Leuk om nieuwe mensen hier te zien!
Ik kom ook maar weer even buurten.
Ik heb enkele weken geleden een Green "sport" luchfilter geplaatst en man dat was me toch een klus. Ben er blind ingegaan met het vervangen om erachter te komen dat inderdaad alles eraf moet om het luchthuis vrij te maken:
Van de week weer tijd gehad en met een aangepaste pijpsleutel de bougies vervangen, want ik had natuurlijk weer een bougiedop gekocht die niet voor dunne schachten is bedoeld... Tevens de batterij vervangen en weer de motorolie vervangen:
Om weer verrast te worden dat er te weinig olie uitkwam bij het aftappen! Twee liter maar... Misschien had ik meer moeten controleren in de afgelopen 4 a 5000km, maar ik snap niet dat mijn olieverbruik zo kan schommelen. Ik heb namelijk dit eerder gehad met mijn tiger in juli dit jaar en dit toen ook met jullie gedeeld. Kwam te weinig olie uit bij mijn eerste wissel om, na continue controleren, na 6000k, weer netjes de vier liter eruit te tappen. Nu weer exact het zelfde verhaal.
*Hebben jullie enig idee waar dit nou aan ligt? Ik doe korte stukken, maar ook regelmatig 2x 45 km naar kantoor met droog weer. Ik heb geen zwarte pluimen, geen vieze vloeren in de garage en de motor stinkt ook niet naar olie. Waar ik zelf aan denk is dat ik relatief snel op de snelweg zit als ik naar kantoor ga, en dat de tiger dan wat meer verbruikt omdat hij niet nog niet helemaal warm is. Kan dat? Of toch iets 'engs' als versleten zuigerringen of klepgeleiders?