Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker niet op de link geklikt hè :P
haha zag pas later dat het de pdf was _O-

heb deel 1 en 2 gelezen en dat was een stuk aangenamer dan de film :X
Ook al ben ik slecht in de praktijk, theorie vind ik altijd wel leuk (geldt helaas ook voor de techniek _O- )...
 
Bedankt voor de tips!

Klinkt misschien stom, maar misschien hangt je ketting te slap?

Je bedoelt dat hij zo slap hangt dat het voorste kettingwiel "doorslipt" en dat dat het geluid veroorzaakt? Dan zou ik ook iets van inhouden of iets dergelijks moeten merken, toch? Ik zal het in ieder geval even controleren.

Controleer even of de dekseltjes van de secundaire lucht op de klepdeksel nog vast zitten.

Goeie tip! Ga ik naar kijken.

Controleer even of de dekseltjes van de secundaire lucht op de klepdeksel nog vast zitten.

Idd geeft een pokke getik, maar dan alleen bij gas los neem ik aan.
Of er moet 1 van die klepjes defect zijn?

Kijk ook even naar de tandwieldrager, als je die flink heen en weer kan halen wil dat ook een getik geven, of zelfs een wiellager.

Wiellager of iets in die richting lijkt me ook afhankelijk van de snelheid en dat lijkt niet het geval te zijn. Toch zal ik het even controleren.
 
haha zag pas later dat het de pdf was _O-

heb deel 1 en 2 gelezen en dat was een stuk aangenamer dan de film :X
Ook al ben ik slecht in de praktijk, theorie vind ik altijd wel leuk (geldt helaas ook voor de techniek _O- )...

De film vond ik best grappig om te zien, maar veel te vluchtig om echt wat mee te kunnen. Het boek is echt een mooi naslagwerk waarin bewustwording centraal staat, eigenlijk zou het gewoon verplichte leesstof voor elke motorrijder moeten zijn. Leest lekker weg, als je een beetje Engels kan lezen. Heb nog wel een vertaalde Nederlandse versie liggen, maar dat leest lang zo prettig niet. En belerend? ja, maar daar is het dan ook een bijbel voor. :+
 
Zooo ik ben ook weer bij gelezen, ff weekje op oefening geweest..
Morgen maar weer ff rijden!

Foto's van de meet zagen er super uit mannen!

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om een quickshifter te plaatsen op een 2010 Speed 3?

Ik weet dt de quickshifter die Triumph zelf levert in ieder geval niet past en dat de ECU van mijn Speed 3 er niet op geprogrammeerd is.. :(
 
Laatst bewerkt:
ships, probleem met m'n speed.
Dynamo en spanningsregelaar stuk...... Moet hem aanduwen om te kunnen rijden... of de accu elke keer opladen.

Gelijk alles maar vervangen. Dynamo was slecht en spanningsregelaar leek ook niet lekker te zijn. Geen risico genomen en beide maar besteld.
 
Hi all! Al een tijdje aan het meelezen en ook maar eens geregistreerd, rijd nu zelf op een GSX-R 600CC en wil graag een motor waar ik iets rechter zit. Daarnaast altijd al gecharmeerd geweest van de drie cilinders en het rijgemak er van. Nu zit ik alleen nog in een dubio, wordt het de street of de speed? Wat zouden jullie hier in adviseren.

- Rijd enkel recreatief (geen woon-werk etc), ongeveer 3000KM per jaar,
- Geen enorm sportieve rijder, vind het ook heerlijk om rond de 4000 toeren lekker te rijden (wat de GSX-R wat minder leuk vind..),
- Ben vrij lang (+- 1.90M), past dit op een speed en/of street en een comfortabele rijpositie.

Volgend weekend ook bij een zaak kijken die ze beide heeft staan maar hoor graag jullie advies alvast.
 
Hi all! Al een tijdje aan het meelezen en ook maar eens geregistreerd, rijd nu zelf op een GSX-R 600CC en wil graag een motor waar ik iets rechter zit. Daarnaast altijd al gecharmeerd geweest van de drie cilinders en het rijgemak er van. Nu zit ik alleen nog in een dubio, wordt het de street of de speed? Wat zouden jullie hier in adviseren.

- Rijd enkel recreatief (geen woon-werk etc), ongeveer 3000KM per jaar,
- Geen enorm sportieve rijder, vind het ook heerlijk om rond de 4000 toeren lekker te rijden (wat de GSX-R wat minder leuk vind..),
- Ben vrij lang (+- 1.90M), past dit op een speed en/of street en een comfortabele rijpositie.

Volgend weekend ook bij een zaak kijken die ze beide heeft staan maar hoor graag jullie advies alvast.


Gewoon zelf gaan rijden, dan kom je er wel achter.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Speed. Deze is iets groter. Past beter bij je lengte. Rijeigenschappen zijn van beide uitstekend.
 
Gewoon zelf gaan rijden, dan kom je er wel achter.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Speed. Deze is iets groter. Past beter bij je lengte. Rijeigenschappen zijn van beide uitstekend.

Ik zit overigens te kijken naar de modellen met nog de ronde koplampen, vind ik persoonlijk wat mooier (en daarnaast ook goedkoper). Dus zeg vanaf +- 2005.

Wat betreft lengte neig ik ook naar de speed gezien de afmetingen. Hoe verhoud de 1050 cc zich ten opzichte van de wat rustigere street? Is hier ook gewoon lekker mee te touren of is het echt meer een onrustige hooligan. Zelf al eens op de Tuono gereden en die vond ik veel te nerveus om rustig mee te rijden.
 
Ik zit overigens te kijken naar de modellen met nog de ronde koplampen, vind ik persoonlijk wat mooier (en daarnaast ook goedkoper). Dus zeg vanaf +- 2005.

Wat betreft lengte neig ik ook naar de speed gezien de afmetingen. Hoe verhoud de 1050 cc zich ten opzichte van de wat rustigere street? Is hier ook gewoon lekker mee te touren of is het echt meer een onrustige hooligan. Zelf al eens op de Tuono gereden en die vond ik veel te nerveus om rustig mee te rijden.
Waar heb je die info vandaan?
De Speed is juist beter geschikt om mee te toeren dan de Street omdat je met de Speed veel meer koppel hebt vanuit onderin. Het 675 blok is zeker ook soepel, maar moet toch wat meer in de toeren gejaagd worden dan de Speed. Met de Speed kun je rijden alsof het een turbodiesel is :+

Ik zou zeker voor de Speed gaan als ik jou was :Y
 
Waar heb je die info vandaan?
De Speed is juist beter geschikt om mee te toeren dan de Street omdat je met de Speed veel meer koppel hebt vanuit onderin. Het 675 blok is zeker ook soepel, maar moet toch wat meer in de toeren gejaagd worden dan de Speed. Met de Speed kun je rijden alsof het een turbodiesel is :+

Ik zou zeker voor de Speed gaan als ik jou was :Y

Bedankt! Dat klinkt mij inderdaad ook een stuk logischer, dat is nou net één van de dingen die ik aan met GSX-R niet meer leuk vind dat constante gejank in ze toeren om een beetje leuk te kunnen rijden.

Vind bijv. deze wel interessant qua aantal KM's;

http://jagermotoren.nl/occasions/bekijk-occasions/?sid=9565187


Zeg er zelfs een met meer dan 100K KM's :o

Aanbod Schademotoren en Schade Harley Davidson, Boonstra Motoren
 
Laatst bewerkt:
wanneer willen jullie gaan ongeveer... als ik kan/mee mag zou ik me wel willen aansluiten :] *O*

Poll: Naar de Eifel: Met of zonder overnachting?
Tussenstand:
results.cgi


De mensen die dichterbij de Eifel wonen en slechts één dag mee willen kunnen gewoon 's ochtend vroeg vertrekken en aanhaken :)

Pasen valt komend jaar vrij vroeg (eind maart al) en Pinksteren is weer vrij laat en voor mijzelf geen optie vanwege verjaardagen.
Feestdagen 2018

Graag je naam, e-mailadres en telefoonnummer aan mij sturen per e-mail:
127


Dan ga ik Angela van Am Tunnel vragen of ze dan nog wat vrij heeft :)

EDIT:
Het risico nemen met van tevoren al wat boeken met Pasen als het zo vroeg in het jaar is lijkt me toch wat te groot. Met name wat hoger in de Eifel kan er theoretisch gezien nog sneeuw liggen.

Ik zie dat Hemelvaart en Bevrijdingsdag samen op 5 mei 2016 vallen.
Is het misschien een optie om dan te gaan? Van do 5 t/m zo 8 mei.
Lijkt me een goed weekend en kost je maar één vrije dag mits het geen verplichte vrije dag is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Dat klinkt mij inderdaad ook een stuk logischer, dat is nou net één van de dingen die ik aan met GSX-R niet meer leuk vind dat constante gejank in ze toeren om een beetje leuk te kunnen rijden.

Vind bijv. deze wel interessant qua aantal KM's;

http://jagermotoren.nl/occasions/bekijk-occasions/?sid=9565187



Zeg er zelfs een met meer dan 100K KM's :o

Aanbod Schademotoren en Schade Harley Davidson, Boonstra Motoren


Kom je uit de buurt van Hoogeveen ivm Jager? Ik zou even wat recensies lezen her en der..Gemengde reacties over deze zaak.
 
Kom je uit de buurt van Hoogeveen ivm Jager? Ik zou even wat recensies lezen her en der..Gemengde reacties over deze zaak.

Nee juist niet (regio Bergen op Zoom) maar voor de juiste motor best berijd stukje te rijden, bedankt voor de tip en ga even wat zoeken. Was laatst bij HP motoren en het gevoel daar (dat er wat schademotoren stonden die als ZGAN verkocht worden) werd na wat reviews bevestigd.

Nog tips voor goede Triumph dealers? Zie veel KAT motoren, Triumph Bollenstreek en Brabant Motors met Triumphs.
 
Wat is je budget? Die witte bij Bollenstreek vind ik persoonlijk erg mooi! Ik ga voor een jonger model, maar als je geen inruil hebt, kun je hier nog wel wat van af praten lijkt me.
 
Ik zit overigens te kijken naar de modellen met nog de ronde koplampen, vind ik persoonlijk wat mooier (en daarnaast ook goedkoper). Dus zeg vanaf +- 2005.

Wat betreft lengte neig ik ook naar de speed gezien de afmetingen. Hoe verhoud de 1050 cc zich ten opzichte van de wat rustigere street? Is hier ook gewoon lekker mee te touren of is het echt meer een onrustige hooligan. Zelf al eens op de Tuono gereden en die vond ik veel te nerveus om rustig mee te rijden.

Een rustige Street moet nog uitgevonden worden, de Speed is in vergelijking met de Street juist een toonbeeld van rust, veel stabieler, minder nerveus, en een stuk ruimer met 1,90. En daardoor veel allrounder dan de Street.

Maar je moet ze echt back to back eens testrijden, het zou zo maar kunnen dat de Street je toch meer ligt dan een Speed als je van een Gixxer af komt.
 
Poll: Naar de Eifel: Met of zonder overnachting?
Tussenstand:
[afbeelding]


Als er een voorkeur is voor langer dan een weekend, dan zou natuurlijk met Pasen of Pinksteren een uitkomst zijn.
De mensen die dichterbij de Eifel wonen en slechts één dag mee willen kunnen gewoon 's ochtend vroeg vertrekken en aanhaken :)

Pasen valt komend jaar vrij vroeg (eind maart al) en Pinksteren is weer vrij laat en voor mijzelf geen optie vanwege verjaardagen.
Feestdagen 2018

Voorstel: Goede vrijdag en Pasen 2016: 25 t/m 28 maart 2016.

Graag je naam, e-mailadres en telefoonnummer aan mij sturen per e-mail: [afbeelding]

Dan ga ik Angela van Am Tunnel vragen of ze dan nog wat vrij heeft :)

Klinkt goed, mocht ik tegen die tijd geen andere verplichtingen hebben hoor je het zeker!
 
Klinkt goed, mocht ik tegen die tijd geen andere verplichtingen hebben hoor je het zeker!
Dat gaat niet werken, als het met overnachting is dan kunnen we dat niet 2 weken van te voren nog in gaan plannen, zeker niet wanneer het om drukke weekenden gaat zoals met Pasen.

Dus als je mee wilt en je wilt een overnachting dan is het gewoon nu ja of nee en anders niet, zo simpel is het anders is het niet te doen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan