Trike, motor of auto???

Furious FZX

MF'er
12 jan 2003
146
0
Enschede
Ik was net op de site van NitroMax... Man vet coole bike dat die gast heeft! :9~ })
(De V-Max bedoel ik dan ;) )

Maar goed, ik zag dus dat hij een trike heeft met een jaguar-motor (al met al, ziet deze er wel ruig uit voor een trike).
Nu vraag ik mij altijd af, als ik zo'n ding zie, waar valt dat nu onder :?

Is het een auto of een motor, of heeft het een eigen catogorie :? .

Persoonlijk vind ik die dingen oerlelijk en dat je dat geen motor meer kunt noemen:

ten 1ste -> je mag ermee rijden als je auto rijbewijs hebt.
2de -> helm is hiervoor niet verplicht |( .
3de -> het heeft meer dan 2 wielen :r .
4de -> er zit een auto-motorblok in.

Maar goed, je ziet ze toch meestal met de motorrijders mee :]
 
klopt: volgensmij is het officieel/wettelijk gezien een auto.
en ik weet niet of dat temaken heeft om het feit dat het meer dan 2 wielen heeft??
want een motor met zijspan heeft ook 3 wielen ;) :?




(ps: Furious??? is het nou de bedoeling dat ik dit berichtje nu 2X moet plaatsen :+ )
 
Je hoeft geen helm op, maar wel een gordel om!!! Anders mag je niet op een openbare weg, dus ik vind dat het onder de auto's valt!!! ;)
 
Dank je dank je,

De trike valt idd onder auto's qua wetgeving ( wat mij betreft valt 'ie overigens gewoon onder "Trikes" ), door het gewicht, deze weegt iets meer dan 800 kilo.
Er moet dus een kentekenplaat voorop, hij moet elk jaar APK gekeurd worden ( :+ , dat wordt lachen ) en meer van dat soort flauwekul.

Wat anderen ervan van vinden kan me echt helemaal geen ruk schelen, ik heb deze trike 4 jaar geleden een keer op een Engelse motorshow gezien en had me toen bedacht dat áls ik een trike zou willen, hij er zò uit moest zien. 2 Jaar geleden stond'ie opeens te koop en ben ik hem gaan halen in Engeland.

Hij trekt genog aandacht als je ermee rijdt of als'ie ergens geparkeerd staat, echt lachen. In Engeland stonden er mensen omheen op de parkeerplaats en toen ik vroeg of ik erbij mocht was het antwoord in de trant van: "Wacht ff lekker op je beurt, wij willen hem ook bekijken"......"Ja, maar hij is van mij en ik wil weg ". *D

Overigens: je moet - sinds September 2001 - wèl een helm op :( , veiligheidsgordels mogen alleen op een trike waarvan het prototype "destructief" getest is ( en voorzien van iets als een rolkooi ). Ik heb dus 2 heel toffe Amerkaanse ijshockeyhelmpies gekocht, moer er nog even van die RVS beugels ( als een rugbyhelm ) voor maken.
 
Laatst bewerkt:
Hij trekt genog aandacht als je ermee rijdt of als'ie ergens geparkeerd staat, echt lachen. In Engeland stonden er mensen omheen op de parkeerplaats en toen ik vroeg of ik erbij mocht was het antwoord in de trant van: "Wacht ff lekker op je beurt, wij willen hem ook bekijken"......"Ja, maar hij is van mij en ik wil weg ". *D

Overigens: je moet - sinds September 2001 - wèl een helm op :( , veiligheidsgordels mogen alleen op een trike waarvan het prototype "destructief" getest is ( en voorzien van iets als een rolkooi ). Ik heb dus 2 heel toffe Amerkaanse ijshockeyhelmpies gekocht, moer er nog even van die RVS beugels ( als een rugbyhelm ) voor maken.

Dat dat ding aandacht trekt kan ik me ergens wel voorstellen jah, je ziet ze niet zo vaak, zeker niet als ze er optisch zo uit zien als die van jou })

Post ff piccie van die helmen als ze klaar zijn, ben wel benieuwd hoe die eruit komen te zien :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan