Triumph 900 T400 "Steamer"

Spanje, eigenlijk niet veel aan behalve dan misschien mooi weer, fantastisch asfalt, stille stuurwegen, geen flitspalen, lekker eten en drinken.

Heb die rooie goedkoop over kunnen nemen van iemand die er veel pech mee had en geen geld meer in wilde stoppen. Hij had voor de 2e keer in korte tijd een lekke koppakking. Was voor mij een gok natuurlijk maar ik heb het kunnen herstellen. Hij is uit '96, heeft (maar) 72.000 km gelopen staat voor en achter op 17 inch wielen (Akront velgen). Mooie Bos pijpjes, H&B valbeugels, wat wil je nog meer. Ben benieuwd hoe anders dat rijdt met deze wielen.
 
Laatst bewerkt:
tiger rijdt weer hier , na wat probleempjes met afstellen maakt de tiger weer zn kilometers nu beginnen aan revisie vh blok wat al op de werkbank staat
 
Leuk om nieuwe mensen hier te zien!

Ik kom ook maar weer even buurten.

Ik heb enkele weken geleden een Green "sport" luchfilter geplaatst en man dat was me toch een klus. Ben er blind ingegaan met het vervangen om erachter te komen dat inderdaad alles eraf moet om het luchthuis vrij te maken:

IMG-20181003-WA0016.jpeg


Van de week weer tijd gehad en met een aangepaste pijpsleutel de bougies vervangen, want ik had natuurlijk weer een bougiedop gekocht die niet voor dunne schachten is bedoeld... Tevens de batterij vervangen en weer de motorolie vervangen:

IMG-20181111-WA0000.jpeg


Om weer verrast te worden dat er te weinig olie uitkwam bij het aftappen! Twee liter maar... Misschien had ik meer moeten controleren in de afgelopen 4 a 5000km, maar ik snap niet dat mijn olieverbruik zo kan schommelen. Ik heb namelijk dit eerder gehad met mijn tiger in juli dit jaar en dit toen ook met jullie gedeeld. Kwam te weinig olie uit bij mijn eerste wissel om, na continue controleren, na 6000k, weer netjes de vier liter eruit te tappen. Nu weer exact het zelfde verhaal.

*Hebben jullie enig idee waar dit nou aan ligt? Ik doe korte stukken, maar ook regelmatig 2x 45 km naar kantoor met droog weer. Ik heb geen zwarte pluimen, geen vieze vloeren in de garage en de motor stinkt ook niet naar olie. Waar ik zelf aan denk is dat ik relatief snel op de snelweg zit als ik naar kantoor ga, en dat de tiger dan wat meer verbruikt omdat hij niet nog niet helemaal warm is. Kan dat? Of toch iets 'engs' als versleten zuigerringen of klepgeleiders?
 
Vreemd verhaal ? Betekent dit ook dat je nooit olie peilt ? Anders had je moeten zien dat het ruim onder het minimum staat. Peilen doe je met warme motor met de peildop helemaal ingedraaid trouwens. Ik zou er nu een goede kwaliteit olie in doen tot bovenste streepje en strikt het verbruik in de gaten houden na elke rit. Een oude motorfiets zoals de onze mag best wat gebruiken maar als het meer als een liter op 1000km is dan moet je je pas zorgen maken.
 
"Betekent dit ook dat je nooit olie peilt ? "

Eerlijk gezegd wat minder gedaan nadat bij de vorige verversing er netjes 4 L uitkwam. Ook vaak ff snel om te kijken of hij echt niet droog staat. Ik prik hem dan erin zonder in te draaien. Als hij dan nog nat wordt tussen lijnthes geloofde ik het wel. Is natuurlijk niet echt slim... Ga ik nu dus wel weer vaker goed meten. Dan maar even wat tissues onder het zadel stoppen. :)

Hoe dan ook ben nog steeds benieuwd naar de varatie in mijn waarneming van afgetapte volumes bij verversingen.
 
Inderdaad vreemd, maar het scheelt ook echt of hij koud of warm is. Bij koude motor aftappen komt lang niet alle olie eruit. En heb je ook het filter vervangen want dat scheelt ook een halve liter !
 
Zo uit mijn hoofd, levende muziek, wat te snaaien, motorombouw in wording, infostand motorreizen, en heel veel motorvriendjes.
Kortom, als je ff niks om handen hebt, een leuke uitje op de koude novemberdag 😁
 
Ik ben mijn Tiger 900 na 130.000km aan het reviseren. Weet iemand nog handige tips en trucs oa over het kunnen verkrijgen van onderdelen zoals 6 nieuwe inlaat kleppen, klep geleiders, krukas bouten/moeren, pakkingset etc ?
En is er nog een leuke Tiger club om bij aan te sluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan