Triumph 900 T400 "Steamer"

Aussie-Tiger

MF veteraan
12 nov 2004
1.736
92
Aangezien ik 2 van deze fietsen heb, en het in mijn ogen toch wel de stoerste Tiger is, en het model alweer dik 20 jaar bestaat, is een eigen topic toch wel een keer wenselijk ! ;)

Wie o wie heeft er nog meer 1 ?
full
 
Blijft wel heel stil hier .
Een eigen topic heb je tot nu toe dat heeft ook wel wat natuurlijk . :+
Zelf had ik ooit een blauwe een ex demo was dat bleek achteraf en beviel me prima maar ja....ik vindt zoveel motoren leuk dus wissel nog wel eens maar loop nog steeds te loeren naar de oer tiger van het eerste uur want ik blijf het mooi vinden zo,n tigert..

gr driver
 
Toch nog een liefhebber hier 8-)

Foto van ons "clubje" hier in Spanje aan het tijgeren ;)
full
 
Mooie bike André ! :P

Goed te horen dat je hem mist ! Wat vond je er zo fijn aan ? Begrijp dat je nu Transalp rijd ?
 
Hoi Aussie-Tiger,
Ja ik rijd inderdaad Transalp tegenwoordig.
Wat ik fijn vond aan de steamer?
*de uitstraling, er is er maar 1 van in Nederland
*Het koppel, op het gas rechtop krijgen :o dat lukt niet met een Alp
*Stuureigenschappen, 10cc meer olie in de vork voor per poot en je hebt een ideale scheurijzer
*Vering, ik noemde het mijn vliegend tapijt, wat een comfort
*Het geluid :} wat een geluid, getuige dat meer mensen dat vinden op you tube, filmpje is meer dan 12000x bekeken, alleen de koude start wat minder maar dat is karakter :Y
*de ideale zit positie, ik zat als een vorst en hield dat lang vol, nam hem regelmatig mee naar Badhoevedorp naar het werk
*Gemak van de bediening
Het extra aluminium wat is toegevoegd aan het kuipwerk is gedaan door de vorige eigenaar uit Noordwijk

Kortom ik mis hem
full

full
 
Laatst bewerkt:
De voordelen klinken bekend André *D

Ik heb zelfs een nieuwe Tiger 1050 maar heb met de Steamer meer lol (lees karakter)....

De voorkant had je professioneel aangepast. Daar is er inderdaad maar 1 van ;)

Enig idee waar hij gebleven is ?

Nog even een plaatje van het heerlijke blok :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Nee geen idee waar hij is?, het is dit jaar nog verkocht zag ik op het RDW.
Nee ik heb er weinig aan gedaan, de vorige eigenaar heeft al dat plaatwerk gemaakt, toen ik een andere T400 zag, wist ik hee!!, die van mij is een klein beetje gepimpt ;)
Mijn Tigert is al 4 jaar weg '(
 
Je bliift nog alleen hier maar ik heb ook geen fotoos meer van de mijne duszzz -O-
 
Ach, er zullen vanzelf wel wat mannen melden hier ;)

Of anders neem je er nog 1 bij in je mooie collectie ? O-)
 
Ach, er zullen vanzelf wel wat mannen melden hier ;)

Of anders neem je er nog 1 bij in je mooie collectie ? O-)
Tsja...ik zou wel willen maar heb daar gewoon geen plek voor hier.
Zijn nog zoveel motoren die ik er wel bij wil puur omdat ik motoren gewoon mooi vindt maar ja...te klein schuurtje dus kan echt niet .
Mooie collectie...dank je , Wat er nu staat ben ik wel happy mee maar kan ook gebeuren dat bijv de xjr weg gaat en dat er dan weer wat anders komt .


gr driver
 
Laatst bewerkt:
Ik wist dat ik niet de enige in Nederland was, maar het is maar een klein kluppie.
Misschien dat er zondag 14 dec er nog een paar opduiken bij Blom motoren in Leusden, die hebben een Triumph Offoad dagje.
Hier een plaatje van de Steamer uit Apeldoorn in zijn natuurlijke habitat 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan