Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook al heb ik slechts de R versie, ik kan het beamen :Y

Haha de R is ook gewoon een dikke fiets hoor! Waarom heb jij eigenlijk je Scorpion custom laten maken? Ik heb er ook voor zitten kijken maar origineel komt hij met zo'n S bocht als verbindingsstuk naar de voorbochten.
 
Ik zou toch wel flink twijfelen tussen een Street R en een 790 Duke :Y


Ik vind de Duke best leuk ding om te zien en ik denk dat hij ook echt wel lekker rijdt maar volgens mij is er erg bezuinigd op vering en remmen. Een maatje van mij heeft er 1 en die is er dik tevreden mee overigens. Het is wel zijn eerste motor dus hij heeft weinig referentiekader.
 
Ik vind de Duke best leuk ding om te zien en ik denk dat hij ook echt wel lekker rijdt maar volgens mij is er erg bezuinigd op vering en remmen. Een maatje van mij heeft er 1 en die is er dik tevreden mee overigens. Het is wel zijn eerste motor dus hij heeft weinig referentiekader.
Volgens het filmpje remmen ze beiden even goed.
De vering van de Duke is niet verstelbaar, maar wel goed. Het is ten slotte wel WP wat erop zit.
De R heeft wel verstelbare vering, maar de Duke heeft daarentegen een up&down quickshifter.
De Duke heeft wat meer elektronische instelmogelijkheden qua ABS en TC en dergelijke.

Beiden klinken trouwens fantastisch, ook al is het een totaal ander geluid.

Zoals ik al zei, het lijkt me erg moeilijk kiezen. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd :Y
 
Haha de R is ook gewoon een dikke fiets hoor! Waarom heb jij eigenlijk je Scorpion custom laten maken? Ik heb er ook voor zitten kijken maar origineel komt hij met zo'n S bocht als verbindingsstuk naar de voorbochten.
Het kwam zo uit. Pajic had die liggen en paste zo prima onder de motor. Extra bochten lassen was niet nodig maar wel als de pijp meer ernaast zou komen.

SC projects met die s bocht is ook erg mooi maar achijnt bruut hard te zijn haha
 
Het kwam zo uit. Pajic had die liggen en paste zo prima onder de motor. Extra bochten lassen was niet nodig maar wel als de pijp meer ernaast zou komen.

SC projects met die s bocht is ook erg mooi maar achijnt bruut hard te zijn haha

Aaah duidelijk verhaal.
Klopt over die SC, daarom laat ik hem liggen.. Krijg je geheid gezeur mee en elke keer als je naar het buitenland gaat kun je de originele uitlaat erop gaan zetten.
Ik denk dat ik voor de Scorpion gp ga, die heeft een s bocht, E keur met db killer en klinkt lekker.
 
Ik ben op zoek naar een revisie-setje voor mijn Brembo remklauwen (Speedtriple 2012) (keerringen en stofringen). Iemand een tip waar ik die kan bestellen. Ik vond tot nu toe maar een bedrijf op ebay en dat vond ik nogal aan de prijs (66 pond)
 
Aaah duidelijk verhaal.
Klopt over die SC, daarom laat ik hem liggen.. Krijg je geheid gezeur mee en elke keer als je naar het buitenland gaat kun je de originele uitlaat erop gaan zetten.
Ik denk dat ik voor de Scorpion gp ga, die heeft een s bocht, E keur met db killer en klinkt lekker.
Er is zoveel mooi spul. Bij Pajic liggen nieuwe of gebruikte dempers die hij dan passend maakt. Vergeleken met een nieuw systeem was ik een stuk goedkoper uit, maar het is dan niet hagelnieuw rechtstreeks uit de verpakking.

Ik heb er ook een e-keur opzitten met demper en vindt dat het zelfs dan al vrij bruusk klinkt hoor. Het is een vrij kort dempertje wat voor die brom zorgt.
 
heb m'n motor verkocht en nu op zoek naar een speed , hoe zit het met hoge kilometerstanden , heb er 2 gevonden maar met nogal een forse kilometerstand , iets in mij zegt van , niet doen , maar mischien het ook wel geen probleem , ik neem aan dat er hier veel ervaring is.
 
Ik heb een subframe te koop van een 2005-2007 model. Maar ik zoek er 1 van model 2008. Blijkt toch een klein verschil in te zitten, vandaar. Iemand hier toevallig?
 
heb m'n motor verkocht en nu op zoek naar een speed , hoe zit het met hoge kilometerstanden , heb er 2 gevonden maar met nogal een forse kilometerstand , iets in mij zegt van , niet doen , maar mischien het ook wel geen probleem , ik neem aan dat er hier veel ervaring is.
Wat noem je fors? Welk bouwjaar/type?
 
heb m'n motor verkocht en nu op zoek naar een speed , hoe zit het met hoge kilometerstanden , heb er 2 gevonden maar met nogal een forse kilometerstand , iets in mij zegt van , niet doen , maar mischien het ook wel geen probleem , ik neem aan dat er hier veel ervaring is.

Ik vind hoge km-stand in principe geen probleem, mits goed onderhouden en dus complete onderhoudshistorie erbij.

Ik ben van mening dat je beter een motor uit bv. 2012 kunt hebben met 60k op de teller dan eentje uit 2005 met 10k erop. Laatst genoemde is dan altijd voor korte ritjes gebruikt of heeft lang stil gestaan en dat is nooit goed voor een motorvoertuig. Dan heb ik liever een jongere motor met veel km's.
 
Tja wat is een hoge km-stand.
Zoals reeds aangegeven, goed warm gereden en goed en deugdelijk onderhoudt is meer waard dan een perse lage km-stand.
Let ook op de vering, na de winter, alhoewel het nu niet erg koud is geweest, willen de seals nog wel eens de geest geven.
Ook is onderhoudt aan de vering vaak een vergeten post.
Moet eigenlijk ook iedere 2 jaar een servicebeurt krijgen.
Mijn Speedy heeft hier ook last van, achterschok versleten, dus moet een nieuwe laten plaatsen, na de winter maar.
Dus deel ik deze ervaring maar met je, verder op enkele kleine elektrische gremlins na en een soms hakerig schakelen geen problemen.
Echte funmachine waar je niet perse achterlijk hard mee hoeft te rijden om veel plezier van te beleven.
Succes met de zoektocht👍
 
Heb er eentje gevonden van het bouwjaar 2006 met 61000 km en eentje van 2005 met 50000 km.
ikzelf vind dit eigenlijk al best wel wat kilometers
 
heb m'n motor verkocht en nu op zoek naar een speed , hoe zit het met hoge kilometerstanden , heb er 2 gevonden maar met nogal een forse kilometerstand , iets in mij zegt van , niet doen , maar mischien het ook wel geen probleem , ik neem aan dat er hier veel ervaring is.

Mijn speed staat te koop.
Model 2005 met 157k op de teller.
Met 50k een blok revisie gehad, daarna als een zonnetje gelopen.
Bij interesse kan je me een pm sturen. :)
 
heb m'n motor verkocht en nu op zoek naar een speed , hoe zit het met hoge kilometerstanden , heb er 2 gevonden maar met nogal een forse kilometerstand , iets in mij zegt van , niet doen , maar mischien het ook wel geen probleem , ik neem aan dat er hier veel ervaring is.

ik zou het ook niet doen. ongeacht onderhouds historie.
maar deze keuze ligt ook aan je budget natuurlijk.

mijn eerste 2005 speed kocht ik met 43000 bij een dealer. was bijna nooit iets mee mis. Maar als je er een paar weken op rijd / naar kijkt zie je toch her en der slijtage plekjes / dingetjes die een motor van 20000 km minder heeft. details die je tijdens een proefrit vaak niet ziet.
Huidige speed heb ik gekocht met 16000 km, en die ziet er beduidend nieuwer uit. (logisch :+ ) Wat ik persoonlijk een grote pre vind.
 
Ik heb die vraag ook 2 weken geleden gesteld en in principe kunnen ze die kilometerstanden wel aan, vertelden de kenners.
Aan de andere kant, en ik weet niet hoe dat bij Triumph zit, maar bij KTM wordt in een data bestand de onderhoudsbeurten bijgehouden mits dealer onderhouden natuurlijk. Veel rijders blijven bij een erkende dealer, denk ik, of gaan er naar toe.

Hoe makkelijk is het om bij een relatief jonge motor een ander tellertje te kopen met minder km en op basis daarvan een verkoopprijs bepalen.
Bij oude motoren met veel km geldt hetzelfde. Ik kijk dan bijvoorbeeld naar of het blok er versleuteld uit ziet en zijn de gebruikerssporen aannemelijk bij de opgegeven km-stand (voetsteunen van rubber die er versleten uitzien met een km-stand van 20k is niet meer aannemelijk) dat soort dingen.
Handje achter de uitlaat houden om te kijken of er olie op je hand komt bij een keer goed gas geven. Als er olie op komt en de km-stand is 20k dan is die km-stand niet meer aannemelijk.

En verder ist wat _SveN_ zegt.
 
Ik heb die vraag ook 2 weken geleden gesteld en in principe kunnen ze die kilometerstanden wel aan, vertelden de kenners.
Aan de andere kant, en ik weet niet hoe dat bij Triumph zit, maar bij KTM wordt in een data bestand de onderhoudsbeurten bijgehouden mits dealer onderhouden natuurlijk. Veel rijders blijven bij een erkende dealer, denk ik, of gaan er naar toe.

Hoe makkelijk is het om bij een relatief jonge motor een ander tellertje te kopen met minder km en op basis daarvan een verkoopprijs bepalen.
Bij oude motoren met veel km geldt hetzelfde. Ik kijk dan bijvoorbeeld naar of het blok er versleuteld uit ziet en zijn de gebruikerssporen aannemelijk bij de opgegeven km-stand (voetsteunen van rubber die er versleten uitzien met een km-stand van 20k is niet meer aannemelijk) dat soort dingen.
Handje achter de uitlaat houden om te kijken of er olie op je hand komt bij een keer goed gas geven. Als er olie op komt en de km-stand is 20k dan is die km-stand niet meer aannemelijk.

En verder ist wat _SveN_ zegt.
Bij een jonge motor met alle elektronica van dien klus je er niet zomaar ff een nieuwe teller op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan