TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Ik heb inmiddels een case bij TomTom aangemaakt dit samen met een Case voor de TTR410 van mijn vrouw die in een update loop zit. (als ik hem aan laat staan staat deze over 10 jaar nog te updaten)

Volgens de TomTom medewerker had ik alles al geprobeerd dus heeft hij de update loop doorgezet naar enginering. De "rijd telkens naar het punt waar je de route verlaten bent" bug was bij hem nog niet bekend dat deze was teruggekeerd.

Alleen kan ik nu de status niet openen. Ik ben bang dat de Case op haar TomTom Spark 3 account staat.

Ik ben dus bang dat dit niet meer opgelost gaat worden voor mijn vakantie over een week.
(hoewel we zitten niet zo ver van Frankrijk en nu kan zij niet zien de je daar maar 80 mag ;) )
 
Dat was sowieso niet de verwachting tenzij er al een update gepland staat en het al een tijd bij TomTom bekend was.
Er zal geen speciale update uitgebracht voor 1 bug en zeker niet in een paar weken. Dit wordt gewoon meegenomen in de eerst volgende update waarin dit meegenomen kan worden. Wanneer dit is, weet niemand
 
Nee, je komt er niet bij.

Het moet/zal wel kunnen, maar de interesse zal veel te klein zijn opdat bepaalde "nerds" er zich zouden mee bezighouden. :]

Als je het toestel nu eens helemaal reset, dan zou hij moeten zijn zoals je hem kocht denk ik, je dient dan wel kaarten ed. te updaten, en zo laad je ook de firmware terug up to date, dan helpt dat ook niet, of je zou tevreden moeten zijn met de soft en kaarten zoals bij de start.
Is maar een denkpiste he ;)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik straks met mn telefoon ga navigeren, heb ik natuurlijk ook een waterdicht usb laadpunt nodig.

Ik zie veel types met een rubberen dop, maar zijn deze zonder de dop ook nog waterdicht? En ik zie dat sommige wel gezekerd zijn en andere niet.

Suggesties?
 
Als je het toestel nu eens helemaal reset, dan zou hij moeten zijn zoals je hem kocht denk ik, je dient dan wel kaarten ed. te updaten, en zo laad je ook de firmware terug up to date, dan helpt dat ook niet, of je zou tevreden moeten zijn met de soft en kaarten zoals bij de start.
Resetten betekent doorgaans niet dat kaarten gewist worden, ook zal de geïnstalleerde firmware behouden blijven.
 
De firmware zal inderdaad niet terug worden gezet naar de oorspronkelijke zoals deze in de doos zat.

Waterdichte smartphones.
Als er een dop over de USB zit, is deze alleen waterdicht als de dop er op zit.
Sommige hebben geen dop over de USB om waterdicht te zijn. Echter als er een USB kabel in zit voor de voeding kan je daar nog wel sluiting in krijgen als er water bij komt.

Een forse accu is dan toch wel lekker. Je bent overdag amper of geen voeding nodig. Voor meer vragen over navigeren met Smartphone is het verstandiger om dat in het desbetreffende topic te doen.
 
Heeft iemand hier ervaring met het volgende:

Op mijn motor zit een druppellader, uiteraard aangesloten op de accu. De kabel waar de 220v met de motor kan worden verbonden heb ik mooi weggewerkt.

Nu is mijn vraag de volgende, kan ik eventueel de kabel van een navi-systeem inpluggen op de kabel die naar de accu loopt? Hiermee voorkom ik namelijk nogmaals het hele gepruts door te gaan. En kan ik makkelijk de navi opladen.

Ik weet niet hoe deze stekkertjes he(e)t(en) maar hopelijk is het duidelijk. Zijn er ervaringen?
 
Yep, dat moet kunnen. Mits de rode draad maar aan de plus zit ;)

Enig idee hoe zo'n stekker heet?

Dat draadje zit wel snor!

Thanks, trouwens, voor je review die je eerder stuurde. Erg hulpzaam, uitgebreid gekeken. Zag een aanbieding op Motorcorner voor €359,- voor een TT RIDER 550, dus dat is een goede deal me dunkt.
 
Heeft iemand hier ervaring met het volgende:

Op mijn motor zit een druppellader, uiteraard aangesloten op de accu. De kabel waar de 220v met de motor kan worden verbonden heb ik mooi weggewerkt.

Nu is mijn vraag de volgende, kan ik eventueel de kabel van een navi-systeem inpluggen op de kabel die naar de accu loopt? Hiermee voorkom ik namelijk nogmaals het hele gepruts door te gaan. En kan ik makkelijk de navi opladen.

Ik weet niet hoe deze stekkertjes he(e)t(en) maar hopelijk is het duidelijk. Zijn er ervaringen?
Voor optimate (moest je er zo 1 hebben), heb je speciale kabels bv. naar USB:
OPTIMATE SAE 108 - universele SAE U

Of anders een goedkoop kabeltje kopen, 1 kant afknippen en aan je kabel van de GPS solderen.
Of naar 12V:
OPTIMATE SAE 6 - waterdichte stekke
 
Laatst bewerkt:
Enig idee hoe zo'n stekker heet?

Dat draadje zit wel snor!

Thanks, trouwens, voor je review die je eerder stuurde. Erg hulpzaam, uitgebreid gekeken. Zag een aanbieding op Motorcorner voor €359,- voor een TT RIDER 550, dus dat is een goede deal me dunkt.


Bij mrgps kan je hem ook kopen!
 
Enig idee hoe zo'n stekker heet?

Dat draadje zit wel snor!

Thanks, trouwens, voor je review die je eerder stuurde. Erg hulpzaam, uitgebreid gekeken. Zag een aanbieding op Motorcorner voor €359,- voor een TT RIDER 550, dus dat is een goede deal me dunkt.


Als je Mr. Hans echt dankbaar bent koop je 'm bij hem... :+
 
Die van mij was €309 ik had de 450 online besteld en raad eens wat er in de doos zat :) heb nog even paar dagen gewacht maar hoorde niks dus :] maar.
 
Laatst bewerkt:
probleem
na update is mijn kaart weg op TT550. Krijg er de kaart van europa niet meer op stopt steeds bij 99% en zegt dan update mislukt en kan nergens de wereld kaart vinden om er terug op te zetten.Heb er nu midden europa enkel op staan.
Ook heb ik eerst een soft reset gedaan na de update en toen een reset naar fabrieks instellingen maar niets heeft geholpen.
 
Vraagje , ik ben m n afdekkapje van de houder kwijt , is dat ding ook los ergens te koop?
de rest van t spul hoef ik niet n.l.
 
Onderstaande user kan ze iig maken voor je.

Wat betreft het afdekkapje: deze heb ik ontworpen in 3D en print ik voor de liefhebbers. Zie het berichtje van Hans van 15 februari. Het kan nooit kwaad om de contactjes toch een vorm van bescherming te geven. En dat voor 7,50 per stuk en gratis thuis gestuurd. Geef maar aan of je belangstelling hebt.
 
probleem
na update is mijn kaart weg op TT550. Krijg er de kaart van europa niet meer op stopt steeds bij 99% en zegt dan update mislukt en kan nergens de wereld kaart vinden om er terug op te zetten.Heb er nu midden europa enkel op staan.
Ook heb ik eerst een soft reset gedaan na de update en toen een reset naar fabrieks instellingen maar niets heeft geholpen.

Ook al via TomTom connect op de computer geprobeerd. Dit wordt door TomTom geadviseerd als het via Wifi niet lukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan