TomTom Rider 550

En slechte route ontstaat omdat ze slecht gemaakt is, indien men een route voldoende naloopt en tot in het detail verzorgt zal de TomTom of een Garmin wel goed weergeven. Mijn bescheiden mening.
Mijn voorkeur voor TomTom is het gebruik dat ik als makkelijker ervaar als digibeet pur sang.
Misschien gaat het met TomTom dezelfde weg op zoals destijds bij Magellan, hoor je ook niet veel meer van.
 
Weer een aantal pagina's met berichten doorgelezen. Toch ook even reageren.
Lifetime betekent niet dat je kaartupdates krijgt zolang als het apparaat nog werkt. Maar zo lang als TomTom er ondersteuning op wil geven. De 550 is alweer meerdere jaren op de markt. Dus voor mensen die het apparaat nu net nieuw gekocht hebben, kan lifetime maar zo vrij kort zijn.

De beste vervanger voor de Rider 550 is de TomTom Go app (niet Go Ride). De meeste mensen hebben wel een oudere smartphone liggen. Die is meestal nog goed geschikt als navigatie telefoon. Je hoeft dus niet je oude 1000 euro smartphone te gebruiken. Een rugged Smartphone van Aliexpress, voldoet ook voor veel mensen. TomTom Go zal zelf ongeveer 10-20 MB per dag aan data verbruiken. Dit zou dus met een pre-paid kunnen. Er zijn ook goedkope data-only sim kaarten.
Wanneer je een smartphone gebruikt zijn ook de meeste bluetooth problemen verleden tijd.
 
Weer een aantal pagina's met berichten doorgelezen. Toch ook even reageren.
Lifetime betekent niet dat je kaartupdates krijgt zolang als het apparaat nog werkt. Maar zo lang als TomTom er ondersteuning op wil geven. De 550 is alweer meerdere jaren op de markt. Dus voor mensen die het apparaat nu net nieuw gekocht hebben, kan lifetime maar zo vrij kort zijn.

De beste vervanger voor de Rider 550 is de TomTom Go app (niet Go Ride). De meeste mensen hebben wel een oudere smartphone liggen. Die is meestal nog goed geschikt als navigatie telefoon. Je hoeft dus niet je oude 1000 euro smartphone te gebruiken. Een rugged Smartphone van Aliexpress, voldoet ook voor veel mensen. TomTom Go zal zelf ongeveer 10-20 MB per dag aan data verbruiken. Dit zou dus met een pre-paid kunnen. Er zijn ook goedkope data-only sim kaarten.
Wanneer je een smartphone gebruikt zijn ook de meeste bluetooth problemen verleden tijd.
Ik gebruik de TTGoApp icm een androidauto schermpje van €150.
Werkt prima, valt niet uit, verbinding is stabiel, kan radio of muziek luisteren, bellen als ik dat zou willen. Ik zie weinig nadelen aan dat schermpie. Ja, de letters zijn wat klein, maar ja, ik wilde goedkoop, niet te veel investeren. Maar bevalt me prima
 
Ik lees vooral veel slechte reviews over de TTGoApp.
Dan lees je andere berichten dan ik, want ik hoor er alleen maar positieve berichten over. Het is net al smet alle navigatie spul, als je het goed wil gebruiken, moet je je er wel even in verdiepen. Instructies lezen, moeite doen om het je eigen te maken. Het een kans geven.
 
Het niet hebben van een stabiele verbinding tussen de TT550/Cardo/Iphone en je om de zoveel kilometers een pling toon hoort dat de verbinding weer is weggevallen is 1 ding, maar nog niet alles 🤪
Ook het overzetten/synchroniseren van .gpx routes/bestanden vanuit je pc gaat niet soepel en moet je meerdere malen voor in en uitloggen in je accounts. Dit van zowel je TT als in de Mydrive app op je telefoon.
Ook automatisch zoomen wanneer je een afslag of kruising nadert werkt niet altijd automatisch.

En geloof me, ik ben redelijk tot goed thuis in het installeren/instellen en bedienen van elektrische apparaten zonder de handleidingen eerst te lezen 😇 💪 Ook softwarematig weet ik mij goed te redden... Dus uiteindelijk krijg ik het weer voor elkaar...maar wat als je hier niet of niet goed mee kan omgaan? Ook heb ik geen zin/behoefte om elke keer weer 100 en 1 handelingen te moeten verrichten voordat je uiteindelijk kan starten met je rit. En zelfs dan gebeurt het - zoals benoemd - dat tijdens je rit de verbinding tussen TT en Cardo wegvalt 😴 Nu met de Samsung (Android) lijkt de verbinding wat stabieler (Afkloppen) Maar ik vind dat het met en tussen een iPhone (IOS), Cardo en TT550 ook gewoon goed moet werken.

Maar verder is het een top ding 😅 Dus ja, met de Garmin heb je ongetwijfeld minder problemen 😂
Klopt, en daarnaast regelmatig pas 10 meter voor een kruising zeggen dat je van richting moet veranderen. En een grote irritatie is dat je geen POI kunt laden op je MyDrive
 
@Boltbiker
TomTom Go wordt nog al eens verward met TomTom Go Ride. Dat is een andere app van TomTom met een heel ander doel.

TomTom Go is op een paar details na identiek aan de software van de Rider.
 
hoorde dat deze,routeplanner fijner zou werken dan die op de tom,de basic is gratis te gebruiken!! veel makkelijker dan die van de tomtom,ik ga hem uit proberen
Ik heb toendertijd de gold editie gekocht en geen moment spijt van gehad... Voor al mijn weekenden, motorvakanties en korte ritjes maak ik er gebruik van. Het wisselen tussen garmin/tomtom/googlemaps en open streetmap kaarten is echt ideaal. De routes kun je heel precies uitwerken en op je device zetten. Ook staan er al enorm veel routes op die je makkelijk kunt aanpassen voor je eigen rit. Het maken van routes is, voor mij, al een stukje voorpret dus voor mij was gold het geld wel waard.
 
Ik gebruik ook MRA Gold. Als hun navigatie app toch nog eens net zo goed mocht worden dan MRA Gold! MRa geeft kronkelroutes die steden, woonwijken etc ontwijken!
 
Vrijwel vanaf dag 1 al lifetime member van MRA. Heel goede allrounder en voor TomTom misschien wel de beste omdat het ook werkelijk kan plannen op de kaarten van TomTom zelf. Vanuit MRA kan je de routes ook direct doorsturen naar TomTom Mydrive
 
Vrijwel vanaf dag 1 al lifetime member van MRA. Heel goede allrounder en voor TomTom misschien wel de beste omdat het ook werkelijk kan plannen op de kaarten van TomTom zelf. Vanuit MRA kan je de routes ook direct doorsturen naar TomTom Mydrive
Dit werkt idd perfect op de PC, ook met de gratis MRA versie.
Alleen het daarna overzetten naar de TT550, of beter gezegd het synchroniseren, werkt alleen als je eerst op je accounts uitlogt en weer opnieuw inlogt. Restreeks naar je device synchroniseren/overzetten d.m.v. het schuifje van synchroniseren op de website (in Mydrive) over te zetten, werkt voor geen meter. Bij mij tenminste.
 
Ik werk al jaren met TomTom Go app.
In MRA naar MyDrive zetten
Dan in MyDrive synchen van de track een keer en weer aan zetten. Ik zie de track dan direct in TomTom Go app verschijnen.

Ben je tevreden met hoe de Rider navigeert maar vind je de Rider te traag en heb je veel problemen met Bluetooth, kaartupdates en/of MyDrive verbindingen.
Overweg dan TomTom Go op een (oudere) smartphone.
Ik heb TomTom Go nu ongeveer 6 jaar op 3 verschillende merken smartphones gebruikt. Ben nog nooit zo tevreden over navigatie op de motor geweest als sinds overstap naar een smartphone. Zo stabiel en snel als de Bluetooth, kaartupdates en de app werken. Dat heb ik met de Rider nooit meegemaakt. De smartphone heeft wel zijn eigen simkaart
 
Hopeloos, ik bedoel iPhone12 Bluetooth en TT….|(

Uiteraard kreeg mijn serienummer de melding dat de ooi, flits en laadstatuon up to date zijn. Maar mbt firmware 24.100.0001.411(0). (26-03-2024) geen info, stille hoop dat ze wat leuks zouden brengen….. _O-
dat vind je op die site
 
Terug
Bovenaan Onderaan