TomTom Rider 40 & 400 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik nog wel handig zou vinden is dat je de spullen kunt downloaden op je pc en pas als alles binnen is de TT hoeft aan te sluiten.

BVD :-)

Zal niet zeggen dat het niet kan maar je Rider is je licentie om te downloaden. Dat zal de achterliggende gedachte zijn.
 
Heb ik ook, TT bellenom dit na factuur controle handmatig te veranderen in lifetime. Als meerdere mensen dit hebben vraag ik mij af of dit geen beleid is. Sommige zullen wellicht wel een abonnement afsluiten? Niet netjes dat je hier expliciet om moet vragen en het niet standaard zit toegevoegd als het bij aankoop is beloofd.


Gaan normaal gesproken automatisch. Maar zoals gezegd lijkt het erop alsof er intern een probleempje is waardoor ze dit nu handmatig voor je activeren.

Foutjes kunnen gemaakt worden toch? Heb het ook wel eens gehad bij de friettent, vroeg ik om een frietje met mayonaise .. zat de mayonaise er niet op. Even terug gegaan naar de desk en hupla werd er een dot mayonaise overheen gedaan .. netjes opgelost zeg ik dan ;)
 
Ik heb een paar weken geleden een rider 400 gekocht en deze aangesloten in my drive en gelijk een nieuwe kaart en flitsers gekregen.
Nu krijg ik de melding dat mijn flitser en traffic verlopen zijn terwijl er mi een life time abonnement moet opzitten.
Doe ik iets verkeerd misschien?
Ik heb geen code of zoiets ontvangen maar had dat gemoeten? of gaat er misschien iets fout?

Weet iemand de oplossing?

Bij voorbaat dank


Heb ik ook, TT bellenom dit na factuur controle handmatig te veranderen in lifetime. Als meerdere mensen dit hebben vraag ik mij af of dit geen beleid is. Sommige zullen wellicht wel een abonnement afsluiten? Niet netjes dat je hier expliciet om moet vragen en het niet standaard zit toegevoegd als het bij aankoop is beloofd.
 
Afgelopen weekend lekker naar de Hunsruck geweest.

TomTom heeft nog wat programmeerwerk om je terug te brengen naar de track...

Ik reed met mijn Rider 400 in een groep met Garmins. De routes die de Rider berekende van de track kwamen mooi overeen met de oorsprong in de Garmin. Dit is met de itn routes echt wel eens anders geweest. Top!

Nu het probleem. Wanneer je (grof) van de route afwijkt dan blijft de Rider je terugsturen. In het begin zal dit logisch zijn, maar later toen we de oorspronkelijke route weer oppikten bleef hij herberekenen en werd ik verzocht om te keren of een afslag te nemen, terwijl je de route ook rechtdoor verder ziet lopen? Na het opnieuw laden van de track nam de Rider de route weer netjes op!

Dit is 2x gebeurt bij 2 verschillende tracks. Gelukkig heb je de track zelfs onder het rijden weer snel geladen. Maar dit moet beter kunnen!
 
Heb toevallig precies hetzelfde vandaag meegemaakt. Moest een stukje omrijden Ivm een afgesloten weg. Overigens wel apart dat tomtom dat via de traffic info al liet zien, maar nada alternatieven aanbood.
 
Heb ik ook, TT bellenom dit na factuur controle handmatig te veranderen in lifetime. Als meerdere mensen dit hebben vraag ik mij af of dit geen beleid is. Sommige zullen wellicht wel een abonnement afsluiten? Niet netjes dat je hier expliciet om moet vragen en het niet standaard zit toegevoegd als het bij aankoop is beloofd.


Zelfde probleem hier, lekker handig als iedereen dat heeft! heb ze maar even gemaild en de factuur gelijk meegezonden...
 
De rider 400 na een wintertje in de kast uit de lade getrokken en het is meteen weer raak:

Update loopt direct vast. Ik ben van computer gewisseld en moet nu meteen 50,-- dokken voor Tyre. Direct weer pissig dat het met zo'n duur apparaat zo'n gezeik is steeds. Bah.
 
Zelfde probleem hier, lekker handig als iedereen dat heeft! heb ze maar even gemaild en de factuur gelijk meegezonden...

Is idd wel een beetje vaag dit. Verkapte bezuinigingsmaatregelen, of te weinig personeel.
Maarja, dit lijkt wel bijna standaard tegenwoordig, modeverschijnsel '(
 
De rider 400 na een wintertje in de kast uit de lade getrokken en het is meteen weer raak:

Update loopt direct vast. Ik ben van computer gewisseld en moet nu meteen 50,-- dokken voor Tyre. Direct weer pissig dat het met zo'n duur apparaat zo'n gezeik is steeds. Bah.

Moet je niet gewoon even in tyre je licentiecode invullen?
 
De rider 400 na een wintertje in de kast uit de lade getrokken en het is meteen weer raak:

Update loopt direct vast. Ik ben van computer gewisseld en moet nu meteen 50,-- dokken voor Tyre. Direct weer pissig dat het met zo'n duur apparaat zo'n gezeik is steeds. Bah.

Inderdaad, wat heeft tomtom te maken met Tyre? Of krijg je bij de 400 ook gratis TyrePro, net als bij de Rider5?
 
Je krijgt een licentie van Tyrepro maar volgens mij kan je die rustig op een meerder PC's installeren.
 
Inderdaad, wat heeft tomtom te maken met Tyre? Of krijg je bij de 400 ook gratis TyrePro, net als bij de Rider5?


Dat dacht ik bij het eerste gebruik ook: Wat heeft TomTom te maken met tyre? Waarom heb ik in vredesnaam (toen nog) 400,-- betaald voor een TomTom en moet ik vervolgens van een ander bedrijf en programma downloaden om het te gebruiken? Erg schraal.
 
Blieje

Afgelopen weekend lekker naar de Hunsruck geweest.

TomTom heeft nog wat programmeerwerk om je terug te brengen naar de track...

Ik reed met mijn Rider 400 in een groep met Garmins. De routes die de Rider berekende van de track kwamen mooi overeen met de oorsprong in de Garmin. Dit is met de itn routes echt wel eens anders geweest. Top!

Nu het probleem. Wanneer je (grof) van de route afwijkt dan blijft de Rider je terugsturen. In het begin zal dit logisch zijn, maar later toen we de oorspronkelijke route weer oppikten bleef hij herberekenen en werd ik verzocht om te keren of een afslag te nemen, terwijl je de route ook rechtdoor verder ziet lopen? Na het opnieuw laden van de track nam de Rider de route weer netjes op!

Dit is 2x gebeurt bij 2 verschillende tracks. Gelukkig heb je de track zelfs onder het rijden weer snel geladen. Maar dit moet beter kunnen!

Achtbanen, soms ben je er helemaal van ondersteboven!


S-Fury
Heb toevallig precies hetzelfde vandaag meegemaakt. Moest een stukje omrijden Ivm een afgesloten weg. Overigens wel apart dat tomtom dat via de traffic info al liet zien, maar nada alternatieven aanbood..

Ja hier de zelfde ervaring. Zolang je niet al te veel afwijkt van de geplande track dan wil de TTR het overgeslagen stukje nog wel "als afgelegd" beschouwen. Maar bij iets grotere afwijkingen gaat het al gauw mis. Dan begint de "keer om" en "probeer om te draaien" ellende weer.

Ik denk dat dit erin zin om te voorkomen dat de TT uit zichzelf stukken route gaat overslaan als de route een overlap heeft met verderop gelegen routedelen. Dus als de route een 8-vorm heeft bijvoorbeeld.

De enige oplossing is dan het opnieuw laden van de route. Dit zou je eigenlijk niet onder het rijden moeten willen doen, maar het is wel verleidelijk. Dit maakt het bovendien ook nog eens een verkeersgevaarlijke software tekortkoming van TT.

Ik begrijp het ook niet. Hoe moeilijk kan het zijn wat logica te scripten dat als je op de route zit en de zoveelste "keer om", melding negeert dat de software dan de achterliggende route als bezocht noteert.

Dikke onvoldoende voor TT dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben.
 
Zucht. De vorige keer lukte het updaten van mijn TomTom pas op computer nummer 3, dus ik dacht slim te zijn en nu het wéér niet werkte op mijn eigen computer (het toestel gaat na een paar seconden, tijdens het updaten, uit. Net als bij mijn vorige surface pro3).

Update 1 gaat goed. Update 2 stopt op 3%. Er komt te staan dat de update tijdelijk onderbroken is en weer verder zal gaan. Dat is nu al iets van een half uur geleden.

Ik gebruik morgen mijn telefoon wel :r
 
Afgelopen weekend lekker naar de Hunsruck geweest.

TomTom heeft nog wat programmeerwerk om je terug te brengen naar de track...

Ik reed met mijn Rider 400 in een groep met Garmins. De routes die de Rider berekende van de track kwamen mooi overeen met de oorsprong in de Garmin. Dit is met de itn routes echt wel eens anders geweest. Top!

Nu het probleem. Wanneer je (grof) van de route afwijkt dan blijft de Rider je terugsturen. In het begin zal dit logisch zijn, maar later toen we de oorspronkelijke route weer oppikten bleef hij herberekenen en werd ik verzocht om te keren of een afslag te nemen, terwijl je de route ook rechtdoor verder ziet lopen? Na het opnieuw laden van de track nam de Rider de route weer netjes op!

Dit is 2x gebeurt bij 2 verschillende tracks. Gelukkig heb je de track zelfs onder het rijden weer snel geladen. Maar dit moet beter kunnen!

heb ik vandaag meegemaakt met kronkelroute van punt A naar B met een drietal tussen punten

ik veronderstel niet dat je dat kunt met een kronkelroute?
dus op een bepaald moment motor aan de kant en van daaruit nieuwe kronkelroute naar eindbestemming.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik bij het eerste gebruik ook: Wat heeft TomTom te maken met tyre? Waarom heb ik in vredesnaam (toen nog) 400,-- betaald voor een TomTom en moet ik vervolgens van een ander bedrijf en programma downloaden om het te gebruiken? Erg schraal.

Dat is wel erg kort door de bocht. Het lijkt me vrij algemeen bekend dat TomTom zelf geen software heeft voor het maken van routes en dat je dus aangewezen bent op derde partijen. Dat TomTom een deal heeft gesloten met Tyre is mooi meegenomen.

Als je van mening bent dat de fabrikant van het navigatiesysteem zelf ook software zou moeten leveren, moet je een Garmin kopen.

Als het updaten van de software iedere keer bij jouw zoveel problemen oplevert ligt het volgens mij toch echt aan jezelf (en/of apparatuur). Je kan er rustig vanuit gaan dat het bij het gros van de mensen wel goed gaat. TomTom had de procedure anders wel grondig verbouwd ondertussen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een tip voor mensen die de ram-mount wat veiliger willen aanbrengen. Ik heb een stukje draadeind net iets langer dan de mount breed is. Met daarbij borgmoeren die rond kunnen draaien in het zeskantgat van de mount. Een gleufje één van einden van het draadeind slijpen zodat er goed een schroevendraaier in past die niet iets dunner is dan de opening van de bouten. Nu een borgmoer op de kant waar de gleuf in zit en dan de boel op de gewenste plek aanbrengen. Met de hand de andere moer aandraaien. Dan met een lijmtang oid de mount vastklemmen zodat deze goed staat. Dan met schroevendraaier in de gleuf en een spijkertje oid de moer aan de andere kant tegenhouden en vastdraaien totdat je de extra weerstand voelt. Dan de lijmtang eraf en het zou goed moeten zijn. Ik heb dat vooral gedaan om die lelijke vleugel die voor mijn meters zit kwijt te raken maar het is ook lastiger om de boel te verwijderen. Een zwarte plakker of tape er over of om heen en het is "af"
 
Dat is wel erg kort door de bocht. Het lijkt me vrij algemeen bekend dat TomTom zelf geen software heeft voor het maken van routes en dat je dus aangewezen bent op derde partijen. Dat TomTom een deal heeft gesloten met Tyre is mooi meegenomen.

Als je van mening bent dat de fabrikant van het navigatiesysteem zelf ook software zou moeten leveren, moet je een Garmin kopen.

Als het updaten van de software iedere keer bij jouw zoveel problemen oplevert ligt het volgens mij toch echt aan jezelf (en/of apparatuur). Je kan er rustig vanuit gaan dat het bij het gros van de mensen wel goed gaat. TomTom had de procedure anders wel grondig verbouwd ondertussen.

Het was mij niet bekend voor de koop. Het zou niet zo schraal zijn geweest als je bij Tyre dan je routes iig nog op TomTomkaarten had kunnen plannen...



Na twee keer opnieuw proberen bleef de TomTom nog steeds hangen op 3% van de update met de mededeling dat de update hervat zal worden. Ik ben benieuwd wanneer, want ik heb hem vannacht aan laten staan en er staat nog steeds hetzelfde. Mag jij met uitleggen wat ik in vredesnaam mis kan doen aan updaten. Je start tyre en hangt de TomTom aan de pc.

Op een Windows Surface (gewoon een windows 10 apparaat) werkt het iig sowieso niet (de computer geeft mij verder nooit problemen).
 
@MarkoMatic:
Het zal er zeker gedeeltelijk mee te maken hebben dat je anders hele lussen van de route kwijt kunt raken. Maar als ik weer op de route ben moeten ze die optie toch snel vergeten...

@MIOB:
Ik heb hier (dat vastlopen van de updates) ook probelemen mee gehad, om er gek van te worden. Na wat speurwerk bleek dit wel meer voor te komen. De oplossing was voor mij het herstellen van de software. Linkje: Herstellen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan