Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speed heeft het hoofd weer koel. Mijn koelventilator was vast gelopen. Dan is het heel snel klaar. Dat takke ding is moeilijk uit elkaar te halen. Het enige wat ik open haalde waren mijn handen en vingers. Dus na een kannanade scheldwoorden, maar ebay geraadpleegd en een tweedehandse gekocht voor een derde van het geld. Nu glimt de koelven het hardste van mijn brommert. Ook draaien als een drol.

Trouwens ook mijn radiator dop naar de kloten. Met de nieuwe koelven aan, stationair lopend zeven streepies op de dash, begint tie water te spuiten. Dop van de crossert gehaald, dat is een 1.8 bar ipv 1.2 bar dop en nu wordt er niets gespoten of gelekt. Dus maar snel een nieuwe 1.2 bar dop halen zodat de druk niet te hoog op kan lopen.

is dit avontuur ook weer klaar.
Jeeee de speed doet het weer *O* *O* *O*
 
Beste Triumph vrienden ik heb een nieuwe kilometervreter gevonden.

1200 cc V4 Dat kinkt best goed en gaat aardig van de plek. Dus de Tiger mag uit het gastenzentrum.


:W :W :W

full
 
Speed heeft het hoofd weer koel. Mijn koelventilator was vast gelopen. Dan is het heel snel klaar. Dat takke ding is moeilijk uit elkaar te halen. Het enige wat ik open haalde waren mijn handen en vingers. Dus na een kannanade scheldwoorden, maar ebay geraadpleegd en een tweedehandse gekocht voor een derde van het geld. Nu glimt de koelven het hardste van mijn brommert. Ook draaien als een drol.

Trouwens ook mijn radiator dop naar de kloten. Met de nieuwe koelven aan, stationair lopend zeven streepies op de dash, begint tie water te spuiten. Dop van de crossert gehaald, dat is een 1.8 bar ipv 1.2 bar dop en nu wordt er niets gespoten of gelekt. Dus maar snel een nieuwe 1.2 bar dop halen zodat de druk niet te hoog op kan lopen.

is dit avontuur ook weer klaar.


Zo kom je van het een in het ander, maar mooi dat je het opgelost hebt!
 
Iemand ervaring met enorm vastgerotte lagers in het linksysteem van de achtervering? Tijdens groot onderhoud kwam ik er achter dat er wat speling in de achtervering zat, dus de boel uit elkaar gehaald. Ik had hier en daar al gelezen dat het vaker voorkomt dat de lagers in het linksysteem droog lopen en dat was hier dus helaas ook het geval bij 3 van de 6 lagers.

De lagers in nummertje 6 heb ik er wel gewoon uit kunnen krijgen, maar de lagers in nummertje 1 zitten echt goed vastgeroest/rot en zijn bovendien moeilijker te bereiken doordat het één buis is.

Ik heb al een lagertrekker gekocht, maar tot nu toe geen succes. Ook geprobeerd de boel op te warmen in de oven en later nog met een brander lokaal, maar ook dat mocht niet baten. Iemand tips?
 
Dank! Nou rijden = kopen, misschien moet je eens een rondje wagen. Het rijdt erg goed. En jij als SS liefhebber zal het vast waarderen :t
Mijn broer heeft een vfr800 en dat v4 blok is gewoon erg geil. Qua prestaties en geluid! De 1200 nog niet gereden en ik rij nog lang op mijn street hoor :) maar dat ie goed was wist ik wel. Plus je ziet ze ook niet overal. Veel plezier ervan!
 
Iemand ervaring met enorm vastgerotte lagers in het linksysteem van de achtervering? Tijdens groot onderhoud kwam ik er achter dat er wat speling in de achtervering zat, dus de boel uit elkaar gehaald. Ik had hier en daar al gelezen dat het vaker voorkomt dat de lagers in het linksysteem droog lopen en dat was hier dus helaas ook het geval bij 3 van de 6 lagers.

De lagers in nummertje 6 heb ik er wel gewoon uit kunnen krijgen, maar de lagers in nummertje 1 zitten echt goed vastgeroest/rot en zijn bovendien moeilijker te bereiken doordat het één buis is.

Ik heb al een lagertrekker gekocht, maar tot nu toe geen succes. Ook geprobeerd de boel op te warmen in de oven en later nog met een brander lokaal, maar ook dat mocht niet baten. Iemand tips?
Zo te zien is het een as die niet in dikte varieert. Dus de as moet je eruit kunnen drukken.
Heb je iets waarmee je veel "Druk" kan zetten. Bankschroef of pers. Met een ring of grote dop aan de achterzijde als ondersteuning (groter dan de as) en een dop van de as diameter. Pers hiermee de as uit de lagers. Daarna de lagers zelf eruit persen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan