag de bandje opgepompt en de motoren even nagekeken.
Ga het morgen en waarschijnlijk zondag ook even proberen. :]
 
Ik heb je zien rijden over de ovonde in Kl'veen.
Was het niet koud in je leren pak? :X
Vanmiddag de bandje opgepompt en de motoren even nagekeken.
Ga het morgen en waarschijnlijk zondag ook even proberen. :]

Nee hoor, was prima te doen. Gewoon een thermoshirt eronder. Kort ritje gemaakt en ff alles een beetje uitgetest. 😀
 
Dag VTR Jeroen, kan je eens omschrijven hoe je ervaringen zijn met 765 RS ten opzicht van de 675 R?
Wat vind ik die grijze RS'en toch mooi! Helaas zijn die dit jaar niet meer te verkrijgen.
 
Hé Jimmy, kom je nu in de verleiding om weer terug te gaan naar Triumph?
Ik heb vandaag bij de Triumph dealer voor het eerst de nieuwe RS in mat zwart en in het wit gezien. De witte ziet er weer erg goed uit hoor.
Ik kan natuurlijk elk moment wisselen tussen de Rx van mijn vrouw en mijn eigen Rs.
Verschil 675R(x) - 765RS is simpel : Alles is beter!
Grootste verschil is het vermogen en hoe soepel het motorblok geworden is. Je moet hem gewoon eens proberen.
 
Goedemorgen, ik wil binnenkort eens gaan kijken voor een street triple 675 van de eerste Gen, zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten buiten om de normale zaken? Ik weet dat de spannings regelaar een zwak punt is.
 
Hé Jimmy, kom je nu in de verleiding om weer terug te gaan naar Triumph?
Ik heb vandaag bij de Triumph dealer voor het eerst de nieuwe RS in mat zwart en in het wit gezien. De witte ziet er weer erg goed uit hoor.
Ik kan natuurlijk elk moment wisselen tussen de Rx van mijn vrouw en mijn eigen Rs.
Verschil 675R(x) - 765RS is simpel : Alles is beter!
Grootste verschil is het vermogen en hoe soepel het motorblok geworden is. Je moet hem gewoon eens proberen.

Plus 1. Een RS is vooral bovenin belachelijk snel en het blok voelt over de hele linie krachtiger aan als de 675. Ook is hij een stuk hoogtoeriger, de 765 R schijnt dat minder te zijn. Tel daar de bizar sterke remmen en volledig instelbare vering bij op en het is een hele andere motor.

Ik heb zelf ook een mat grijze en hij is in het echt nog mooier als op de foto. Helaas is het wel ontzettend kwetsbare lak, zoals de meeste matte lakken. Ik heb ook proef gereden op een metallic zwarte, die is ook erg mooi.
 
Laatst bewerkt:
meer mensen die een triple hebben met een lithium accu? ik heb het probleem dat de triple niet wil starten als deze in de schuur gestaan heeft (niet geïsoleerd). ik zet de motor op contact om de accu even "wakker" te maken, na een half minuutje een start poging, maar dan gaat hij een tel rond en stopt hij ermee, slimme motor die denkt dat de spanning laag is vermoedt ik? naar mijn weten moet een lithium accu verder toch geen problemen moeten hebben met kou?
 
Hé Jimmy, kom je nu in de verleiding om weer terug te gaan naar Triumph?
Ik heb vandaag bij de Triumph dealer voor het eerst de nieuwe RS in mat zwart en in het wit gezien. De witte ziet er weer erg goed uit hoor.
Ik kan natuurlijk elk moment wisselen tussen de Rx van mijn vrouw en mijn eigen Rs.
Verschil 675R(x) - 765RS is simpel : Alles is beter!
Grootste verschil is het vermogen en hoe soepel het motorblok geworden is. Je moet hem gewoon eens proberen.

Hoi Jeroen, ik ben toch altijd met 1 oog naar de Street Triple blijven kijken. Mijn Tracer heb ik bijna 4 jaar en het jeukt toch wel om opnieuw eens te veranderen... Wie weet, het kan evengoed voor volgend jaar zijn, hoor. Maar dan komt die Euro5-norm eraan, beter zullen de motoren er niet mee worden.
 
meer mensen die een triple hebben met een lithium accu? ik heb het probleem dat de triple niet wil starten als deze in de schuur gestaan heeft (niet geïsoleerd). ik zet de motor op contact om de accu even "wakker" te maken, na een half minuutje een start poging, maar dan gaat hij een tel rond en stopt hij ermee, slimme motor die denkt dat de spanning laag is vermoedt ik? naar mijn weten moet een lithium accu verder toch geen problemen moeten hebben met kou?
Voor kou zijn lithium ion accus juist gevoelig.

Wat is de accu spanning in rust (contact uit), met contact aan, en tijdens het starten?
 
Goedemorgen, ik wil binnenkort eens gaan kijken voor een street triple 675 van de eerste Gen, zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten buiten om de normale zaken? Ik weet dat de spannings regelaar een zwak punt is.

Bij ongevallen breken de stuuruitslag begrenzers heel snel af van de onderste kroonplaat. Iets om op te letten bij inspecteren van zon ding.
 
Voor kou zijn lithium ion accus juist gevoelig.

Wat is de accu spanning in rust (contact uit), met contact aan, en tijdens het starten?

13,3 in rust
12,7 op contact
Dip naar 9 met starten
Stationair 13,7
5k RPM 14v

Poos geleden de stator laten herwikkelen, toen was het probleem niet laden, dat lijkt nu niet het geval. Hoelang heeft een lithium accu nodig om bij kou wakker geschud te worden?
 
dip naar 9 met starten is wel een beetje dubieus..

hoe lang ze doen over opstaan weet ik niet. Kom ze niet heel vaak tegen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan