TomTom Rider 550

hallo allen,
ik heb een vraag? als ik een route via de Tom Tom app op mijn telefoon maak. Die via mijn telefoon (mydrive) wil delen, verzend ik hem via mail of WhatsApp naar een vriend. Die heeft ook my drive appop zijn telefoon en tomtom rider 550. Hij krijgt de app binnen op zijn telefoon en drukt op de ingevoegde link. De mydrive aap wordt dan geopend op zijn telefoon. je ziet dan drie puntjes onderaan in beeld om de beurt oplichten (teken dat hij gaat laden). Helaas blijft het daar bij, de route komt nooit in beeld. Zo gaat het iedere keer? Naar wie ik de route ook stuur of welke telefoon.
Wat doe ik fout, ik heb van alles geprobeerd. Hebben jullie tips?
Ik wil routes delen zonder tussenkomst van een pc. (. ook ik heb helaas mijn tt 400 verkocht) anders had ik dit probleem niet!
Ik moet zeggen er is vaak storring bij my drive. ik krijg dan de melding er is iets mis gegaan. Probeer het later opnieuw.
Ik ben dan wel ingelogd op mijn account?

Ik hoop dat iemand raadt weet?
 
Vreemd als een route link open op mijn mobiel kan is deze gewoon via MyDrive op het systeem zetten.

Kun je de link naar de route zelf wel openen? Werkt de link wel op een PC? Zo kun je uitzoeken of het probleem bij het zenden of bij het ontvangen zit.

Ik heb soms wel op mij iPad dat er een foutmelding komt bij het openen van een route link. Als ik dan de route link nog een kaar aanklik opent hij wel. (Ik zet zo vaak routes op onze tweede Rider)
Als je in IOS de link wat langer selecteert komt er een menu hoe je deze wil openen. Probeer een te wisselen tussen Open en Open in MyDrive.

Op mijn Android telefoon heb ik ook soms dat ik een foutmelding krijg als ik b.v. een My Places of My Routes wil openen. Na Uitloggen en opnieuw inloggen werkt hij dan weer gewoon.

Als MyDrive App problemen blijft geven wis dan eens de Cache en Storage van de MyDrive App. En als dat niet helpt even de MyDrive app verwijderen en opnieuw op de telefoon zetten.

Mochten deze tips niet helpen geef dan even aan waar het probleem zit (zenden of ontvangen) en geef wat meer info welke telefoon gebruikt wordt. Je kunt mij ook een Route link (mag een onzin route zijn) dan kijk ik even of deze bij mij wel werkt.
 
bedankt voor je advies, ik ga alle opties uitproberen die je hebt geschreven. Een aantal had ik al geprobeerd. Je hoort nog van mij.
 
Er zijn deze week al vaker problemen met mydrive. Waar jij tegen aanliep was er daar 1 van. Ook kon men niet vanuit myroute-app routes door zetten en waren de routes niet zichtbaar in mydrive.

Vroeger kon je dan gewoon vanaf je mobiel via bleutooth je route naar het toestel sturen of van het ene naar het andere toestel sturen.... 2 sec en je reed weg! Maar dat is heel onhandig want dat werkte altijd gewoon, dus heeft tomtom dat maar verwijderd van de 550.👍

#watmisikmijnrider450/410/400
 
Hoi Ben,

ik heb van alles geprobeerd. opnieuw de app geïnstalleerd, cache verwijderd, opnieuw steeds inloggen enz. andere merken tefoons getest. in geen van allen kon ik gemaakte routes openen in my drive en dus ook niet delen via WhatsApp of mail. ik geloof niet dat het werkt in combinatie met Android. erg jammer maar ik geef de moed op. mijn hoop is dat tom tom als nog met een goed alternatief komt.
wat ook iedere keer een feest is (lees niet.) is mijn 550 koppelen aan mijn huawei p10 lite. op de normale manier lukt het 9 van de 10 keer niet. Ook na en reset en weer terug naar de fabrieks instelling.

iedere keer moet ik alles wissen en dan geheel opnieuw stellen en dan lukt het ook niet iedere keer.
Ja de 550 is een lekker snel toestel met handige nieuwe zaken.
Maar helaas werkt het niet allemaal zo als het zou moeten bij mij.
mocht iemand goede tips hebben? ik hoor het graag
 
@paaltje ik gebruik zelf ook Android (Motorola) en bij mij kan de MyDrive app een routelink gewoon openen.
Nu is het wel zo dat Motorola minder eigenwijze aanpassingen aan Android uitvoerd dan b.v. Samsung.
Ik lees van meer toestellen dat er zo’n toestel afhankelijke instelling in Android moet worden aangepast om goed samen te werken met de Rider maar ik heb hier zelf dus geen last van.

Nog een aantal vragen;

Staat data wel aan voor de MyDrive App? Doet hij het wel als de telefoon een WiFi vebinding heeft?

Als je de link langer ingedrukt houd krijg je meer mogelijkheden om deze te openen b.v. Kopieer link adres. Probeer deze eens te openen in een webbrowser. Als het goed is krijg je dan ook de optie kopieer naar mijn routes.

Kun je deze Route wel openen?

Zodra ik uitgevonden heb welke aanpassingen van de telefoonfabrikant in Android teruggezet dienen te worden laat ik het je weten.
 
Hoi Ben,

ik heb van alles geprobeerd. opnieuw de app geïnstalleerd, cache verwijderd, opnieuw steeds inloggen enz. andere merken tefoons getest. in geen van allen kon ik gemaakte routes openen in my drive en dus ook niet delen via WhatsApp of mail. ik geloof niet dat het werkt in combinatie met Android. erg jammer maar ik geef de moed op. mijn hoop is dat tom tom als nog met een goed alternatief komt.
wat ook iedere keer een feest is (lees niet.) is mijn 550 koppelen aan mijn huawei p10 lite. op de normale manier lukt het 9 van de 10 keer niet. Ook na en reset en weer terug naar de fabrieks instelling.

iedere keer moet ik alles wissen en dan geheel opnieuw stellen en dan lukt het ook niet iedere keer.
Ja de 550 is een lekker snel toestel met handige nieuwe zaken.
Maar helaas werkt het niet allemaal zo als het zou moeten bij mij.
mocht iemand goede tips hebben? ik hoor het graag

Hoi,

ik ben ook een Huawei gebruiker (P20 Lite), het koppelen van het toestel via bleutooth gaat bij mij ook niet altijd automatisch. Mijn truc is als volgt: In de bluetooth instellingen van de telefoon deze handmatig verbinden met de rider. Daarma de TomTom app openen op het toestel. 9 van de 10 x doet ie het dan.

grt. Wouter
 
@Paaltje 23 Ik heb net even voor je gezocht en denk wat gevonden te hebben.

De Rider 5X0 gebruikt een nieuwe manier van communiceren via Bluetooth genaamd BLE (Bluetooth Low Energy)
(Om dit goed in te stellen op de telefoon gebruik je de Mydrive App en de scan van de QR code op de Rider)

BLE wordt ook veel gebruikt door activity trackers en er zijn veel problemen te vinden met BLE in combinatie met Huawei telefoons.
(mijn vorige LG telefoon was ook minder stabiel met de BLE verbinding met mijn activity tracker dan mijn huidige Motorola)

Nu denk ik bij de concurrent een handleiding te hebben gevonden welke het proberen waard is.
Garmin support BLE en Huawei.

Mocht dit niet werken is kun je als alternatief voor BLE is nog steeds Bluetooth tethering zoals op de Rider 4X0 gebruiken. Door gebruik te maken van de app Blue Car Tethering is dit bij mij ook altijd een stabiele methode geweest. De nieuwe opties om Google Now of Sire te gebruiken vanaf de Rider werken dan echter niet.
 
bedankt voor de opties die hebt opgezocht, ik ga ze zeker uitproberen.
het verhaal klopt van de activity trackers met huawei.. dat heb ik ervaren!

terug komend op de my dive app. Het maakt niet uit of ik of ik 4g of wifi gebruik, in beide gevallen opent hij de route niet welke ik via de WhatsApp heb ontvangen.

de route link die in je vorige stukje stuurde, werkte helaas ook niet my drive werd wel geopend, maar wederom geen route in beeld ook niet in my routes. ik geef het op om routes te delen via my drive app! tomtom is nu aan zet!
helaas is de beste methode is een route maken op de pc dan downloaden als gpx en die mailen naar andere motor rijder die de tocht wil rijden! jammer

ik ga wederom aan de slag met je andere tips, nogmaals bedankt
 
@Paaltje 23 erg vreemd het lukt mij niet om jouw probleem na te bootsen. Als ik een route link open werkt deze gewoon zowel in de MyDrive app als in MyDrive binnen een webbrowser.

De snelste oplossing lijkt mij om de MyDrive App van de telefoon te verwijderen. En het navigatiesysteem verwijderen in de Bluetooth®-instellingen van je telefoon en je telefoon verwijderen uit de Bluetooth®-instellingen op je navigatiesysteem.
Een route link wordt dan geopend in in MyRoute binnen een webbrowser. Daar kun je op "Kopieer naar mijn Routes" drukken om deze in de cloud klaar te zetten voor je Rider.

Vervolgens zal daar waar een WiFi verbinding is gemaakt de Rider vrijwel direct over de route beschikken. (hier kun je ook een Hotspot op de telefoon voor gebruiken)

Zonder WiFi en onderweg kun je Bluetooth tethering zoals op de Rider 4X0 gebruiken om routed via de telefoon te laden en voor verkeersinfo.
Dit kun je zo instellen TomTom Traffic ontvangen via je Android™-smartphone: www.youtube.com/watch?v=Wc3jkI-OeSM
Voor meer stabiliteit installer Blue Car Tethering en zet een vinkje bij de TomTom verbinding.
 
Probleempje met m'n 450, B| laatste paar keer steeds vaker "uitvallen", lees naar slaapstand willen gaan alsof hij spanningsloos is. Hersteld meestal binnen de 15 seconden maar gebeurt 10 tallen keren op een ritje van 55/60 km.
Typisch dat hij het "koud" nog niet doet maar zodra warm, zeg 25/30 km begint het geouwehoer. :X Valt soms ook helemaal uit en gaat dan spontaan weer aan.
Stilstaand kan ik het alleen reproduceren door "ontgrendeling" naar beneden te drukken maar dat is logisch omdat hier de beide contact pennetjes zitten. Deze zijn schoon en niet gecorrodeerd, ook de contacten op de GPS zelf zijn prima.
Lijkt er dus sterk op dat er iets van een slechte verbinding inwendig of in/op printplaat zit?
Is al een garantie "krijgertje" aangezien de vorige 410 beelduitval had, voor garantie deze gekregen klein jaartje geleden.
Iemand ervaring mee of wellicht tips om dit zelf op te lossen??
 
Kan je die vraag niet beter in de TomTom Rider 4xx topic stellen?
 
Kan je die vraag niet beter in de TomTom Rider 4xx topic stellen?


Done........, thxs.
 
Hallo allemaal!
Ik heb een probleempje met mijn Tomtom 550. Deze is gekoppeld aan mijn headset van Interphone (Cellularline Sport). Ook is mijn telefoon (samsung J5) gekoppeld met de headset.Nu wil het geval dat ik graag rijd met muziek uit de telefoon. Maar ik krijg dan geen instructies meer van de Tomtom. Als de radio van de headset aanstaat krijg ik wel instucties van de Tomtom. Het ziet er dus naar uit dat de Tomtom de telefoon niet kan wegdrukken. Is hier een oplossing voor te verzinnen? Ik heb ook geprobeerd om de telefoon via de tomtom te laten spelen maar dit lukt niet, maw ik zal iets niet goed doen maar wat? Groeten Pietje
 
Heeft het niet met de paring te maken ,welke je het eerst koppelt met je headset .
Dat was het geval met een ander merkt die ik eens heb gehad.
 
Bij Interphone (Cellularline Sport) moet het BT HSP proefiel gebruikt worden om de muziek te onderbreken.
Met het A2DP wordt de muziek niet onderbroken.

Overigens heb ik zelf het probleem dat na navigatie instructies de intercom verbinding niet altijd wordt hersteld.

Ik gebruik nu een goedkope BT A2DP audio module welke ik aan een FM zender heb gekoppeld om via de radio om mijn Interphone tour de navigatie instructies te ontvangen. Dit werkt stabiel maar af en toe ontvang ik ook een andere zender op de achtergrond.
 
Bij Interphone (Cellularline Sport) moet het BT HSP proefiel gebruikt worden om de muziek te onderbreken.
Met het A2DP wordt de muziek niet onderbroken.

Overigens heb ik zelf het probleem dat na navigatie instructies de intercom verbinding niet altijd wordt hersteld.

Ik gebruik nu een goedkope BT A2DP audio module welke ik aan een FM zender heb gekoppeld om via de radio om mijn Interphone tour de navigatie instructies te ontvangen. Dit werkt stabiel maar af en toe ontvang ik ook een andere zender op de achtergrond.
Dit ga ik proberen. Bedankt voor de tip
 
Ik krijg mijn interphone sport ook niet tegelijk gelinkt. Gebruik mijn smartphone met de tomtom go app maar ik krijg geen gesproken teksten door als ik gelinkt ben met een andere interphone sport.
Heb ik iets fout gedaan?
 
Als je op de BT verbinding met de Interphone sport klikt op de Rider 550 staat waarschijnlijk A2DP en HSP aan. Dit moet alleen HSP zijn.

Maar dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik heb dat de intercom vebinding niet altijd reconnect na een routebegelijdingsmelding van TomTom.

Ik heb zelf contact gehad met Celularline maar die hadden geen oplossing.
Zonder verbinding tussen de Interphone en de telefoon werkt het iets beter.

Voor mij is de intercom verbinding het belangrijkst vandaar mijn stabiele alternative oplossing/expiriment.(kosten 10 Euro)


Sorry, ik had de vraag niet helemaal goed gelezen. Voor een smartphone met de TomTom Go app is het niet mogelijk om het BT HSP profiel in te stellen.
Het onderbreken van de intercom gaat dus niet werken met deze combinatie.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de muziek wel op de micro sd kaart zetten maar de TomTom Rider kan geen muziek afspelen dus het heeft niet veel zin.
Muziek kan wel goed werken via de smartphone en een moderne BT headset met minimaal twee BT kanalen.
Je kunt dan zelf aan Sire of Google now vragen om de bepaald nummer af te spelen.

(Hoewel je veel problemen leest met dergelijke headsets. Ik durf nu dus ook niet te melden werk merk/type echt goed werkt)
 
(Hoewel je veel problemen leest met dergelijke headsets. Ik durf nu dus ook niet te melden werk merk/type echt goed werkt)

Klopt. En hangt soms ook nog af van welke type telefoon je gebruikt. Voor mij is die onduidelijkheid reden om te focussen op de Scala-reeks; dat werkt met de Rider in ieder geval probleemloos. Nog steeds moet je wel zorgen dat je op de juiste manier pairt; zie daartoe de video's op Bluetooth headsets — MrGPS
 
Hallo,

Na volle maand gps-loos rijden heb ik "eindelijk" een volledig nieuwe TT550 gekregen vanwege fabrieksfout.
De Waypoint Leuven levert services om "u" tegen te zeggen!

Vorige weekend mijn gps opgestart en geinstalleerd op 1/2 uurtje tijd.
Mijn verschillende routes via de wifi overgebracht zonder problemen. Bij mij liep en loopt alles zeer vlotjes...

ivm routes delen .... Ik begrijp jullie eigenlijk niet zo goed waarom jullie perse routes willen delen tijdens de rit of reis met smartphone?
Dat kan je toch perfect op voorhand thuis doen? Ik bereid mijn gps altijd voor als ik op toerrit of op reis ga.
Ok, als mijne maat een mooie rit of geen dagrit heeft dan geef ik hem mijn sd kaart - amper 2 minuten werk!!! Werkt altijd en goed!

Aanstaande weekend, als het weer meevalt, ga ik toeren in het Haspengouwse land (regio Sint-Truiden) toeren tussen de bloesems!
De rit is al uitgestippeld, alleen nog droogweer en een zonnetje zou de rit compleet zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan