Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Joh, wel bizar dat ze die nog steeds produceren. Is toch alweer bijna 10 jaar oud modelletje.
Tsja, is gewoon een goede band denk ik.
Deze zit gewoon in het standaard gamma van Michelin.
Ik verbaas me er sowieso over dat er zoveel verschillende varianten zijn van een model band bij de meeste merken. Ook bij Pirelli, Metzeler, Bridgestone etc.
Differentiatie is over het algemeen duurder. Maar blijkbaar levert het genoeg geld op...
 
Ze blijven verbeteringen ontwikkelen, anders verdwijn je vanzelf van de markt. Zo'n oud model als de 2CT zal ook wel een stuk goedkoper zijn dan het nieuwste model MPP.
 
De Pilot Powers 2CT getest vanmiddag. Wat een verademing. Lekker sturen en zo veel vertouwen.

Moet er wel bij zeggen dat de bandenset die er onder zat blijkbaar uit 2007/2009 was 😬 met droogte scheuren....

Alleen een probleem, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Sinds de montage van de nieuwe voorband geeft de snelheidsmeter niet goed meer aan. Deze geeft niet meer dan 10 km aan......
De bandenboer /motorzaak heeft 3 maal geprobeerd opnieuw te monteren, maar niets hielp.
Iemand hier ervaring mee? Is dit een bekende kwaal?

Kan opgelost worden met Tuneecu. ECU resetten. Staat vast een foutmelding in. Komt vaker voor. Soms heb je de pech dat de magneetring in het voorwiel defect is. Da
 
De ECU resetten kan toch ook door de motor vanaf koude start 10 minuten te laten draaien, zonder aan het gas te komen?
Nee..dat is misschien voor het resetten van het storingslampje.
Fout melding voor te teller word niet automatisch gereset door de motor 10 minuten te laten lopen.
Zal toch echt aan de computer moeten om te resetten.
 
Ik ga morgen een groene Speed Triple uit 2007 op halen.
Is er toevallig iemand geïnteresseerd om zijn (zwarte of witte) kappen + tank met die van mij te ruilen?
Of weet iemand een goede spuiter voor een leuke prijs?

PS. past een koplamp van een nieuw type Speed Triple zo op een 2007? en past het cockpit kapje er ook op?

Foto's komen nog.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen een groene Speed Triple uit 2007 op halen.
Is er toevallig iemand geinterreseerd om zijn (zwarte of witte) kappen + tank met die van mij te ruilen?

PS. past een koplamp van een nieuw type Speed Triple zo op een 2007? en past het cockpit kapje er ook op?

Foto's komen nog.

Ik heb foto's gezien van oude Speedtriples met de nieuwe type lampen dus het is mogelijk.
 
Ik ga morgen een groene Speed Triple uit 2007 op halen.
Is er toevallig iemand geïnteresseerd om zijn (zwarte of witte) kappen + tank met die van mij te ruilen?
Of weet iemand een goede spuiter voor een leuke prijs?

PS. past een koplamp van een nieuw type Speed Triple zo op een 2007? en past het cockpit kapje er ook op?

Foto's komen nog.

Mocht je intresse hebben, ik heb nog een koplamp beugel liggen van het nieuwe type.
 
Ik ga morgen een groene Speed Triple uit 2007 op halen.
Is er toevallig iemand geïnteresseerd om zijn (zwarte of witte) kappen + tank met die van mij te ruilen?
Of weet iemand een goede spuiter voor een leuke prijs?

PS. past een koplamp van een nieuw type Speed Triple zo op een 2007? en past het cockpit kapje er ook op?

Foto's komen nog.
Waarom wrap je de motor niet? Kun je leuke dingen mee doen en je motor blijft orgineel.
 
Heeft iemand hier de radiatorbescherming van Evotech op zijn Triple zitten wil deze aanschaffen en benieuwd na de pasvorm en kwaliteit.
 
Tering, dat is lang geleden dat ik hier ben geweest!!!! Maar ik sta nog steeds in de openingstopic. haha. *O* (en de smilies zijn er ook nog)
Maar ik leef nog en rijd ook nog op een speed. 8-)
Nu kom ik natuurlijk niet zomaar langs waaien. Ik heb even een vraag.

We zijn dit jaar van plan om op vakantie te gaan (met de motor :]) naar Schotland. En nu wil het geval dat het daar soms wel eens fris en nat is en zit dus te denken om handvatverwarming op mijn motor te schroeven. Ik heb een Speed uit 2014. Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie uitkiezen?
Alvast bedankt voor de reacties. 😊
Heb ze gevonden. Heb deze nog nieuw in de verpakking in de aanbieding. 22 mm dikte.

1381885


1381886
 
Hallo, als het een beetje meezit dan verkoop ik vrijdag mijn KTM 950 en wil daarna een speed triple proberen, dan heb ik een 4, 1, 2 en 3 cilinder gehad. Qua budget zoek ik rond 5000 max en kom uit op modeljaar 2005 tm 2008 ongeveer. Zijn er speciale aandachtspunten voor deze jaren, en misschien specifieke jaren die jhr 3 betert laat staan?

Groeten Smet
 
Hallo, als het een beetje meezit dan verkoop ik vrijdag mijn KTM 950 en wil daarna een speed triple proberen, dan heb ik een 4, 1, 2 en 3 cilinder gehad. Qua budget zoek ik rond 5000 max en kom uit op modeljaar 2005 tm 2008 ongeveer. Zijn er speciale aandachtspunten voor deze jaren, en misschien specifieke jaren die jhr 3 betert laat staan?

Groeten Smet

Modeljaar 2005 kan nog wel eens last hebben van een slippende startkoppeling. Dit resulteert in een harde metalige *klak* tijdens het starten. Zelf meegemaakt, behoorlijk schrikken. Dus tijdens proefrit een paar keer de motor uitzetten en starten... reparatie is 340 eus.
 
Hallo, als het een beetje meezit dan verkoop ik vrijdag mijn KTM 950 en wil daarna een speed triple proberen, dan heb ik een 4, 1, 2 en 3 cilinder gehad. Qua budget zoek ik rond 5000 max en kom uit op modeljaar 2005 tm 2008 ongeveer. Zijn er speciale aandachtspunten voor deze jaren, en misschien specifieke jaren die jhr 3 betert laat staan?

Groeten Smet
Als het "08 binnen budget is zou dat mijn voorkeur hebben, dit i.v.m. de Brembo's en de kinderziektes die er uit zijn. Een "06/07 model kan ook een overjarig "05 model zijn waar de kinderziektes nog inzitten.
 
Hallo, als het een beetje meezit dan verkoop ik vrijdag mijn KTM 950 en wil daarna een speed triple proberen, dan heb ik een 4, 1, 2 en 3 cilinder gehad. Qua budget zoek ik rond 5000 max en kom uit op modeljaar 2005 tm 2008 ongeveer. Zijn er speciale aandachtspunten voor deze jaren, en misschien specifieke jaren die jhr 3 betert laat staan?

Groeten Smet

Je zou ook eens over de grens kunnen kijken bij onze oosterburen. Daar heb ik laatst een Speed Triple uit 2011 gehaald en daarmee een kleine 1000 euro bespaard t.o.v. de prijzen in NL. Misschien is de besparing in jouw geval iets minder, omdat het een ouder model betreft, maar mijn ervaring is dat je vanuit het buitenland meer motor voor je geld krijgt (inclusief alle bijkomende kosten zoals bpm, importheffing en al dat soort zaken).
 
Hier is hij dan, mijn 2007 Speed Triple 1050.

Opties:
- Hyperpro vering voor en achter
- Hyperpro stuurdemper
- Bos uitlaatdempers
- Handvatverwarming (mag er van mij af)
- Brembo remklauwen
- Brembo radiale rempomp

dNyoQE6.jpg



Nu wil ik hem alleen nog over laten spuiten. Echter kan ik nog geen besluit nemen over de kleur.
Zwart vind ik mooi maar ook niet echt origineel.
Als er nog mensen een tip hebben voor een mooie kleur en/of een spuiter die het voor een leuke prijs wil doen, hoor ik dit graag.

Ik heb ook al de bug eyes koplamp op de kop kunnen tikken. hopelijk krijg ik dit voor elkaar zonder te solderen.
Heeft iemand van hier er ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hier is hij dan, mijn 2007 Speed Triple 1050.

wil ik hem alleen nog over laten spuiten. Echter kan ik nog geen besluit nemen over de kleur.
Zwart vind ik mooi maar ook niet echt origineel.
Als er nog mensen een tip hebben voor een mooie kleur en/of een spuiter die het voor een leuke prijs wil doen, hoor ik dit graag.

Ik heb ook al de bug eyes koplamp op de kop kunnen tikken. hopelijk krijg ik dit voor elkaar zonder te solderen.
Heeft iemand van hier er ervaring mee?

Mooie bike... *O*
Zwart is zeker mooi maar inderdaad vrij standaard.
Ik persoonlijk denk de die donkergrijze kleur die tegenwoordig op de Yamaha MT10 zit er wel vet uitziet op een Speed.
 
Mooie fiets veel plezier ermee :]:t
Lekker dat de klauwen al zijn vervangen de originele zijn niet echt je het. Heb mijn Speed Triple destijds laten spuiten in een aangepaste Porsche Panamera kleur zwart in de schaduw en heel donker bruin als de zon erop scheen.

360.jpg



360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mat grijs of mat wit is wel tof :)


Normaal vind ik die ook heel tof. maar op een speed triple niet zo (Kleur: Nardo grey):
SUfgMGP.png


Iets tussen de kleur Nardo grey en wit in vind ik wat mooier (lijkt een beetje op de kleur Fashion grey / Mode Grau / Sport Classic Gray / 63a / l63a / van Porshe):
IAlUc8o.jpg


Dit vind ik ook tof, een beetje wat cupra4x4 stuurde:

QEymOEX.jpg


ZmIekcr.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan