Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister weer bijna dood ervaring.... Het is regentijd hier en gisteren ging het alarm af. Plenzen...

Reed ik gister avond naar huis in de lichte regen in het donker rijd ik niets vermoedend (zo veel regen had ik ook niet gehad) in het volgende.
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/2015-11-29%2016.45.20_zpskslffwxo.jpg"]afbeelding~][/URL]
Deze foto is een dag later genomen.

Dus hobbel ik naar huis toe, vizier bijna dicht om uit de regen te blijven en langzaam rijdend, zo rond de 70 of zo. Dan ineen rijd ik die plas in. Een muur van water spuit voor me op, mijn beide voeten worden van de steps geslagen en heb dan het stuur maar met een hand vast....
Rijne paniek, echt een wal water voor me zag echt niets alleen wit en kreeg plenty binnen zowel op als in lichaam. Denk dat de combinate van de voeten los en het harde afremmen in het "diepe" water mij op de motor heeft gehouden. Ik dacht.... eigenlijk niets, alleen achteraf zo van daar had ik eigenlijk moeten liggen. Wederom is het geluk met de dommen.
Het ergste vond ik nog dat ik net de avond ervoor de motor weer eens had schoon gemaakt. Ze was zo mooi. Nu zit het zand weer overal, maar vooral in mijn jas en schoenen en oren.

B|


sodeknetter heb jie weer geluk gehad mien jong :X
 
Gister weer bijna dood ervaring.... Het is regentijd hier en gisteren ging het alarm af. Plenzen...

Reed ik gister avond naar huis in de lichte regen in het donker rijd ik niets vermoedend (zo veel regen had ik ook niet gehad) in het volgende.
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/2015-11-29%2016.45.20_zpskslffwxo.jpg"]afbeelding~][/URL]
Deze foto is een dag later genomen.

Dus hobbel ik naar huis toe, vizier bijna dicht om uit de regen te blijven en langzaam rijdend, zo rond de 70 of zo. Dan ineen rijd ik die plas in. Een muur van water spuit voor me op, mijn beide voeten worden van de steps geslagen en heb dan het stuur maar met een hand vast....
Rijne paniek, echt een wal water voor me zag echt niets alleen wit en kreeg plenty binnen zowel op als in lichaam. Denk dat de combinate van de voeten los en het harde afremmen in het "diepe" water mij op de motor heeft gehouden. Ik dacht.... eigenlijk niets, alleen achteraf zo van daar had ik eigenlijk moeten liggen. Wederom is het geluk met de dommen.
Het ergste vond ik nog dat ik net de avond ervoor de motor weer eens had schoon gemaakt. Ze was zo mooi. Nu zit het zand weer overal, maar vooral in mijn jas en schoenen en oren.

B|


Ik zou heel gauw mee gaan spelen met de loterij, want die win jij gewoon met de hoeveelheid geluk die je hebt gehad .....

Goed te horen dat je OK bent man!
 
Hoovercraft 8-)

Hier staan de motoren weer onder zeil na goede poetsbeurt. Komen er voorlopig er niet meer onder vandaan gezien de pekel op de voorruit van de auto... Moest t er bijna afbikken wat een zut zeg :o

Pekel is alweer weggeregend, haal ze maar weer onder het zeil vandaan.
 
Geluk momentje Se Sua.. pfff jij wat een drama wegen daar zeg.
Misschien toch maar beter de auto pakken in de 'winter' daar.
B|
Nah is gewoon rijders kwaliteiten, of meer waarschijnlijk een gebrek eraan. Als je het niet ziet aan komen ben je ook niet bang of verstijft. Alleen bijna verzopen

Waarschijnlijk wel verstandiger maar voor een paar keer per jaar is een auto mij te duhuur. Tanden op elkaar en gewoon alles negeren.

Auto, truckie of SUV is het ook niet....


Dit is hemelsbreed 500m van mijn huis en die plas af... Dacht dat ze mij voor de gek hadden en een foto uit Venezuela, Colombia of ander bergachtig gebied hadden gestuurd. Dat gebeurt gewoon hier.
Naja dan reed ik gelukkig wel in de "goede" plas.

Denk dat ik de KTM maar weg klaar ga maken. Iets met noppuh das het!

Ik heb die aarden wallen gemeten en ben er zeker van dat er meer dan 30 cm water/modder/prut was waar ik ben ingereden. Speedy is echt een tank. Snap het nog niet, beide voeten van de steunen en slechts een arm aan het stuur. Dan nog in die prut en gewoon rechtdoor blijven gaan. Tis een goede meid!

Als het regend loopt het water naar beneden, das genoeg voor deze ellende. Maar zo erg is het hier nog nooit geweest. Idd gelukkig goed door heen gekomen en het geeft goede bar praat.

8-)

Ps. vandaag was het weer droog met slechts 29 graden. Wat frisjes dus O-)
 
Laatst bewerkt:
Pekel is alweer weggeregend, haal ze maar weer onder het zeil vandaan.
:Y ruitje was weer schoon, de rest van de auto alles behalve dat, maar goed :P daar is de auto dan ook voor en om kids van A naar B te brengen.

Motoren zijn me te lief om nu buiten te laten. Ik heb er simpelweg de ruimte niet voor, maar anders kwam er een pekelbrikkie...
 
Ben er zeker van dat mijn geluk alweer op is.... Maar ja wat is OK, iig niet gekker dan anders :P
Het mooie is, geluk laadt zich ook weer op na een tijdje :P

En ok, ik neem mijn woorden terug dat ik het meeste nu wel gezien heb op de weg... Jij komt toch iedere keer weer met een verhaal _O- Kan wel zeggen doe t rustig aan, maar vrees dat het dan pas echt fout gaat bij je :P
 
Motoren zijn me te lief om nu buiten te laten. Ik heb er simpelweg de ruimte niet voor, maar anders kwam er een pekelbrikkie...
Ik zag gisteren een stel figuren op de motor door de stromende regen in de avondspits... je bent zó slecht zichtbaar en het is koud en nat... zou ik echt geen lol aan vinden :/
 
Ik zag gisteren een stel figuren op de motor door de stromende regen in de avondspits... je bent zó slecht zichtbaar en het is koud en nat... zou ik echt geen lol aan vinden :/

Ik heb ook op de motor moeten rijden door dat bagger weer, de auto is weer defect.
Dus hop dan maar op de motor, vandaag het ding maar proberen schoon te krijgen .....

:N

Vorig jaar hadden we beter weer in het najaar .... -O-

Maar dat gezegd hebbende, het is altijd leuk om op de motor te zitten. *D
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Op het moment rij ik een zx-10r uit 2008 voor op straat, omdat ik deze motor nu 2 seizoenen heb gereden, ben ik stiekem toch weer op zoek naar iets anders. Om een lang verhaal kort te maken;
Wie heeft zo'n dergelijke overstap gemaakt?
Wat ga ik wel en niet missen van de Kawasaki?
Waar ik bang voor ben, is dat het vermogen een beetje gaat tegenvallen.

Hard rijden interesseert mij op de openbare weg niet meer, hard bochtenwerk,knietje, beetje spelen e.d. des te meer.
In Nederland rij ik bijna niet meer (alleen circuit met de circuitfiets), hij zal dan ook voor de weekendjes Duitsland/ Luxemburg worden gebruikt.
Mijn voorkeur neigt naar het oude type, wat ik visueel mooier vind.

Proefrijden is het antwoord, dat weet ik, alleen is op het op dit moment niet echt goed weer om bochtenwerk te testen.

Waarvan laat jouw triple een dikke glimlach op je gezicht toveren? *D en kunnen jullie mij overhalen/ lekker maken om volgend seizoen op een triple te rijden?
 
Ik kom niet van een zx10. Af maar van een MV agusta f4 1000s .

Wat mij het meeste is opgevallen is dat de fun weer terug is in het motorrijden.
De MV wilde echt constant harder en harder. Terwijl de Triumph gewoon lekker hard een bocht door wil en kan. Op het rechte stuk zit je lekker ontspannen rechtop wachtend om de volgende bocht aan te vallen.
Met name het koppel de bocht uit en het klimmen in de ketting is verslavend.
Ik heb zelf de S3 voorzien van quickshifter en dit maakt het helemaal verslavend om de driepitter te laten brullen en knallen. }) })

Kortom veel meer fun ten opzichte van de MV waar je de meeste fun pas had bij een klaverblad O-)

Kortom je gaat er geen spijt van krijgen.
 
Mijn voorkeur neigt naar het oude type, wat ik visueel mooier vind.

Vind ik zelf ook de mooiste, mijn oude 955i:

4vl72e.jpg


Als je gaat kijken naar een eerste type 955i, heeft dit type als grootste probleem dat de inlaatkleppen/klepzetels HARD slijten, in het begin kan je het opvangen om de shims te vervangen, maar op een gegeven moment kan je niet meer kleiner.

De 2de serie 955i heeft daar geen last meer van, mijn oude 2de serie 955i:

2ihl5ok.jpg


Het zijn heerlijke machines vooral om sportief mee te toeren.
Er zijn nog wel meer kleinere specifieke problemen, maar dat geld voor elk merk wel.
Vering is wel een beetje een probleem, de voorveren zijn te slap, net als de achterveer.

Ik heb nu zelf een Aprilia tuono, maar er komt wel weer een eerste serie 955i voor erbij.
Maar dan een zelf samengestelde ;)

Als je meer vragen hebt, dan staat de PB aan :Y
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Op het moment rij ik een zx-10r uit 2008 voor op straat, omdat ik deze motor nu 2 seizoenen heb gereden, ben ik stiekem toch weer op zoek naar iets anders. Om een lang verhaal kort te maken;
Wie heeft zo'n dergelijke overstap gemaakt?
Wat ga ik wel en niet missen van de Kawasaki?
Waar ik bang voor ben, is dat het vermogen een beetje gaat tegenvallen.

Hard rijden interesseert mij op de openbare weg niet meer, hard bochtenwerk,knietje, beetje spelen e.d. des te meer.
In Nederland rij ik bijna niet meer (alleen circuit met de circuitfiets), hij zal dan ook voor de weekendjes Duitsland/ Luxemburg worden gebruikt.
Mijn voorkeur neigt naar het oude type, wat ik visueel mooier vind.

Proefrijden is het antwoord, dat weet ik, alleen is op het op dit moment niet echt goed weer om bochtenwerk te testen.

Waarvan laat jouw triple een dikke glimlach op je gezicht toveren? *D en kunnen jullie mij overhalen/ lekker maken om volgend seizoen op een triple te rijden?

Ik kom van een zx10r af :Y

Zal straks ff op de pc wat tikken. Om een kort verhaal lang te maken ;)
 
zo dan, snelle reacties :)

Qua oud type bedoel ik de laatste versie uit 2008-2009. of het 2010+ model moet motorisch zo veel beter zijn dat het uiterlijk er minder toe doet ;)

De zx-10r is echt een pracht van een fiets, maar zoals slakky ook met zijn supersport had, alles moet keihard gaan voordat het een beetje leuk is en dat gaat na een tijdje ook vervelen. Topsnelheid is een keer leuk, maar of het nu 250 of 300 is, ik merk het verschil niet, alleen de cijfertjes op de teller. Het bochtenwerk wat in de eifel veel voorkomt, lijkt mij meer geschikt voor de triple en laat ik daar nou juist een wegmotor voor hebben...

Waar ik een kick van krijg is het zo hard mogelijk door de bocht knallen en met uitaccelereren het voorwiel de lucht in, om vervolgens de volgende bocht het weer van voor af aan te doen. (wat klinkt dat puberaal zeg, als ik het zo nalees :X)
 
zo dan, snelle reacties :)

Qua oud type bedoel ik de laatste versie uit 2008-2009. of het 2010+ model moet motorisch zo veel beter zijn dat het uiterlijk er minder toe doet ;)

De zx-10r is echt een pracht van een fiets, maar zoals slakky ook met zijn supersport had, alles moet keihard gaan voordat het een beetje leuk is en dat gaat na een tijdje ook vervelen. Topsnelheid is een keer leuk, maar of het nu 250 of 300 is, ik merk het verschil niet, alleen de cijfertjes op de teller. Het bochtenwerk wat in de eifel veel voorkomt, lijkt mij meer geschikt voor de triple en laat ik daar nou juist een wegmotor voor hebben...

Waar ik een kick van krijg is het zo hard mogelijk door de bocht knallen en met uitaccelereren het voorwiel de lucht in, om vervolgens de volgende bocht het weer van voor af aan te doen. (wat klinkt dat puberaal zeg, als ik het zo nalees :X)
_O- _O- _O-
 
Heren,

Op het moment rij ik een zx-10r uit 2008 voor op straat, omdat ik deze motor nu 2 seizoenen heb gereden, ben ik stiekem toch weer op zoek naar iets anders. Om een lang verhaal kort te maken;
Wie heeft zo'n dergelijke overstap gemaakt?
Wat ga ik wel en niet missen van de Kawasaki?
Waar ik bang voor ben, is dat het vermogen een beetje gaat tegenvallen.

Hard rijden interesseert mij op de openbare weg niet meer, hard bochtenwerk,knietje, beetje spelen e.d. des te meer.
In Nederland rij ik bijna niet meer (alleen circuit met de circuitfiets), hij zal dan ook voor de weekendjes Duitsland/ Luxemburg worden gebruikt.
Mijn voorkeur neigt naar het oude type, wat ik visueel mooier vind.

Proefrijden is het antwoord, dat weet ik, alleen is op het op dit moment niet echt goed weer om bochtenwerk te testen.

Waarvan laat jouw triple een dikke glimlach op je gezicht toveren? *D en kunnen jullie mij overhalen/ lekker maken om volgend seizoen op een triple te rijden?


ik heb hier voor een gixxer 1000 gehad mis het niet echt :N
2011 model is motorisch niet veel beter wel is de motor wat lichter met sturen
 
zo dan, snelle reacties :)

Qua oud type bedoel ik de laatste versie uit 2008-2009. of het 2010+ model moet motorisch zo veel beter zijn dat het uiterlijk er minder toe doet ;)

De zx-10r is echt een pracht van een fiets, maar zoals slakky ook met zijn supersport had, alles moet keihard gaan voordat het een beetje leuk is en dat gaat na een tijdje ook vervelen. Topsnelheid is een keer leuk, maar of het nu 250 of 300 is, ik merk het verschil niet, alleen de cijfertjes op de teller. Het bochtenwerk wat in de eifel veel voorkomt, lijkt mij meer geschikt voor de triple en laat ik daar nou juist een wegmotor voor hebben...

Waar ik een kick van krijg is het zo hard mogelijk door de bocht knallen en met uitaccelereren het voorwiel de lucht in, om vervolgens de volgende bocht het weer van voor af aan te doen. (wat klinkt dat puberaal zeg, als ik het zo nalees :X)

Zou je dan niet beter voor een KTM 1290 gaan? Die is nog wat meer geschikt voor dit type rijgedrag :Y
 
Ik vind het 2008-2010 model ook het mooiste :Y
Een Speed Triple zal echter op het gas niet zo heel snel op z'n achterwiel de bocht uitkomen, als ik me zo voorstel wat je daarmee bedoelt. Daarvoor heeft ie net te weinig power.
Als je dat wilt dan zul je toch echt bij bijvoorbeeld KTM of Aprilia moeten shoppen denk ik.
 
zo dan, snelle reacties :)

Qua oud type bedoel ik de laatste versie uit 2008-2009. of het 2010+ model moet motorisch zo veel beter zijn dat het uiterlijk er minder toe doet ;)

De zx-10r is echt een pracht van een fiets, maar zoals slakky ook met zijn supersport had, alles moet keihard gaan voordat het een beetje leuk is en dat gaat na een tijdje ook vervelen. Topsnelheid is een keer leuk, maar of het nu 250 of 300 is, ik merk het verschil niet, alleen de cijfertjes op de teller. Het bochtenwerk wat in de eifel veel voorkomt, lijkt mij meer geschikt voor de triple en laat ik daar nou juist een wegmotor voor hebben...

Waar ik een kick van krijg is het zo hard mogelijk door de bocht knallen en met uitaccelereren het voorwiel de lucht in, om vervolgens de volgende bocht het weer van voor af aan te doen. (wat klinkt dat puberaal zeg, als ik het zo nalees :X)

liever een 2010 model dan 2008/2009 kwaliteit van die bouwjaren varieert ook behoorlijk.

Vraag maar aan brabant motors :+
 
zo dan, snelle reacties :)

Qua oud type bedoel ik de laatste versie uit 2008-2009. of het 2010+ model moet motorisch zo veel beter zijn dat het uiterlijk er minder toe doet ;)

De zx-10r is echt een pracht van een fiets, maar zoals slakky ook met zijn supersport had, alles moet keihard gaan voordat het een beetje leuk is en dat gaat na een tijdje ook vervelen. Topsnelheid is een keer leuk, maar of het nu 250 of 300 is, ik merk het verschil niet, alleen de cijfertjes op de teller. Het bochtenwerk wat in de eifel veel voorkomt, lijkt mij meer geschikt voor de triple en laat ik daar nou juist een wegmotor voor hebben...

Waar ik een kick van krijg is het zo hard mogelijk door de bocht knallen en met uitaccelereren het voorwiel de lucht in, om vervolgens de volgende bocht het weer van voor af aan te doen. (wat klinkt dat puberaal zeg, als ik het zo nalees :X)

Ik heb de Speed gekocht omdat ik een poosje mocht fietsen ipv iets van een voertuig besturen. B|

Want ook ik had het probleem dat er hoge snelheid in het spel moest zijn om het leuk te maken. Kom je de provinciale weg op draai je het gas vol open en jank je een paar versnellingen door, zit je zomaar op 3 keer de toegestane snelheid.

Toen op aanraden van losbol naar een Speed triple gaan kijken.

Inderdaad miste ik het brute vermogen van de 10, het gesleur wat eindeloos door lijkt te gaan.
De speed is daar wat softer en lineair in, maar heeft daarintegen vanaf ong. 3000 toeren het volle koppel beschikbaar waarmee je heerlijk de (langzame) bochten uit kunt rammen. In het langzamere bochtenwerk (zeg tot 80km/h) kom je daarmee een stuk sneller de bocht uit als een supersport.

Wat vooral de andere jongens op viel was dat ik op de speed op dijkjes harder rijd als op de 10. De speed is gewoon veel sterker in het kortere bochtenwerk vergeleken met een supersport. Doordat het een naked is heb ik ook veel minder hoge pieksnelheden omdat dit toch niet interessant is.

De speed gaat wel redelijk op zijn achterwiel maar die snelheden liggen beduidend lager als bij de 10. Die liet bij mij het voorwiel nog loskomen bij 200. Bij de speed moet je boven de 130 wel enthousiast helpen, lagere snelheid is gewoon een stoot gas in het juiste toeren gebied. Zelf heb ik 1 tand kleiner voortandwiel waarmee hij in de 3e versnelling ook wat speelser wordt. Sinds ik dat gedaan heb heb ik een stuk minder heimwee naar de 10 :]

Af en toe mis ik de 10 wel, maar spijt heb ik zeker niet })
 
Laatst bewerkt:
Gaat over bouwkwaliteit ;)

Niet zozeer over uitvoering, dat is mijn grootste ding tegen Triumph.
Dat is de bouwkwaliteit.

Eerste 955i, inlaatkleppen die extreem slijten = een bekend probleem
Tweede 955i, koppakking en lekkende cilinderbussen, en nog zo'n € 2500,- en een beetje aan overige onderdelen ....

Daytona 955i rond 2003, krukassen die afbreken bij de starter :X
Cilinderkoppen die poreus zijn ook zo rond 2003

Als je een 955i koopt moet je er 1 kopen van 2004 of 2000 (daadwerkelijke bouwdatum)

Van de 1050 zijn er ook zulke geintjes bekend, ook met de koppakking en cilinderbussen, versnellingsbak etc etc. Er word altijd geroepen dat je ze vanaf 2010 aardig goed voor elkaar zijn. Natuurlijk zijn ze niet allemaal slecht per definitie.
Het varieert alleen dus erg ....

Ik heb trouwens Losbol hier al een poosje niet gezien, want die gaat mij natuurlijk vertellen dat ik het fout heb, en dat mis ik .... :Y
 
Aprilia moeten shoppen denk ik.


Mijn tuono is best tam onderin, hij is zo van lalalalala en dan ben je bij 6000tpm BRAAAP ik ruk je kop eraf mewhahaha ....

Maar heb je dat door, dan is uit een bocht zeulen wat een Appie heel goed kan (word je soms bang van), en de vering is gewoon compleet van een andere wereld in vergelijking tot een standaard speed triple (met mijn gewicht)

*D

Een speed triple is super lineair, en daarom geeft hij je ook het vertrouwen om b.v over een dijk lekker aan het gas te hangen, hij doet geen gekke dingen.

Ik denk voor wat hij zoekt, is een speed triple ideaal, het is echt een alleskunner, maar blinkt nergens echt in uit, behalve in een glimlach op je gezicht te toveren

:Y

behalve als je eraan moet sleutelen B|

:P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan