Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn maat heeft voorgesteld om voor 1800 uur te komen, zodat het vrijwaren fysiek kan gebeuren met beide partijen. Ze gaan nu eerst vrijwaren, daarna eventueel proefrijden en dan betalen via internetbankieren op de laptop van mijn maat. Hij kijkt daarna ook op zijn iPad om te zien of het bedrag is bijgeschreven. Lijkt me een goede deal dan zo ipv de motor mee te geven zonder vrijwaring. De koper moest veel regelen om zo te kunnen komen, maar als serieus bent en de motor graag wilt, dan moet je er wat voor over hebben toch?
Dat controleren van de rekening of het is bijgeschreven heeft uiteraard alleen zin wanneer beide dezelfde bank hebben hè ;)
 
Ander verhaal..Ik ben nog steeds motorloos en mis het af en toe wel hoor. Maar ik wil nu eenmaal een wat jongere motor en moet daar eerst voor sparen. Geld van de speed bewaren we mooi hiervoor. Heb al in forum van KTM balletje opgegooid voor een Superduke, maar weet niet of dit is wat ik zoek.

De >2011 speed blijft een opvolger voor mijn 2008 Speed als optie. Ik wil gewoon een goede stuur motor, waar ik in bochten mijn makkers met de BMW's en KTM Adventures goed kan bijhouden. Supersport geen optie, al gehad. En wil graag ABS waar mogelijk. Misschien koop ik een oud barrel om toch te kunnen rijden tijdelijk van 500,- euro of zo, haha..
Wat versta je onder "wat jonger" en wat is je budget ongeveer? :)
 
Bike service kit

Laat je motor weer als nieuw rijden!

Ik heb hier nog twee bike service kits liggen bestaande uit:

4 Liter Motul 7100 10w-40

maslo-motul-7100-ester-4t-10w40-1-l-sintetika_35035.jpg


1x K&N 303 Oliefilter

KN-303.jpg


3x NGK CR9EK Bougies

NGK-Spark-Plug-CR9EK-1.JPG


Deze kits zijn over want een maat van me heeft zn triple helaas verkocht (eigenlijk omgeruild).

Deze complete kits mogen weg voor € 89,95 per kit.
 
Ander verhaal..Ik ben nog steeds motorloos en mis het af en toe wel hoor. Maar ik wil nu eenmaal een wat jongere motor en moet daar eerst voor sparen. Geld van de speed bewaren we mooi hiervoor. Heb al in forum van KTM balletje opgegooid voor een Superduke, maar weet niet of dit is wat ik zoek.

De >2011 speed blijft een opvolger voor mijn 2008 Speed als optie. Ik wil gewoon een goede stuur motor, waar ik in bochten mijn makkers met de BMW's en KTM Adventures goed kan bijhouden. Supersport geen optie, al gehad. En wil graag ABS waar mogelijk. Misschien koop ik een oud barrel om toch te kunnen rijden tijdelijk van 500,- euro of zo, haha..

Street Triple? :)
 
Goedemiddag,

Ik heb een klein vraagje over mijn 2007 Speed Triple. Als ik vanaf lage toeren (zeg 3000-4000) flink gas geef hoor ik wat getik wat ergens in de buurt van de uitlaatkant van de cylinder vandaan lijkt te komen. Nu is het natuurlijk een beetje moeilijk in te schatten, want ik hoor het alleen onder belasting en dus niet als ik gewoon stil sta en gas geef. Als ik eenmaal wat hoger in toeren kom houd het vanzelf weer op. Ik denk dat het bij 5000 tot 6000 alweer weg is. Bij normaal rijden is er niks aan de hand, alleen als de gashendel flink wordt opengedraaid hoor ik het geluid.

Nu heb ik een beetje zitten zoeken en lezen en de symptomen lijken op pingelen. Het gebeurt alleen onder zware belasting bij lage toeren en het klinkt als getik/gerinkel. Het zou echter ook kunnen zijn dat er ergens iets los zit natuurlijk wat bij die toerentallen gaat trillen of misschien een lek in de uitlaat, maar ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Komt dit verhaal iemand bekent voor en zo ja, wat is er aan de hand en kan het kwaad?

Ik wil in ieder geval de volgende tankbeurt euro 98 ipv 95 erin gooien om te kijken of dat verbetering brengt. Dan zou dat wijzen op pingelen, toch?
 
een bmw en een ktm adventure bijhouden in bochten... een supermotard of een 690 duke? verder vrij onpraktische fietsen, maar je gaat op 1 wiel de bocht remmend in en je gaat vervolgens op het andere wiel de bocht weer uit met die dingen. :] :Y
Een langer ritje snelweg is geen pretje. :r
 
Laatst bewerkt:
Mijn maat heeft voorgesteld om voor 1800 uur te komen, zodat het vrijwaren fysiek kan gebeuren met beide partijen. Ze gaan nu eerst vrijwaren, daarna eventueel proefrijden en dan betalen via internetbankieren op de laptop van mijn maat. Hij kijkt daarna ook op zijn iPad om te zien of het bedrag is bijgeschreven. Lijkt me een goede deal dan zo ipv de motor mee te geven zonder vrijwaring. De koper moest veel regelen om zo te kunnen komen, maar als serieus bent en de motor graag wilt, dan moet je er wat voor over hebben toch?

Koper kan toch ook een spoed overboeking doen?

Kost meen ik € 10,-
 
Goedemiddag,

Ik heb een klein vraagje over mijn 2007 Speed Triple. Als ik vanaf lage toeren (zeg 3000-4000) flink gas geef hoor ik wat getik wat ergens in de buurt van de uitlaatkant van de cylinder vandaan lijkt te komen. Nu is het natuurlijk een beetje moeilijk in te schatten, want ik hoor het alleen onder belasting en dus niet als ik gewoon stil sta en gas geef. Als ik eenmaal wat hoger in toeren kom houd het vanzelf weer op. Ik denk dat het bij 5000 tot 6000 alweer weg is. Bij normaal rijden is er niks aan de hand, alleen als de gashendel flink wordt opengedraaid hoor ik het geluid.

Nu heb ik een beetje zitten zoeken en lezen en de symptomen lijken op pingelen. Het gebeurt alleen onder zware belasting bij lage toeren en het klinkt als getik/gerinkel. Het zou echter ook kunnen zijn dat er ergens iets los zit natuurlijk wat bij die toerentallen gaat trillen of misschien een lek in de uitlaat, maar ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Komt dit verhaal iemand bekent voor en zo ja, wat is er aan de hand en kan het kwaad?

Ik wil in ieder geval de volgende tankbeurt euro 98 ipv 95 erin gooien om te kijken of dat verbetering brengt. Dan zou dat wijzen op pingelen, toch?
Klinkt misschien stom, maar misschien hangt je ketting te slap?
 
Hahaha.. typisch Wouter weer hoor. Als een malle wegrijden en geen idee van politie die achter hem staat _O- :P

Maar geen boete dus begrijp? *O*

En vroeg die gast nou serieus of jullie lid zijn van Wheelietime? _O-
Politie Utrecht is lekker bezig met hun lik op stuk beleid.
Bij een andere maat van werd een 2 maanden terug zomaar zijn motor in beslag genomen (KTM 690) ook omdat ze dachten die ie bij Wheelietime hoorde (hij was gewoon in z'n eentje onderweg en nee hij is geen Fins bontkraagje), wel maakte zijn motor veel herrie.
 
Goedemiddag,

Ik heb een klein vraagje over mijn 2007 Speed Triple. Als ik vanaf lage toeren (zeg 3000-4000) flink gas geef hoor ik wat getik wat ergens in de buurt van de uitlaatkant van de cylinder vandaan lijkt te komen. Nu is het natuurlijk een beetje moeilijk in te schatten, want ik hoor het alleen onder belasting en dus niet als ik gewoon stil sta en gas geef. Als ik eenmaal wat hoger in toeren kom houd het vanzelf weer op. Ik denk dat het bij 5000 tot 6000 alweer weg is. Bij normaal rijden is er niks aan de hand, alleen als de gashendel flink wordt opengedraaid hoor ik het geluid.

Nu heb ik een beetje zitten zoeken en lezen en de symptomen lijken op pingelen. Het gebeurt alleen onder zware belasting bij lage toeren en het klinkt als getik/gerinkel. Het zou echter ook kunnen zijn dat er ergens iets los zit natuurlijk wat bij die toerentallen gaat trillen of misschien een lek in de uitlaat, maar ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Komt dit verhaal iemand bekent voor en zo ja, wat is er aan de hand en kan het kwaad?

Ik wil in ieder geval de volgende tankbeurt euro 98 ipv 95 erin gooien om te kijken of dat verbetering brengt. Dan zou dat wijzen op pingelen, toch?

Controleer even of de dekseltjes van de secundaire lucht op de klepdeksel nog vast zitten.
 
Bike service kit

Laat je motor weer als nieuw rijden!

Ik heb hier nog twee bike service kits liggen bestaande uit:

4 Liter Motul 7100 10w-40

[afbeelding]

1x K&N 303 Oliefilter

[afbeelding]

3x NGK CR9EK Bougies

[afbeelding]

Deze kits zijn over want een maat van me heeft zn triple helaas verkocht (eigenlijk omgeruild).

Deze complete kits mogen weg voor € 89,95 per kit.

Duur, en het komt over als spam.

Vooral de eerste zin: "laat je motor weer als nieuw rijden" :+
 
Controleer even of de dekseltjes van de secundaire lucht op de klepdeksel nog vast zitten.

Idd geeft een pokke getik, maar dan alleen bij gas los neem ik aan.
Of er moet 1 van die klepjes defect zijn?

Kijk ook even naar de tandwieldrager, als je die flink heen en weer kan halen wil dat ook een getik geven, of zelfs een wiellager.
 
Idd geeft een pokke getik, maar dan alleen bij gas los neem ik aan.
Of er moet 1 van die klepjes defect zijn?

Kijk ook even naar de tandwieldrager, als je die flink heen en weer kan halen wil dat ook een getik geven, of zelfs een wiellager.

Nee juist onder belasting als de uitlaat gasdruk hoog genoeg is om het dekseltje te liften. Geeft een naar tikkend geluid, toen ik het opmerkte dacht ik even dat het einde verhaal met de krukas lagers was.

Hij blaast dan gewoon uitlaatgas naar buiten daar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan