Triumph 900 T400 "Steamer"

Moet je trouwens wel een laat model Sprint nemen waarvan de blokken zwart zijn. Grijs is geen gezicht :-)
 
Hahahah, dat klinkt goed. :)

Als je echt een lichte ombouw wilt hebben, dan kom je vaak uit bij XT600's en dergelijke machines om dan zoiets van te maken. Dat scheelt gewoon 60-70 kilo en dan heb je de Tiger nog om te doen wat je daar het beste mee kunt... Raggen. ;)
 
Klopt, daarvoor heb ik nog wat leuks te koop staan ;-)
 

Bijlagen

  • TTR.jpg
    TTR.jpg
    331,6 KB · Weergaven: 23
Hallo luitjes.
Mijn nieuwste aanwinst, heb een 3TA voor de kortere afstanden en nu deze (het mooiste type Tiger wat mij betreft) uit 1998 met maar 24000 km op de teller voor de wat langere afstanden. Komt overigens bij KAT vandaan.
Heb er geen opties bij, ik zoek nog een middenbok en een tanktas die je op de tankdop (met adapter) kunt schuiven.
Ik weet waar je ze nieuw kunt kopen maar die zijn nogal prijzig dus probeer ik het eerst elders. Dus mocht je wat hebben of weten hoor ik het graag.:W

Groeten,
Erik (www.triumph3ta.nl)

IMG_2501.JPG
 
Ik heb nog een zo goed als nieuwe SW Motech Ion tanktas liggen die op mijn Tiger zat (Tiger heb ik niet meer). Heb ook nog een tankring liggen, maar weet niet zeker of die van de Tiger is (nieuwe ring is niet zo duur). Tas mag je hebben voor €50.
 
Mooie brommer, daar ga je veel plezier mee beleven, die van mij is een jaartje ouder en een ton meer op de teller. 😁
De middenbok heb ik in 6 jaar nooit gemist, daarvoor heb ik een motorkrik aangeschaft voor rond de 100 euries,
erg makkelijk bij onderhoud en lekker stabiel, voor kettingsmeren heb ik een Scottoiler van MP geplukt.
 
Ik heb nog een zo goed als nieuwe SW Motech Ion tanktas liggen die op mijn Tiger zat (Tiger heb ik niet meer). Heb ook nog een tankring liggen, maar weet niet zeker of die van de Tiger is (nieuwe ring is niet zo duur). Tas mag je hebben voor €50.

Hallo Atse-Ernst, hoeveel liter gaat erin? Stuur anders even een PB, ik kan de knop daarvoor niet vinden. Leiderdorp is voor mij vlakbij, ik woon in Rijswijk. Morgen Leidens ontzet natuurlijk :-)
 
Mooie fiets Erik ! Heb hem een paar x zien staan bij KAT :-) Heb jij je ook aangemeld bij het TRC forum ? Daar melde zich deze week ook iemand aan met een Steamer !
 
hallo luitjes post het hier ook even , ben opzoek naar een donor 885 blok of een donor motor , mijn blok heeft een groot probleem en zal waarschijnlijk uit elkaar moeten . om toch met de tiger te kunnen blijven rijden zoek ik dus een donor blok of motor zodat ik blokken kan uitwisselen en rustig mn orginele blok kan reviseren indien dit mogelijk is
 
[QUOTE="Mooie fiets Erik ! Heb hem een paar x zien staan bij KAT :-) Heb jij je ook aangemeld bij het TRC forum ? Daar melde zich deze week ook iemand aan met een Steamer ! [/QUOTE]

Nee ik heb hem daar niet aangemeld maar ik ben al 'lid' van de TRC. Ooit aangemeld met mijn 3TA en laten een Tiger uit 2003. De 3TA heb ik nog, de Tiger al lang niet meer.
 
De tanktas heb ik inmiddels van Ernst overgenomen.
Ik ben ook nog op zoek naar een linker voor knipperlicht, daar is een stukje vanaf en nu lekt er water in.
Links vanaf de bestuurder gezien dan.
 
Deze tijger was niet bang voor de kou. Kwam hem vanochtend tegen bij het pont van Randwijk. Een van jullie hier ?

z1xnuxp5m0z.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan