Transponder? Laptimer? Help!

Bennie L

MF veteraan
2 feb 2006
1.431
2
De Wijk
Hoi

Ik heb een vraagje,ik wil aankomend seizoen eigenlijk mijn ronde tijden weten tijdens circuitdagen (Assen,Zandvoort,Ales etc).
Nu heb ik de zoek functie al gebruikt maar kan er nog niet goed uit wijs worden wat voor mij het beste is.(transponder,laptimer met of zonder baken,welke merken??)

Ik wil gewoon een displaytje in de cockpit hebben waar ik direct kan kijken wat de tijd is.

Alvast bedankt!!
 
Hoi

Ik heb een vraagje,ik wil aankomend seizoen eigenlijk mijn ronde tijden weten tijdens circuitdagen (Assen,Zandvoort,Ales etc).
Nu heb ik de zoek functie al gebruikt maar kan er nog niet goed uit wijs worden wat voor mij het beste is.(transponder,laptimer met of zonder baken,welke merken??)

Ik wil gewoon een displaytje in de cockpit hebben waar ik direct kan kijken wat de tijd is.

Alvast bedankt!!
laptimer :Y
met een transponder kun je het alleen achteraf zien op internet of een uitdraai die ter plekke wordt gemaakt door de organisatie
 
Ah kijk dan valt dat in ieder geval al af,maar hoe zit dat met een baken (of transmitter?).Je kunt ze ook zonder kopen,en er zijn verschillende merken.
Ik las zonet ook nog dat iemand een baken had maar nooit gebruikt had.
 
Van MyChron staat op bijna elke circuitdag wel een baken langs de baan. Die worden zoveel gebruikt dat je hem bijna nooit nodig hebt... maar sóms dus wel. De meest verkochte is de Mychron Light kost met baken rond de 225 euro geloof ik.
 
Laptimer heb je ten alle tijde een baken bij nodig, maar dit hoeft niet zo nodig jouw eigen baken te zijn.
Ik heb een Aim Light en geen baken, maar het hele jaar mijn tijden kunnen aflezen op de laptimer omdat andere mensen hun baken hadden aan staan.
Staat er geen baken of een baken wat jouw laptimer niet kan ontvangen, dan heb je ook geen tijden.
voordeel: je hebt direct je tijden en kunt ze zelfs tijdens (niet verstandig) het rijden aflezen.
nadeel: minder precies, er zit vaak een tiende of paar honderste van een seconde verschil tussen de echte tijd

Transponder werkt alleen als de organisatie de tijden via Mylaps doorgeeft/aanzet oid
Doen ze dit niet, dan geen tijden. Soms geeft een organisatie een uitdraai van jouw tijden.
voordeel: zeer precieze tijden
nadeel: je kunt ze alleen per internet zien (in mijn geval thuis)
nadeel: als de organisatie niets doet, zie jij geen tijden


Persoonlijk zou ik voor een laptimer gaan, daar hebben de meeste meer aan.
Op die manier heb je een mooie indicatie ook al scheelt het soms maar een paar honderste of tiende per seconde.
 
Laatst bewerkt:
Laptimer heb je ten alle tijde een baken bij nodig, maar dit hoeft niet zo nodig jouw eigen baken te zijn.
Ik heb een Aim Light en geen baken, maar het hele jaar mijn tijden kunnen aflezen op de laptimer omdat andere mensen hun baken hadden aan staan.
Staat er geen baken of een baken wat jouw laptimer niet kan ontvangen, dan heb je ook geen tijden.
voordeel: je hebt direct je tijden en kunt ze zelfs tijdens (niet verstandig) het rijden aflezen.
nadeel: minder precies, er zit vaak een tiende of paar honderste van een seconde verschil tussen de echte tijd

Transponder werkt alleen als de organisatie de tijden via Mylaps doorgeeft/aanzet oid
Doen ze dit niet, dan geen tijden. Soms geeft een organisatie een uitdraai van jouw tijden.
voordeel: zeer precieze tijden
nadeel: je kunt ze alleen per internet zien (in mijn geval thuis)
nadeel: als de organisatie niets doet, zie jij geen tijden


Persoonlijk zou ik voor een laptimer gaan, daar hebben de meeste meer aan.
Op die manier heb je een mooie indicatie ook al scheelt het soms maar een paar honderste of tiende per seconde.


JIj hebt WEL een baken *D
 
Oke het wordt me wat duidelijker,My Chron is het zelfde als Aim Light neem ik aan?
Hoe heet het andere merk wat (minder?) gebruikt wordt?

En is 2ehands een optie? ik las dat de batterijen een seizoen mee gaan,zijn die oplaadbaar en wat kosten batterijen?Ik zag op MP een setje staan http://link.marktplaats.nl/219851109 is dat wat?
 
Oke het wordt me wat duidelijker,My Chron is het zelfde als Aim Light neem ik aan?
Hoe heet het andere merk wat (minder?) gebruikt wordt?

En is 2ehands een optie? ik las dat de batterijen een seizoen mee gaan,zijn die oplaadbaar en wat kosten batterijen?Ik zag op MP een setje staan http://link.marktplaats.nl/219851109 is dat wat?

Dat is een mooi setje ja, heb ik zelf ook gebruikt en altijd tijden kunnen
aflezen omdat anderen al een baken langs de baan hadden staan.
Aim wordt heel veel gebruikt.

Ik geloof dat er in het display van die platte baterrijen in gaan, die ook
in horloge's zitten. (correct me if i'm wrong)
Oplaadbaar? Ach, wat kost een batterijtje nu op een heel seizoen racen ;)
 
JIj hebt WEL een baken *D

:Y *O* teammaatje :j







Oke het wordt me wat duidelijker,My Chron is het zelfde als Aim Light neem ik aan?
Hoe heet het andere merk wat (minder?) gebruikt wordt?

En is 2ehands een optie? ik las dat de batterijen een seizoen mee gaan,zijn die oplaadbaar en wat kosten batterijen?Ik zag op MP een setje staan http://link.marktplaats.nl/219851109 is dat wat?

GPT wordt ook gebruikt, maar de AimMychron's worden het meest gebruikt.
Deze 2 hebben verschillende bakens en kunnen elkaar niet ontvangen/lezen.

2ehands is een prima optie...........zolang ie het maar goed doet.
Zitten cel-batterijen in, overal te koop..........ze gaan langer mee dan 1 seizoen of je moet hem de hele tijd aanzetten (hij gaat bij geen baken ontvangst na een 10 min. oid uit)
 
Laatst bewerkt:
weet niet of het nog grappig is, deze lijkt dezelfde kant te zijn opgegaan:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/222366/Te-koop-Mychron-TG-Laptimer-baken-1.html

nou, om eerlijk te zijn. Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptimer dus ik houd de topics in zgg en tko met laptimers goed in de gaten. En dit gedrag viel me toen al op. Ik krijg de indruk dat hij niet de enige is.
Nederlandse handelsgeest zullen sommige zeggen. Persoonlijk houd ik er niet zo van, dus ik ga gewoon een nieuwe kopen.
 
Da's grappig, die maakt er een handeltje van.
MyChron Light laptimer


Heb je volgens mij gelijk in...........deed hij met bandenwarmers ook al.
Koopt ie hier spul (of waar dan ook) en zet ze op marktplaats/MF/MMF weer te koop.

Vind sowieso dat er hier een paar mensen heel veel aanbieden, meer dan je zelf zou verbruiken/gebruiken.
Niets mis mee, maar je betaald wel weer een paar tientjes meer.
Kijk ik liever ergens anders, dan met dit soort gasten in zee te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb je volgens mij gelijk in...........deed hij met bandenwarmers ook al.
Koopt ie hier spul (of waar dan ook) en zet ze op marktplaats/MF/MMF weer te koop.
Ik heb verschillende meldingen hierover gekregen, bedankt. Die persoon heeft een mailtje gehad, het begint op handel te lijken en dat mag hier niet.

Overigens is er ook niets op tegen als je als user zelf een mailtje of pm stuurt aan diegene. Ik kan me voorstellen dat je er raar van opkijkt als je denkt een mede-MF-er te helpen met een onderdeel, en je ziet het later op Marktplaats voorbij komen.
 
Heb je volgens mij gelijk in...........deed hij met bandenwarmers ook al.
Koopt ie hier spul (of waar dan ook) en zet ze op marktplaats/MF/MMF weer te koop.

Vind sowieso dat er hier een paar mensen heel veel aanbieden, meer dan je zelf zou verbruiken/gebruiken.
Niets mis mee, maar je betaald wel weer een paar tientjes meer.
Kijk ik liever ergens anders, dan met dit soort gasten in zee te gaan.

+1

Er adverteren hier een paar gasten die alleen maar posten in gezocht/gevonden. Ik vraag me af of ze eigenlijk wel motorrijden. Kijk maar eens onder hun geplaatste onderwerpen, haal je ze er zo uit '(
 
Das een GPT en volgens de kenners worden die minder gebruikt....... :/

(of heb ik het hele verhaal nou compleet verkeerd begrepen?? -O- )

Wel bedankt trouwens voor de attentie :}
 
Ik gebruik een Starlane Athon GPS-R . Is iets duurder dan een normale laptimer (ca550EUR) maar je hebt een compleet dashboard incl. RPM, snelheid, tijd, etc. Via bluetooth kan je de data uitlezen naar je laptop. Er zit software bij om de data te analyseren zodat je op ieder punt van het circuit je exacte snelheid kan zien. Het mooie is dat dit met GPS werkt zodat je niet hoeft te kutten met bakens.

Works like a charm!

Van AIM heb je trouwens tegenwoordig ook een GPS laptimer in horlogestijl (AIM MyTach, is rond de 240 EUR).
 
Terug
Bovenaan Onderaan