Triumph 900 T400 "Steamer"

Misschien staat hier wat 😁
Mijn brommer staat op 125k, hij verliest een ietsie pietsie koelvloeistof maar verder tuft hij nog door.
Op het Engelse forum wordt een rebuild beschreven, met mooie foto's
Maar waarom bij jou een revisie?
 
Dankjewel:} ga ik even kijken waar ik het voordeligst in kan kopen. Zo op eerste zicht wordt het wel een duur grapje :Y Zijn er ook nog leuke tiger clubs in Nederland? Met een beetje mazzel kan ik in het voorjaar weer op de motor. Heb deze motor nu zo’n 18 jaar:]
 
Er zit op FB een Tiger cluppie, maar dan gaat het vooral over nieuw en nieuwe spullen, ze doen regelmatig tourtjes, maar voor mij wat te druk om met 40 man op pad te gaan.
Kun je ipv revisie niet beter achter een ruilblokje aangaan? die komen regelmatig voorbij.
 
Misschien staat hier wat 😁
Mijn brommer staat op 125k, hij verliest een ietsie pietsie koelvloeistof maar verder tuft hij nog door.
Op het Engelse forum wordt een rebuild beschreven, met mooie foto's
Maar waarom bij jou een revisie?
Ik had geen goed gevoel meer bij het blok. Blok eraf en uit elkaar gehaald.Behoudens de versenellingsbak. De slijtage na 130.000km is echter minimaal. Nieuwe pakkingen, 6 nieuwe inlaatkleppen met geleiders en verder valt het reuze mee. De zuigers en zuigerveren schoon gemaakt en kunnen gewoon nog gebruikt worden nagenoeg geen slijtage ook de krukas nog perfect. Wel nieuwe ketting en tandwielen maar dat is normaal. Ik wilde het toch gechekt hebben na 130.000km. Zit ook te kijken om de motor opnieuw speciaal te laten spuiten. Ik zag op de site een mooie zwarte JPS uitvoering. Oh ja nog wel een probleempje met de tank. Die inbus bouten van de zijkant bevestiging aan de tank draaien door op 6 plaatsen. Maar die kan kan ik waarschijnlijk middels verhitting eruit halen.... Of heb jij een tip?
 
Er zit op FB een Tiger cluppie, maar dan gaat het vooral over nieuw en nieuwe spullen, ze doen regelmatig tourtjes, maar voor mij wat te druk om met 40 man op pad te gaan.
Kun je ipv revisie niet beter achter een ruilblokje aangaan? die komen regelmatig voorbij.
Ook een goed idee heb ik ook naar gekeken maar wie weet wat de staat van zo’n blok is. Dat zie je pas als je het open haalt. En op zich is mijn blok niet verkeerd. Ik heb het ooit laten tunen bij dynojet in Goes met een paar boss dempers erbij klinkt heerlijk.
En wat dat touren betreft hoeft voor mij ook niet met 40 man wat minder is ook gezellig haha
 
Over jou tankbevestiging staat op de Duitse en Engelse site de nodige oplossingen, en die JPS ga je vanzelf "levend" zien als we weer eens bij elkaar komen, die rijdt hier rond , en zo'n meeting is meestal een bakkie doen bij Blom in Leusden max aantal T400 is 5 tot nu toe 😁
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar even een ander kettinkje kopen den ik 😳
 

Bijlagen

  • 20190209_092314-800x600.jpg
    20190209_092314-800x600.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 16
Zo, even wat geknutselt, de bougie en kleppen zien na 50 k het daglicht, nokkenasketting en span geleider besteld bij onze oosterburen, met nieuwe olie
en bougies en filter van een ex Tigeraar hier van het forum moet het beestje er weer een tijdje tegen kunnen.Volgende keer de onderhoudfreqenties een ietsie pietsie korter maken.
Nou nog uitzoeken waar mijn koelwater heen verdwijnt, ong 100ml p 1000km , aan de buitenkant is er niks te vinden.🙄
We gaan het beleven .
 

Bijlagen

  • 20190210_151027-800x600.jpg
    20190210_151027-800x600.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 8
  • 20190210_191313-600x800.jpg
    20190210_191313-600x800.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Zo, even wat geknutselt, de bougie en kleppen zien na 50 k het daglicht, nokkenasketting en span geleider besteld bij onze oosterburen, met nieuwe olie
en bougies en filter van een ex Tigeraar hier van het forum moet het beestje er weer een tijdje teken kunnen.Volgende keer de onderhoudfreqenties een ietsie pietsie korter maken.
Nou nog uitzoeken waar mijn koelwater heen verdwijnt, ong 100ml p 1000km , aan de buitenkant is er niks te vinden.🙄
We gaan het beleven .
welke oosterbuur was dat hans ben zelf ook opzoek naar boel onderdelen voor mn tiger
 
Vandaag ff de olie eraf en kon meteen zien waar mijn koelvloeistof naar toe ging 😁
Morgen maar eens een nieuwe koppakking bestellen, en een setje pakkingen voor de bochten.
Werk aan de winkel dus
 

Bijlagen

  • 20190212_200905-600x800.jpg
    20190212_200905-600x800.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 14
Goed bezig Hans!

Ben bang dat ik tzt mijn carburateurs moet gaan schoonmaken omdat ik steeds meer het vermoeden krijg dat de pilot dichtslibt. Maar eerst even wachten dat het buiten boven de 15 graden komt. Het is nu echt iets te koud om buiten te gaan klussen.
 
Dat is mooi balen Hans :-( Let erop dat wanneer je alles monteert je het vast zet op de goede nm , en dat je het ook nog eens natrekt na een paar honderd kilometer., Heb te vaak verhalen gehoord dat de kop weer ging lekken....
 
@Dindo Er zit geen metaal in, het is koelvloestof smurrie, we hebben er met 3 man in staan roerenhet zijn vloeistof belletjes die je ziet 😁

ik heb de n- ketting en geleider binnen uit Duitsland, verwacht de pakking en nw thermostaat volgende week. Het is wel een boel gesleutel
maar ik heb tijd, ik heb alle aanhaalkoppels al opgezocht,

@Aussi-tiger idd, de boel later nog eens natrekken, hij moet weer een paar dagen mee.

Over een 10 weken met pensioen = meer tijd en minder geld dus de Steamer moet nog ff mee. 😁

@hypoxie ik gooi elk voorjaar een blikje carb reiniger in de brommer, gewoon een heel blikje in de volle tank en ff een mooi stukje sturen, heeft mij de afgelopen 75k prima geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Hans,
Ik heb al gekeken of ik inderdaad Forte moet gebruiken om het allemaal weer wat schoner te krijgen. Krijg echter wel gemixte signalen van mensen. Voor de één het wondermiddel en volgens de ander commerciele snake oil onzin. Misschien moet ik het proberen want voor die enkele tientjes kan het ook geen kwaad. Ben nog niet met pensioen dus kan er wel van af. ;)
 
Ik gebruik Wyins of hoe dat ook heet, hij loopt na een behandeling beter stationair, en klachtenvrij.
Ik kreeg vandaag mijn ketting en geleider binnen, zondag besteld 👍
En een bonus 🤣🤣🤣
 

Bijlagen

  • 20190213_181445-600x800.jpg
    20190213_181445-600x800.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 14
Even een kleine update, na het nodige struinen door de Duitse en Engelse fora ben ik wel wijzer maar niet blijer geworden. Als de kop eraf gaat
moeten de cylinderbussen er ook uit, er moet nl nieuwe dichtkit op , dan weer over de zuigers prutsen en de kop met
pakking erop , aandraaien, en dan de ketting erom, kortom er is nog wat gefreubel voor de boeg.
Het goede nieuws is wel dat het blok erin kan blijven.
De uitlaatmoeren staan in de kruipolie , intussen kan ik straks de carbs en carter bescherming af/uit bouwen.
Ik kan niet wachten tot het mooi weer wordt...............

🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan