TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Yep. The Go Ride app. Nog zwaar in ontwikkeling heeft beperkte functionaliteit. Is eigenlijk alleen bedoeld voor het maken en rijden van spannende routes.
 
Ik heb een probleempje, hoop dat jullie me hier kunnen helpen. Eerst belangrijke informatie:
- TomTom Rider 400
- Heb al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen
- Op het toestel zelf gaat navigeren prima, hij geeft ook goed beeld etc. Daar lijkt niets mee aan de hand.

Ik heb een TomTom rider 400, uit 2016 oid. Tot voor kort werkte alles goed, maar sinds kort heb ik rare problemen. Ik heb de TomTom geconnect met m'n telefoon, ook met hotspot aan. Hij laat zien voor TomTom traffic waar verkeersdrukte e.d. is, dus er is internetverbinding. Als ik echter m'n TomTom probeer te verbinden met MyDrive krijg ik de melding 'Oeps, er zijn problemen met de toegang tot TomTom Services. Probeer het later opnieuw'. In de video die ik heb gezien op de TomTom site staat dat je de device dan moet resetten naar fabrieksinstellingen en dat hij het dan weer doet. Meerdere keren geprobeerd, ook op verschillende momenten geprobeerd in te loggen maar niets werkt.

Darnaast krijg ik de TomTom ook niet zichtbaar in MyDrive connect. Ik heb meerdere USB kabels geprobeerd, maar geen enkele werkt. HIj zegt dat 't apparaat niet zichtbaar is. Ik heb het apparaat geprobeerd te verwijderen uit MyDrive connect, maar ook als ik em dan later weer toe voeg wordt hij niet zichtbaar.

Wie kan me helpen? Ben ten einde raad, overweeg om maar een nieuwe te kopen :p
Toevallig heb ik dit probleem van t weekend gehad, gister even aan de pc gelegd en software update gedaan toen was t opgelost. Vervolgens werkte alles weer prima behalve dat ie nog denkt dat ik in Duitsland ben, maar ik denk dat dat komt omdat die bijna leeg is
 
Toevallig heb ik dit probleem van t weekend gehad, gister even aan de pc gelegd en software update gedaan toen was t opgelost. Vervolgens werkte alles weer prima behalve dat ie nog denkt dat ik in Duitsland ben, maar ik denk dat dat komt omdat die bijna leeg is
Bij mij was 't dus ook opgelost middels een software update, dus denk dat dat de oplossing is.

Nu gaf gisteravond dus ook nog eens m'n houder de geest, lekkere voorbereiding op een weekendje weg voor komend weekend. Gisteravond dus maar even een nieuwe houder besteld. Had wel 12volt op de kabel die naar de houder toe loopt, maar geen spanning meer op de houder. Even gecheckt met een houder van een vriend en daar deed ie 't wel mee.

Zo ondertussen is alles vervangen behalve de TomTom zelf :P
 
Hallo, Tom Tom Rider 40 geheugen is bijna vol staat al in het rood.
Is daar een oplossing voor?
20230724_104139.jpg
20230724_104209.jpg
 
Wanneer je de TomTom-kaart gebruikt, wel. Alleen zie je het niet op de kaart van MRA.
Volgens gebruikt MRA ook de verkeersinfo van Here als je met de Here kaart plant. Alleen gebruik ik daar de kaart te weinig voor om er iets met zekerheid over te zeggen.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat de gebruikte verkeersinformatie niet juist is, gebruik dan een andere routeplanner-engine in MRA (die kun je toch onafhankelijk van de kaart kiezen in MRA?).
 
Ik heb een TomTom 400 maar het trage opstarten en herberekenen begint me steeds meer tegen te staan, daarom wil ik upgraden naar de 550 maar ik zag dat deze inmiddels ook al 6 jaar oud is.

Het is zonde om nu de 550 te kopen en dat er over een paar maanden een nieuwe uitkomt.

Wie weet of er überhaupt een nieuw model op de planning staat om uit te komen?
 
Dezelfde gedachte heb ik ook al 2 jaar en daarom de 420 niet geüpgraded, maar nog steeds niets nieuwers :P

Heb de hoop een beetje opgegeven en wacht tot er misschien een CarPlay scherm uitkomt voor de motor van fatsoenlijke kwaliteit.
 
Ik heb horen zeggen dat TomTom er mee ophoudt motor navigaties te maken. Of het waar is weet ik niet..
 
Hoe werkt de TomTom app eigenlijk op de telefoon? Zit al een tijd te denken om een gps unit te vervangen door mijn telefoon. Het trage logge systeem begint te irriteren en de constante updates ook.
 
Hoe werkt de TomTom app eigenlijk op de telefoon? Zit al een tijd te denken om een gps unit te vervangen door mijn telefoon. Het trage logge systeem begint te irriteren en de constante updates ook.
Die werkt heel goed. Kost 20 euro per jaar, maar dan heb je een snel systeem met filemeldingen en de mogelijkheid om routes in te laden. Je zou ook de TomTom Go Ride app kunnen proberen. Die is gratis maar heeft (nog?) geen off line kaarten.

Hou er wel rekening mee dat navigeren met een telefoon weer andere uitdagingen heeft: bevestiging, trillingen, scherm dat reageert op trillingen, oververhitting van je telefoon. Maar het is te doen. Zie ook Navigatiesysteem op basis van mobiel en andere draadjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan