Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens het filmpje remmen ze beiden even goed.
De vering van de Duke is niet verstelbaar, maar wel goed. Het is ten slotte wel WP wat erop zit.
De R heeft wel verstelbare vering, maar de Duke heeft daarentegen een up&down quickshifter.
De Duke heeft wat meer elektronische instelmogelijkheden qua ABS en TC en dergelijke.

Beiden klinken trouwens fantastisch, ook al is het een totaal ander geluid.

Zoals ik al zei, het lijkt me erg moeilijk kiezen. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd :Y

De standaard vering van WP is bedenkelijk spul, zeker in de offroad/cross. Daar is het de laatste 3 jaren pas goed. KTM heeft ervaring met lichtgewicht motoren. Kijk maar eens wat ze met de 690 hebben gedaan. Zeker weten dat ik een keer er een koop uit de derde generatie. Die zijn compleet hyper. Gen 4 is uhhh "verzacht" om hem gemakkelijker aan de man te krijgen. De 790 heef het zelfde DNA maar een ander hart. Moet wel goed zijn.
Maar zo'n street is ook niet te versmaden! Keuzes, terwijl er nu niets te kiezen is voor mij... Gewoon door kachelen met mijn groene beer van een speedy!
 
@fptjb : ligt er aan je wat je zelf wil.
Kijk eens bv naar de S3 van @Lost-Rider .............veel WW km's, maar dat red je alleen als je een betrouwbare motor hebt (wil niet zeggen dat ie je nooit in de steek heeft gelaten)
Die km's zou ik me niet zo druk om maken, daar is normaal gesproken de prijs ook naar.
Maar zoals iemand eerder ook al zei, zijn er dan wel meer slijtplekken en/of pekelvlekken............en ben je iemand die zich daar aan stoort (poetsert) moet je er niet aan beginnen.
Ook als je later de motor kwijt wil, zal een hoge km-stand mee gaan spelen voor je inruilprijs, maar om het rijden zelf hoef je hem niet laten staan.

Succes met de "jacht" :+
 
😁😁😁
 

Bijlagen

  • 20190108_150540.jpg
    20190108_150540.jpg
    170,4 KB · Weergaven: 45
Kijk eens bv naar de S3 van @Lost-Rider .............veel WW km's, maar dat red je alleen als je een betrouwbare motor hebt (wil niet zeggen dat ie je nooit in de steek heeft gelaten)

De keren dat hij mij in de steek gelaten heeft na al die kms zijn op 1 hand te tellen. Na een issue altijd het probleem opgezocht en verholpen. En sommige dingen waren ook versleten (zoals het tandwiel aan de startmotor) maar dat is niet zo vreemd met het aantal kms wat ik er mee gereden heb.
 
De keren dat hij mij in de steek gelaten heeft na al die kms zijn op 1 hand te tellen. Na een issue altijd het probleem opgezocht en verholpen. En sommige dingen waren ook versleten (zoals het tandwiel aan de startmotor) maar dat is niet zo vreemd met het aantal kms wat ik er mee gereden heb.
Dat is eerlijk gezegd ook gewoon indrukwekkend :Y
 
Ik heb die vraag ook 2 weken geleden gesteld en in principe kunnen ze die kilometerstanden wel aan, vertelden de kenners.
Aan de andere kant, en ik weet niet hoe dat bij Triumph zit, maar bij KTM wordt in een data bestand de onderhoudsbeurten bijgehouden mits dealer onderhouden natuurlijk. Veel rijders blijven bij een erkende dealer, denk ik, of gaan er naar toe.

Hoe makkelijk is het om bij een relatief jonge motor een ander tellertje te kopen met minder km en op basis daarvan een verkoopprijs bepalen.
Bij oude motoren met veel km geldt hetzelfde. Ik kijk dan bijvoorbeeld naar of het blok er versleuteld uit ziet en zijn de gebruikerssporen aannemelijk bij de opgegeven km-stand (voetsteunen van rubber die er versleten uitzien met een km-stand van 20k is niet meer aannemelijk) dat soort dingen.
Handje achter de uitlaat houden om te kijken of er olie op je hand komt bij een keer goed gas geven. Als er olie op komt en de km-stand is 20k dan is die km-stand niet meer aannemelijk.

En verder ist wat _SveN_ zegt.
Folkie,
ik ben geen kenner en reed 2 jaar een Speed uit 2000 (955i) met 105000 km op de klok. Gekocht bij een shady handelaartje voor een appel en een ei bij 65000 km, garantie tot de drempel. Geen historie op de fiets en zelf minimale kennis aangaande Triumph. Koud gestart, stukkie gereden, op de trailer naar huis en eerst alle vloeistoffen en filters vervangen en daarna garage kleppen laten stellen. Kosten extra: € 1400. Daarna 40.000 km zorgeloos gereden (wel onderhoud gedaan) totdat de oliepomp F#@k jou zei. Staat nu in de garage en ik ben op zoek naar een revisie blok of ga zelf hobbyen. Heb sinds mei ook nog een Speed uit 2006 voor een habbekrats. Ook via een handelaar aangekocht. Ding stond pas 48 uur in de loods. Geen historie, 46000 km op de klok en inmiddels heb ik er weer 14000 km opgezet. Ik rij elke dag en ja ik moet regelmatig schroeven maar dat hoort er bij. Triumph rijden is niet goedkoop maar rijden doen ze!!! Wel opletten, electriek is gevoelig en veel problemen komen voort door bijvoorbeeld slechte accu (zo heb ik onlangs voor €1000 starterkoppeling, tandwiel, startmotor, gelijkrichter kunne vervangen) maar dat is nooit vooraf te zien. Succes met de aankoop check de foto van Schevetoren, Tis echt waar 😋
 
Ik denk dat Paco voor het kleppen stellen geen 1400 heeft betaald maar er een nulletje te veel staat.

Ik heb 2 weken geleden een witte speed 2005 gekocht en morgen komen ze 'm brengen. Ik heb deze motor erbij gekocht zodat ik een motor heb waar ik het onderhoud nog helemaal zelf aan kan doen. Gewoon omdat ik het leuk vind om aan motoren te sleutelen en omdat ik liever met de speed op vakantie ga.
 
Folkie,
ik ben geen kenner en reed 2 jaar een Speed uit 2000 (955i) met 105000 km op de klok. Gekocht bij een shady handelaartje voor een appel en een ei bij 65000 km, garantie tot de drempel. Geen historie op de fiets en zelf minimale kennis aangaande Triumph. Koud gestart, stukkie gereden, op de trailer naar huis en eerst alle vloeistoffen en filters vervangen en daarna garage kleppen laten stellen. Kosten extra: € 1400. Daarna 40.000 km zorgeloos gereden (wel onderhoud gedaan) totdat de oliepomp F#@k jou zei. Staat nu in de garage en ik ben op zoek naar een revisie blok of ga zelf hobbyen. Heb sinds mei ook nog een Speed uit 2006 voor een habbekrats. Ook via een handelaar aangekocht. Ding stond pas 48 uur in de loods. Geen historie, 46000 km op de klok en inmiddels heb ik er weer 14000 km opgezet. Ik rij elke dag en ja ik moet regelmatig schroeven maar dat hoort er bij. Triumph rijden is niet goedkoop maar rijden doen ze!!! Wel opletten, electriek is gevoelig en veel problemen komen voort door bijvoorbeeld slechte accu (zo heb ik onlangs voor €1000 starterkoppeling, tandwiel, startmotor, gelijkrichter kunne vervangen) maar dat is nooit vooraf te zien. Succes met de aankoop check de foto van Schevetoren, Tis echt waar 😋
Als je het naar prijs per kilometer omrekent bij zoveel kilometers per jaar, dan is het denk ik helemaal niet duur rijden op een Speed :)
Vooral als je een model vanaf 2005 neemt waarvan de starter al een keer vervangen is (bij voorkeur met dikkere draad opnieuw gewikkeld), dan kan er eigenlijk niet veel aan kapot.
Neem je eentje vanaf 2008, dan zijn ze nóg betrouwbaarder.
 
U bent genaaid :+
Even verduidelijking: € 1400 totale kosten na aankoop: onderdelen grote beurt: voorvork: setje nieuwe wilbers veren en olie, kleppenstellen + gas- koppelingskabel olie + filter, Luchtfilter, ketting + tandwielen en uren. Denk dat het een nette rekening is. Als u het goedkoper kan of weet waar, ff pb aub 😎 hou me graag aanbevolen
 
Laatst bewerkt:
Het is wat Flowdesign zegt, qua km prijs is het niet te veel. Totale investering in mijn triple 955i was met aankoop in de eerste week €3500. Voor een triple met 65000 op de teller niet te veel. In mei 2018 voor € 4650 een 2006 triple met 46000 op de teller in verhouding gelijkwaardig. Maar inmiddels 14000 km verder meer dan € 1500 aan onderdelen zelf gemonteerd en hij moet rap kleppen gesteld hebben. Gaat me ook €600 kosten. Met andere woorden, het blijft een gok bij aankoop. Ik ken er genoeg die een kapitaal uitgeven voor een fiets, nog geen 2 jaar oud en minder dan 10.000 km die het eerste half jaar meer onder garantie bij de garage staat. Het is wat de gek er voor over heeft en welk risico je er voorover hebt.
 
Ik ken er genoeg die een kapitaal uitgeven voor een fiets, nog geen 2 jaar oud en minder dan 10.000 km die het eerste half jaar meer onder garantie bij de garage staat. Het is wat de gek er voor over heeft en welk risico je er voor over hebt.
Dat is dan wel zeldzaam slechte kwaliteit.
Italiaans zeker? :P
 
Gewoon een nette prijs dus :+

Geen gekke prijs. Ook niet goedkoop.

Grote beurt 580,-
Wilbers + monteren, 350,-?
Kettingset met monteren 300,-

Heb je nog 170,- over voor rem/koppelingskabel...

Ondanks dat het goedkope triples zijn, zijn het behoorlijk mannelijke kosten zo kort na aankoop.
 
Maaaaaar ook geen vette handen en geen 1/2 kratje bier er door lebberen omdat een boutje, moertje of ander onderdeel je in het blok dondert die je er met een magneet of grijpertje weer uit mag proberen te vissen _O-
 
Geen gekke prijs. Ook niet goedkoop.

Grote beurt 580,-
Wilbers + monteren, 350,-?
Kettingset met monteren 300,-

Heb je nog 170,- over voor rem/koppelingskabel...

Ondanks dat het goedkope triples zijn, zijn het behoorlijk mannelijke kosten zo kort na aankoop.

😋 Vind het een redelijk normale prijs voor werk en uren. Had op dat moment ook nie meer op de bank staan 🤪
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
Ik heb even een vraagje, er staat voor mij een ketting/tandwiel vervanging op de planning. (Zucht, ja ik heb gezocht en gevonden) maar graag zou ik jullie mening willen horen over een alternatieve tandwielverhouding. Ipv 18/43. Ik hoor het graag

Mvg

Alex
 
Hallo!
Ik heb even een vraagje, er staat voor mij een ketting/tandwiel vervanging op de planning. (Zucht, ja ik heb gezocht en gevonden) maar graag zou ik jullie mening willen horen over een alternatieve tandwielverhouding. Ipv 18/43. Ik hoor het graag

Mvg

Alex

Kijk eens op Gearing Commander ⚙.

En waar rij je het meest? Als je veel op de snelweg zit is een groot achtertandwiel een hel. Niet dat die paar km topsnelheid mist, maar de motor word wat hoogtoeriger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan