Trial

gisteren Wabbit tegengekomen en gesproken bij MSC Breda.
Nog lekker kunnen rijden daar?
 
Onderdelen ja...

Pff,
Gisteren besloten om de achterste remklauw te servicen(zuigers gingen slecht terug en rem loopt dus wat aan) breekt het ontluchtingsnippeltje af.
Raakte dat ding maar amper aan en afgebroken dus.
Deel wat nog in de klauw zit wil er nog niet uit. Steekt niet uit en zit echt vastgevreten volgens mij. B|
Nu ff verder klooien.
 
gisteren Wabbit tegengekomen en gesproken bij MSC Breda.
Nog lekker kunnen rijden daar?

Hi, jazeker we hebben lekker kunnen rond tuffen. Wel modderig maar dat heeft ook weer zijn charme. Nou ik nog een motortje en dan zijn we compleet! Maar dat gaat aanstaande zaterdag gebeuren, gelijk een aanhanger erbij en gaan..
 
Onderdelen ja...

Pff,
Gisteren besloten om de achterste remklauw te servicen(zuigers gingen slecht terug en rem loopt dus wat aan) breekt het ontluchtingsnippeltje af.
Raakte dat ding maar amper aan en afgebroken dus.
Deel wat nog in de klauw zit wil er nog niet uit. Steekt niet uit en zit echt vastgevreten volgens mij. B|
Nu ff verder klooien.

Voorzichtig uitboren (niet te diep) zodat er nog een klein beetje draad blijft staan (dus zorgen dat er net genoeg "vlees" van de nippel in het gat blijft. Dan een linkse tap met de juiste maat gebruiken en dan komt ie meestal wel. Door het boren wordt het al heet en komt ie meestal al.

Succes!
 
Uitboren en net genoeg vlees overlaten heb ik al gedaan. Maar met een linkse tap had ik geen succes. Erbij verwarmen hielp ook niets.
Ik laat dit dus gewoon zitten want het lekt niet.
Nu heb ik een banjobout besteld met daarop een ontluchtingsnippel.
Zal nog wel ff godveren worden met ontluchten maar het gaat me lukken. De remcups gaan in ieder geval weer soepel op en neer.
Maar wat ik me afvraag.. waarom een 4 zuiger klauw op een lichte trialmotor als achterrem?
 
Uitboren en net genoeg vlees overlaten heb ik al gedaan. Maar met een linkse tap had ik geen succes. Erbij verwarmen hielp ook niets.
Ik laat dit dus gewoon zitten want het lekt niet.
Nu heb ik een banjobout besteld met daarop een ontluchtingsnippel.
Zal nog wel ff godveren worden met ontluchten maar het gaat me lukken. De remcups gaan in ieder geval weer soepel op en neer.
Maar wat ik me afvraag.. waarom een 4 zuiger klauw op een lichte trialmotor als achterrem?
Terechte vraag. De nieuwere modellen hebben al jaren een dubbele klauw achteraan...

Overigens heb ik met m'n ouwe Aprilia Climber bijna hetzelfde probleem met de achterremklauw. Daar was het draad naar de klote gedraaid door de vorige eigenaar. Heb er nu een helicoil in kunnen zetten en hoop dat tie afdicht met een stelschroef. Heb nu ook zo'n banjobout met ontluchtingsnippel. Ik hoop dat ik um ook luchtbelvrij kan krijgen... :X
 
Laatst bewerkt:
Tis met mijn ontluchtingsapparaat prima gegaan.
Wel moet je uiteraard de banjobout met ontluchtingsnippel als hoogste punt houden tijdens het ontluchten.
Bij mij hield dat in de de klauw van de achterbrug moest om deze zo te kunnen draaien dat de ontluchtingsnippel goed zat.
Vandaag overigens heerlijk gereden, de zoon deed ook heerlijk mee.

Mocht trouwens de stelschroef in de helicoil slecht afdichten, dan kan je er ook nog een beetje teflontape om de stelschroef wikkelen. Succes gegarandeerd 👌
 
Laatst bewerkt:
die mf oma word ook geen dag ouder, volgens mij is ze opgezet.
Tis nu nog wachten op de Gaerne laarzen, maar het pak en helm zijn binnen.
Het zwart/grijze S3 pilot protec pak uiterst rechts icm een kenny helm.
full

full

Alleen nog goede handschoenen aanschaffen.
Dan zie ik eruit als een pro, maar rijd als een krant :+
 
Ook maar wat schrijven dan, in het "meest actieve hoekje".

Gasgas is weer weg en rijd nu weer een Beta 300 evo :]
 
Laatst bewerkt:
Ook lekker :)

Hej Basman ik heb je volgens mij nog gespot op MSC Breda zondag.. Volgens mij was de hele familie aan het trialen toch? Maar je had niet je mooie pak aan, vandaar dat ik je niet herkende ;)
 
Idd, zondag was een mooie leerzame dag voor mij.
Er valt genoeg te leren zeg maar, maar komt allemaal in orde, de drive is er zeker.
Omdat mijn triallaarzen nog niet binnen zijn draag ik niet de broek welke bij het pak hoort.
Vandaar alleen het shirt en helm.
Onze zoon had het ook naar zijn zin, dat is welleens anders. De meeste kids zijn wat jaartjes ouder en die spelen geen tikkertje meer enzo.
En een hele dag jezelf vermaken is dan wat lastig als je net 4 bent.
De vrouw heeft nu(samen gekocht met een mede mf-er) ook een gasgas, het 2005 pro model txt200.
De aanhanger is inmiddels te klein en wellicht moeten we eens verder gaan kijken voor een andere auto en dan in de vorm ve busje.

Kan me nog goed herinneren dat iemand zij dat trial een goedkope sport is _O-

Jijzelf niet meer gereden, ik heb je dus niet gespot. Of zag je wel maar wist je even niet meer te plaatsen. Op de motor ben ik maar met 1 ding bezig.

EDIT,

zit nog even terug te lezen, op 18 december gaf ik al aan dat ik even moest wachten op de laarzen.
Ik zal de leverancier ff wakker schudden :')
 
Laatst bewerkt:
jazeker ik reed dus op de Beta, Had alleen gasgas broek aan :+

Binnenkort komt er nog een gave matte Antracite Transporter T5 met camperkenteken te koop, geheel voor de motorsport opgebouwd (kost een paar centen.. maar dan heb je ook wat!!) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff geen T5 centen, maar we kijken nog een paar jaar verder.
Als de zoon een volwassen trialmotor gaat rijden word het tijd voor een busje.
Tot die tijd een aanhanger gebruiken.

Maar spreek me anders de volgende keer even aan, ik kijk wel sjaggereinig maar ik bijt niet hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan