Trage onderdelen voorziening ..suzuki.Gsxr via dealers en cmsnl etc.

Rubert

MF'er
3 jun 2018
76
7
Ik heb een gsxr waar nu blijkt mijn thermo switch stuk van is die continu mijn ventilator laat draaien ,ook met koude motor,
Al nagemeten en ontdekt dat dat het is.
Ook kwam ik erachter ontluchtingsventiel op thermostaat huis rondgedraaid door vorige eigenaar ,dus die ook meteen vervangen ,een schroefje met een pakkings ringetje er tussen.
Gelijk ook vervangen want koelvloeistof moet er toch helemaal uit dus gelijk dat ook doen.
Nu het volgende ,bel ik officiele suzuki dealers op ,is dit onderdeel de thermo switch met de pakkingsring erbij en het ontluchtings schroefje met pakking ,pas over 7 a 8 weken eens leverbaar of later.
Nergens op voorraad.
En suzuki nimag zegt ook een hele lange levertijd.
En bij cmsnl word ik ook niet wijzer ,daar heen gebeld,eerst een week ,nu daar maar besteld en opeens een melding,anderhalve maand eens misschien te leveren,of nog later.....
Is er geen snellere manier deze 4 onderdelen ergens vandaan te halen?..
Vreemd ik denk er gaan gerust wel vaker thermo switchen stuk ,,.
Lostrekken stekker thermo switch, werkt ook niet ,dan draait ventilator ook niet als ik eens in een file kom en gsxr warm word.
En met continu draaiende ventilator rijden werkt ook niet echt ,koelt koelvloeistof snel af en warmt langzamer op.
Dus vind de onderdelen voorziening van suzuki hieromtrent belabbert,want cmsnl haalt het ook gewoon bij suzuki vandaan maar uit het franse magazijn....hoorde ik na wat navragen .
Wie weet een snellere manier van bestellen wat op internet vind ik zelf niks.
Ja alleen aliexpress thermo switchen maar daar waag ik me niet aan en daar duurt het ook lang,en die chinezen leveren ontluchtings schroef thermostaat niet...
 
Laatst bewerkt:
Toevallig op Ebay.de of uk al gekeken.

Ja ook gekeken op ebay gekeken ,vaak tweedehands verweerd ,en niet duidelijk of het heel is of niet vragen daar de hoofdprijs nog..en ontluchtingschroef niet te vinden op eBay.
Hier in nederland kost thermo switch 54€ en op ebay tja ,sommige vragen 80€ en dan nog verzendkosten ook met lange levertijd erbij ,niet duidelijk hoe lang het duurt,
Op ebay gaan die onderdelen bijna twee keer zo duur weg..
 
Ja kan ook maar die thermoswitchen slaan vaker sneller aan bij een lagere tempratuur.
Ze hebben wel zelfde part nummer...ik ga morgen eens wat rond bellen ....
 
Tja wat veel mensen nog niet begrijpen dat CMSNL niet veel anders is dan een doorleverancier,buiten aardig wat klassieke Honda
onderdelen hebben ze weinig tot niets zelf op voorraad en bestellen het dan ook via dealers waar ze mee samen werken.
Heb je geluk is een onderdeel bij die dealers of importeur op voorraad,heb je pech moet het uit Japan komen en
duurt dat zo maar een maand of langer.Je kan het dan dus net zo goed bij je lokale dealer bestellen,die haalt het ook bij de
importeur vandaan.Heeft verder dan ook niks met een trage CMSNL te maken,die kunnen ook niet toveren.
Probeer het anders eens bij Hoegee ,misschien heeft hij wat liggen.
 
Laatst bewerkt:
Geen hoegee meer voor mij ,
Die heb ik vrijdag 1 maart al gebeld maar vond mijn gsxr een oud model.
En deed al meteen vanaf de eerste vraag raar,
Had geen zin te zoeken voor een model ,te oud en niks meer waard volgens hem,oude troep en bende zei hij letterlijk.
Nou. Ja zeg,,,niet iedereen heeft geld een nieuwe gsxr te kopen .
Die mark hoegee was beetje de weg kwijt als je alleen maar belt voor een thermo switch en ontluchtingsschroef,bovenop de thermostaat ,
En totaal suzuki dealer onwaardig zulke antwoorden.
Kletse wat over een nieuwer model hij te koop had staan ,maar daar bel ik helemaal niet voor....
Snap niks van hij begint daarover terwijl ik voor een onderdeel bel.
Daar bestel ik nooit meer iets of vraag wat...die is echt vreemd en raar.
 
Laatst bewerkt:
Rubert , post ff om welk type gixxer het gaat en bouwjaar.
Part nummer van Temp.switch ook ff .
Dan kan ik aan de slag voor jou.

Garoete van Flakkee(

Bijgevoegde foto zijn de onderdelen die ik nodig heb,
Rood omcrkeld is de thermo switch en zijn pakkings ring die er bij hoort ,
Andere twee is ontluchtingsschroef thermostaat en o ring
 

Bijlagen

  • IMG_6266.PNG
    IMG_6266.PNG
    99,1 KB · Weergaven: 12
Hee deze schakelen al bij 95 graden en koelen tot 90 graden zie ik .
Nu mijn vraag is dit schadelijk voor de motor ?.
,want origineel schakelen ze in pas bij 106-104 graden en koelen dan tot 100 ,graden.
Waarom dit ruim 10 graden scheelt geen idee,,,,ik zal er over nadenken deze oplossing..
Bedank vanishingpoint
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik zie hem zo niet terug maar ik heb zelf al diverse goede ervaringen met motorcyclespareparts.eu

Letterlijk vandaag nog een bestelling binnen gehad. Goede service en vriendelijk te woord gestaan.

Hoegee klinkt helaas ook bekend..
 
Ik zie hem zo niet terug maar ik heb zelf al diverse goede ervaringen met motorcyclespareparts.eu

Letterlijk vandaag nog een bestelling binnen gehad. Goede service en vriendelijk te woord gestaan.

Hoegee klinkt helaas ook bekend..
Van een Suzuki exclusief dealer zou je een andere instelling verwachten,Suzuki zelf is nogal trots op wat ze in het verleden
gemaakt hebben,ze maken niet voor niets nog veel onderdelen voor die oudere motoren.
Groenewold Motoren ook een Suzuki exclusief dealer heeft een veel betere instelling wat dat betreft,daar ben je wel
welkom met je ouwe meuk.
 
En je kunt er voor nood even een schakelaartje tussen hangen aan een extra draadje....
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht..................... 'For the time being' is probleem dan opgelost!

Mss nog een tip waar je iets mee kan?
Kijk wat het onderdeel-nummer is van de switch.
Zoek op google met dat nummer naar andere leveranciers. Soms kom je zelfs uit op een heel andere plek. Als nummer oke, dan altijd goed.
Soms ben je zelfs voor heel weinig al klaar bij Alie of bij een Aziatisch broertje.
Zo heb ik eens rubber ringetjes besteld voor mijn motor. Hier in NL vroegen ze de hoofdprijs. (enkele ringetjes voor €80:X)
Uiteindelijk kwam ik uit bij een bedrijf in buitenboord-motoren in Thailand. Met enkele dagen in huis voor een prikkie!!
Ik rijd er nog steeds mee!!:t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan