TomTom Go Mobile

De meeste routes zijn identiek en bij andere neemt hij een andere straat , de verschillen zijn echt miniem.
Hij geeft op Go mobile de reisweg in km's , dat is dan goed zo
De waarheid i.v.m. reistijd zal ergens in het midden liggen.
De vlag is juist , Belgische 3 kleur.
Wat bedoel je met droog modus ?
Bedankt om te reageren.;)
 
Hallo, is het ook mogelijk om bestaande populaire routes te downloaden en deze op mydrive te zetten envervolgens te cynchroniseren naar tomtomgo app?
 
De meeste routes zijn identiek en bij andere neemt hij een andere straat , de verschillen zijn echt miniem.
Hij geeft op Go mobile de reisweg in km's , dat is dan goed zo
De waarheid i.v.m. reistijd zal ergens in het midden liggen.
De vlag is juist , Belgische 3 kleur.
Wat bedoel je met droog modus ?
Bedankt om te reageren.;)
Hallo, is het ook mogelijk om bestaande populaire routes te downloaden en deze op mydrive te zetten envervolgens te cynchroniseren naar tomtomgo app?

Ja, maar dan moet je deze wel in GPX formaat zijn of je moet deze omzetten met een programma naar GPX formaat.

Omzetten kan o.a. met de gratis versie van tyre
 
Dank je, ga ik eerst tyre opzoeken. Ben niet zo handig in dit soort dingen, maar eerst is kijken
 
Ik denk dat 99% van de routes in gpx aangeboden worden.
Tyre is oud IMHO en moet je installeren, hoop werk, zeker als je niet zo handig bent. Ik denk dat jij nooit een route hoeft om te zetten naar GPX. Aangeboden route op website worden altijd aangeboden als GPX, soms ook in andere formats, maar de regel is: GPX. En die kun je altijd in MyDrive opladen, tenzij het crap is. ;)
Toch even nuanceren:
Alleen als je een Android smartphone hebt, op de iPhone kan het niet.
Ja, correct.
 
Ik denk dat 99% van de routes in gpx aangeboden worden.
Tyre is oud IMHO en moet je installeren, hoop werk, zeker als je niet zo handig bent. Ik denk dat jij nooit een route hoeft om te zetten naar GPX. Aangeboden route op website worden altijd aangeboden als GPX, soms ook in andere formats, maar de regel is: GPX. En die kun je altijd in MyDrive opladen, tenzij het crap is. ;)

Ja, correct.

Tyre bestaat al heel lang en is een van de meeste uitgebreide en gebruiksvriendelijke programma's voor het maken van routes. Het kan omgaan met zeer veel verschillende zo niet alle formaten. Installatie is netzo eenvoudig als andere programma's op windows. Next-Next finish.
 
Ja ja, ik was een van de eersten die het installeerde en heb het er vorig jaar gedeinstalleerd om dat ik een MRA Gold heb. Dat is de ieuwe manier van werken. Tyre is vrij zwaar, veel issues met Google Maps, waardoor men steeds moest updaten. Je blijft aan de gang ...
De vraag was in dat bijzondere geval dat je geen gpx. file, maar bijvoorbeels kmz hoe deze om te zetten naar GPX. Daar zou ik nooit Tyre voor gaan installeren, want je hebt nl veel betere tools. Zowel on line als tooltje voor op de PC: JaVaWa GPS-tools | JaVaWa RTWtool
Zeker als je nieuw bent in deze wereld zou ik Tyre links laten liggen.
En als je geld wilt uitgeven aan MRA Gold, zou ik TT MyDrive web doen. Wordt vaak geupdated met nieuwe functies.
 
Een vraag ,
ik heb verschillende routes staan in mijn routes als ik de Go app gebruik.
Als ik één van die 4 routes wil openen krijg ik de vermelding geen route mogelijk.
Het is een route die ik heb gekregen en in MyDrive geeft op de route wegenwerken aan en is de weg afgesloten.
De andere 3 routes werken wel en krijg ik de vermelding track wordt geopend.
De route bewerken kan eventueel helpen ?
 
Laatst bewerkt:
Een vraag ,
ik heb verschillende routes staan in mijn routes als ik de Go app gebruik.
Als ik één van die 4 routes wil openen krijg ik de vermelding geen route mogelijk.
Het is een route die ik heb gekregen en in MyDrive geeft op de route wegenwerken aan en is de weg afgesloten.
De andere 3 routes werken wel en krijg ik de vermelding track wordt geopend.
De route bewerken kan eventueel helpen ?

Inderdaad route gewoon aanpassen als je deze binnenkort wil rijden.
 
Hoe gebruiken jullie de telefoon op de motor?

Met een houder op het stuur of achter een doorzichtig plastic op de tanktas oid? En zie je bij de 2e optie nog wel genoeg, kun je je scherm zo helder zetten?

Ik zit de twijfelen om de app op mijn Galaxy S9+ te installeren maar ben bang dat het scherm niet helder genoeg is wanneer de zon erop staat.
 
Met een houder op het stuur. Moet dan wel minimaal een spatwater dichte telefoon zijn.

Hoe helderder het scherm hoe beter afleesbaar in de zon, dus daar let ik op bij de aanschaf. Ik gebruik nu een Samsung A5 dus ik vermoed dat de S9+ , aangezien het een duurder model is, ook prima voldoet. Beste is natuurlijk even buiten gaan staan als de zon schijnt.

Let wel dat je ook test met je motorghandschoenen aan.
 
Ik heb sinds 2 weken een Blackview 6800 Pro.
Een uit de kluiten gewassen gsm met een 5.7 inch scherm en een IP 68 beschermingsklasse.
13349.jpg
blackview-bv6800-pro-big1000-21543483814.jpg
Gereden heb ik nog niet en kan er voorlopig nog niets over schrijven maar het is een stevig ding.
Deze wordt gemonteerd met een Ram Mount X-Grip universele telefoonhouder op de bovenzijde van mijn dashboard.
Ik heb Tom Tom Go Mobile erop voor de navigatie.
 
Ik heb sinds 2 weken een Blackview 6800 Pro.
Een uit de kluiten gewassen gsm met een 5.7 inch scherm en een IP 68 beschermingsklasse.
....
Deze wordt gemonteerd met een Ram Mount X-Grip universele telefoonhouder op de bovenzijde van mijn dashboard.
Ik heb Tom Tom Go Mobile erop voor de navigatie.
Mijn zoon heeft een BV 8000 en daar komt het niet goed uit met de X-grip. De geluidsknop zit moeilijk. Hij heeft wat rubber weggehaald en het gaat nu goed. Maar wellicht moet je een andere houder nemen.
 
Ik heb de houder zondag gekocht en het toestel zit goed.
Niets in de weg .
Misschien heb ik een andere houder ?
Ik heb het model met de 4 rubbers die je kan uit elkaar knijpen.
 
Klopt ,
voor mijn toestel heb ik de grote genomen.
De afmetingen staan bij die toestellen vermeldt als je ze bekijkt op websites.
De verpakking is zelfs ter plaatse opengemaakt zodat ik het toestel kan passen.
t.jpg
 
Gisteren de app Tom Tom Go mobile getest met 2 aparte routes.
Via Base Camp , track van de route , opgeslagen en importeren in MyDrive.
Werkt perfect , de route in Go Mobile volgde mooi het originele traject.
Best tevreden.
 
Ik heb sinds 2 weken een Blackview 6800 Pro.
Een uit de kluiten gewassen gsm met een 5.7 inch scherm en een IP 68 beschermingsklasse.
Bekijk bijlage 1364394 Bekijk bijlage 1364396
Gereden heb ik nog niet en kan er voorlopig nog niets over schrijven maar het is een stevig ding.
Deze wordt gemonteerd met een Ram Mount X-Grip universele telefoonhouder op de bovenzijde van mijn dashboard.
Ik heb Tom Tom Go Mobile erop voor de navigatie.
Ziet er interessant uit zo`n stevig chineesje ;)
Ik zoek ook nog een nieuwe foon, als ie dan als navi op de motor te gebruiken is dan is het helemaal mooi
Heb je er verder goede ervaringen mee ?
Ik kan verder niet veel Nederlandse recensies vinden.....
 
Ik heb hem nog niet zo heel lang en gisteren uitgebreid gebruikt.
Het scherm is helder en zelfs op 50 % en voor mij goed afleesbaar en het scherm reageert snel op veegbewegingen zonder handschoen.
Met handschoen kan ik nog niet bevestigen.
Herberekenen gaat zeer vlug met Go Mobile en mijn routes worden snel ingeladen .
Duidelijke instructies en grote letters en cijfers.
Over de batterij kan ik niet zo veel zeggen , ik ben vertrokken op 100 % en ik schat dat het toestel een uur of 4 , 5 heeft opgestaan en ik had nog 34 % batterijspanning over.
Dat zit wel goed denk ik.
Ik gebruik hem enkel voor navigatie , geen simkaart erin en BT staat ook uitgeschakeld.
Alleen nog een handschoen scoren die ik kan gebruiken op zo'n scherm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan