TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Ja, maar mooi is anders. Ik snap niet dat het zo moeilijk is om in een route (gpx) een POI onderdeel te maken van die route. Dat geldt zowel voor MRA als MyDrive. Ik kan al jaren in Mapsource en Basecamp en het zooitje gaat netjes mee naar de toestellen. Nou ja, wellicht komt het nog.

Dat zou wel een stuk handiger zijn vooral als je nogal met wat POI's te maken hebt.
 
Ja maar dat lijkt eenvoudiger dan gedacht. Een GPX bestand kan namelijk meerdere Routes, Tracks en POI secties bevatten.
Naar mijn weten is er geen methode om binnen een GPX bestand om aan te geven wat bij elkaar hoort.

Moet dus alles onder een apparte categorie met de naam van het GPX bestand getoond worden in de Rider.
Dat wijkt wel erg veel af van hoe de Rider nu werkt.
 
poi heeft gewoon een gps locatie dus hoe moeilijk kan het zijn. Poi bestand zelfde naam als route en bij wissen beide pakken.
 
Even iets anders. Is het iemand ook al opgevallen dat de TomTom nu perfect de route weer oppakt nadat je ervan bent afgeweken daarna weer terugkeert op de route? Eventuele bugs die er vorig jaar weer in zouden zitten, die je een eerst een stukje terug lieten rijden of iets dergelijks, zijn nu afwezig. Die Rider is nu een echt heel prettig werkend apparaat. Ik ben er zeer tevreden mee na de laatste paar motorweekenden.
 
Ik heb geen idee hoe de R4xx nu functioneert. Want ik rijd met de Rider 550. De laatste update voor de R4xx was de hieronder genoemde.
Ik vermoed dat het sinds deze update opgelost is voor alle Riders.

VERSIE 18.202.0024
Uitgebracht op 13 december 2018 Deze update is voor: GO 620 Wi-Fi, GO 6200 Wi-Fi, GO 520 Wi-Fi, GO 5200 Wi-Fi, GO PROFESSIONAL 520/TRUCKER 520 (For US), GO PROFESSIONAL 620/TRUCKER 620 (For US), GO PROFESSIONAL 6200, GO PROFESSIONAL 6250, GO Basic, GO Essential, Rider 500/550, VIA 53, GO 40, GO 400, GO 500/510, GO 5100, GO 600, GO 600, GO 6000, GO 6100, START 40, START 50, START 60, START 42, START 52, START 62, VIA 52, VIA 62, RIDER 40, RIDER 400, RIDER 410, Trucker 500, Trucker 5000, Trucker 6000, GO 5000, Rider 42, Rider 420, Rider 450

  • Bugfixes en verbeteringen: er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

De laatste update (Alleen voor R5xx, niet voor de R4xx) heeft zo te zien geen bugfixes gekregen.
VERSIE 19.101
Uitgebracht op 21 mei 2019 Deze update is voor: GO 520 Wi-Fi, GO 5200 Wi-Fi, GO 620 Wi-Fi, GO 6200 Wi-Fi, GO PROFESSIONAL 6200, GO PROFESSIONAL 520/TRUCKER 520 (For US), GO PROFESSIONAL 620/TRUCKER 620 (For US), GO PROFESSIONAL 6250, GO Basic, GO Essential, TomTom GO Premium, TomTom GO Premium X, TomTom GO 52, Rider 500/550, VIA 53

  • Vermijd tunnels op je route: heb je een hekel aan tunnels? Geen enkel probleem! Je ze kunt vermijden door naar Instellingen > Routeplanning > Vermijd op iedere route: Tunnels te gaan.
  • Schakelen tussen 3D-weergave van gebouwen: als je systeem de 3D-weergave van gebouwen heeft, dan kun deze ze in- of uitschakelen. Ga hiervoor naar Instellingen > Uiterlijk > Reisbegeleidingsweergave > Toon 3D-gebouwen/oriĂ«ntatiepunten.
  • Knop Wis route: je kunt de knop Wis route toevoegen aan de routebalk in de reisbegeleidingsweergave. Om deze optie in te schakelen, ga je naar Instellingen > Uiterlijk > Routebalk > Toon "Wis route"-knop.
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders. Is het iemand ook al opgevallen dat de TomTom nu perfect de route weer oppakt nadat je ervan bent afgeweken daarna weer terugkeert op de route? Eventuele bugs die er vorig jaar weer in zouden zitten, die je een eerst een stukje terug lieten rijden of iets dergelijks, zijn nu afwezig. Die Rider is nu een echt heel prettig werkend apparaat. Ik ben er zeer tevreden mee na de laatste paar motorweekenden.
Nou dat had ik gisteren nog niet hoor! Bij een omleiding in de route wilde de 450 mij weer tekens terugsturen naar het begin van de omleiding.... (En mijn 450 heeft de laatste updates.)
 
Nou dat had ik gisteren nog niet hoor! Bij een omleiding in de route wilde de 450 mij weer tekens terugsturen naar het begin van de omleiding.... (En mijn 450 heeft de laatste updates.)
Natuurlijk stuurt de TomTom je eerst terug naar de route. Daarom maak je immers een route. Om deze zo veel mogelijk te blijven volgen. Het gaat om de siutaties waarbij je een stuk(je) overslaat vanwege een wegopbreking, tankstop, koffiepauze of om wat voor reden dan ook, en vervolgens een stuk(je) verder weer op de route komt. Zodra je de route dan weer volgt zal de TT dan (of zelfs iets eerder al) je niet meer terugsturen. Dit werkt echt prima. Natuurlijk wordt je in eerste instantie teruggestuurd als je een zijstraat inslaat terwijl de route rechtdoor loopt. Wat zou de TomTom anders moeten doen?
Tip: gebruik de POI overlay methode en de Tool van GS_BEN.
 
Heb net je reactie op het 550 forum gelezen. Blijkbaar is het probleem bij de 4xx toch nog aanwezig. Bij de 5xx is het echt in orde nu.
 
Laatst bewerkt:
Ik ervaarde dat tijdens de route een wegomlegging mijn route onderbrak. Ik volgde de gepijlde omleiding en normaal gesproken werd de route dan weer opgepakt bij een punt in de buurt van de omleiding. De omleiding ging immers ook in de juiste richting van de track, alleen via een kleine omweg. Echter wilde TT mij telkens weer terugsturen naar het begin van de omleiding terwijl de track dichtbij bij de omleiding lag. Ik heb al zeer veel routes gereden waar het goed ging maar na de laatste update dus niet meer. Het betreft dus echt een bug en hoort zeker niet bij het oorspronkelijke routebegeleiding.
 
Ik rij veel routes en dus ook veel omleidingen. Soms pakt de 420 de route snel weer op, De andere keer kan ie niet eens een route berekenen, blijft dan op 5% hangen. Gelukkig gaat het meestal erg goed
 
Even een vraagje over de 450 , zal misschien voor elke TomTom 4xx het zelfde zijn , paar weken geleden een route gedaan en hebben ze de route op mijn TomTom gezet , intern geheugen zeg maar , nu staat de route in my routes , hoe kan ik deze eventueel naar mijn sd kaartje kopiëren , ik kan wel routes importeren van sd kaartje naar my routes maar exporteren kan ik niet vinden zeg maar de , ik wil dit doen zeg maar als eventueel mijn TomTom crasht.
Ik kan ook niet vinden hoe ik ze eventueel op mijn pc kan zetten , vroeger , mijn oude TomTom GO maakte een backup als je deze aan de pc hing en update , maar deze doet dit volgens mij niet .
 
Even 2 kleine vraagjes:

Ik heb een Packtalk en tomtom rider 450.

Is er een optie om navigatiemeldingen uit te zetten als er iemand tegen je praat?

Tevens gaan navigatiemeldingen soms zachter, waardoor je het bijna niet verstaat. Kan dit niet constant blijven?

Alvast bedankt.
 
Even 2 kleine vraagjes:

Ik heb een Packtalk en tomtom rider 450.

Is er een optie om navigatiemeldingen uit te zetten als er iemand tegen je praat?

Tevens gaan navigatiemeldingen soms zachter, waardoor je het bijna niet verstaat. Kan dit niet constant blijven?

Alvast bedankt.

Ik heb zelf geen Packtalk maar de meeste systemen werken met verschillende prioriteiten voor de verschillende kanalen. Het HSP BT profiel wordt normaalgesproken gebruikt voor navigatie instructies. Deze krijgt de hoogste prioriteit.
Dan volgt normaal de intercom.
Daarna telefoon en mp3 via het A2DP BT profiel.

Soms kun je tijdens het pairen ook het type apparaat aangeven om de prioriteit te bepalen.
Anders inplaats van HSP het systeem met A2DP koppelen maar dat kan pas vanaf de Rider 550 en is bij de 450 dus niet mogelijk.

Voor het volume vermoedt ik dat dynamisch volume aan staat.
 
Ik heb zelf geen Packtalk maar de meeste systemen werken met verschillende prioriteiten voor de verschillende kanalen. Het HSP BT profiel wordt normaalgesproken gebruikt voor navigatie instructies. Deze krijgt de hoogste prioriteit.
Dan volgt normaal de intercom.
Daarna telefoon en mp3 via het A2DP BT profiel.

Soms kun je tijdens het pairen ook het type apparaat aangeven om de prioriteit te bepalen.
Anders inplaats van HSP het systeem met A2DP koppelen maar dat kan pas vanaf de Rider 550 en is bij de 450 dus niet mogelijk.

Voor het volume vermoedt ik dat dynamisch volume aan staat.

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan