TomTom Rider 550

Dit 20% korting zie ik op zich wel zitten maar ik kan er thuis niet echt een "Business case" van maken omdat de 410 het nog gewoon doet :D
Ik verkoop het thuis door te zeggen dat het nu met ondersteuning van Android Assistant het heel makkelijk is om onderweg even snel een berichtje te sturen. En ook even kort bellen. Allemaal om ze thuis gerust te stellen natuurlijk 😉
 
Is er eigenlijk ook een afzonderlijk headset topic hier op MF? Ik probeer uit te zoeken welke voor mij geschikt zou zijn, maar ik vind het nog knap lastig. Nu zegt weer iemand dat een (relatief) grote headset aan de zijkant van de helm voor significant meer windgeruis kan zorgen. Dus ik weet het even niet meer 🥴
 
Ik verkoop het thuis door te zeggen dat het nu met ondersteuning van Android Assistant het heel makkelijk is om onderweg even snel een berichtje te sturen. En ook even kort bellen. Allemaal om ze thuis gerust te stellen natuurlijk 😉

mmmm zit wat in :D
 
Ik verkoop het thuis door te zeggen dat het nu met ondersteuning van Android Assistant het heel makkelijk is om onderweg even snel een berichtje te sturen. En ook even kort bellen. Allemaal om ze thuis gerust te stellen natuurlijk 😉

Misschien moet je dan de Garmin 396 overwegen. Die kan zelf het thuisfront bellen zodra je crashed. 😇 🤪
(en blijkt dat ook nog al eens te doen bij slecht wegdek en off-road rijden.🤡 Vinden ze thuis helemaal top 😭)
 
Succes ermee....

Prima apparaat verder maar updates blijft spannend omdat eenmaal gestart met de update kun je niet meer bij de oude kaart komen. Ding blijft hangen in de update mode....
 
Laatst bewerkt:
Wel een beetje raar met die probleem updates.
Onze TomTom Go van één jaar oud slurpte de updates met een kwartiertje naar binnen.

Die is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar ik kan op deze autonavigatie ook zelfgemaakte GPX routes laden, draadloos.
 
Ik ben voorlopig weer ‘bij’ met europa dekking. Maar zoiets moet je niet overkomen als je net op vakantie wil.
Mijn eigen wifi is weer vlgs het apparaat weer binnen bereik en op volle sterkte, gisteren was dat wel anders. Terwijl gisteren mijn andere apparaten ipad, iphone etc volle sterkte weergaven. Het lag dus echt aan de 550!

Afgelopen 2 weken probleemloos rondgereden in Ierland, slechts een keer een rare afslag op aanwijzing vh apparaat gemaakt en na een halve kilometer weer op de doorgaande weg terecht gekomen.
 
Ik weet dat ik gewaarschuwd was, maar mijn hemel, wat gaat dat updaten van de Rider 550 traag. Niet normaal. Het helpt daarbij ook niet dat de Rider 550 blijkbaar enkel 2,4Ghz wifi herkent en blijkbaar geen 5Ghz. Dat is wel erg ouderwets...
 
raar - ik heb alweer anderhalf jaar een go 5-something-something met wifi ik heb met dat ding echt nooit problemen met update (intern zijn ze toch hetzelfde?)
 
Ik weet dat ik gewaarschuwd was, maar mijn hemel, wat gaat dat updaten van de Rider 550 traag. Niet normaal. Het helpt daarbij ook niet dat de Rider 550 blijkbaar enkel 2,4Ghz wifi herkent en blijkbaar geen 5Ghz. Dat is wel erg ouderwets...
Bij mij doet hij de Kaart update in een half uur. Vergeet niet dat dit een grote (8GB dus 64Gb => 65536 Mb ) download is die inderdaad ook over 2.4Ghz moet.
Het wordt afgeraden om alle updates tegelijk uit te voeren.

Indien Wifi uren duurt wordt een Update via USB aan een PC met MyDrive Connect aangeraden.
 
Ik heb iets te vroeg zitten piepen... Het begin ging tergend traag, maar daarna kwam de update toch vrij vlotjes binnen.
 
Ach wat maakt het uit ik sluit de lader aan en laat m z'n ding doen. Meestal heeft ie bij mij een half uurtje tot 3 kwartier max werk. Ik heb m toch niet gelijk nodig. En anders stel ik de update gewoon ff uit tot een beter moment.
 
Kaartdekking alleen West-Europa (t.o.v. 550 wereld)
Flitsinfo slechts 3 maanden en verkeersinformatie slechts 3 maanden (t.o.v. 500/550 levensduur toestel.)

De Rider 50 is met dat kleine prijsverschil dus niet echt een aanrader.
 
Ik schreef het zojuist ook al op het R4 forum Maar is het iemand ook al opgevallen dat de TomTom nu perfect de route weer oppakt? Nadat je door wat voor reden dan ook, van je route afwijkt en daarna weer terugkeert op de route door gewoon de aanwijzingen te blijven volgen kun je dus gewoon zonder dat je iets hoeft te doen op je TT, gewoon door blijven rijden. Ideaal. Eventuele bugs die er vorig jaar weer in zouden zitten, die je een eerst een stukje terug lieten rijden of iets dergelijks, zijn nu afwezig. Die Rider is nu een echt heel prettig werkend apparaat. Ik ben er zeer tevreden mee na de laatste paar motorweekenden.
 
Zoals ik al schreef in het Rider 4xx topic, bij mijn 450 nog niet, ondanks de laatste update. Gisteren weer het vervelende retour sturen naar het begin van de omleiding....
 
Ik heb nog niet getest. De tracks die ik heb gereden hadden geen omleiding.
De enige uitzondering reed ik liever rechtsom terwijl ik hem linksom had gepland. Die heb ik dus gereden zonder op rijd te klikken.

Over een maand weer naar de Eifel daar zal ik wel wat test omleidingen tegen komen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al schreef in het Rider 4xx topic, bij mijn 450 nog niet, ondanks de laatste update. Gisteren weer het vervelende retour sturen naar het begin van de omleiding....
Dit zou vreemd zijn, dat de TT550 anders omgaat met deze situaties dan de 4xx. Maar het feit dat jij het constateert en ik niet is wel een aanwijzing. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
 
Dat denk ik niet. De 550 heeft een andere release en met daarin de zogenaamde "bugfixes"....
Nu is de vraag of men het voor de 4xx en bv de GO App ook gaan fixen.
 
Voor de TomTom Go Mobile for Android App is een vervangende TomTom Go Navigation App aangekondigd. Daar zal deze fix vast ook in zitten.
(De iPhone versie is al beschikbaar en daarvoor heeft TomTom aangekondigd dat deze ook de optie krijgt om Tracks te gebruiken.)

Overigens zal het terugsturen naar het punt waar je de track bent verlaten ook na de fix aanwezig blijven daar dit ook zo hoort.
De bug is dat hij dit veel te lang blijft doen. Zodra je via een alternatieve route sneller op jou track komt zal hij deze route moeten nemen. Ook moet hij je dan de juiste richting in sturen. Dit zijn dan ook de punten die hij met de bug niet altijd goed uivoerd.

Om direct vanaf het punt waar je de track verlaat al een goede alternatieve route te geven zal er een extra functie moeten komen waar je aangeeft dat de route die de track volgt geblokkeerd is. (Zelf ben ik ook een voorstander van deze extra wegblokkade functie)
 
Dat laatste is raar: je wijkt van de route af om te tanken en dan moet je een wegblokkering intikken? Op de 550 is het geregeld lees ik hierboven. Zo moet het.
Voor App: veel aannames, eerst zien dan geloven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan