Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Evening@all..mag ik jullie advies? Mijn maat gaat morgen als het goed is zijn R6 verkopen. Nu komen ze bij zijn huis kijken en bij goed vinden gelijk meenemen. Ze komen rond 20.00 uur kijken en dan ter plekke overschrijven of zo? Of dat de koper de volgende dag de motor vrij waard en dan het bewijs opstuurt? Uiteraard na betaling. Ze willen bij hem thuis betalen via internetbankieren, dit is wel veilig? Mijn maat heeft dus het geld op de rekening, alleen vrijwaring komt dag later? Ik zelf ben ook zo'n leek hierin, anders kon ik hem helpen, vandaar mijn beroep op jullie..


Edit..eventueel brief opstellen, gegevens en tijdstip invullen, handtekeningen eronder ivm vrijwaring? Dit is altijd rechtsgeldig?

Mijn maat gaat overmorgen voor 3maand naar buitenland en kan alleen morgen nog ff snel zijn motor verkopen en dus een zakcentje meenemen...

Thx!!
Echt handig is het allemaal niet. Het is voor hem dus ook niet mogelijk om de volgende dag mee te gaan voor de overschrijving? Ik bedoel vanaf 9.00u zijn de postkantoren open en kun je overschrijven.

Risico is niet schrikbarend groot ofzo, maar kleine moeite die veel gezeik kan voorkomen.

Maar ook de personen zelf even beoordelen. De jongen die vergezeld met zijn pa mijn motor kwam kopen had ik bij wijze van spreke alles zo meegegeven en het papiertje komt wel. Bij enige twijfel is het feest gewoon over, maar ik zou op voorhand die beslissing al maken.

Wat gaat je maat doen dan als de overschrijving een paar dagen-week op zich laat wachten? [geintje natuurlijk modus aan] Want ja de kopers overgrootmoeders hondje Fifi heeft ineens een operatie nodig en het duurt nog ietsje langer en bla bla... [geintje natuurlijk modus uit]
 
Ik heb laatst mijn oude motor verkocht rond dezelfde tijd. Het voordeel was dat de koper en ik allebei ING hadden dus de overschrijving was binnen een seconde gedaan, toen nog voor 21 uur over laten schrijven en volgende dag verzekering stop gezet.
 
Ik zou het wel aandurven (beetje de persoon aanvoelen als hij er is, voelt het ok dan prima, geen goed gevoel geen deal)
Halen ze de motor op met een kar of rijden ze hem terug? (boetes zijn dan voor je maat...)
 
Personen "voelen" eerlijk! motor is voor zijn vrouw en ze hebben een zoontje van 8maanden die ook meekomt, omdat ze allebei komen. Vrouw rijdt terug op de motor. Ze moeten 1.45 minuten rijden, vandaar dat ze hem gelijk mee willen nemen.
 
Je kan bij een postkantoor 10000 euro opnemen per dag zonder het vantevoren aan te vragen dus waarom niet contant?
En ik zou hem eerst laten overschrijven en dan pas laten meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Personen "voelen" eerlijk! motor is voor zijn vrouw en ze hebben een zoontje van 8maanden die ook meekomt, omdat ze allebei komen. Vrouw rijdt terug op de motor. Ze moeten 1.45 minuten rijden, vandaar dat ze hem gelijk mee willen nemen.
Gewoon doen, beetje vertrouwen in je medemens is goed voor je ziel.
 
Totdat je genaait word B|
Kijk dit bedoel ik, heb een beetje vertrouwen (maar gebruik je verstand) en je zal jezelf ook beter voelen. Niet zo donker is zonde, je hebt maar 1 leven

#zonugenoegsoftgezever
 
Evening@all..mag ik jullie advies? Mijn maat gaat morgen als het goed is zijn R6 verkopen. Nu komen ze bij zijn huis kijken en bij goed vinden gelijk meenemen. Ze komen rond 20.00 uur kijken en dan ter plekke overschrijven of zo? Of dat de koper de volgende dag de motor vrij waard en dan het bewijs opstuurt? Uiteraard na betaling. Ze willen bij hem thuis betalen via internetbankieren, dit is wel veilig? Mijn maat heeft dus het geld op de rekening, alleen vrijwaring komt dag later? Ik zelf ben ook zo'n leek hierin, anders kon ik hem helpen, vandaar mijn beroep op jullie..


Edit..eventueel brief opstellen, gegevens en tijdstip invullen, handtekeningen eronder ivm vrijwaring? Dit is altijd rechtsgeldig?

Mijn maat gaat overmorgen voor 3maand naar buitenland en kan alleen morgen nog ff snel zijn motor verkopen en dus een zakcentje meenemen...

Thx!!

Ik heb het bij de laatste +/- 20 auto's en motoren die ik particulier verkocht heb zo gedaan:
Samen naar het postagentschap daar de motor overschrijven. Vervolgens stort ik het geldbedrag ter plekke af (zelf heb ik een ING rekening).

De motor is overgeschreven, ik heb de vrijwaring en het geld staat direct op mijn rekening. Geen risico's op vals geld, terugboekingen of wat dan ook.

Mocht je zelf een andere bank hebben dan ING kan je ook eerst afspreken samen langs de bank te gaan om af te storten en aansluitend naar postagentschap voor overschrijving.
 
Dat geld kunnen ze dan niet meer terugvorderen als het op zijn rekening staat? Hij gaat op ZIJN laptop de het bedrag laten overmaken en dus op zijn laptop naar de banksite om te checken..Het overschrijven willen ze dus doen middels een brief van vrijwaring, ondertekenen door beide partijen en de volgende dag gaat de koper de motor vrijwaren...

check het saldo op een ander device als waar het mee overgeboekt is. Als op het andere device het bedrag op de rekening blijkt te staan dan pas overschrijven.

Heb al meerder 'kopieën' van internet bankpagina's gezien die bijna niet van het origineel te onderscheiden waren :Y
 
goeie mods :} :]

Beugel van de uitlaat zou ik nog even powdercoaten. Je zou kunnen overwegen om van de winter die shock even naar HK te brengen. Zit nu namelijk een triumphbranded zuiger en demperkit in. Die van ohlins is aanzienlijk beter; tenminste als je het dat waard vindt natuurlijk!
keep on modding! *O*

Ook even gechecked of deze veer/demper niet in de terugroep actie valt?
 
Motor meegeven zonder overschrijving is echt een groot risico wat je niet wil nemen. Ik werk zelf bij een verzekeraar op de schade afdeling motorvoertuigen en zaken komen voorbij waar schade's niet meer gedekt worden en vervolgens verhaald worden op de eigenaar. Denk aan alcohol, geen rijbewijs, drugs etc.. Als je dan 60.000euro moet terugvorderen van iemand die alleen zijn auto heeft "uitgeleend" aan de verkeerde en daardoor in de schuldsanering komt. Dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Het heeft mij iedergeval heel wat bewuster gemaakt (lees voorzichtiger).

Ook een belangrijke. Laat niemand op je motor rijden anders dan jezelf als je enkel een wa dekking hebt. Mocht je vriend/kennis etc.. onderuit gaan dan zal zijn persoonlijke aansprakelijkheidsverz deze schade niet dekken. Dit is uitgesloten van dekking op de AVP (AansprakelijkheidsVerzekering voor Particulieren) !!
 
Kijk dit bedoel ik, heb een beetje vertrouwen (maar gebruik je verstand) en je zal jezelf ook beter voelen. Niet zo donker is zonde, je hebt maar 1 leven

#zonugenoegsoftgezever

Vertrouwen geven, is iets anders dan gewoonweg domme dingen doen.
Ik zou nooit een motor meegeven zonder geld of vrijwaring aan iemand die je toch nooit meer ziet. Als het iemand is die je kent is het een ander verhaal!

Het heeft ook niks te maken met donker zijn, dat heet gewoon "gezond verstand"

Ik gaf altijd mega veel vertrouwen in iedereen, en ik deed alles voor iedereen!
Ik had wel 100 "vrienden"
Totdat ik in het ziekenhuis belande met het vooruitzicht dat ik nooit meer normaal zou kunnen leven/functioneren.

Van de 100, was er maar 1, ja 1 persoon die mij kwam opzoeken!
Hem had ik ooit geholpen met iets stoms ...

Nee ik heb mijn lesje geleerd, vertrouwen geven is niks mis mee.
Dom zijn wel ...
 
Laatst bewerkt:
Wie had trouwens gister bij de meet zo'n compact tasje op de buddy seat (dacht een Speed)? En waar gekocht (linkje?)?
 
Ook even gechecked of deze veer/demper niet in de terugroep actie valt?
Nee nog niet dat is nig wel even een gooie. Bedankt :}

Ik heb net zo een tail pack gekocht.
Roke heeft er nog een op de plank liggen :Y
En anders kan je ze ook bestellen bij Brabantmotors.
 
Vertrouwen geven, is iets anders dan gewoonweg domme dingen doen.
Ik zou nooit een motor meegeven zonder geld of vrijwaring aan iemand die je toch nooit meer ziet. Als het iemand is die je kent is het een ander verhaal!

Het heeft ook niks te maken met donker zijn, dat heet gewoon "gezond verstand"

Ik gaf altijd mega veel vertrouwen in iedereen, en ik deed alles voor iedereen!
Ik had wel 100 "vrienden"
Totdat ik in het ziekenhuis belande met het vooruitzicht dat ik nooit meer normaal zou kunnen leven/functioneren.

Van de 100, was er maar 1, ja 1 persoon die mij kwam opzoeken!
Hem had ik ooit geholpen met iets stoms ...

Nee ik heb mijn lesje geleerd, vertrouwen geven is niks mis mee.
Dom zijn wel ...

Dat is lullig, maar dat zegt meer over deze mensen dan over jou. Laat je niet meezuigen in het lelijke van anderen, blijf bij jezelf. Geloof mij maar als ik zeg dat dat erg belangrijk is ( heb ook mijn ervaringen) die put kan heel diep zijn
 
Mijn maat heeft voorgesteld om voor 1800 uur te komen, zodat het vrijwaren fysiek kan gebeuren met beide partijen. Ze gaan nu eerst vrijwaren, daarna eventueel proefrijden en dan betalen via internetbankieren op de laptop van mijn maat. Hij kijkt daarna ook op zijn iPad om te zien of het bedrag is bijgeschreven. Lijkt me een goede deal dan zo ipv de motor mee te geven zonder vrijwaring. De koper moest veel regelen om zo te kunnen komen, maar als serieus bent en de motor graag wilt, dan moet je er wat voor over hebben toch?
 
Ander verhaal..Ik ben nog steeds motorloos en mis het af en toe wel hoor. Maar ik wil nu eenmaal een wat jongere motor en moet daar eerst voor sparen. Geld van de speed bewaren we mooi hiervoor. Heb al in forum van KTM balletje opgegooid voor een Superduke, maar weet niet of dit is wat ik zoek.

De >2011 speed blijft een opvolger voor mijn 2008 Speed als optie. Ik wil gewoon een goede stuur motor, waar ik in bochten mijn makkers met de BMW's en KTM Adventures goed kan bijhouden. Supersport geen optie, al gehad. En wil graag ABS waar mogelijk. Misschien koop ik een oud barrel om toch te kunnen rijden tijdelijk van 500,- euro of zo, haha..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan