TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

ben tot de conclusie gekomen dat de TOMTOM Motordock Rider helemaal gebarsten is zowel voorkant als achterkant en zijkant zijn er nog mensen die dit euvel gehad hebben?[afbeelding]
Exact deze scheuren heb ik een maand of 2 geleden ook gehad op mijn super tenere.
Ik heb een RVS beugeltje tussen de 2 bevestigingssteunen voor het ruitje zitten. Daar rubber omheen gewikkeld, waar een klem omheen zit, en dan 4 boutjes in rubber die in de tomtom mount zitten. Veel meer dan dit kan ik ook niet meer doen, zonder een echte rammount erbij te gaan maken. En hoeveel plek ik ook op het ding heb, dat zou wel heel ongunstig uitkomen.
 
Ik kreeg voor m'n verjaardag van m'n vriendin en van vrienden een geweldig cadeau...een TomTom Rider 410!

Wauw wat n vet apparaat zeg!
Na jaren met n aangepaste auto TomTom te hebben gereden van jaren geleden, is dit andere koek.

Heb al jarenlang de TomTom Go Mobile app op m'n telefoon, die ik extreem veel gebruik op m'n werk, heb ik dit geweldige systeem nu ook op de motor.

Heerlijk om routes in the cloud te sturen, gemakkelijk om niet meer een fout geplaatst viapunt te hoeven verwijderen.
Zeer goede zichtbaarheid!

En wat n genot is zo'n actieve bracket... contact aan en floep TomTom aan.
Helemaal gelukkig!
 
Haha, gefeliciteerd Ferry.
Inderdaad een heel mooi cadeau en daar ga je veel plezier aan beleven.

Ik hoop dat Bluetooth tethering problemen je bespaard blijven. Misschien ook op letten bij evt aanschaf headset. Het gaat om de hele combi, incl gsm.

Wat geniet ik dagelijks op mijn TT Go 5200 met ingebouwde SIM-kaart, van actuele verkeers en flits informatie. Altijd data verbinding, werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Bluetooth thetering werkt prima als je b.v. de combi gebruikt van een Cardo Scala headset met als app Blue Car Thetering op je mobiel. Zo rij ik al meer als een jaar probleemloos icm een 450.
 
Dat blijft toch geen zekerheid. Alleen met ingebouwde sim heb je nagenoeg 100% zekerheid dat het iedere keer weer gewoon vlekkeloos werkt.

Ik heb zo'n app ook geprobeerd met mijn Galaxy S6 maar dat hielp mij helemaal niets. Als de Rider gewoon geen verbinding wil maken, helpt zo'n app ook niet viel. Zo'n app is vooral handig als een reeds bestaande verbinding weer hersteld moet worden.
 
BT werkt gewoon goed de heledag en dan ineens niet meer. Niet altijd is de TT de schuldige in de keten
 
Ik bedoel ook niet dat de rider specifiek de schuldige. Gewoon alleen dat een verbinding tussen de 2 niet gemaakt kan worden.
 
Ik heb een bluetooth headset van Wish China interphone van €57 voor 2 stuks.... perfect.
M'n Chinese 6 inch Leagoo bluetooth tethering staat aan.

Contact aan, TomTom automatisch aan, telefoon gevonden, headset gevonden... foutloos.
 
Ik verwacht dat de meeste BT problemen komen op het moment dat er veel BT apparaten in de buurt zijn.
BT maakt gebruik van Frequency Hopping om interferentie met andere kanalen te vermijden.
Maar als één van beide devices dat proces uitvoert zal de ander moeten volgen.
En dat kan nog wel eens fout gaan, kan in het protocol zitten of het is slecht geprogrammeerd, maar zoek dat maar eens uit..
 
Daarom probeer ik dat protocol ook te vermijden. Gevolg daarvan is de wens voor een ingebouwde sim ook groot.
Aangezien TomTom niet aan deze wens voldoet (en een paar andere wensen), gebruik ik nu een smartphone met TomTom GO en aan paar andere apps.
 
Ik heb een bluetooth headset van Wish China interphone van €57 voor 2 stuks.... perfect.
M'n Chinese 6 inch Leagoo bluetooth tethering staat aan.

Contact aan, TomTom automatisch aan, telefoon gevonden, headset gevonden... foutloos.
Ha ha, geluksvogel.
Dan maar hopen dat het blijft werken maar lijkt erop dat je daar in ieder geval dus geluk mee hebt.

Wel mooie prijs voor twee interphones. China is immitatie ?
Nou ja, als het werkt is het goed.
Staat dat interphone type ook in de TT Rider compabiliteits lijst ?
 
Laatst bewerkt:
Moet toch melden dat ik al een jaar probleemloos mijn Galaxy S5 via BT gebruik met de 450.
Ervaar er totaal geen problemen mee
 
Dat zal voor de meerderheid zo zijn. Op forums ziet je onevenredig veel klachten.
Maar dat BT gebeuren blijft dubieus. IK had berwacht in 2018 dat fabrikanten een standaard zouden hebben in die zin dat alles metelkaar praat.
 
Iemand hier nog een tomtom rider 450 montagekit over? incl de ramhouder?
Ik had er eentje met anti-diefstaloplossing, maar die is verdwenen in een verhuizing en 100,- voor alleen de montagekit vind ik toch wel erg gortig..
 
het is toch alleen maar een stuurbeugel en knijper? die kan je overal voor minder kopen, waypoint bv.
 
Ik heb alleen nog maar die kogel in het balhoofd zitten, en de kabel vanaf de accu naar voren. De rest ben ik kwijt (de TomTom heb ik dan nog wel :P )
 
Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een oplossing!
De laatste tij gat mijn TT regelmatig uit tijdens het rijden. Hij geeft aan de de stroomverbinding is onderbroken en telt dan van 15 naar 0. En floept dan soms toch weer aan. Of als hij helelmaal uit gaat blijkt hij niet in slaapstand maar echt helemaal uitgeschakeld! Soms heeft hij dan blijkbaar och weer ergens zin maar start dan volledig weer op. Af en toe helpt het om van de houder te halen en weer op te klikken maar dat is tijdens het rijden niet ideaal natuurlijk.

Iemand tips of iedëen?
 
Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een oplossing!
De laatste tij gat mijn TT regelmatig uit tijdens het rijden. Hij geeft aan de de stroomverbinding is onderbroken en telt dan van 15 naar 0. En floept dan soms toch weer aan. Of als hij helelmaal uit gaat blijkt hij niet in slaapstand maar echt helemaal uitgeschakeld! Soms heeft hij dan blijkbaar och weer ergens zin maar start dan volledig weer op. Af en toe helpt het om van de houder te halen en weer op te klikken maar dat is tijdens het rijden niet ideaal natuurlijk.

Iemand tips of iedëen?
Hoe is het de accu? Heeft deze nog energie (niet leeg) als ie uitgaat?
Er zijn meer klachten dat de accu nauwelijks meer wordt geladen tijdens het rijden. Accu wordt dan vervangen (nou ja, vriend kreeg een refurbished TT terug).
 
Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een oplossing!
De laatste tij gat mijn TT regelmatig uit tijdens het rijden. Hij geeft aan de de stroomverbinding is onderbroken en telt dan van 15 naar 0. En floept dan soms toch weer aan. Of als hij helelmaal uit gaat blijkt hij niet in slaapstand maar echt helemaal uitgeschakeld! Soms heeft hij dan blijkbaar och weer ergens zin maar start dan volledig weer op. Af en toe helpt het om van de houder te halen en weer op te klikken maar dat is tijdens het rijden niet ideaal natuurlijk.

Iemand tips of iedëen?

Ik heb dat ook gehad. ligt volgens mij aan het stekkertje waarmee de tomtomhouder aan de spanning zit.

Ik heb de hele zaak nagelopen en alle stekkertjes na gelopen en gemeten en bleek dat die wat slecht contact maakte. Deze nu heel zorgvuldig weer aanelkaar gemaakt en nu doet hij het weer goed. Blijft een beetje flimsy stekkertje. Als ik er meer last van krijg maak ik er een andere stekker op.
 
Bij jou liep de accu ook leeg? Anders zou die het overnemen.
bij mij liep de accu van de motor niet leeg. Die van de Tomtom uiteindelijk wel. Die heb ik toen via usb vanaf een usbplugje, die ik op de accu kan aansluiten, aangesloten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan