TomTom Rider 550

Wat er bij sommige mensen gebeurt, kan ik helemaal niets over zeggen. Ik heb zelf een Rider 400 gehad, heb nog een Go 5100 en mijn moeder heeft een Go 6200. Bij geen van deze apparaten heb ik ooit problemen gehad met updaten van kaartmateriaal en/of firmware

Het lijkt er op alsof sommige mensen dit soort problemen aantrekken. Het is namelijk wel vreemd dat het bij sommige mensen meer dan eens voorkomt en bij anderen juist helemaal nooit.

Garmin staat ook bekend om zijn update perikelen. Ook daar heb ik nog nooit vage issues gehad.
 
Heb zelf ook diverse tomtom navigatie systemen gehad. Wel voor de auto, maar goed, is allemaal hetzelfde. Ook een Chinees alibaba motornavigatie apparaatje, niks mis mee.

Ik heb alleen gezeur met de rider 550. Ik denk echt dat het daar aan ligt.
 
Van de zomer vertrekken we richting de Dolomieten en ik plan de routes. Heb een Tomtom Rider 550 en wil de routes in Mydrive maken. Nu lukt het niet omdat sommige wegen afgesloten zijn. Hoe kan ik dit voorkomen?

Heb als alternatief Basecamp geprobeerd maar kan geen gratis volledige kaart vinden.
 
Die gratis Here kaart is alleen interessant als je ook een Zumo hebt, lees ik op die pagina. Met een beetje geluk zou het ook zonder een Zumo kunnen werken.
 
Nee hoor, ik gebruikte die voor Basecamp. Dan heb ik alles lokaal. Ik heb geen Garmin toestel.
De grap is dat als men de Garmin Zumo travel edition heeft, de updates niet op de PC worden geinstalleerd. Dat is een manke van Garmin en de kaart is de extra service van Waypoint.
 
Die gratis Here kaart is alleen interessant als je ook een Zumo hebt, lees ik op die pagina. Met een beetje geluk zou het ook zonder een Zumo kunnen werken.

Met MRA kun je routes/tracks maken en vergelijken over meerdere kaarten.
Ook als je enkel een TomTom hebt kun je dus ook een identieke route voor de Garmin gebruikers die op een andere kaart rijden aanleveren.
Dat vind ik één van de grote voordelen van MRA.
 
Dan moet je wel een Gold member zijn. Ben je dat niet, dan kost het veel geld om dit wel te worden.
 
Het jaartarief voor MRA is iets toegenomen, maar vooral de lifetime-prijs is flink omhoog gegooid.
Ik vermoed dat de kosten die Google ze tegenwoordig aanrekent voor het gebruik van hun kaarten behoorlijk tegenvallen, en dat ze met het oog op toekomstige prijsverhogingen van Google af willen van de lifetime abonnementen.
Met een jaarabonnement kunnen ze wat meer spelen met de tarieven.
 
Hallo,
Tot nu toe ben ik zeer tevreden van de 550.
MAAR de mijne krijgt regelmatig zwarte scherm (soms 10 sec lang).
Lijkt niet lang maar als je juist aan kruispunt/rondpunt bent is het wel ambetant!
Mijn vorige de 450 deed dat nooit!
Ik ga seffens naar de gps-winkel en eens horen wat ze daar zeggen.
Ben benieuwd wat Mrgps hiervan zegt?
 
Staat weergavevergrendeling aan?

Op meerder fora wordt dit samen met recente firmware als oplossing voor het het zwarte scherm probleem gegeven.

‘instellingen’ – ‘uiterlijk’ – ‘scherm’ en schakel daar de weergavevergrendeling in.

Bij mij en mijn vrouw staat weergavevergrendeling aan en 2D weergave. Wij hebben nog nooit een zwart scherm gezien tijdens het rijden.
 
Dank voor de tip Ben!
ik ga straks direct uittesten se!

Deze ochtend geen enkele keer zwarte scherm... zalig, hoor! ;)
 
De weergavevergrendeling stond al ingeschakeld maar heb nu wel de 3D naar de 2D weergave veranderd.
Ben benieuwd vanavond als ik naar huis rij... hopelijk is het nu in orde...
 
3D weergave is wel iets zwaarder voor het toestel maar dit mag volgens mij het probleem niet zijn.

Weergavevergrendeling uit staat wel bekent om het veroorzaken van veel problemen. Zeker als de Rider niet rechtop is gemonteerd. (Het was beter geweest als TomTom magneetjes in de houder had gebruikt om de positie van de Rider uit te lezen)

Gebruik je een MicroSD kaart? Probeer dan eens zonder.

Het lijkt me verstandig om voor dit probleem toch contact op te nemen met de TomTom Helpdesk. (Laat ons hierna a.u.b. ook weten wat de oplossing is)
 
Idd ... ik had via dit forum al ontdekt dat we de weergavevergrendeling aan moesten zetten.
De SD-kaartje had ik , op aanraden van "scheurneusje" ook al uitgehaald, al dikke maand geleden maar die spook "zwarte venster" bleef maar terugkomen. Ik dacht met even geduld en updates het wel zou overgaan|(

Uw tip om naar 2D over te schakelen lijkt te werken? Enkel door 3D naar 2D?? Raar,toch?? Want gisteren was ik naar EKO WEAR met auto en de TT gelijk meegnomen om te testen. Geen enkele keer "zwarte venster" gezien! Vanaf morgen zal ik de TT uitvoerig testen tijdens woon-werk verkeer! Ik zal jullie zeker op hoogte houden.
 
Hallo een goedemorgen,
Zoals beloofd ziehier de foto van de schakelaar, het staat op dimlichtstand.
Schakel recht (midden) = uit
En natuurlijk naar links toe is volle bak licht ... echt enorm fel, hé mannen!:Y

schakelaar verstralers kopie.pngschakelaar verstralers kopie(2).png
 
Geen zwarte scherm meer te zien tot nu toe! Dankjewel voor de tip, BEN!

Wel fijn maar ...
De 3D is blijkbaar de oorzaak van de plotse "zwarte schermen" ...?
Dat is toch iets wat niet kan of mag gebeuren aangezien er een keuze is tussen 2D en 3D op onze TT550!
Dat probleem had ik helemaal niet op mijn vorige TT450...

Misschien kan Mrgps er opmerking over maken of is dat al gebeurd ondertussen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan