Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Willen diegenen die een (nieuwe) foto in de openingspost willen die uiterlijk zaterdagochtend posten, dan zet ik die er komend weekend in :)
Hoi, mag ik er ook in?

Triumphzwet.jpg
 
Hallo allemaal!

Na de nodige jaren motorloos geweest te zijn (ik kom van een 2005 Yamaha R1 af) eindelijk weer een motor gekocht, en wat voor een: een mooie Speed Triple 955i uit 2002.

Ik zag dit topic, dus ik dacht ik meld mij hier 8-)

Ik heb nog wat dingen dat ik aan de Speed triple wil doen en ik mis een paar onderdelen. Twee vragen:

- Passagiersstepjes ontbreken, dus die zou ik handig vinden om erbij te hebben (mocht ik het gekke idee krijgen om iemand achterop mee te nemen haha)
- De voorrem voelt niet helemaal lekker aan. Nu ga ik deze eerst proberen te ontluchten als ik hier weer gereedschap voor heb (vorige eigenaar heeft de vloeistof vervangen en nieuwe blokken geplaatst). Maar ik heb mijn twijfels over de rempomp. Dus wil ik eigenlijk kijken naar een andere rempomp. Heeft iemand een goede rempomp liggen? of kan ik hier ook een radiale rempomp van een ander type op zetten?

Alvast dank!

Ik zou gewoon alles even nalopen. Ik heb exact dit type ook, en ik had ook een wat slap gevoel tijdens het remmen. Remvloeistof was al vervangen en alles goed ontlucht. Bleek uiteindelijk allemaal smurrie in de klauwen te zitten (oude remvloeistof oid?) welke de kanaaltjes in de remklauw verstopten. Na een schoonmaakbeurt van het hele remsysteem en nieuwe rubbers e.d. remde de motor weer keihard, alsof het een andere motor was.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Wat is dat voor gek ding boven de koplampen?
Ik heb hem inmiddels een jaar of 3, ik ben zelf gewoon laat met hier aanmelden.

Haha, geen zorgen. Die is al weer weg, hij heeft deze winter een grote metamorfose gehad en dat kapje komt niet meer terug.
 
Ik zou gewoon alles even nalopen. Ik heb exact dit type ook, en ik had ook een wat slap gevoel tijdens het remmen. Remvloeistof was al vervangen en alles goed ontlucht. Bleek uiteindelijk allemaal smurrie in de klauwen te zitten (oude remvloeistof oid?) welke de kanaaltjes in de remklauw verstopten. Na een schoonmaakbeurt van het hele remsysteem en nieuwe rubbers e.d. remde de motor weer keihard, alsof het een andere motor was.

Dank voor je reactie.
Het probleem bleek er in te zitten dat de remhendel te strak aangedraaid zat en schuurde in de houder. Met wat minder strak monteren en wat teflonspray opgelost.
 
Dank voor je reactie.
Het probleem bleek er in te zitten dat de remhendel te strak aangedraaid zat en schuurde in de houder. Met wat minder strak monteren en wat teflonspray opgelost.

dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. zat hier wel een busje tussen? dat busje word vaak vergeten bij het monteren van aftermarket hendels. deze blijft dan hangen in de oude hendel.
 
Openingspost is weer aangepast :)

Als dit topic vol is meld ik me bij deze alvast af voor het openen van een nieuwe.
De openingspost staat op pastebin, linkje staat helemaal onderaan in de openingspost.
Wie zich binnenkort geroepen voelt om deel 54 te openen mag z'n gang gaan :)
 
Tering, dat is lang geleden dat ik hier ben geweest!!!! Maar ik sta nog steeds in de openingstopic. haha. *O* (en de smilies zijn er ook nog)
Maar ik leef nog en rijd ook nog op een speed. 8-)
Nu kom ik natuurlijk niet zomaar langs waaien. Ik heb even een vraag.

We zijn dit jaar van plan om op vakantie te gaan (met de motor :]) naar Schotland. En nu wil het geval dat het daar soms wel eens fris en nat is en zit dus te denken om handvatverwarming op mijn motor te schroeven. Ik heb een Speed uit 2014. Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie uitkiezen?
Alvast bedankt voor de reacties. 😊
 
Schotland is superrrrrrrrrr :}
Fantastische omgeving met dito mensen.

Fris en nat klopt af en toe wel, maar je kunt ook geluk hebben......... Goretex kleding is wel erg prettig.
HVV zit er bij mij standaard op...............was er blij mee in Schotland. 8-)

Veel plezier daar...........en het links rijden went erg snel (iig met de motor).
Alleen na stops is het altijd het ff oppassen. :X
 
Tering, dat is lang geleden dat ik hier ben geweest!!!! Maar ik sta nog steeds in de openingstopic. haha. *O* (en de smilies zijn er ook nog)
Maar ik leef nog en rijd ook nog op een speed. 8-)
Nu kom ik natuurlijk niet zomaar langs waaien. Ik heb even een vraag.

We zijn dit jaar van plan om op vakantie te gaan (met de motor :]) naar Schotland. En nu wil het geval dat het daar soms wel eens fris en nat is en zit dus te denken om handvatverwarming op mijn motor te schroeven. Ik heb een Speed uit 2014. Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie uitkiezen?
Alvast bedankt voor de reacties. 😊

Hoi,
wij hebben op de Daytona 955i, voor mijn vrouw ook handvatverwarming geplaatst. Op de Honda en eerder de Tiger, heb ik nooit zonder gereden.
Zo eind april, als wij op het eerste motorweekend gaan, kan het nl. nog best fris zijn in de Eifel, Sauerland of Schotland. Onder de 100 zetten wij dus de handvatverwarming lekker aan🔥

Ik heb goede ervaring met de aftermarket Oxford Hotgrips (meerdere malen een setje gehad). Goed regelbaar, warm genoeg en geen gedoe met accu's die leeg getrokken werden. Maar dat kan ook komen omdat ik het niet zelf heb aangesloten8)7 Hier en daar zie ik dat ze in de aanbieding zijn, doe er je voordeel mee:Y
1370873
 
Tering, dat is lang geleden dat ik hier ben geweest!!!! Maar ik sta nog steeds in de openingstopic. haha. *O* (en de smilies zijn er ook nog)
Maar ik leef nog en rijd ook nog op een speed. 8-)
Nu kom ik natuurlijk niet zomaar langs waaien. Ik heb even een vraag.

We zijn dit jaar van plan om op vakantie te gaan (met de motor :]) naar Schotland. En nu wil het geval dat het daar soms wel eens fris en nat is en zit dus te denken om handvatverwarming op mijn motor te schroeven. Ik heb een Speed uit 2014. Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie uitkiezen?
Alvast bedankt voor de reacties. 😊
Ik heb hier nog zo'n setje nieuwe nooit uitgepakte Oxford Hot grips liggen. Mogen voor weinig geld weg.
 
Ik heb hier nog zo'n setje nieuwe nooit uitgepakte Oxford Hot grips liggen. Mogen voor weinig geld weg.

Bedankt voor het aanbod. Bij de Oxford heb ik nog een beetje mijn twijfels. M.n. het losse bedieningspaneel. De reviews hierover zit ik nog een beetje door te spitten. Ik hoorde ook over een set waarbij het paneel in het handvat zit.
Maar waarom heb jij hem niet op je motor gezet eigenlijk?
 
Bedankt voor het aanbod. Bij de Oxford heb ik nog een beetje mijn twijfels. M.n. het losse bedieningspaneel. De reviews hierover zit ik nog een beetje door te spitten. Ik hoorde ook over een set waarbij het paneel in het handvat zit.
Maar waarom heb jij hem niet op je motor gezet eigenlijk?
Ik zal nog ff kijken welk model het precies is. M'n vriendin heeft het ooit gekocht maar nooit geïnstalleerd want ze rijdt nooit wanneer het koud is. En op mijn SDGT zit het standaard al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan