Trial

Mooie laarzen!
Ik zat naar de Sidi discovery te loeren. Is de Sidi trial maar dan met waterdicht membraam om tevens op de Explorer dienst te kunnen doen. Ik ga deze zeker eens nader bekijken!
 
wie zit er een beetje in de buurt van breda om eens een x mee samen aan te prullen. Ik heb enkel nog maar in breda gereden, dit omdat je ergens moet beginnen.
Wil best een uurtje rijden om eens iets anders te zien van de trialwereld binnen nederland.
Zaterdag as bijv.
groeten bas
 
wie zit er een beetje in de buurt van breda om eens een x mee samen aan te prullen. Ik heb enkel nog maar in breda gereden, dit omdat je ergens moet beginnen.
Wil best een uurtje rijden om eens iets anders te zien van de trialwereld binnen nederland.
Zaterdag as bijv.
groeten bas

Hoi Bas, keertje op zondag afspreken bij de Wheelie?
 
En dan breekt je stuur af :'). Al met al geen blessures maar wel een nieuw stuur vandaag gemonteerd. Morgen gaan we het opnieuw proberen @ MSC Breda.
 

Bijlagen

  • IMG_20181027_162905.jpg
    IMG_20181027_162905.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 28
Het laatste waar ik nu mee bezig ben. Hierna eens kijken of ik mijn achterwiel kan omzetten.
Ben nog maar een beginner maar ben blij dat ook dit redelijk gaat. De zoon is vandaag 5 geworden en heeft zijn nieuwe helm en handschoenen ingereden. Al met al een leuke dag zo met oudjaar. Beste wensen alvast voor iedereen.
 

Bijlagen

  • IMG-20181231-WA0018.jpg
    IMG-20181231-WA0018.jpg
    267,8 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20181231-WA0021.jpg
    IMG-20181231-WA0021.jpg
    281,8 KB · Weergaven: 39
hebben jullie nog tips mbt de achterkant goed hoog krijgen en daaropvolgend omgooien..
Op de een of andere manier krijg ik de achterkant haast niet omhoog.. Als ik op mn ktm [enduro motor] rijd gaat dat daarop veel makkelijker..
Als jullie tips hebben ben ik een blij man.

Ben ook van plan om dit jaar ook wat trainingsdagen mee te gaan pakken. Bij onze club hebben ze vaker trainingsdagen dus daar eens een paar keer aan meedoenn. Denk dat zei me ook wel veel tips kunnen geven....

Moet zeggen dat het opzich nog niet verkeerd ga. Ben begonnen met echt goed balanceren. En daarop volgend over spoorbielzen parcourtjes rijden.. Dat gaat ook goed. Stilstaan zit er in maar wel aan 1 kant. Als ik het stuur naar links draai kan ik zo lang ik wil balanceren en ik mn hoofd gewoon naar boven kantelen zodat ik kan kijken waar iik wil rijden welke lijn etc,

Wat wel gaaf is. Mijn broer en ik deden voorheen gewoon visuele lijnen rijden. Sinds kort heb ik bij de lidl een hele pak van die kegeltjes gekocht. Daar zetten we nu de laatste tijd echt routes mee uit en dan die rijden. En dat is toch heel anders dan je visuele routes. Dat maakt het meteen weer een stapje lastiger. Maar wel meer leerzamer dus.
Kortom de smaak goed te pakken. Een erg leuke en verslavende hobby erbij :D

En dat is voor mij echt geweldig. Ik ben rugpatient en zo kan ik toch met een motor rijden. Enduro gaat niet dat is te lang. Ik doen nu meerdere kortere sessies en dan vaak tussen de sessies door even liggen [met mooi weer in gras met koud en nat nu achter bestelwagentje] Wellicht dat andere dat raar vinden. maar zo kan ik toch genieten van mijn passie [motor rijden ansich]
 
hebben jullie nog tips mbt de achterkant goed hoog krijgen en daaropvolgend omgooien..
Op de een of andere manier krijg ik de achterkant haast niet omhoog.. Als ik op mn ktm [enduro motor] rijd gaat dat daarop veel makkelijker..
Als jullie tips hebben ben ik een blij man.

Ben ook van plan om dit jaar ook wat trainingsdagen mee te gaan pakken. Bij onze club hebben ze vaker trainingsdagen dus daar eens een paar keer aan meedoenn. Denk dat zei me ook wel veel tips kunnen geven....

Moet zeggen dat het opzich nog niet verkeerd ga. Ben begonnen met echt goed balanceren. En daarop volgend over spoorbielzen parcourtjes rijden.. Dat gaat ook goed. Stilstaan zit er in maar wel aan 1 kant. Als ik het stuur naar links draai kan ik zo lang ik wil balanceren en ik mn hoofd gewoon naar boven kantelen zodat ik kan kijken waar iik wil rijden welke lijn etc,

Wat wel gaaf is. Mijn broer en ik deden voorheen gewoon visuele lijnen rijden. Sinds kort heb ik bij de lidl een hele pak van die kegeltjes gekocht. Daar zetten we nu de laatste tijd echt routes mee uit en dan die rijden. En dat is toch heel anders dan je visuele routes. Dat maakt het meteen weer een stapje lastiger. Maar wel meer leerzamer dus.
Kortom de smaak goed te pakken. Een erg leuke en verslavende hobby erbij :D

En dat is voor mij echt geweldig. Ik ben rugpatient en zo kan ik toch met een motor rijden. Enduro gaat niet dat is te lang. Ik doen nu meerdere kortere sessies en dan vaak tussen de sessies door even liggen [met mooi weer in gras met koud en nat nu achter bestelwagentje] Wellicht dat andere dat raar vinden. maar zo kan ik toch genieten van mijn passie [motor rijden ansich]
Mooi man, ben blij dat je toch nog aan het motorrijden toekomt.
 
Mooi man, ben blij dat je toch nog aan het motorrijden toekomt.
thanks kerel..

Ja heb dan eindelijk een mooie [nieuwe] motor hobby gevonden wat nog wel enigsinds gaat.

Ik heb de KTM nog wel altijd [ook niet van plan die op te ruimen] Heb tussendoor een kawasaki versys 650 gehad. Met de gedachte dat ik daarop goed rechtop zat en je op straat niet onverwachtse klappers maakt. Maar gek genoeg kreeg ik op die motor nog sneller/meer klachten dan dat ik eens een keer de ktm pakte. Het idee erachter was goed,Maar de praktijk was om te janken. Die motor heb ik dus weg gedaan en daarvoor in plaats een ossa tr280i [2takt met injectie] trial motor voor in de plaats genomen.

Iets wat ook voor offroad erg goed mee helpt kwa techniek. Plus met trial bereid je je voor op een hindernis dus dan heb je alsnog geen onverwachtse klappers.. Wat je met enduro/offroad/cross wel hebt als je volle bak een zandpad of knippenpad neemt hahaha.

Maar wil binnekort toch wel weer eens een keer de ktm uitlaten [het respectievelijke rondje om de kerk] eens zien hoe mijn lichaam [rug] daar nu op geageerd.

Jij nog altijd lekker aan het gassen op OTR ritten.? en nog eens [recent] bij de grote speelplaats geweest bij onze oosterbuurtjes ?
 
Offtopic:
Ben met de Klx250 bij de oosterburen geweest, geen succes, verkeerde bandjes. Sowieso ben ik niet een echte fan van die omgeving, ik heb meer met bosgrond en paden. Ben nu de KTM nog aan het inrijden na een zuigerwissel. Afgelopen jaar geen enkele otr gereden. Zelfs Handel gemist wat goed uitkwam , achteraf gezien. Wel wat rondjes om de kerk. Dit jaar weer nieuwe kansen!
 
Stuur vooruit draaien, gewicht vooruit leggen, voorrem dicht, dotje gas en koppeling.

Een trial is lager dan een enduro en kantelt daardoor veel minder makkelijk over z'n voorwiel (en opzij).
 
In 2017 ruilde ik met iemand mijn Beta Rev3 uit 2003 om voor een viertakt Sherco 3.2 uit 2008. De laatste maanden heb ik hard gewerkt om deze motor weer helemaal goed te krijgen. De hele motor is uit elkaar geweest, frame gepoedercoat, klepzittingen geslepen, kleppen gesteld, tuimelaar vervangen, alles van aluminium gepolijst, blok een kleurtje gegeven, alle slijtdelen vervangen, nieuwe uitlaat, al het plastic vervangen, tank en schokbreker wit gespoten, gehele voorvork gereviseerd, en de motor opgeleukt met wat rood gekleurde accessoires. Er zit een andere carburateur op, een OKO 24mm, die moet zorgen voor een mooie rustige motorloop, beter startgedrag, en minder bokken bij volgas. Ik kan niet wachten om er eindelijk mee te gaan rijden!
 

Bijlagen

  • DSC01924.JPG
    DSC01924.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 23
  • DSC01925.JPG
    DSC01925.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 24
  • DSC01929.JPG
    DSC01929.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 21
In 2017 ruilde ik met iemand mijn Beta Rev3 uit 2003 om voor een viertakt Sherco 3.2 uit 2008. De laatste maanden heb ik hard gewerkt om deze motor weer helemaal goed te krijgen. De hele motor is uit elkaar geweest, frame gepoedercoat, klepzittingen geslepen, kleppen gesteld, tuimelaar vervangen, alles van aluminium gepolijst, blok een kleurtje gegeven, alle slijtdelen vervangen, nieuwe uitlaat, al het plastic vervangen, tank en schokbreker wit gespoten, gehele voorvork gereviseerd, en de motor opgeleukt met wat rood gekleurde accessoires. Er zit een andere carburateur op, een OKO 24mm, die moet zorgen voor een mooie rustige motorloop, beter startgedrag, en minder bokken bij volgas. Ik kan niet wachten om er eindelijk mee te gaan rijden!
Jeetje, die is mooi! Ik dacht ook even dat het een Beta was eerlijk gezegd (kleur!) Maar goed werk man! Ik ben benieuwd of je hem lekker lopend krijgt want het schijnen erg agressieve machines te zijn, maar zo te horen heb je er wel kijk op! Keep us posted!
 
Mijn rev 3 staat al weer veel te lang stil. Als ik jouw sherco zie krijg ik zin in iets nieuws.
 
Tkab gasgas txt280 2takt bj2000. Trialmotor heeft nieuw plastic (zitje en spatbord). Zgan kettingset, remblokken, koppelingvloeistof ,carterolie, remvloeistof, koelvloeistof, luchtfilter ,bougie, vorkkeringen/stofhoezen en vorkolie. Heb er zelf 2 jaar op gereden en ga nu voor iets jongers. Bandjes hebben nog voldoende profiel. Ideale stabiele beginnersmotor. Carburatie is vorig jaar ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuw in en uitlaatrubber. Tevens een inline brandstoffilter geplaatst om vervuiling van de sproeier tegen te gaan. Starten en rijden. €1200
 

Bijlagen

  • 20190225_185017.jpg
    20190225_185017.jpg
    179,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik zal er zijn met mijn zoontje en een kennis van de trialclub. Wel een pokke eind rijden en ik heb er een bbq icm veel bier voor afgezegd. Hoop dat die toni een beetje zijn best doet om het allemaal weer goed te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan