Trial

Qua helmen: ooit een Jitsie gekocht. Ding ventileert nul en dubbel D ringen gingen heel snel roesten. Daarna in Arai geinvesteerd. Stuk duurder maar wel heul veul beter. Gebruik hem in de zomer ook voor in de stad. Lekker luchtig. Wat mij betreft zijn geld al opgebracht. ;)
 
kwa helm...

ben bij nonstopmotoren geweest. en daar een hebo helmpie genomen...
ja een cheapo helm. maar dat is voor de komende tijd goed genoeg.


vond en vind het wel enorm jammer dat ze niet aan een werkplaatshandboek konden komen...
Ik heb toch wel altijd graag een werkplaatshandboek bij mijn motoren. Is altijd fijn om snel wat info te vinden als je wat zoekt..

mocht iemand weten of er voor ossa ergens een wphb te koop is [of nog beter digitaal gratis :P ] dan houdt ik me enorm aanbevolen.

Heb nu dus de OSSA TR280I van 2011

ziet er donders goed uit nog al heeft hij wel 2 minpuntjes. maar eerste heeft medewerker nonstop me van weten te overtuigen dat dat verder niet kwaad kon.
De ander.... hij verliest klein beetje olie..

Nu VERMOED ik dat de 'met alle respect hoor' maar niet wetende medewerkers van motoport [want die gaven zelf al netjes aan dat ze totaal niet in deze type motoren thuis waren ]

maar vermoed dus dat ze met de oliewissel [Want dat hebben hun gedaan] er GEEN koperen ring bij de aftapbout hebben geplaatst...

verder zag ik al dat de keering van de schakelpook ook wat natjes ''zwetend'' was dus deze bij nonstop ook maar meteen een nieuwe meegenomen..
Nu hoop ik dus dat het ook wel 1 van die 2 is. En niet dat dr wat ergers aan de hand is..
 
Kwestie van een voor een uitsluiten maar daar was je zelf ook al achter ;)
 
kwa helm...

ben bij nonstopmotoren geweest. en daar een hebo helmpie genomen...
ja een cheapo helm. maar dat is voor de komende tijd goed genoeg.


vond en vind het wel enorm jammer dat ze niet aan een werkplaatshandboek konden komen...
Ik heb toch wel altijd graag een werkplaatshandboek bij mijn motoren. Is altijd fijn om snel wat info te vinden als je wat zoekt..

mocht iemand weten of er voor ossa ergens een wphb te koop is [of nog beter digitaal gratis :P ] dan houdt ik me enorm aanbevolen.

Heb nu dus de OSSA TR280I van 2011

ziet er donders goed uit nog al heeft hij wel 2 minpuntjes. maar eerste heeft medewerker nonstop me van weten te overtuigen dat dat verder niet kwaad kon.
De ander.... hij verliest klein beetje olie..

Nu VERMOED ik dat de 'met alle respect hoor' maar niet wetende medewerkers van motoport [want die gaven zelf al netjes aan dat ze totaal niet in deze type motoren thuis waren ]

maar vermoed dus dat ze met de oliewissel [Want dat hebben hun gedaan] er GEEN koperen ring bij de aftapbout hebben geplaatst...

verder zag ik al dat de keering van de schakelpook ook wat natjes ''zwetend'' was dus deze bij nonstop ook maar meteen een nieuwe meegenomen..
Nu hoop ik dus dat het ook wel 1 van die 2 is. En niet dat dr wat ergers aan de hand is..

Toch is Google je vriend. Table Of Contents - Ossa TR280i Workshop Manual [Page 2]
 
2de link werkt ook
full
 
zo de lekkage verholpen. Was dus idd de keering van het schakelpookje.

heb ik nog een vraagje, Zijn er ook nederlandse webshops voor onderdelen en kleding..?

Voor enduro gebruik ik vaak 24mx. Een zeer fijne webshop waar je je motor merk type cc en BJ ingeeft en alles rolt er zo uit.

Ik heb al wat zitten google maar buiten nonstopmotoren zie ik verder geen webshops. Als iemand tips/aanraders heeft hit me up.
Heb bij nonstop laatst wel al een helmpje gekocht en dan de nodige olie soorten.
 
Mijn helm meurt als de nete naar oud zweet, waarmee of hoe maken jullie de voering schoon?
 
Ik gebruik een product dat komt in grote witte dozen met een dop aan de voorzijde...

aeg-l76680nwd-wasmachine.png


Je hebt 't van verschillende merken.
Siemens, Bosch, Whirlpool, AEG, Miele, ...
 
Laatst bewerkt:
Mijn helm meurt als de nete naar oud zweet, waarmee of hoe maken jullie de voering schoon?

kan op 2 manieren... de meeste voeringen kun je er zo uithalen en in de wasmachine doen.

Maar er zijn ook producten op de markt die voor een goede reineging en geur zorgen...
kan je deze dan ook wel aanraden:

putoline_helmreiniger.png


putoline helmreiniger.
Heb deze bus ooit eens bij de motorbeurs gekregen van motorkledingcenter. Die hadden toen een actie.
Spul werkt goed, Maar als je de voering eruit kunt halen is dat natuurlijk het makkelijkste en het goedkoopste.
 
Die bus heb ik toevallig en gebruik ik enkel voor mijn vizier (wegmotoren). Maar ik zal idd de Kenny helm eens uit uit elkaar halen als dat fatsoenlijk gaat. Die dingen ventileren amper door oa gebrek aan rijwind uiteraard
 
iemand ervaring met de SIDI trial zero 1 trial laarzen ??
zit te denken om deze te gaan kopen...

Heb nog wel zo goed als nieuwe sidi crossfire 2 [motorcross/enduro] laarzen. Wat overigens wel fijne zijn dat zijn laarzen met een enkel gewricht erin..
Maar ik vermoed dat specifieke echte TRIAL laarzen nog wat soepeler zijn..
 
Afgelopen zaterdag ook ff wezen trial rijden in Groningen. Bij genoeg animo willen ze een club oprichten info : Trial rijders Noord-Nederland
Bekijk bijlage 1327589


kijk dat is altijd mooi nieuws toch.. hopelijk krijgen jullie daar dan genoeg animo voor.
Wellicht dan juist nu het ideale moment om er ff flink de aandacht voor te geven [social media]

Ik ga zaterdag de eerste meters maken met mn ossa op baarlo. 2weken terug met het 40 jarig jubileum de opstapdag gedaan en me meteen zoveel vermaakt dat ik samen met mn broer een ossa 280 hebben gekocht.

Heb hier wel al wat op gras gereden maar niet veel gezien openbare plaats en ik niet gezeik op mn nek wil halen.
Heb toen wel meteen knnmv basis sport licentie aangevraagd en clublid bij baarlo geworden..
Echter kon ik afgelopen weekend helaas niet rijden. [zaterdags examen gehad met mn hond op een domme tijd... en zondags fam.dag ] Balen want ze hadden zondags ook nog eens een trainingsles... en hoe toevallig dat ze ook nu net een beginnersgebied hebben gemaakt... Alsof het zo heeft moeten zijn.

Nu hebben we wel al wat offroad ervaring mn broer meer dan 20 jaar motorcross. en enduro/offroad ervaring... maar is toch compleet anders dan trialen..
 
Ik ben trouwens ook wel nieuwschierig wat gebruiken jullie trialers aan bescherming. buiten helm laarzen handschoenen om..?

ik zit te denken om knie pads te kopen. voor motorcross heb ik kniekappen.. Maar dit is niet echt bepaald enorm beweeglijk dus voor trial wil je iets wat makkelijk zit/beweegt lijkt me
 
Hebben jullie nog advies kwa trial gerelateerde WEBshops ??
Ik kan zo haast niets vinden. Ben bekend nu met nonstopmotoren. t-supporting. En op de trialclub zei net iemand dat zonetrial.be ook een goed adres was/is

mochten jullie nog bekend zijn met andere dan zou ik het tof vinden als we dat kunnen delen. :D Heb je iig die die ik hier boven vemeld hebt ook mocht een van deze niet bekend zijn. ;)
 
Ik reed altijd met oude crosslaarzen en simpele lichte kniebeschermers. Die ga je wel waarderen als je ooit eens teveel hooi op je vork neemt en achterwaarts weer de bult afstuitert 😉
Ik ben zelf ook met een half oog naar die Sidi’s aan het kijken. Zijn ook prima voor op de allroad en eventueel de sumo. Enige wat mij weerhouden heeft nog is dat ik eigenlijk goretex wil ipv ander minder goed ventilerend membraam....
Plus dat ik inmiddels zo’n 2/3 jaar al niet meer gereden heb op de Rev. Iets met teveel hobby’s.... 😬
 
ik zit momenteel enorm te twijfelen kwa laars nog.. of trouw blijven en voor trial ook sidi's kopen en die gebruiken. [heb dus de sidi crossfire 2 voor de enduro motor]
Of die hebo laarzen. Die hebben wel een vernuftigd systeempje kwa laars spannen. Iemand die hebo laarzen in gebruik ??
hebo zijn deze:
Kun je meteen zien hoe dat die sluiting werkt.

Maar was gisteren nog even gaan kijken bij de clubwedstrijd waar wij dus nu bij zitten en zag daar al veel rondlopen/rijden met sidi's. Volgens mij toch wel 1 van de grotere merken.
klein foto'tje van afgelopen woensdag:
Mijn broer en ik hebben de smaak wel te pakken nu. wellicht eens een clubwedstrijdje mee pakken. gisteren de proeven eens doorlopen die ze uitgezet hadden. Volgens mij kunnen we de blauwe route wel heel aardig rijden


c3de88ca-cb4b-409e-9b9e-5fc55eae3da9.jpg
 
Snowboard schoenen hebben dat systeem ook. Vervelend en breekt regelmatig. Vervelend vanwege dat gedraai. Ik heb mijn laarzen veel sneller aan.
Zelf de waterdichte Gaerne GoreTex Gebruik ik ook op de enduro (All Road ritjes).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan